Nem rég olvastam hogy a Máv 50 felsővezetékről és akkumulátor is működni képes villamos motorvonatot vásárolna mi Flrit 3 lesz ami elvileg Füzesabonytól Szilvásváradig tudnának menni!
Eger személy pályaudvart szeretném modellvasút terepasztalon megépíteni... Ep.V korszakban... abból is az 1996-ban átépített szélesperonos változatban... ebben szeretném a segítségeteket... tanácsaitokat kérni... főleg 1996-2005 között a vasútállomás és környékéről készült fényképek... jelleg és tervrajzok érdekelnek... illetve minden... amit úgy éreztek... hogy az építéshez hasznos lehet... a szucsvince(kukac)gmail.com e-mail címre...
Valakinek nincs esetleg egy plusz vagy fölöslegessé vált példánya a 2018-ban megjelent Eger-Putnok vasútvonal könyvből? A szerzőnél már érdeklődtem, de sajnos már nincs eladó példánya.
Ez az a vonal amelyen majd minden magyar ember utazott egyszer ld.osztálykirándulások mint túrista stb. Csodálom hogy az illetékes vezetőket nem érdekli a sorsa.
Pályahibából eredő lassújel Bélapátfalváig jelenleg nincs a vonalon, a kedves autósok miatt vannak az útátjárókon... Bélapátfalvától viszont harminc az Örömed tetőtől húsz, sajnos nem lett átépítve ez a rész ...
Amúgy ha van kedvetek olvasgatni a vonallal kapcsolatos esetleges lehetőségekről:
Amugy miért vam tele lassújellel a szilvási szakasz? Elvileg a cementgyárig betonaljas végig, meg lett erősítve. Csak aláverés kellene vagy mitől szaporodnak a lassúk? Az meg szégsen hogy 30 éve nem képesek szilvás előtt azt az 5 km-t rendbe szedni.
Ja az is logikátlan hogy a busz a vonatta egy időben megy évek óta.
Ha akarat van, minden van, az OFF tavaszi csömöri Desirós bohóckodáshoz szerinted milyen feltételek voltak meg, és mennyibe került? Akkor lesz Eger - Debrecen, ha egy megfelelő embernek ez lesz a nünükéje, akkor viszont lesz, és a kutyát nem fogja érdekelni, bejön-e, vagy sem.
Még mindig azt mondom, hogy villanygép van dízel meg nincs, kapíse? Ilyen egyszerű, a kutya nem költ a gázolajpusztítókra. Ha lenne még motorvonat akkor a Lajosmizsei oldalba , vagy Salgótarjánba küldenék, nem pedig egy átszállásmentes kapcsolat megteremtésére ami vagy bejön, vagy nem. Ráadásul a ezzel a kapcsolattal még probléma is lenne , tipusimeret miatt, ami megint pénzbe kerül... Két óriási probléma van amit meg kellene oldani, az egyik a tömeges villamosítás a másik pedig a pályák hézagmentesítése. Azok a vonalak amik ezen átesnek, megmaradnak, a többi, a fantáziátokra bízom.
Szerintem indokolt lenne, mert két szomszédos megyeszékhely közötti, ezenkívül Poroszló felől a megye székhelyével való közvetlen kapcsolat jönne létre, ugyanannyi vonattal, ugyanannyi (mostanában misztifikált jelentőségű) vonatkilométerrel, és racionális szervezés esetén összességében nem több szerelvénnyel (ebben nem vagyunk azonos állásponton, szerinted a 87a vonalra szükséges ingák, meg a 108-as vonalra szükséges dízeljárművek számának összege eggyel nőne, szerintem viszont ez nem szükségszerű).
Az hogy egy korábbi megoldás, a csörgős ingákra épített Fehérgyarmat-Eger viszonylat nem vált be, még nem jelenti azt, hogy a Debrecen-Eger viszonylat se válna be, pláne ha motorvonattal (pl. Uzsgyival) meg lehetne oldani, akkor még a csörgős ingáknál időnként jelentkező füzesabonyi körüljárási kényszer se léphetne fel.
Szervezés az kellene hozzá, méghozzá lehet, hogy nem csak a vasúton belül, hanem a megrendelő részéről az ágazatközi megoszlás végiggondolása is (vannak már viszonylatok, ahol a párhuzamos távolsági buszokat ritkították vagy leállították a vasút javára, a Debrecen-Eger viszonylat esetében miért is lenne kőbe vésve a napi nyolc vagy kilenc közvetlen buszjárat?).