Keresés

Részletes keresés

* 13 * Creative Commons License 2025.01.28 -1 5 166811

Ezt a hazugságot honnan szedted? A váztörések száma a padló magasságával fordítottan arányos. A 412-esek törnek a legjobban, váztörött 405-ösből, 415-ösből, 435-ösből arányosan már kevesebb volt, váztörött 260-asból és 280-asból pedig még annál is kevesebb.

Előzmény: BX 59-76 (166810)
BX 59-76 Creative Commons License 2025.01.28 -7 0 166810

Hány darab Ikarus 260/280, valamint 405/412/415/435 volt váztörött? Az összes, egytől egyig.

Volvoból is van váztörött dögivel, ahogy a Conectok terén is van bőven.

 

A buszokat nem szántóföldekre gyártják, csak az összeszerelés minősége az, ami ezen segíthetne és ha nem lennének mindenféle érzékelőkkel telipakolva.

 

Előzmény: gorcher (166803)
BX 59-76 Creative Commons License 2025.01.28 -1 2 166809

Ez a megkérdeztem sztori, ezt hagyjuk. 

Valósi statisztika kellene az illetékesek részéről, de ezt általában nem szokták kimutatni. 

Jóeséllyel nem a buszok tehetnek a sok ajtóhibáról - hanem a minőségi utak, melyek ugyanúgy szétrázzák a Volvokat és a többi típust is.

 

Előzmény: gorcher (166803)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.27 0 5 166808

Küld orvoshoz azt aki neked ilyeneket mond.

 

 

Előzmény: 18-09 (166807)
18-09 Creative Commons License 2025.01.27 -2 3 166807

Állítólag itt 1989 előtt tejjel-mézzel folyó kánaán volt tükörsima utakkal, sörrel meg virslivel... akkor 1-2-3 évre rá, hogy akadhatott fent a padkában?:) 

Előzmény: trizs77 (166793)
nonick7 Creative Commons License 2025.01.27 0 1 166806

Vegyük alapul a legutóljára érkezett Mercedes Conecto G autóbuszokat. A kocsik 100%-ban befelé nyíló autómechsnikával rendelkezik. Az autóbuszok 70-80%-ban ajtóhibásak. 

Előzmény: BX 59-76 (166805)
BX 59-76 Creative Commons License 2025.01.27 -1 1 166805

A csuklós conectoknak mi köze a Hybridekhez?

Valamit összekevertél.

A 620-621-622 folyamatosan visít reggel ajtóhibával, amíg be nem melegszik az utastér.

Az, hogy ezzel ugyamúgy eldolgozunk, az egy másik dolog.

Előzmény: gorcher (166803)
Lucky76 Creative Commons License 2025.01.27 0 5 166804

Nézd, vezetsz rendszeresen Budapesten közforgalomban kifelé nyíló (első) lengőajtós autóbuszt?

 

Ha igen, kérlek, oszd meg velünk a tapasztalataidat!

 

Ha nem, ne haragudj, de a felvetésed nem megalapozatlan és irreleváns?

Előzmény: Javert felügyelő (166800)
gorcher Creative Commons License 2025.01.27 -1 3 166803

Ezt most megkérdeztem, hogy valóban ennyire rossz a helyzet a conectóknál és a válasz határozott nem volt. Ellenben a hibridekkel csak a gond van, lásd három váztörés miatt már selejt lett. Szóval inkább írd oda ilyenkor, hogy te szeretsz hibridet vezetni és conectot meg nem. Így lesz kerek a sztori.

Előzmény: BX 59-76 (166799)
obb 1014 fans Creative Commons License 2025.01.27 0 0 166802

Főleg az OFF NCA-nál tapasztalom ezt,sokszor látok odacsukást úgy,hogy az utas még bőven az infra alatt van.Olyan mintha soknál nem is működne az odacsukás védelem...

Előzmény: BX 59-76 (166799)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -2 2 166801

Szerencsére, nem így van, amit írtál van benne túlzás jócskán. Közel sincs ennyi probléma velük.

Előzmény: BX 59-76 (166799)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -1 0 166800

Ajtóról beszéltünk, ahogy lentebb is írtam már, a többit csak más keverte bele.

