Nézd, a te elvedet folytatva a pék ne sztrájkoljon, mert fogyasztó-párti vagy, a boltos se sztrájkoljon, mert vevő párti vagy, az ács se sztrájkoljon mert lakó-párti vagy, stb.
A körböl csak azt felejted el, hogy a fogyasztó, vevő, lakó is munkavállaló valahol, tehát ezzel a szemlélettel lehet, hogy az élet egyik területén mellettük vagy, de egy másik területén, a munka világában meg ellenük. A logikádnak egyetlen netto győztese van: a tőke.
Mi a lófarokért járna neki több ??? Minden tömegközlekedési üzem azért létezik, mert az állam támogatja az adófizetők pénzéből, ha meg vesztesége már kezelhetetlenné válik, akkor meg leírja adósságait - szintén az adófizetők pénzéből.
Úgyhogy a MÁV-hoz minden adófizetőnek egyformán köze van - s ezért vándorol a privatizációs bevétel az államkasszába !
(Arról nem beszélve, hogy miért pont a ma élő vasutasok kapjanak kompenzációt, mikor az állami vasút több mint 100 éves ??? És mi van a nyugdíjasokkal ? És mi van a már meghaltakkal ill. örököseivel ?? Agyrém ez az egész anarchista Gaskó-követelés - persze tudom, neked minden tetszik, amely egy kis anarchiához vezet... :) )
Ne tréfálkozzon már az úr itten! ha valaki valahol dolgopzik, akkor neki jár valami a cége eladásából, ráadásul több, mint a másik pógárnak, ha állami a cég? Na ne. Egyébiránt meg egy szó sem igaz abból, hogy a burzsoázia ellen harcolászik a Gaskó nevű ártány.
Ám legyen, vigyük végig a gondolatot. Ha nekik a pofájukon kívül bármi "jár" a privatizációból, akkor az összes közintézmény (iskola, egyetem kórház stb.) alkalmazottja elkezdheti verni magát, hogy adják el az intézményt a pénzt meg adják oda nekik.
Persze hogy jár, és ami jár, azt te meg is kapod a költségvetésen keresztül - feltéve, ha az aktuális politikai-gazdasági elit nem lopja el. A vasutasoknak a vasútból némileg több jár...elvégre is "tiéd a gyár, magadnak építed" mondták 40 évig.
Amiért valószinűleg soha nem fogunk egy nevezőre kerülni az annyi, hogy te kapitalista, tulajdonosi szemlélettel közelíted, Gasko (meg itt a topicban Derek pl.) szocdem, aki a kapitalizmust nem elveti, de munkás-érdekérvényesít, én meg ugye marxista vagyok, és a kérdést ebből az alapvetésből szemlélem.
Mivel az állam kezében van, gyakorlatilag megteheti azt is, hogy vasút szárnyvonalakat fog felszámolni, ott a Volánt átrsaságokkal szerződve megoldja a tömegközlekedéset. Azokon a vonalakon dolgozó vasutasokra meg nem lesz szükség. Tehát ki vannak rúgva. Akkor majd gondolkozhat, hogy sztrájkolni érdemes, vagy dolgozni. Hogy mia több a munkanélküli segély vagy a munkabér...
Nézd, ha elveted a sztrájkot, akkor szerinted hogy, milyen eszközzel tud a dolgozó hatékonyan fellépni a tőke profitmaximalizáló törekvésével, és a kizsákmányolással szemben?
Nem tudom, errefelé került-e már szóba a következőkben leírandó elmélet, egy másik fórumon adta elő egy vsz. eléggé hozzáértő nick. Eszerint: aki sztrájkol, az ugyebár arra az időre nem kap fizetést, hanem pl. a szakszervezetétől kap/hat vmi pénzmagot. Ezért aztán érdemes úgy szervezni a sztrájkot, hogy egy-két óráig tartják, mialatt teljesen szétesik a működés, aztán bejelnteik, hogy meggondolták magukat és vége. De a kavar, amit csináltak, az majd egy napig eltart, az utazók az egész MÁV-ot és a kormányzatot fogják szidni, a firnyákos sztrájkolók pedig jól jöttek ki a dologból jövedelem ügyben. Egyre inkább úgy látszik, hogy erre játszanak és magasról lecsinálják az ország népét...
Ma egész nap szopni fog minden, a forgalommal közvetlen kapcsolatban álló, szolgálatban levő vasutas. Márpedig ők eléggé szókimondó népség, tehát már bizonyosan megy az anyázás ... a sztrájkban résztvetteknek címezve. Eredmény pedig sehol, ezért azután egyre kevesebben fognak kötélnek állni.
Gaskó előbb vagy utóbb csak be fogja bizonyítani, hogy nincs szükség vasúti személyszállításra! Mert ugye nem bénult meg az ország. Ráadásul az is érdekes, hogy a vasutasok nagy többsége nincs Gaskóék mellett. Azt hiszem a szokásos ügyről van szó. Adott egy nagypofájú, végtelenségig demagóg szakszervezér, aki elmérte a farkát. Kíváncsi vagyok, hogy a szakik mikor hajtják el a jó büdös francba.
