A robogón 2 "tekercs" van a generátorban (angolosan "magneto") egyik a gyújtás, a másik minden más, szabályozott feszültséggel.
Az ellenállásnak van szerepe a feszültségszabályozásban, de nem feszültségszabályozó. Kikapcsolt lámpa esetén amikor nem az izzón, akkor ezen keresztül megy át áram, így a feszültségszabályozó -mivel terhelése állandó -, egyszerűbb lehet.
A (minőségi) LED fényforrások egyébként nem nyűgösek a feszültségre, a jobbak 9-48 V között működnek, áramgenerátoros meghajtóáramkört tartalmaznak.
Ellenben a feszültségszabályozó lentebb vázolt működési elvéből/méretezéséből adódóan lehet hogy nem bírná a "kisebb terhelés miatti nagyobb terhelést"...
Nem az égők összteljesítménye a feszültségszabályozó.
Az állandó mágneses gerjesztésű generátor (ez robogókon "egy", nagymotoron "három" tekercs ami körül mágnes(ek) forognak) feszültsége a fordulatszámmal nő. A növekvő feszültség növekvő áramot hajtana át a meghatározott ellenállású fogyasztókon, azonban az áram a tekercsen is átfolyik, (elektro)mágneses mezőt generál, ezzel csökkenti gerjesztést, ami ellentétes hatású - csökkenti a kimeneti feszültséget.
Minden fordulaton van egy áram, aminél pont annyi a feszültség, mint ami kell.
Na ezt az áramot szabályozza - speciális fogyasztóként - a motorkerékpár feszültségszabályozója, mégpedig úgy, hogy változtatja a saját ellenállását.
Ha nő a feszültség, csökken az ellenállása, több áram folyik át rajta. Ha csökken a feszültség, nő az ellenállása kisebb áram folyik át...
(Nem pont így van, mert nem egyenáramról, hanem váltóról beszélünk, meg egyenirányításról, de ezt most hagyjuk.)
Szóval a többlet áram a feszültségszabályozón fog átcsorogni, az melegszik jobban ha kisebb teljesítményű - nagyobb ellenállású - fogyasztókat kötsz párhuzamosan a generátorral. De ha lekapcsolod a lámpát, akkor is ez történik, a feszültségszabályozó ezért meleg és van rajta hűtőborda.
Belerakod, majd azt tapasztalod, hogy elfüstölt az összes égőd........
Az égők összteljesítménye a fesz szabályozó (világítás ágon), ha valahol kevesebb az ellenállat megemelkedik a fesz, kibasz 1-2 égőt, még kevesebb az ellenállat , mégnagyobb a fesz, mégtöbb égő kimegy..... 22-es csapdája.
Maradj a hagyományos égőknél, és mániákusan ellenőrizd, hogy világít e az összes(beleértve a rendszám megvilágítást is)
Sziasztok! Adott egy majdnem Keeway Generic Cracker robogóm. Mivel rengetekszer torkollik éjszakába a motorozás szeretnék bele Led-es izzót amivel jobban látnék. Valaki tett már hasonlóba ilyet? És ha igen milyet? ba20d foglalata van 12v 35/35w a gyárija ami benne van. Segítséget előre is köszi!
Ismeritek a Benelli-Keeway Márkakereskedést és Szervizt Sárváron? www.peterpalko.com a webes elérhetőségük. Szerintem aki Vas megyei, számolhat velük új motor vásárlása vagy szerelés tekintetében.
Tudna valaki tanácsot adni abban, hogy hogyan tudom kicserélni a főtengely szimeringet egy keeway hurricane 50 2t-n? Vagy minden képpen szerelőhöz vigyem? Ha igen akkor tud valaki ajánlani egy megbízható szerelőt aki esetleg el is tudja szállítani a motort.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Nem rég vásároltam egy keeway hurricane 50 2t-t. Nem volt működő képes, de ismertem a motort, így tudtam hogy üzemanyag problémája van. Kicseréltem a benzincsapot, benzin illetve levegő szűrőt, visszacsapó szelepet, karburátort (cpi), gyertyát.A karburátor beszerelésekor feltünt hogy a suber elég nehezen mozog benne. Össze szerelés után, nem indult. Először nem kapott üzemanyagot. Le vettem a benzincsap vákuum csövét és "megszívtam" ekkor jött belőle a benzin. Majd kivettem a levegő szűrőt és a szűrő házon lévő lyukat kézzel befogtam. Erre be indúlt, de teljesen felpörgött és semmilyen állítással sem esett lejebb a fordulat. Le kötöttem az autómata szivatót, de akkor sem változott a fordulatszám. A végén a levegő szűrő házból folyni kezdett a benzin! Van esetleg valakinek valami ötlete mi lehet a gond?
