Keresés

Részletes keresés

Perzsian Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1569

Egyébként várható volt, hogy az ignore funkciót pont a azok fogják használni, akik érdemi válaszokat nem képesek felmutatni, érvelni képtelenek, és így kimeneküljenek a válaszadás alól.

Előzmény: Ellenörző Kód (1568)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1568

Mindig szórakoztat, amikor a valláskárosultak - akik nem restek idehányni bibliai idézetek végtelenjét - miként farolnak ki a saját érvelési rendszerükböl, ha az ütközik az ábrándjaikkal....:)))

Előzmény: Perzsian (1567)
Perzsian Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1567

Gondolom Ellen White, az agysérült nő (az adventpisták szentje) mást tanított. Egyes vallásokban nem a biblia a fontos, pl. a JT-knél is csak kiegészítik vele a vezetőség által megszabott tanokat.

 

Sajnos a biblia alapján (mint írod) teljesen egyértelmű, hogy mindenért az isten a felelős. Ezt tagadni lehet maximum, cáfolni nem.

Előzmény: Ellenörző Kód (1564)
Perzsian Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1566

Az emberi "szabad akarat" nem különbözik egy fejlett robot szabad akaratától. Persze aki betanul iylen robotos szöveget, az nem igazán gondol ennek utána (vagy járatlan a robotikában).

Előzmény: Ellenörző Kód (1555)
Perzsian Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1565

Nem írtam, hogy ez a vízesés selejt, amúgy ezt nem az isten teremtette, hanem természeti erők következménye.

 

Ellenben a tömeges fajkihalások erős selejt %-ra utalnak, amennyiben isten teremtette őket. Egy jobb gyárban hamar kirúgnának egy ilyen tervezőt.

Előzmény: Valdir Perez (1521)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1564

. Jn 1,3 Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.Meghamisitod azt, ami írva vagyon?

Előzmény: Törölt nick (1563)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1563

A bűnt nem lehet teremteni, az szabad döntés következménye.

Előzmény: Ellenörző Kód (1555)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1562

„De ti nem hisztek, mert ti nem az én juhaim közül vagytok”

Ez nem azt mondja , hogy Jézus és a vitapartnerei között etnikai konfliktus lett volna, csupán azt, hogy akik nem értik az Ő beszédét, azok nem az Ő juhai közül valók, függetlenül az etnikai hátterüktől.

"Nem „nekünk” zsidóknak, hanem „nektek” zsidóknak:"

Helyesen mondá Jézus, hogy nekik adta Mózes a törvényt, ám Jézus azt mondja, hogy mégse tartják azt be.

"A többes szám kizárja Istent. "

Nem zárja ki Istent, hiszen nem azt mondja, hogy az atyáknak nem Isten parancsolta volna a metélkedést.

"Itt a „mi” és a „ti” névmásokkal nyomatékosítja az elhatárolódást a zsidóktól."

Ponthogy nem, hiszen azt mondja, hogy a mi atyáink, tehát a tömeggel, akihez beszél, származásilag közösséget vállal.

 

"Jézus nem igazán tartotta a mózesi törvényeket: pl a szombatot, kézmosást, nőket tanított, nem zsinagógában imádkozott, hanem mindig a szabadban."

 

Jézus tartotta a szombatot, a kézmosás pedig nem mózesi törvény volt, nem tiltja nők tanítását Mózes, és nem tiltja Mózes a szabadban imádkozást sem.

 

"Melkisédek rendjéből való pap volt"

 

Rendjéből, és nem etnikumából.

 

"A Mt 25:31-46-ot a közelmúltban itt is idéztem."

 

Kiforgatva...

:-(

Előzmény: kitadimanta (1556)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1561

Pl. hogy nem volt >>tiltott terület<< Galilea a zsidók számára. vagy pl. hogy Jézus is Dávidtól származott (és így szülei is), noha galileai (lakos) volt, vagy pl. hogy Jézus ragaszkodott a széder-esti páskavacsorához, ami egy szittyától fura lenne, hiszenha egy szittya vérszerződést akarna kötni, ahhoz nem szükségeltetik páskavacsora, bármikor máskor is megtehetné, Széder-esttől függetlenül, most nagyhirtelenjében ennyi...

:-)

Előzmény: kitadimanta (1543)
plamiátus Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1560

"Zsolt 106:34-36 „Nem irtották ki a népeket sem, a mint utasította őket az Úr.”"

 

Igen, az izraeliták nem irtották ki a kánaánitákat. Tehát az izraeliták nem kánaániták . Az izraeliták viszont Jákob leszármazottai. Tehát Jákob nem kánaánita.

