Keresés

Részletes keresés

V43_1182.01 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 300
Tudod, mint a poharamon:
Nálunk mindenki azt csinálja amit ÉN mondok!
De félretéve: megkérdeztem azt mondták jönnek!
Sőt én úgy emlékszem aznap téged is, meg "táska" kollégánkat is megkérdeztem! Ugyi?
Előzmény: pacalbeer (299)
pacalbeer Creative Commons License 2010.02.10 0 0 299
...és szabad akaratukból...?   :--))
Előzmény: V43_1182.01 (278)
pacalbeer Creative Commons License 2010.02.10 0 0 298

Kapaszkodj !

 

http://www.mno.hu/portal/693845

 

 

Hmmm?

Előzmény: M41 2180 (292)
huMSTS Creative Commons License 2010.02.06 0 0 296
Köszi! :)
Előzmény: Törölt nick (295)
huMSTS Creative Commons License 2010.02.01 0 0 294
Senki nem ír többet? Hát én írok!

Ma kint jártam a helyi állomáson és fotózgattam, meg videóztam. Az ezekből készült összeállítás megtekinthető itt.
huMSTS Creative Commons License 2010.01.26 0 0 293
Valóban nem lenne bezárásra ítélt - ha nem olyan lenne a menetrend, hogy egyik fő célcsoportnak se felel meg.

Jelenlegi menetrendi indulások Rétszilasról Dunaújba:
4:18, 6:15, 11:40, 16:30, 19:40

Ha munkába akar járni vki 4:18 korai, már 4:53-kor benn van.
6:15-össel már elkésett, bár iskolába járni nem rossz.
11:40 délutánosoknak korai, 16:30-cal rég elkésett, este 19:40 korai, későbbi meg nincs (eddig egy órával később járt)

Vissza:5:10, 7:42, 10:37, 14:44, 17:42, 22:57

5:10 korai a hatig dolgozóknak, várhat 7:42-ig.
Iskolából haza 10:37 korán van, marad 14:44. Munkából haza a 14:44 nem rossz alternatíva.
17:42 munkából haza korán van, szegények várhatnak 22:57-ig.
22:57 a tízig dolgozóknak nem rossz.

Eredmény: Iskolába nem rossz a 6:15 - 14:44 páros.
Munkába: 6-14-ig visszafele jó, oda nem > buszozik
14-22-ig ugyanez.
Éjszakásoknak se oda, se vissza > busz

Iskolába járáshoz tehát alkalmas a menetrend, de munkába semmiképp.
A vonat csak akkor lenne versenyképes a busszal, ha több vonat lenne, sűrűbben.
Előzmény: M41 2180 (292)
M41 2180 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 292
A 43-as nem hinném, hogy bezárásra itélt, mivel a hivatásforgalom itt jelentős és olyan településekről biztosít gyors eljutást a Dunaferres melósoknak ahonnan busz nincs (pl Alap, Rétszilas). De pl Nagykarácsony-Dujv közt is előnyösebb a vonat mint a busz nem is kicsivel.
Előzmény: huMSTS (277)
M62 187 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 287
"Vagy regelj és javíts!"

Én belejavítottam... És? Azóta sem történt semmi...
Előzmény: Railroadman (280)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.18 0 0 286
Hali! Nekem van egy fénymásolatom, ha gondolod tovább másolhatjuk.Gratulálok a szerzőknek. Szerintem egy jól megírt és sok jó fényképet tartalmazó füzetről van szó.
Előzmény: Railroadman (283)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.17 0 0 285
Ezt a füzetet az utolsó nap adta a jegyvizsgáló az utasoknak teljesen ingyen.
Előzmény: Railroadman (283)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.17 0 0 284
Itt a Dújv-Mezőfalva szakaszról volt szó...
Előzmény: Railroadman (280)
Railroadman Creative Commons License 2010.01.17 0 0 283
Úgy értettem, hogy a Wikipediára.
Természetesen más kiadványokban, pl. Paks város történelmét feldolgozó kiadványban is taglalják a vasútvonal építését, annak miértjeit.


Egyébként érdekelne ez a füzet, hol lehet hozzájutni (ha van még megvásárolható példány)?
Előzmény: andras186 (282)
andras186 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 282
Megírták a történetét:
Előzmény: Railroadman (281)
Railroadman Creative Commons License 2010.01.17 0 0 281
Érdekes ez az ország, mert fikázni valamit mindenkinek nagy tehetsége van, de rejtélyes módon én előttem senki se vette a fáradságot megírni a vonal történetét...
Railroadman Creative Commons License 2010.01.17 0 0 280
Ha ilyen okos vagy, akkor írj jobbat!
Vagy regelj és javíts! Fikázni a legkönnyebb.

Anno itt írtam is, hogy akinek vannak részletek felőli ismeretei a vonallal kapcsolatban, legyenek szívesek szerkesszenek a szócikkbe!