A visszajuttatásról viszont nem én szóltam. Amikor levettem az enyémről, akkor arra jutottam, hogy abban a kis vacakban van egy visszacsapó szelep és csak egy irányban van áramlás. Úgy véltem, hogy a kipufogó felé áramlik levegő, ( a kipufogás áramlása szívja) ezzel hígul a kipufogó gáz, így éri el a környezetvédelmi célt. Ezzel lehet vitatkozni, hogy mennyire hasznos. Amikor levettem, itt nálunk egy másik kereskedésben megkérdeztem - elméleti síkon -, hogy mennyire jár garancia vesztéssel egy ilyen szerkezet eltávolítása. Azt mondták, hogy levehetem és valami hasonlót mondtak a működéséről.
Érdekesség képpen írom, hogy a keeway goccia 4t 50ccm motoromon nem rég kérdeztem ,hogy a kipufogóból kijövő kisebb cső mire való.
Írták, hogy környezetvédelmi szerepe van, avagy a kipufogó gáz bizonyos részét vissza juttatja a levegő szűrőbe avagy a levegő csőbe.
A mai napon darabokra lett szedve a motor. Kiderült, hogy az állítólagos visszavezetés nem a levegő szűrőhöz meg...
Első utja egy membrán lemezes kis alkatrészbe megy utánna egy henger alakú szivaccsal bélelt úgynevezett légtisztitóba. Majd innen bele megy a motor vázába. Aminek nem tudom mi értelme van. A vázon lévő apró lyukakból hallani is lehet, hogy a kipufogó nyomja bele a gázt.
Sajnos még a mai napig nem sikerült rájönnöm egy hibára a keeway goccia 4t 50ccm motoromon.
Viszonylag Full gázon kb 15-18 km után cicergő, fura zörgő hangot hallatt a motor. Ami full gázon fel erősödik majd elkezd lassúlni a motor..
Ha a gázt vissza veszem halkul a jelenség.
Cseréltem a motoron már új kuplung, varriátor, szíj, olaj, magasabb hőértékű gyertya, légszűrőt de még mindig megadja magát 15 km után. Ha a hiba után leállítom pihenni 10 percet. Elmullik a cicergő hang de ujra jelenkezik 2-3 km után.
Sziasztok van egy KEEWAY Flash 50 robogónk. Egyszer menet közben leállt azóta nem indul nem boldogulok vele.Benzin a porlasztóig eljut porlasztó tisztítva autómat hideg indító új vákuumcső cserélve.Szikra van gyertya nem benzines eddig jutottak.Kérlek segítsetek.
Nekem Goccia 2t van és az első pár száz km után levettem a visszavezetést (cső és szelep) A csonkot ledugóztam. Menet teljesítményben, fogyasztásban semmi eltérést nem tapasztaltam. Ennek a megoldásnak környezetvédelmi szerepe van.
Kellemes vasárnapot mindenkinek. Robogó vásárlás előtt állok, a legjobb
ár/érték arányú gép a Keeway cityblade 125. Elég sokat kerestem de egy videón túl nem találtam érdemi infót. Általánosságban a Keeway (Kína) motor/robogóról sok rosszat olvasni. Gondoltam itt a fórumon van olyan akinek van tapasztalata akár ezzel vagy más hasonló keewayal kapcsolatában, és segítene azzal, hogy megosztja velem. Milyen a minőség mennyire szervíz igényes stb...
32km menne hétköznapokon munka és vissza csak város, helyenként 2 fő (gyerek hazafelé)
Amúgy 20-on sok évet nagymotoroztam és mindig magam szereltem.
Rengeteg alkatrészem van eladó Keeway 50cm2 motorhoz. Kuplung, Kuplungharang, Főtengely, Henger 50cm2 , Hengerfej, Dugattyú, Karburátor ( Mikuni, illetve egy Naraku Performance Racing PHVA 17,5mm-es karburátor, Naraku Performance Sport variátorszett (CPI / Keeway - 16mm), Sport kipufogó, Gyári Variátor. Ha érdekel valami szívesen küldök képet. Ár megegyezés.