"Gaskó helyében amikor ez kiderült, de a vasutasokank jogosan járó 250000 ft/ fö pénz a privatizációból amit a nagytudásu Kóka beigért,"
Van erre valami bizonyítékod, hogy Kóka ezt ígérte (egy aláírt, lepecsételt papírra gondolok), vagy egyszerűen csak higyjük el Gaskónak, hogy így volt? Egy szóbeli ígéretre mindenki úgy emléxik vissza, ahogy akar.
"Kóka igéretet tett arra hogy a dolgozók megkapják a nekik jogosan járó privatizációs pénzt"
A dolgozók alkalmazottai, nem pedig tulajdonosai voltak a Cargónak, így mire föl jár nekik bármi is az eladási árból?
"Csak szurkolni tudok a vasutasoknak,ne is álljanak munkába addig amig el nem érik a jogos követeléseiket.Hagy szivja a fogát ez a szar kormány"
Mikor esik már le a tantusz, hogy nem a kormányt, hanem elsősorban az egyszerű utasokat szivatjátok a folyamatos sztrájkok miatt?
Amúgy te sem gyakran utazhatsz vonattal, ha szerinted Gyurcsány-Kóka óta ilyen szar a magyar vasút. Úgy beszélsz itt, mint ha 2004 előtt svájci színvonalon lett volna, és azóta süllyedt volna a mai szintre. Elárulom, hogy 8-,10, vagy 15 éve is ugyanilyen volt azzal a különbséggel, hogy akkor még mutatóban sem voltak Desirók, Flirt-ök és Talentek.
Olvasom a hozzászólásokat, van köztük egész jó, de van olyan ami primitív gondolkodásra utal.
A nyáron hangzottak el ígéretek, hogy változni fog a szolgálltatás minősége, a vonatok tiszták lesznek, pontosak, és télen lesz fűtés is, na ebből nem látunk semmit. Ezzel szemben mi történt? A vasutasok november óta gyakorlatilag csak a sztrájkkal foglalkoznak. Novemberben kitalálták, hogy az új EÜ. törvény ellen lázadoznak (mondvacsinált ok) persze hogy a béremelés volt a fő indok.
Megkapták a béremelést januárban, ez sem volt nekik elég, többet akartak. Már kívülről tudja mindenki, hogy mennyit és mit, azt most nem írom le.
Viszont azt a szerződést megszegték, amit dec. 22-én írtak alá,(6.9% béremelés), ehhelyett megkapták azt a megemelt bért februárban. Na akkor most mi is van? Jár nekik az a béremelés? Mert ugye megszegtek egy megállapodást...
VISZONT ! Bármi is történik.
Ne az utas érdeke és joga sérüljön. Akiből gyakorlatilag él a vasúttársaság.
Ne az utasok lássák a kárát az egésznek, így is eléggé megoszlik a közvélemény ha a vasút kerül szóba. Most már arra a szintre jutottunk, hogy az utasok zöme nem bízik a vasútban, és inkább más tömegközlekedést választ, mégha macerásabb is, de viszont célbaér.
Nem beszélve a külföldi közvéleményről...
Sajnos a vasutasok és a szakszervezet nem fogja fel, hogy milyen következményei lehetnek egy hosszan elhúzódó sztrájknak.
Mivel az állam kezében van, gyakorlatilag megteheti azt is, hogy vasút szárnyvonalakat fog felszámolni, ott a Volánt átrsaságokkal szerződve megoldja a tömegközlekedéset. Azokon a vonalakon dolgozó vasutasokra meg nem lesz szükség. Tehát ki vannak rúgva. Akkor majd gondolkozhat, hogy sztrájkolni érdemes, vagy dolgozni. Hogy mia több a munkanélküli segély vagy a munkabér...
A VDSZSZ továbbra is azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot személyenként a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészeti Zrt. munkavállalóinak. A bíróság időközben első fokon elutasította a MÁV-társaságok beadványát a sztrájk jogellenességének megállapítására, bár azt megállapította, hogy jogszerűtlen a szakszervezet 10 százalékos többletbérfejlesztésre vonatkozó követelése mint a sztrájk oka. Egyben kimondta, hogy a privatizációs bevételből való részesedésért sztrájkolni jogszerű, mert arra vonatkozóan nem volt megállapodás a felek között.
Magyarországon most valósul csak meg igazán :-A Nagy Kiárúsitás cimü filmben látottak szinte minden epizódja megvalósulni látszik. A vasut már a multé ,a multkori vasutas sztrájknál, már Gaskó jelezte ,hogy néhány vonat inditása szabálytalan volt, mert a karbantartási szinvonala, nem felelt meg a biztonságos közlekedés feltételeinek. Akárcsak a levetitett dokumnetumfilben, ahol a mozdonyvezetö elmeséli hogy hanyadik gazdája van már a társaságnek, és a karbantartást pedig mellözik. A vonatok kisiklása elkezdödött,majd igy lesz nálunk is.A becsukott vasuti szárnyak sineit ,már szedik felefle, az illetékes fémgyüjtök a "megélhetési bünözők ".Az épületek abalakit kiverik, a telepitett trafó állomásokból,mivel hálózaton kivül vanna, vagyis le vannak kapccsolva, lopják a trafóolajat. 36 vasuti szárny elkezd az enyészetté válni,és mindenami nincs lerögzitve,meg ami van is ,mind szétlopják.Vajon kineklehet ezt is köszönni? Kóka Jánosnak !!!