 

"Izrael nem számít, csak Júda ne essen bűnbe."

Természetesen számít Izrael, Hóseás azt mindja, hogy hamár sajnos elesett Izrael, legalább Júda ne essék el.

"Júda – akik leginkább azonosíthatók a héberekkel"

Izrael egyéb törzsei nem kevésbé héberek, mint Júda, hiszen ők ugyanúgy Jákobtól származtak, Jákob pedig Hébertől.

 „A mit Izráel keres, azt nem nyerte meg: a választottak ellenben megnyerték”

 

 

Persze, mert a Biblia szerint bár Izraelnek száma lehet, akár a tenger fövenye, de csak a maradék tartozik Isten hűséges népéhez. Erre hívja föl a figyelmet Pál: Mert nem mindnyájan izráeliták azok, kik Izráeltől valók. Vagyis bár test szerint Izraeltől valók sokan, de nem tartoznak Isten hűséges népéhez, csak külsődlegesen izraeliták. Pál egyebütt azt mondja, hogy kívánnám, hogy én magam átok legyek, elszakasztva a Krisztustól az én atyámfiaiért, a kik rokonaim test szerint; akik izráeliták, akiké a fiúság és a dicsőség és a szövetségek, meg a törvényadás és az isteni tisztelet és az ígéretek; akiké az atyák, és akik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Tehát az izraeliták nem kánaániták, hiszen nem a kánaániták atyáinak adatott az ígéret, hanem az izraelitáknak, és aligha nevezné a kánaánitákat Pál test szerinti rokonainak.

 

"Megint nem figyelsz, vagy szándékosan csúsztatsz, nem azt írtam, hogy 1500 évvel ezelőtt, hanem azt, hogy 1500 éve fennálló! "

 

Megint nem figyelsz, vagy szándékosan  csúsztatsz, mert nem azt írtam, hogy azt írtad, hogy 1500 évvel ezelőtt, hanem azt írtam, hogy Jézus korában nem ugyanaz volt a helyzet, mint 1500 évvel azelőtt, máskülönben >>tiltott zóna<< lett volna a zsidók számára Galilea, éppúgy, mint Samária, sőt százszorta, ezerszerte inkább, márha igaz lenne önkényes állításod...

Előzmény: kitadimanta (1546)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1559

Ez így van....

Előzmény: Valdir Perez (1545)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1558

„Ha már szerinted létezik Pál evangéliuma, hol olvashatjuk ?  :-)”

Tőle kéne megkérdezni.

 

„Én is sokadszor mondom, hogy ostobaságokat erőltetsz.  Szerinted ki írta be Pál nevét a Csel könyvébe, vagy a 2Pét3:15-be ??„ 

Bárki beírhatta, de leginkább az, aki összeszerkesztette az Újszövetséget.

 

Csak futólag olvastam Barnabás evangéliumát mely többrendbelileg is megdöbbentő volt:

- Miután Pál jó barátja, segítője, munkatársa volt azt várnánk, hogy 116 oldalnyi(!) szövegben bővebben megemlékezik Pálról, de nem tette. (Vagy elkerülte a figyelmemet…)

- A felületes olvasás alkalmával is kiderült, hogy bizony Barnabás keményvonalas Mózes- ill. törvénykövető.

- Már az elején elhatárolódik a keresztényektől (akiket nem nevez meg, de világos az utalás):

„akik a Sátán befolyása alatt voltak, jámborságban élve, a legistentelenebb tanokat prédikálták, Jézust Isten fiának nevezték, elutasítván, hogy a körülmetélést Isten rendelte el, és megengedvén mindenféle tisztátalan húst…”

Itt is igazolódik, hogy Barnabás (és Pál) a körülmetélést isteni elrendelésnek (szövetségnek) tartja, és főleg az derül ki, hogy ezt ő(k) hirdetik is! Barnabás állítja, hogy a körülmetélés tagadása istentelen dolog.

 

„Pál azt az evangéliumot hirdette, amit Jézus rábízott.”

S azt miért kellett egyeztetni az apostolokkal, és miért 14 év után? 

 

Ha mindezt nevetségesnek tartod, akkor fölösleges beszélni róla.

Előzmény: Valdir Perez (1538)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1557

„Még talán az is, hogy a többszörös gyilkos keresztényverő bandavezér megtér?”