Előzmény: BX 59-76 (166798)
BX 59-76 Creative Commons License 2025.01.27 -2 3 166799

Vegyük alapul a legutóljára érkezett Mercedes Conecto G autóbuszokat. A kocsik 100%-ban befelé nyíló autómechsnikával rendelkezik. Az autóbuszok 70-80%-ban ajtóhibásak. Nyitott ajtót érzékel, nem nyílik ki, stb.

Ha ezen szenvedés és egy használt bécsi Citaro között kell választani, legyen az utóbbi.

Egyre több kocsi van az ITK telephelyén javítások miatt.

Előzmény: Javert felügyelő (166795)
BX 59-76 Creative Commons License 2025.01.27 0 1 166798

Ha lenne buszvezetői tapasztalatod esetleg, főleg a Volvo 7900H és a többi hulladék között, máshogy állnál a témához. A legkényelmesebb autók az egész cégnél.

Előzmény: Javert felügyelő (166783)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -1 0 166797

Igen tudom, csak egy lentebbi hozzászólásban vetették fel az ötletet.

Én nem feltétlen tudok vele azonosulni, mert nem hiszem azt, hogy csak mások levetett amúgy kivitelezésben idegen jármű megfelelne nekünk csak azért mert ettől fut régebbi és gépészetileg leharcoltabb vas a flottában.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (166796)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.01.27 0 7 166796

Ha ez az infó fontos, akkor jelzem, hogy senki nekünk bécsi Citarót nem kínált.

Előzmény: Javert felügyelő (166795)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -2 0 166795

Nem kompromisszumos megoldásról írtam és nem típusok összehasonlításáról, hogy mi helyett mi a jó, kizárólag csak az ajtóról.

A megszokásról annyit, hogy abban nyilatkozzon az aki használja nap mint nap és na olyan aki csak élvezi a látványát.

Nyilván annak is lehet véleménye, csak a használhatóság szempontjából kevésbé releváns, számomra.

Mindenki dolgozna vele, ha nem lenne más, de ha nem muszáj akkor nem kell az ilyet erőltetni, vagy ha igen akkor honosítással, törekedve arra, hogy a flotta ahol csak lehet egységes legyen.

Volvó-ból van így is elég fajta, különböző műszerfalakkal, kormánymérettel vezető ülésekkel, ajtó nyitó, engedélyező elektronikával, mechanikával.

Szolgálatról szolgálatra másik típust, rendszámot kapunk, biztonságosabb az egységes flotta ilyen szempontból.

Előzmény: obb 1014 fans (166794)
obb 1014 fans Creative Commons License 2025.01.27 0 3 166794

Hogy mi jó,és mi nem azon lehetne vitatkozni napokig,de ahogy az előttem írok is írták,meg lehet szokni ezt a fajta megoldást.
Nyilván inkább lengő első ajtók mint egy 20 éves széthajtott busz amivel szerintem sokkal nagyobb szenvedés végig dolgozni az egész napot.

Előzmény: Javert felügyelő (166792)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.27 0 2 166793

Talán 1991-1992-ben (?) két napig jártuk a BKV autóbusz vonalait (kb. 20 vonal) egy NEOPLAN-4009-es midi busszal.

 

A BKV akkoriban hallani sem akart róla.

Mos ennek első ajtaja kifelé nyíló lengő szárny ajtó volt.

 

Igen sok helyen fenn akadt a megállóhely járdáján amikor ajtót nyitottunk.

A középső ajtó nem mert az befelé nyílt.

Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -1 0 166792

És akkor az eredeti kérdés, ez a fajta ajtó szerkezet jó lesz ide?

Előzmény: obb 1014 fans (166791)
obb 1014 fans Creative Commons License 2025.01.27 0 0 166791

Nyilván nem,de arról nem a busz tehet,hogy az itteni infrastruktúra nincs karbantartva/javítva.

Előzmény: Javert felügyelő (166790)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 0 0 166790

Szerinted összehasonlítási alap lehet Bécs? Mennyi megsüllyedt buszmegálló lehet ott, vagy nem megfelelően kialakított öböl, szegély, bedől fa, stb?

