Pont ezért nem szeretnek hivatalos listát kiadni. Hisztit, és reklamációt elkerülendő. Ami lista közkézen forog az egy nem hivatalos munka anyag, ami az időjárás, gazdasági, és politikai helyzet következtében még 60-120 esetben módosulhat. Picit meglehetne próbálni úgy megközelíteni, hogy milyen jó, és innovatív megoldás, hogy nem a 20-30 alkalommal kiadott modellek kerülnek bele a sorozatba egy 21.-31. festésvariációban, hanem teljesen új típusok is elég szép számban. Talán lehetne ennek örülni picit, és nem úgy hozzáallni hogy ha nem lesz benne a nagyapám kacsasárgára festett faszomtudja milyen teherautója, akkor a murvaanyját a kiadónak. Lehet a kicsinek is nagyon örülni.
Ne legyünk pesszimisták! Nem tudhatjuk mi áll a háttérben, az is lehet, hogy szállítási/gyártási nehézségek adódtak és úgy tudták csak megoldani, hogy ne kelljen heteket várni az újabb megjelenésre, hogy felcserélték a sorrendet. A lista szerint ez a Zil amúgy is megjelent volna februárban 28. számként, tehát ott most van egy "megüresedett" hely, lehet, hogy majd ott fogunk kapni valami szépet és jót!
Én egyelőre nem vagyok borúlátó, eddig egyedül ez a betonkeverő Csepel az eltérés a fórumról összeollózott infók alapján.
Bárminek örülök, amire emlékszem, vagy csak úgy egyébként tetszik, természetesen jobban örülnék itthon látott/közlekedett modelleknek, mint máshol megmaradtaktnak.
Eddig sem vettem meg mindent, ezek után sem fogok, de örülök, hogy egyáltalán elindult a sor.
Szívesen látnék Skoda-Liaz szemetest, IFA W50 billencset, konténerest, szippantóst, dobozost, Tatra V3 darut és szippantóst, Robur "egybedobozos" kenyeres/patyolatost, valamint darusokat és tűzoltókat is. Ezekből párra van esély, pár meg egyelőre álom (nem, más sorból nem tervezem beszerezni őket).
privateer- topiktárs excelét vizslatva és megkreálása óta felbővítve azért volna pár lehetőség jobban hazai specifikus modellek megjelentetésére, elég csak a nemrég megjelent Tatra V3 dömperre, a várományos IFA ADK-ra és ponyvásra, a dobozos Roburra, a ZIL hómaróra, vagy a sok dömperre gondolni.
Én nagyon vártam a Csepelt, remélem nem beetetés az általuk kiadott lista, igaz mindenhol oda van írva a változás joga. De nehogy már Magyar helyett külföldi járművekkel legyen tele a polc azt adják el nekik. Nem lesz annyi magyar mint a listán van küldöm vissza az egész sort a pics-ba.
Ezzel egyetértek, most, hogy átnéztem a magyar, az ide falrakott lengyel, valamint cseh tippeket, kevés benne az IFA és a Robur.
Lehet, hogy aztért, mert a lengyelek és a csehek is ellátták magulat teherautóval, csak nálunk apadt el a teherautó-gyártás és ezért volt nálunk sok IFA és Robur, valamint egyéb szovjet termék.
A Skoda mellett a Liaz szemetesre is emlékszem, valamint az Avia A31 daru is rémlik.
Tatra 148-ból is csak a batonkeverő van a listán, a szippantós sajnos nincs.
Bármennyire is nekem "új", azért a Renault R310 Hungarocamion festésben szépen mutatna a meglévők mellett.
Érdekes a lengyel sor 114. darabja, a Star Unistar-K, mintha sínen is járó szerkezet lenne.
Még nincs a kész modellről kép, bármelyik változat jöhet, egyelőre rejtély. A listáról csatolt kép minősége elég rossz, de minden kép fölé piros mezőben az van írva angolul, hogy a képek csak illusztrációk és a valós modell kinézete eltérhet.
Szerintem annyira nem jó az irány, ha ország specifikus. A múltkori mixer RÁBA helyett lehetett volna bármi. A Mercedes is inkább Hungarocamion festéssel jöhetett volna, mert akkor megvettem volna. Ha ország specifikus, akkor BEDFORT TM kukás, hókotró ZIL, IFA mindenféle felépítménnyel, MAZ-504A panelszállító trélerrel, szippantós PRAGA, Darus TATRA-148, ZIL-131, URAL-4320 Csepel-566 és DAC-665 utóbbiak táborizöldben, csak, hogy legyen egy katonai sor is. Vagy Csepel tűzoltó szerkocsi, aminek előrefelé nyílnak az első ajtajai – típus nem ugrik be, talán 707.30. Ezekből volt több is idehaza.
De nem tudom, hogy lesz e, óriási kapkodás egy szinte 0 szériás RÁBA-KAMAZNAK?
Most a silózó ZIL-130 ZSK-10-ből csak azért tervezek venni, hogy a fülkét rátegyem egy korábbi Deagostini platós ZIL-130, mert ennek már az új homlokfala van, a siló felépítmény meg megy majd egy IFA tehergépkocsira. De ha valós felmérés lett volna és „országspecifikus”, akkor ez ide nem jött volna, hanem amiket felsoroltam.
Talán azért, mert országspecifikusan igyekeztek válogatni olyan modelleket, amelyek még nem kerültek kiadásra. A ZIL, és MAZ teherautókat ellövöldözték a Szovjet sorokban. Aki akarta már régebben megvette, vagy beszerzi egyéb gyártóktól. Szerintem teljesen jó ez az irány amit most találtak ki. Amiből lehetne kicsit több azok az IFÁ-k. Szippantós, konténeres, vagy billencs verzió igen elférne ebben a sorban. Ha jól tudom, akkor a billencs terepes verzió kiadásra kerül nálunk.
Jó pár ikonikus jármű lesz a lengyel és a cseh sorban is, lesz mit gyűjtögetni... Viszont érdekes, hogy Maz egyetlen sincs a sorozatban Kamaz és Zil is csak elvétve. Mi lehet az oka? Lengyelországban nem volt olyan sok belőlúk? Keletnémet autók szintén: Robur egyféle, de IFA sem sok.
A Rába H18 típushoz annyit tennék hozzá, hogy legutóbb a prototípushoz kerestek anyagot, és nem tudom hogy találtak-e. Ha igen akkor nagy valószínűséggel az kerül kiadásra.
136 Magyar prémium szám. Szerintem mire kint megjelenik addigra itthon már rég kifutott példány lesz.
138 Egy igazi hiánypótló modell. Kötelező darab.
Nagyjából ennyi, természetesen mint minden eddigi lista ez sem végleges, de remélhetőleg tartják. Nekem tetszik. Úgy érzem érdemes ápolni a Magyar-Lengyel barátságot.