Szóljon ez a topik Dunaújvárosról és a kapcsolódó vonalakról (Pusztazszabolcs, Rétszilas, Paks), iparvágányokról, vasútilag a Vasműről, az Atomerőműról, stb... A múltról, a jelenről és a jövőről!
Tudod, mint a poharamon: Nálunk mindenki azt csinálja amit ÉN mondok! De félretéve: megkérdeztem azt mondták jönnek! Sőt én úgy emlékszem aznap téged is, meg "táska" kollégánkat is megkérdeztem! Ugyi?
Valóban nem lenne bezárásra ítélt - ha nem olyan lenne a menetrend, hogy egyik fő célcsoportnak se felel meg.
Jelenlegi menetrendi indulások Rétszilasról Dunaújba: 4:18, 6:15, 11:40, 16:30, 19:40
Ha munkába akar járni vki 4:18 korai, már 4:53-kor benn van. 6:15-össel már elkésett, bár iskolába járni nem rossz. 11:40 délutánosoknak korai, 16:30-cal rég elkésett, este 19:40 korai, későbbi meg nincs (eddig egy órával később járt)
Vissza:5:10, 7:42, 10:37, 14:44, 17:42, 22:57
5:10 korai a hatig dolgozóknak, várhat 7:42-ig. Iskolából haza 10:37 korán van, marad 14:44. Munkából haza a 14:44 nem rossz alternatíva. 17:42 munkából haza korán van, szegények várhatnak 22:57-ig. 22:57 a tízig dolgozóknak nem rossz.
Eredmény: Iskolába nem rossz a 6:15 - 14:44 páros. Munkába: 6-14-ig visszafele jó, oda nem > buszozik 14-22-ig ugyanez. Éjszakásoknak se oda, se vissza > busz
Iskolába járáshoz tehát alkalmas a menetrend, de munkába semmiképp. A vonat csak akkor lenne versenyképes a busszal, ha több vonat lenne, sűrűbben.
A 43-as nem hinném, hogy bezárásra itélt, mivel a hivatásforgalom itt jelentős és olyan településekről biztosít gyors eljutást a Dunaferres melósoknak ahonnan busz nincs (pl Alap, Rétszilas). De pl Nagykarácsony-Dujv közt is előnyösebb a vonat mint a busz nem is kicsivel.
Hali! Nekem van egy fénymásolatom, ha gondolod tovább másolhatjuk.Gratulálok a szerzőknek. Szerintem egy jól megírt és sok jó fényképet tartalmazó füzetről van szó.
Úgy értettem, hogy a Wikipediára. Természetesen más kiadványokban, pl. Paks város történelmét feldolgozó kiadványban is taglalják a vasútvonal építését, annak miértjeit.
Egyébként érdekelne ez a füzet, hol lehet hozzájutni (ha van még megvásárolható példány)?
Érdekes ez az ország, mert fikázni valamit mindenkinek nagy tehetsége van, de rejtélyes módon én előttem senki se vette a fáradságot megírni a vonal történetét...
Ha ilyen okos vagy, akkor írj jobbat! Vagy regelj és javíts! Fikázni a legkönnyebb.
Anno itt írtam is, hogy akinek vannak részletek felőli ismeretei a vonallal kapcsolatban, legyenek szívesek szerkesszenek a szócikkbe!
Fénysorompók egyébként: - Paks állomás bejáratánál: állomási személyzet által kezelt. Önműködő (vasúti jármű aktiválja): - Autóbusz állomással szembeni; - Komphoz vezető útátjáró; - Dunakömlőd közelében; - Bölcske előtt kettő (egyik a nagy ív előtt, a másik az utána következő egyenesben), utána még egy Juhásztanyánál, ahol az út az ottani öregek otthonához visz. Minden egyéb útátjáró andráskeresztes, vagy állomási személyzet által kezelt teljes sorompós. Félsorompóval ellátott fénysorompó Mezőfalva-Paks között nincs.
Az infókért pedig felelősséget vállalok, csak egyelőre nincs beírva minden forrás.
Most végigolvasgattam az elmúlt néhány hét írásait. A 42-es - mint ismert - Mezőfalvától lefelé levő szakaszát dec.12-én bezárták. Én ott voltam Paks-Dunapart és Dunaújváros között az utolsó vonaton, mint egyedüli, nem vasutas utas... A 43-asra MÉG senki nem mondta ki a halálos ítéletet - de ha ilyen marad a menetrend az csak elriasztja az utasokat, és így rövidesen búcsúzhatunk a 43-astól is... :(
Hát őszintén megmondom, én egy ilyen átjáróról tudok Dunaújváros és Mezőfalva között. Dunaújváros után a Vasműbe vezető iparvágány előtt a gázművekhez vezető úton van automatikus karos fénysorompó.
A Dunaújváros-Mezőfalva elágazás közötti vonalszakasz nem villamosított, a vonatok állomástávolságban közlekednek, a jelzők karos alakjelzők, az útátjárókban automata fénysorompók üzemelnek. ?????? Melyikek azok az automata fénysorompók ?
Új fórumozó, dunaújvárosi vagyok. A paksi vonalhoz annyit, hogy eredetileg egy mezőben szerepelt a Szfehérvár - Pszabolcs vonallal, sőt az első menetrend szerint a vonal Széksefehérvártól Tolnán át Szekszárdig tart, de közlekedés csak Paksig volt.