És úgy lefeküvés előtt a fényképek alapján megállapítom, hogy a topik címe is és forrása is hazudni méltóztatik, a pálya áll, min Katiban a gyerek. A töltés van elsodorva. Nem mindegy, hogy rádszakadt a házad, vagy ledőlt a kerítésed.
Azt egy szagember valszeg meg kell hogy tudja mondani, én inkább azt feltételezem, hogy nem érdemes néhány évtizedenként előforduló körülményekre méretezni mert akkor a világ pénze nem elég a megépítéshez (így se volt kevés, ugye), hanem az ilyesmit célszerűbb és olcsóbb alkalmi helyreállításokkal kezelni. Az egy dolog, hogy máris előállt a szélsőséges helyzet.
Hm... Szerintem túl élénk a fantáziád, ha a szándékos hibákra gyanakszol. Ez az eset inkább egy alulbecsült tervezési paraméter, víz tárgykörben. [Amellett az vesse az első követ, aki az ilyen dimbes-dombos vidéken látnoki képességekkel megmondja, hol mennyi eső lesz, és az akkor és ott merre megy majd.]
Az útépítő olyan munkaminőséget produkál amilyet átvesznek tőle. Nem véletlen a véletlenszerű mintafúrások gyakorlata sem. Persze hogy a mintát milyennek látja az átvevő, az akár korrupcióra is okot adhat. Speciálisan ebben az M6-os esetben szerintem most nem szar kivitelezés lehetett, hanem mostanában azért tényleg bitang szélsőséges csapadékmennyiségek és pillanatnyi vízhozamok vannak. Amúgy ez a topic is jó példája annak, hogy a magyar ember mindenhez jobban ért mint a szakemberek.
Van egy nemzetietlen zenekarnak erről egy jó szövege:
Királyt szenvedtem Majdnem elmentem A vébédöntôt bukta a kézi válogatott A végén nevetséges ezüstérmet kapott
Rögtön ment az sms megmondtam szöveggel Írtam s néztem, ahogy fütyi erre cövekel És ez nem paradox Nálunk ez ortodox Itt mások kudarcából mindig meríteni fogsz
Ismerôsök múltkor átjöttek szenvedni Olykor együtt befeszülve a legjobb kiengedni Tíz ifányi fikát hordtunk a magyar sportra Turhagyurka mindenkire poszt pro és kontra
Kereskedelmi tévékre is odakap-csoltunk Tisza-tónyi takonyban bulvárkodtunk Csak mi voltunk okosok De ha valaki kiment ô is kapott annyit siránkoztunk
Teljesen feltöltôdtünk Kedvenc fórumokra zsupsz fel is mentünk
Felkenni a képernyôre szavakba nyomott szarunkat Behányni az ablakokba az egyetlen igazat Egyik lapon szopatás, A másikban megmondás Leszáradt egy pattanás Hurrá, megjött a pizzás
E hibátlan helyzetben Tökéletes pillanatban Haver a költô E-versére ráakadt
Sors verd meg a magyart élete múlik ettôl Végzet, jöjj, csapj le rá Had örüljön szívbôl
Minden legyen itthon Kudarcra ítélve Csakhogy a magyar ezt megmondassa elôre Ha nem mondaná meg hát elvinné a bánat Hisz mire mondaná így "Megmondtam én ám azt!"
De... Ha mégis érmet nyernénk Üzeni a himnusz Oké, hogy most örülsz De jobb ha sírni indulsz x2
A tévébe má mit dumál A rádióba mit dumál Mindegyik dilettáns Egytôl-egyig dilettáns Szomszéd józsi mit csinál Mibôl fôz pálinkát Cukorfokja meg hol van má Nem tudja, hogy mit csinál Egytôl-egyig dilettáns Bajusz Feri mit csinál Kérdezem, hogy mit csinál Motorjába buzerál Beköpte a gyertyáját Ide hallom, dilettáns Szabó Feri mit csinál Szereli a talicskát, teljesen dilettáns PC-s Árpi mit csinál Leszedi a Mozillát Elbassza a tûzfalát Megmontam hogy dilettáns Hülye DJ mit csinál Fatboy Slimre mit tett rá Tempóba húzta rá Nem tudja hogy mit csinál Elmebeteg dilettáns Szakértô meg mit dumál Leixelt az Arsenal Nem ért hozzá, dilettáns Erwin Koeman mit csinál Nem tudja a praktikát Nem ért hozzá mit dumál
Jól beszóltam a tévé elôtt, meg mertem csinálni Hogy’ megmutattam már megint, mit hogy’ kell csinálni! Hallották a szomszédok is úgy megmondtam én most Hírek jönnek, hírek mennek én meg kommentálom!
