A Szombi által propagált honlap állításával szemben az alábbi beszámolóból nem úgy tűnik, hogy valamiféle démonoktól megszállt férfiak, s az emberi fajhoz tartozó nők frigyének eredményei az óriások, hanem éppen az tűnik ki, hogy akkor óriások éltek, amikor az istenfiak bementek az emberek leányaihoz, hiszen: Abban az időben, amikor az istenfiak bementek az emberek leányaihoz, és azok gyermekeket szültek nekik - sőt még azután is -, óriások éltek a földön. Ők azok a vitézkedők, akik ősidőktől fogva hírnevesek voltak...
"nem is a halottak Istenne Ábrahának Izsáknak Jákóbnak Istene, hanem az élőké"
És ezt a feltámadás bizonyítására mondta Jézus, s nem pedig arra, hogy per pillanat a halott Ábrahám öntudattal rendelkezik, hogy Izsák (lelke) jelenleg él:
Hogy pedig a halottak feltámadnak, Mózes is megjelentette a csipkebokornál, mikor az Urat Ábrahám Istenének és Izsák Istenének és Jákób Istenének mondja. Az Isten pedig nem a holtaknak, hanem az élőknek Istene: mert mindenek élnek ő néki...
Az a rész szerintem korrekt, az Énok szálat érdekesnek tartom, persze valószínű nem meggyőző annak, aki mindenáron Jézus túlvilági evangelizációjában akar hinni. A többi részbe is belenéztem, s bár az eszkatológia nézetkülönbségünk miatt nem fogadhatom el, de mindenképp elolvasásra érdemes a belinkelt írás.
Pedig néha nem árt nyelvészkedni, ebben a néhány sorban található a legtöbb dölbetûs (betoldott) írásrész egymás mellett, illetve után, ami eleve azt mutatja, hogy valami rendhagyó dologról van szó.
Ahogy látom, itt elég sok badarság lett összehordva az 1Péter 3:18-19 versek magyarázatával kapcsolatban.
A görög szöveg nem tartalmazza sem a prédikált, sem az evengélium szavakatat. Akit részletesen érdekel ezeknek a szövegeknek a jelentésen ajánlanám a következõ cikket: http://www.churchofgod.hu/cont/nefilim.php
Pontosabban a cikk IV. TARTAROSZ – A MÉLYSÉG címû részét, az írás vége felé
"nem döbbentette le őket az a tény, hogy a gonoszok a Seolba mennek"
Nemcsak a gonoszok.
Meg van írva, hova mennek a halottak: "Tedd meg mindazt, ami a kezed ügyébe esik, és amihez erőd van, mert nem lesz cselekvés, gondolkozás, ismeret és bölcsesség a Seolban, ahová menned kell"!
Kik mennek a Seolba? Ez is írva vagyon: "Mind az ég alatt való dolgokban e gonosz van, hogy mindeneknek egyenlő sorsuk van; és az emberek fiainak szíve is teljes gonoszsággal, és elméjökben minden bolondság van, a míg élnek, azután pedig a halottak közé mennek."
Tehát a Seolba mennek gonoszok, jók egyaránt, ahol nincs "cselekvés, gondolkozás, ismeret és bölcsesség". Sőt, nemcsak az emberek végső sorsa a Seol:
Ha pedig az Úr valami új dolgot cselekszik, és a föld megnyitja az ő száját, és elnyeli őket, és mindazt, a mi az övék, és elevenen szállanak alá a Seolba: akkor megismeritek, hogy gyalázták ezek az emberek az Urat. És lőn, a mint elvégezé mind e beszédeket, meghasada a föld alattok. És megnyitá a föld az ő száját, és elnyelé őket és az ő háznépeiket: és minden embert, a kik Kórééi valának, és minden jószágukat. És alászállának azok és mindaz, a mi az övék, elevenen a Seolba: és befedezé őket a föld, és elveszének a község közül...
Tehát a zsidók hittek abban, hogy a halottak vagy Ábrahám keblire jutnak, vagy a kínok lángjai közé? Mióta hittek ebben? S mi alapján? Az Ószövetségi iratok alapján biztosan nem...
Azt tudjuk, hogy - minimum - 24 ember fent van a Mennyben. Azt is tudjuk, hogy "a sírok megnyílának, és sok elhúnyt szentnek teste föltámada". Szerintem, talán őket vitte Magával Jézus a Mennybe...
Igen, a Lélekben (Amely szerint feltámasztatott) ment el az egykor engedetlen, tömlöczben levő lelkekhez is predikálni a bárka készítésekor, a Nojé napjaiban...
Nem miután feltámadt (Lélek szerint), ment el - vissza az időben - predikálni, hanem a Lélekben (amely szerint feltámadt) ment el valaha, egykor, a Noé napjaiban az engedetlenekhez, a tömlöcben levő lelkekhez, a bárka készítésekor...
A tömlöczben lévő lelkeknek is prédikált, amelyek engedetlenek voltak egykor a Nojé napjaiban, a bárka készítésekor, de nemcsak a Nojé napjaiban engedetlen lelkeknek predikált, hanem Ésaiás napjaiban, Jeremiás napjaiban - is...