 

Előzmény: obb 1014 fans (166788)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.27 -4 4 166789

Naponta - Európában - kb. 250-350 buszvezető lesz öngyilkos mert EAF rendszerben kell, vagy kellene dolgoznia.

 

 

Előzmény: obb 1014 fans (166788)
obb 1014 fans Creative Commons License 2025.01.27 0 2 166788

Akkor szerinted Bécsben a sofőröknek mindennap egy kínszenvedés? Mert az ottani buszok 80%-nak ilyen kialakítása van.

Előzmény: Javert felügyelő (166785)
Közlekedésguru Creative Commons License 2025.01.27 0 0 166787

Nem akarok én senkit se meggyőzni. Azt meg pláne nem mondtam, hogy olyan helyre kerüljenek, ahol húzós menetidejű, állandóan tele viszonylatokon szolgálnának. De hogy városszerte van rengeteg viszonylat, ahol gond nélkül elmennének, abban biztos vagyok.

 

Nem mondtam azt se, hogy azonnal hozzák ezeket ide. Viszont nem lenne tragédia abból sem, ha ide is kerülnének.

Előzmény: Javert felügyelő (166785)
Fzolee Creative Commons License 2025.01.27 0 5 166786

Te ugye napi szinten vezeted ezeket, ha mar igy kijelented, h. nem jok?

Előzmény: Javert felügyelő (166783)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -2 0 166785

Arról próbálsz győzködni, hogy ami egyébként nem jó, mert nagyobb odafigyelést igényel az még is jó.

Persze más lepukkadt kohó szökevény helyett biztosan jó, de ne ez legyen már a megfelelőség oka.

Nincs túl dramatizálva a téma, ez az első ajtó nem Budapestre való, még akkor sem ha már van forgalomban hasonló.

Egészen egyszerűen el lehet dönteni ha két azonos típus azonos műszaki állapotban különböző első ajtóval van szerelve és lenne lehetőséged dönteni melyiket vinnéd ki reggel a garázsból?

Nyilván azt amivel nem sz._.sz egész nap és a szokásosnál nem igényel még több odafigyelést.

Előzmény: Közlekedésguru (166784)
Közlekedésguru Creative Commons License 2025.01.27 0 2 166784

Ezeken nincs automata ajtózárás hátul? Mert akkor egyáltalán nem zavarna az első ajtó mikéntje. Vezettem a legtöbb típust, ha nekem kellene zárni és sokat takar a tükörben, akkor annyi történne, hogy az első ajtót zárom előbb, utána a többit. Túldramatizáljátok ezt az ajtó dolgot, nem ettől használható/nem használható egy busz. Ha már az Arrivás flotta elkallódott, ha lenne lehetőség ezekkel huszonéveseket váltani, akkor ne egy ajtótípus legyen már a fő gond. Gondolom az elmúlt 8 évben se zártak oda velük naponta 100 utast, a peronok meg érthető szempont, vezettem az MCA-kat is, ahol oda kellett erre figyelni, a 166-oson volt is olyan megálló, ahol fennakadt volna az ajtó (mert a próbaúton megtörtént), de ezekre oda lehet figyelni.

 

Mielőtt vita lenne, Budapestre az új busz a jó busz, 10 év alatt kapnak itt annyit, hogy csereérettek legyenek, de még mindig van sok kiváltandó, melyeket 8 évesek simán válthatnának. A BKK egyik legnagyobb hibás döntése, hogy nincs elővásárlási joga a "selejtezett" buszokra, ez korábban hosszasan volt téma, ne kezdjük elölről, de akkor most nem lenne téma a 160-as nagyságrend mellett, hogy kellene valami használt flotta még mindig...

Előzmény: Javert felügyelő (166783)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -4 0 166783

És ha egyszer vettek már szart ami több odafigyelést igényel akkor nyugodtan jöhet még belőle?

Szerintem ne menjünk már el ebbe az irányba, ha nem szükséges!

Vagy nincs mire odafigyelni még a forgalomban ezen kívül?

Előzmény: BX 59-76 (166779)
Javert felügyelő Creative Commons License 2025.01.27 -8 0 166782

Köszönöm!

Innentől a témában a válaszod számomra nem releváns!

Előzmény: obb 1014 fans (166781)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!