Elveszítettem a munkámat - szar érzés A legjobb voltam abban, amit csináltam - szar érzés, na… A haverom is elveszítette az állását - ez már jobb érzés, A szomszéd nôje viszont talált állást - ez megint szar érzés Nyaralni mennek - szar érzés, na… Ha bárki a környezetemben autót vesz - szar érzés De ha csak az órájába vesz új gombelemet, az is kurva szar érzés, na… A haveromat dobta a csaja, tudom - szar érzés, igen De azért ez legalább mégiscsak jó érzés, na…
Én vagyok a normális akárcsak a majális Itt leszednek, ott átvernek én nem tudom, hogy mi lesz itt A kristálygömb szerint ébredjek fel A múltat még ma temessem el És ezrek dalolják mindenfelé Lesz nemulass emberiség
Nem merek majd kimenni az utcára Otthon fogok befosni a gatyámba Ez a bánat elnyom lassan mindenkit Ahogy precízen megmondta a Bauxit
Ha mégis érmet nyernénk Üzeni a himnusz Oké, hogy most örülsz De jobb ha sírni indulsz x2
Alapvetően az összes útépítőre ki vagyok, mert tudom, hogy előre megfontolt szándékkal csinálnak szar munkát. Mert ha normálisan megcsinálnák, akkor egy idő után bezárhatnák a boltot... így viszont évről-évre fel lehet marni, ha kell ugyanazt az útszakaszt, mert közpénzből ez a leglátványosabb "fejlesztés" amin keresztül a politika lenyúlja a pénzünket.
Tudom, hogy az M6-os egy egészen más konstrukció finanszírozásilag, de nálam ez már régi reflex.
Tökéletes diagnózis, de ezekre a fejleményekre nem lehet jó előre, már az építéskor gondolni? Ez nem egy kiszámíthatatlan tőzsdekrach, ez egy egyszerű májusi eső volt.
"A több mint 482 millió euró nagyságrendű M6 projekt finanszírozásához - amelybe beletartozik az autópálya kivitelezése, valamint üzemeltetése és a karbantartása 2026-ig" http://www.m6-duna.hu/company/6.htm
Ez azt jelentené, hogy az építő feladata a hiba kijavítása, benne van az árban. Nekünk csak hátra kell dőlni, és várni türelmesen, hogy kijavítsák. Ha esetleg túl sokáig tart, indulhat a kártérítési per.
Persze ha a magyar állam esetleg viszontgaranciát vállalt volna beázásra, vagy a szerződésben az áll, hogy nem vízálló, akkor más a helyzet.
Dunai hajós 3. képén látható, hogy annyi víz esett, hogy egy kis folyó keletkezett az autópályával párhuzamosan. Látható, hogy egy ránézésre NA 2000-es cső vitte volna a vizet, de a keresztmetszet kicsinek bizonyult a kialakult helyzetre, a víz ezért felduzzadt a betorkolásnál, majd nyilván addig emelkedett, míg felül át nem tört. Ekkor a meglóduló víz elsodorta a töltést is kb. 20 m hosszan. A cső helyett egy szélesebb vályú kell, a földet vissza kell szórni a töltésbe, oszt utána megnyugszik.
Lehet benne valami, mindenesetre én már a világ autópályáinak nagyon nagy részén jártam már és azt mondom, még mindig nálunk vannak a legjobb minőségű pályák.
Se Németországban, se Amerikában, se stb.stb. országban olyan kiflancolt hibátlan egybefüggő aszfaltcsíkok nincsenek országosan, mint minálunk. Mondjuk jól meg is fizetjük az árát.
nem, de a XXI. században adódó, km-enként 3 mrd-ből épülő autópályánál tán elvárható hogy meg van úgy tervezve, hogy egy kicsit esősebb időben nem csúszik le az oldala.
Ha jól tudom, az a rész nem áll 3 hete egy óriási árvíz nyomása alatt ...
Nem kell számolni a mérnöknek mindennel, neki a mértékadó csapadékterheléssel kell számolni. Minden sokkal drágább lenne, ha túlbiztosítottan építenék. Ez az elv helyes, mert az ország kb. 30 ezer km útjából a legnagyobb rész sosem szenved extra vízterhelésből származó kárt. A pilisi ügyet - a telken átfolyó patakot - kb. 10-15 éve hallottam. De a helyi önkormányzat szakértése jelen tárgyban nem számít.
Amikor az M1-et elmosta az eső, akkor miért nem volt politikai felhangja a dolognak? Arra nem is merek gondolni, hogy az M7-es 8 éve felújított szakaszával lesz gond...
ezt a mosást inkább a mutyi számlájára irom mintsem az esőére.
-- spec a családom már többször keresztbe tett a polgármesteri hivatalnak. uis ők a patakunkat (ami a telken keresztülfolyi) - be akarták temetni és utat épiteni rá a ( pilisi hegység!) - mikor kérdezni mertem és a leeső viz hol fog folyni - mondták a patak csővében... kérdeztem és a többi ami nem fér el? mondták kis patak 5-10 cm magas. mondom bmg de ha esik akkor van ugy hogy 80-100 cm magas... mondták hülyeséget beszélek. a probacsatornát két hete totál kimosta az eső - azóta kuss.:D