Igen, még az is. Persze, lehet, hogy nem ebben az életében…

Ha visszaemlékszel, valamikor arról beszélgettünk, hogy ahhoz, hogy az ember kellő (vagy bármilyen) bölcsességre szert tegyen meg kell járnia a poklok minden bugyrát, a mélység útjait. Ennek állít szimbólumot a bűnös asszony, akit Jézus a „tiszta fény asszonyá”-nak nevez. Az írás a többiek fölött álló apostolként tiszteli: ”A nő, aki ismerte a Mindeneket” (Pistis Sophia)

"Nos, mondta [Jézus], Mary, áldott vagy te, az összes nő előtt a földön, mert te leszel a teljessége minden teljességnek és a tökéletessége minden tökéletességnek." (Pistis Sophia)

Előzmény: kari333 (1535)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1556

 

„Akkor ideje lenne eme "bizonyítékaidat" a tisztelt publikum elé tárnod...”

Egy párszor már megtettem. Így konkrétan nem kifejezetten ennek a topiknak a témája, ezért csak néhányat  a sok közül:

 

Az Atya (AZ Isten) a zsidók előtt ismeretlen:

Jn 7:28 „…a ki engem elküldött, a kit ti nem ismertek.”

A zsidóknak mondja:

Jn10:26 „De ti nem hisztek, mert ti nem az én juhaim közül vagytok”

 

Nem „nekünk” zsidóknak, hanem „nektek” zsidóknak:

Jn7:19 „Nem Mózes adta-é néktek a törvényt?

Jn7:22 „Azért Mózes adta néktek a körülmetélkedést…”

„…(nem mintha Mózestől való volna, hanem az atyáktól):” A többes szám kizárja Istent. Már a körülmetélkedést sem ismeri el az Úrtól (Jahve) valónak.

 

Itt is a zsidókhoz szól Péter:

Csel5:30. A mi atyáinknak Istene feltámasztotta Jézust, kit ti fára függesztve megölétek.

Itt a „mi” és a „ti” névmásokkal nyomatékosítja az elhatárolódást a zsidóktól.

Vesd össze a fent idézett Jn7:28-cal.

 

Pogányoknak tanított, taníttatott:

Luk24:47 „És prédikáltatni az ő nevében a megtérésnek és a bűnök bocsánatának minden pogányok között, Jeruzsálemtől elkezdve.”       

 

Tamás evangéliumából részlet

43. „Tanítványai így szóltak hozzá: Ki vagy te, hogy ezeket mondod nekünk? (Jézus mondta):

Nem tudjátok, ki vagyok, abból, amit mondok nektek? A zsidókhoz lettetek hasonlók,…”

 

Jézus nem igazán tartotta a mózesi törvényeket: pl a szombatot, kézmosást, nőket tanított, nem zsinagógában imádkozott, hanem mindig a szabadban.

 

Melkisédek rendjéből való pap volt, ami az ősi Kánaánra, az őslakosokra utal vissza.

 

A Mt 25:31-46-ot a közelmúltban itt is idéztem.

Stb.

Előzmény: plamiátus (1529)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1555

Azt szeretném, a minden "jó" volna.

 

Isten azonban a rosszat is megteremtette.

 

Ez a történet szerint az ő felelőssége- miért teremtett rosszat?

Előzmény: Törölt nick (1554)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1554

Isten csak azért felelős, hogy nem robotokat teremtett, hanem felelősen dönteni képes lényeket.

 

Szeretnél inkább robot lenni?

Előzmény: Ellenörző Kód (1553)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1553

Vagyis akkor mégiscsak Isten felelőssége.

Előzmény: Törölt nick (1552)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1552

Vagyis Isten szabad akarata alapján teret adott a bünnek.

 

Mert nem robotokat teremtett. A szabad akarat értékét még ma sem méri fel az emberiség.

Előzmény: Ellenörző Kód (1551)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1551

Minden általa lett.

 

Vagyis Isten szabad akarata alapján teret adott a bünnek.

Előzmény: Törölt nick (1550)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1550

A bűnt nem lehet teremteni, az szabad döntés következménye.

Előzmény: Ellenörző Kód (1548)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1549

„Olvasd csak el újra Jézus szavait, miszerint a nemzetekhez küldi el Pált, de a zsidóknak is prédikálnia kell.”

Az idézeted nem állítás, hanem felszólítás, aminek vagy eleget tesz az illető vagy nem.

Értsd már meg, hogy Pál azt állítja, hogy ő a pogányok apostola, hogy ő a pogányoknak hirdet. Ezzel szemben rendre a zsinagógákban zsidóknak tanít.

 

Zárójelben jelzem, hogy Jézus csak a pogányok közé küldte apostolait, semmi nem indokolja, hogy Pált a zsidók közé küldje. (A Te értelmezésedben a zsidók az izraeliek.)