Fénysorompók egyébként:
- Paks állomás bejáratánál: állomási személyzet által kezelt.
Önműködő (vasúti jármű aktiválja):
- Autóbusz állomással szembeni;
- Komphoz vezető útátjáró;
- Dunakömlőd közelében;
- Bölcske előtt kettő (egyik a nagy ív előtt, a másik az utána következő egyenesben), utána még egy Juhásztanyánál, ahol az út az ottani öregek otthonához visz.
Minden egyéb útátjáró andráskeresztes, vagy állomási személyzet által kezelt teljes sorompós. Félsorompóval ellátott fénysorompó Mezőfalva-Paks között nincs.

Az infókért pedig felelősséget vállalok, csak egyelőre nincs beírva minden forrás.
Előzmény: huMSTS (273)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.09 0 0 279
Jó hát én Dunapartnál száltam fel a motorkocsiba, és ott rajtam kívül más rendes utas nem volt. :)
Előzmény: V43_1182.01 (278)
V43_1182.01 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 278
A lányaim és a fiam sem vasutasok, és ők is ott voltak! :-DDD
Előzmény: huMSTS (277)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.09 0 0 277
Most végigolvasgattam az elmúlt néhány hét írásait. A 42-es - mint ismert - Mezőfalvától lefelé levő szakaszát dec.12-én bezárták. Én ott voltam Paks-Dunapart és Dunaújváros között az utolsó vonaton, mint egyedüli, nem vasutas utas... A 43-asra MÉG senki nem mondta ki a halálos ítéletet - de ha ilyen marad a menetrend az csak elriasztja az utasokat, és így rövidesen búcsúzhatunk a 43-astól is... :(
Előzmény: Törölt nick (276)
Soldato Creative Commons License 2010.01.06 0 0 275
Igen.
És jónéhány hullajelölt...
Előzmény: Bz-Ps (274)
Bz-Ps Creative Commons License 2010.01.06 0 0 274
Újvenyimnél mi van? Csak egy andráskereszt?
Előzmény: huMSTS (271)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.06 0 0 273
Hát nem, hanem Dunaújvárosban.... Automatának se igazán mondanám... Ez jó példa, mennyire bízhatunk az internetes leírások valóságtartalmában.... :)
Előzmény: M62 187 (272)
M62 187 Creative Commons License 2010.01.06 0 0 272
Az állomási sorompó, tehát nem Dunaújváros és Mezőfalva között van...
És még véletlenül sem automata, legfeljebb félig önműködő...
:)
Előzmény: huMSTS (271)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.06 0 0 271
Hát őszintén megmondom, én egy ilyen átjáróról tudok Dunaújváros és Mezőfalva között. Dunaújváros után a Vasműbe vezető iparvágány előtt a gázművekhez vezető úton van automatikus karos fénysorompó.
Előzmény: Törölt nick (270)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.06 0 0 270
A Dunaújváros-Mezőfalva elágazás közötti vonalszakasz nem villamosított, a vonatok állomástávolságban közlekednek, a jelzők karos alakjelzők, az útátjárókban automata fénysorompók üzemelnek. ?????? Melyikek azok az automata fénysorompók ?
Előzmény: huMSTS (267)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.05 0 0 269
Mit?
Előzmény: Törölt nick (268)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.03 0 0 267
Bocs. A link lemaradt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Pusztaszabolcs%E2%80%93Duna%C3%BAjv%C3%A1ros%E2%80%93Paks-vas%C3%BAtvonal
huMSTS Creative Commons License 2010.01.03 0 0 266
Utánaolvastam és tényleg csak terv volt. További infok a vonalról:
Előzmény: Bz-Ps (265)
Bz-Ps Creative Commons License 2010.01.03 0 0 265

 "az első menetrend szerint a vonal Széksefehérvártól Tolnán át Szekszárdig tart, de közlekedés csak Paksig volt."

 Ez talán csak egy terv volt?

Előzmény: huMSTS (264)
huMSTS Creative Commons License 2010.01.02 0 0 264
Sziasztok!

Új fórumozó, dunaújvárosi vagyok. A paksi vonalhoz annyit, hogy eredetileg egy mezőben szerepelt a Szfehérvár - Pszabolcs vonallal, sőt az első menetrend szerint a vonal Széksefehérvártól Tolnán át Szekszárdig tart, de közlekedés csak Paksig volt.
M62 187 Creative Commons License 2009.12.16 0 0 263

"Már a vasutallomasok.hu 1920-as térképén is Paks zsáktelepülés, pedig akkor még nemhogy erőmű, de atomenergia se volt... :)"

 

:)

Ebben csak két hiba van:

- Paks sosem volt zsáktelepülés (legfeljebb az állomása volt fejállomás)

- atomenergia mindig is volt (csak a láncreakciót nem tudták szabályozni)

De a többi igaz... ;)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!