A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Kérdés2: mennyi másodpercet, percet, órát vagy napot töltöttél el a pottendorfi vonal mellett? Tudod-e milyen szekerek milyen százalékban fordulnak elő ezen a szakaszon?
Kérdés1: hol van több mint 100? Marson? Magánvasutak kizárva?
Kérdés2: mennyi másodpercet, percet, órát vagy napot töltöttél el a pottendorfi vonal mellett? Tudod-e milyen szekerek milyen százalékban fordulnak elő ezen a szakaszon?
Komment1: magánvasutakat és nem csak osztrákot számolva a több mint száz jóval többszöröse futkoshat már A Zulassunggal is.
Komment2: napi szinten járok arra - nem csak a kertészet miatt-, ezáltal tudom milyen járgányok futkosnak és tényleg ritka, hogy 15 percen belül 3 is elmenjen egymás után. Tehát nem arról van szó, hogy nem járt erre vagy nagyon ritkán látni egy-egy Vectron.
Szerintem nem. A személyen becsukod az ajtót és utána csak előre.
Nincsenek az indulási állomáson a vonaton keresztbe átmászó emberek (nálunk 2-3 olyan állomás is van, ahol a legtöbb ember (vasutasok) keresztbe mászik át rajtuk, nem kerüli meg öket)
Nincs rakomány, amiről hevederek lóghatnak le, ajtók lehetnek nyitva.
Nem lehetnek alatta rögzítésre szánt féksaruk.
Aztán az is jó érzés, hogy megindulás előtt ellátok jobbra és balra is, hogy van e valaki aki éppen előttem szeretne gyalog keresztbe menni. Egy nagyobb teher-pályaudvaron azért mozognak a kocsivizsgálók, tolató személyzet.
A Vectron kamerában, fényes nappal, kb 2-4 kocsit látsz, azt sem jól...50%-ban az is csak egyik oldalara működik. Ismerik a hibát, majd egyszer orvosolni fogják. Ez a hivatalos verzió. Hogy kaphatott ez a szarkupac engedélyt hogy egyáltalán használhassuk? Tele van a biztonságot érintő hatalmas visszalépésekkel.
Háromszor tettem le így 600 m-es tehert a váltókörzetbe, mert beleakadt a ruhám a lehető leghülyébb helyre tett segédkezelö szervekbe...
Ha a munkáltatómnak nem volt fontos, hogy ki tudjak nézni a szarkupac mozdonyaiból, akkor nekem sem az. Amit látok a kamerán, azt látom, amit nem azt nem...majd visszaszerelik a jelzőket amit kitép egy nyitva maradt kamion ajtó a Rolán, vagy egy lobogó gurtni a fás kocsin, stb...(mindkettő esetre volt példa nálunk, az egyiknél kb 40 km.-en minden jelző megsérült...)
Én személy szerint inkább vállalom a régebbi mozdonyok, pl az Eurosprinter sorozat, jellegéből fakadó nagyobb ütközési kockázatot, mint hogy ne legyen ablakom, vagy tükröm. A tükör helyett lehetne egy kamera is, ami jobb felbontású, mint egy 20 éves Nokia telefon VGA kamerája.
Nem tudom hány tehervonattal szántják fel a pályát évente, de minden évben előfordul többször is, hogy a féksaru az első váltónál kiugraszt egy kocsit, aztán megy tovább mint egy világtalan, felbontva a pályát..
Eddig kettőről tudok, hogy Vectronnal volt. Én minden vonattal aminek van ablaka, úgy indulok el, hogy az ki van nyitva, kinézek, hallgatózok, stb. Nyilván, meg lehet állapítani kihallgatózás és nézés nélkül is, hogy fog e valami vissza, de azért csak jobb, ha több érzékszerv is résztvehet a megfigyelésben.
Én tehervonatra kimondottan előírnám, hogy a tükör és oldalablak kötelezö.
Anno a V43-ason ha jól emlékszem nem volt klíma, így a függöny segített a fülke temperálásában is, meg ugye ott sokszor pihenni is kellett, ahhoz is jól jött a függöny. Én a Vectron előtt más gépen nem tapasztaltam ezt a "csőben" ülök érzést, nekem talán ezért is nehezebb megszokni. A belgáknak is van ablakos Vectron "előd" mozdonyuk (ES60U3), nekik még tükör is van hozzá. :-))
Ha lesz rendes ülés, akkor már csak azt kellene kisírnotok, hogy lehessen hozzá kapni az OBI-ban oldalablak beépítő készletet, az engem is érdekelne. :-))))))