 

Mt12:18 „Ímé az én szolgám, a kit választottam; az én szerelmesem, a kiben az én lelkem kedvét lelé; lelkemet adom ő belé, és ítéletet hirdet a pogányoknak.”

Mk13:10 „De előbb hirdettetnie kell az evangyéliomnak minden pogányok között.”

Lk24:47 „És prédikáltatni az ő nevében a megtérésnek és a bűnök bocsánatának minden pogányok között, Jeruzsálemtől elkezdve.”

 

Még valami: Ha feltételezzük (szerintem joggal) hogy Izrael (Jákób) fiai nem héberek, etnikailag nem zsidók, hanem kánaániták,  akkor megint felvetődik a kérdés, Miért a zsinagógákban a zsidóknak tanított Pál?

Előzmény: Valdir Perez (1526)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1548

"Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett."

 

Vagyis a bün is Isten által lett.

 

VAGY HAZUDIK A BIBLIA?????

 

 

:)

Előzmény: Törölt nick (1511)
Ellenörző Kód Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1547

Mert Isten választott bárkit is?

 

- elnéző mosoly -

Előzmény: Valdir Perez (1513)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1546

„Azok ugyanazok.”

Hogy lennének már ugyanazok?

Zsolt 106:34-36 „Nem irtották ki a népeket sem, a mint utasította őket az Úr.”

Gondolom, nem kell tovább bizonygatnom, hogy ők a kánaániták voltak…

 

Itt viszont nem kérdés, hogy Júda – akik leginkább azonosíthatók a héberekkel – az, akit Jahve szárnyai alá vesz, s óv.

Izrael nem számít, csak Júda ne essen bűnbe. Az észak-felé tiltás itt megtalálható. Mindkét város É-ra van Júdától, Jeruzsálemtől.

Hós4:15 „Ha te paráználkodol is Izráel, csak a Júda ne vétkezzék! És ne járjatok Gilgálba, és ne menjetek fel Beth-Avenbe! és ne esküdjetek így: Él az Úr!”

 

Itt a választottak biztosan nem azonosak Izraellel.

Rm11:7  „A mit Izráel keres, azt nem nyerte meg: a választottak ellenben megnyerték”

 

„Nem ugyanaz a helyzet volt Jézus korában, mint 1500 évvel azelőtt.”

Megint nem figyelsz, vagy szándékosan csúsztatsz, nem azt írtam, hogy 1500 évvel ezelőtt, hanem azt, hogy 1500 éve fennálló! Nem ugyan az! Az utóbbi 1500 éve fennálló folyamatosságot jelent, ami 1500 éve kezdődött, és Jézus korában is tartott.

Előzmény: plamiátus (1525)
Valdir Perez Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1545

 

 

Te pedig már rég kiállítottad a bizonyítványt magadról, az eddigi munkásságod révén.......

Előzmény: kitadimanta (1539)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1544

Ellentmondások az Újszövetségben

 

Nincs érdemi ellentmondás sem az Ó sem az Újszövetségben.

kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1543

„Semmiféle etnikai konfliktusról nincs ott szó...”

Jó, hogy mindig ezzel „érvelsz”, szeretném már látni, miből következtetsz erre?

Előzmény: plamiátus (1523)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1542

„Az a baj, hogy kiragadgatsz Pál szavaiból részleteket,”

Az egészet nem írhatom le, mert azt el lehet olvasni a biblia.hu-n.

 

„Egyébként a körülmetélést többnyire már átvitt értelemben használták, lásd Pál szavait”

Megint nem igazolod az állításodat… Nem „használták” csak Pál levelezésében fordul elő.

Pál is csak néhány esetben használta átvitt értelemben, mások mindig eredeti értelemben gondoltak rá, és Pál is többnyire így értette. A hivatkozásaimban  kivétel nélkül minden alkalommal.

Előzmény: Valdir Perez (1517)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1541

"Fényes csillagnak, Hajnal Fiának nevezi a Szentírás Lucifert akiben a bűn megfogant"

Az meg Jézus. - Mármint a Fényes csillag, meg a Hajnalcsillag.... De ezen ne csodálkozz.

Lucifernek is, meg Jézusnak is fejre állított ötágú csillag a szimbóluma.

Az ószövben minden(ki) ördög, sátán, démon, stb. vagy ezek cimborája aki nem Jahve.

Előzmény: Törölt nick (1512)
kitadimanta Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1540

Jó.

Előzmény: exxo (1510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!