A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ezt a hazugságot honnan szedted? A váztörések száma a padló magasságával fordítottan arányos. A 412-esek törnek a legjobban, váztörött 405-ösből, 415-ösből, 435-ösből arányosan már kevesebb volt, váztörött 260-asból és 280-asból pedig még annál is kevesebb.
Állítólag itt 1989 előtt tejjel-mézzel folyó kánaán volt tükörsima utakkal, sörrel meg virslivel... akkor 1-2-3 évre rá, hogy akadhatott fent a padkában?:)
Vegyük alapul a legutóljára érkezett Mercedes Conecto G autóbuszokat. A kocsik 100%-ban befelé nyíló autómechsnikával rendelkezik. Az autóbuszok 70-80%-ban ajtóhibásak.
Ezt most megkérdeztem, hogy valóban ennyire rossz a helyzet a conectóknál és a válasz határozott nem volt. Ellenben a hibridekkel csak a gond van, lásd három váztörés miatt már selejt lett. Szóval inkább írd oda ilyenkor, hogy te szeretsz hibridet vezetni és conectot meg nem. Így lesz kerek a sztori.
Főleg az OFF NCA-nál tapasztalom ezt,sokszor látok odacsukást úgy,hogy az utas még bőven az infra alatt van.Olyan mintha soknál nem is működne az odacsukás védelem...
Vegyük alapul a legutóljára érkezett Mercedes Conecto G autóbuszokat. A kocsik 100%-ban befelé nyíló autómechsnikával rendelkezik. Az autóbuszok 70-80%-ban ajtóhibásak. Nyitott ajtót érzékel, nem nyílik ki, stb.
Ha ezen szenvedés és egy használt bécsi Citaro között kell választani, legyen az utóbbi.
Egyre több kocsi van az ITK telephelyén javítások miatt.
Ha lenne buszvezetői tapasztalatod esetleg, főleg a Volvo 7900H és a többi hulladék között, máshogy állnál a témához. A legkényelmesebb autók az egész cégnél.
Igen tudom, csak egy lentebbi hozzászólásban vetették fel az ötletet.
Én nem feltétlen tudok vele azonosulni, mert nem hiszem azt, hogy csak mások levetett amúgy kivitelezésben idegen jármű megfelelne nekünk csak azért mert ettől fut régebbi és gépészetileg leharcoltabb vas a flottában.
Nem kompromisszumos megoldásról írtam és nem típusok összehasonlításáról, hogy mi helyett mi a jó, kizárólag csak az ajtóról.
A megszokásról annyit, hogy abban nyilatkozzon az aki használja nap mint nap és na olyan aki csak élvezi a látványát.
Nyilván annak is lehet véleménye, csak a használhatóság szempontjából kevésbé releváns, számomra.
Mindenki dolgozna vele, ha nem lenne más, de ha nem muszáj akkor nem kell az ilyet erőltetni, vagy ha igen akkor honosítással, törekedve arra, hogy a flotta ahol csak lehet egységes legyen.
Volvó-ból van így is elég fajta, különböző műszerfalakkal, kormánymérettel vezető ülésekkel, ajtó nyitó, engedélyező elektronikával, mechanikával.
Szolgálatról szolgálatra másik típust, rendszámot kapunk, biztonságosabb az egységes flotta ilyen szempontból.
Hogy mi jó,és mi nem azon lehetne vitatkozni napokig,de ahogy az előttem írok is írták,meg lehet szokni ezt a fajta megoldást. Nyilván inkább lengő első ajtók mint egy 20 éves széthajtott busz amivel szerintem sokkal nagyobb szenvedés végig dolgozni az egész napot.
Nem akarok én senkit se meggyőzni. Azt meg pláne nem mondtam, hogy olyan helyre kerüljenek, ahol húzós menetidejű, állandóan tele viszonylatokon szolgálnának. De hogy városszerte van rengeteg viszonylat, ahol gond nélkül elmennének, abban biztos vagyok.
Nem mondtam azt se, hogy azonnal hozzák ezeket ide. Viszont nem lenne tragédia abból sem, ha ide is kerülnének.
Arról próbálsz győzködni, hogy ami egyébként nem jó, mert nagyobb odafigyelést igényel az még is jó.
Persze más lepukkadt kohó szökevény helyett biztosan jó, de ne ez legyen már a megfelelőség oka.
Nincs túl dramatizálva a téma, ez az első ajtó nem Budapestre való, még akkor sem ha már van forgalomban hasonló.
Egészen egyszerűen el lehet dönteni ha két azonos típus azonos műszaki állapotban különböző első ajtóval van szerelve és lenne lehetőséged dönteni melyiket vinnéd ki reggel a garázsból?
Nyilván azt amivel nem sz._.sz egész nap és a szokásosnál nem igényel még több odafigyelést.
Ezeken nincs automata ajtózárás hátul? Mert akkor egyáltalán nem zavarna az első ajtó mikéntje. Vezettem a legtöbb típust, ha nekem kellene zárni és sokat takar a tükörben, akkor annyi történne, hogy az első ajtót zárom előbb, utána a többit. Túldramatizáljátok ezt az ajtó dolgot, nem ettől használható/nem használható egy busz. Ha már az Arrivás flotta elkallódott, ha lenne lehetőség ezekkel huszonéveseket váltani, akkor ne egy ajtótípus legyen már a fő gond. Gondolom az elmúlt 8 évben se zártak oda velük naponta 100 utast, a peronok meg érthető szempont, vezettem az MCA-kat is, ahol oda kellett erre figyelni, a 166-oson volt is olyan megálló, ahol fennakadt volna az ajtó (mert a próbaúton megtörtént), de ezekre oda lehet figyelni.
Mielőtt vita lenne, Budapestre az új busz a jó busz, 10 év alatt kapnak itt annyit, hogy csereérettek legyenek, de még mindig van sok kiváltandó, melyeket 8 évesek simán válthatnának. A BKK egyik legnagyobb hibás döntése, hogy nincs elővásárlási joga a "selejtezett" buszokra, ez korábban hosszasan volt téma, ne kezdjük elölről, de akkor most nem lenne téma a 160-as nagyságrend mellett, hogy kellene valami használt flotta még mindig...