Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
2 éves bükk, csont száraz, 70 fok előremenő, 11z szerint, ladomat meg teker. Egyébként megnéztem leírását, nem javasolt hozzányúlni, 3-as fokozaton van, más fokozatban leírás szerint nem kapcsol be magától áram hatására (ezt mondjuk nem próbáltam ki).
Azért is próbálgatom a brikettet is, mert 2x4m területem van össz fatárolásra, de előző esetből kiindulva nem kell 10kg bele egyszerre, érezhetően melegebb volt kazán körül minden, sütött brikettel, míg fával közel sem ennyire sugárzó a kazán.
Alapvetően a mikor próbáltam nálam az volt a gond, hogy elkezdett szétesni a brikett darabjaira, és emiatt egy nagyobb része akár beesik alulra a tűztér alá át a rácson. Elég ott is,de az már nem a legjobb hely ahol meg kéne történnie. Normál faelgázosítónál teljesen más a felépítés, ott ez így nem történhet meg.
Bsteelt megtömtem (dobáltam bele, ahogy sikerült) sima fával (1,5 éves bükk), puffer kb 50%-ig melegedett 70 fokra (pillangó mondjuk kicsit el volt tekerve, automata szabályzó 23mbaron, szép nyugodtan elduruzsolt), bedobtam 10kg brikettet (kerek, 2kg-s darabok, vmi szlovák), vegyes mód, lent alig résnyi levegő, pár mm, fent pillangó nem teljesen zárva, de jobban, mint fánál, puffer megtelt, alsó hőmérő ugyan nem legalul van, de az is 65-70 környékén. Ennyi levegővel melegebbet csinált, mint a fa kéménynél nézve. (csövet mérve ugyanúgy 71-73 fokot mutatott euroster, de egyre gyanúsabb lehet nem jól mér, de amúgy is teljesen feleslegesnek érzem, el lesz adva, ladomat mellett nem jó)
Faelgázra ránézek egyszer kíváncsiságból mit művel, de vegyesben nem annyira rossz vele, viszont az érdekes, hogy abszolút lenti levegő nélkül bő 1 órán át izzott szinte hő nélkül (víz se melegedett észrevehetően, kéményen se lehetett mérni mérvadó változást), kis levegőre azonnal beindult.
Persze tényleges tapasztalat majd minimum pár hét alatt alakul majd ki.
No meglestem, szar helyen van az érzékelő, azért csalt.
Feljebb kell tennem a műszert is, mert nem ér el a kábele rendesen, érzékelő a cső alján, ráadásul a nagyobb gond inkább az, hogy a két cső csatlakozásánál.
Amikor 140 fokot ír, az felül lézeressel mérve 200, 130 mellett 180, 120-nál meg 165.
Azaz stimmel, amit mondtatok.
Fabrikettel van valakinek tapasztalata egyébként puffertöltés esetén?
Mint írtam a barometrikus 25-re állítva 80-as füsthőnél már elkezd billenni, ha 20-ra rakom már előbb (amúgy ez is elég neki látszólag).
Ha a kazánt átsllítom vegyesre és nyitom a füstjáratot nincs füst, ha csak vegyesre rakom akkor némi füst hajlamos kijönni, de ez elzárt huzatszabályzóval is megvan.
Persze ha pillangó forgatva van úgy sok füst jön, de azt vissza kell nyitni ilyenkor alapban is.
10 méteres kémény, 180, szigetelt acél. Fánál amúgy pillangót nem használom, de így van még a 135 fok kb.
De most már kivancsiságból szerzek másik hőmérőt oda, hátha csal a digit verzió.
Mivel nem ventillátoros valószínűleg magasabb füsthő kell a megfelelő huzat eléréséhez. Nekem 170-180-at ír a könyve de 230-240 el üzemel. Lehet meghúzza a kémény, majd visszább veszem a huzatszabályzót.
Nálam nem ladomat van hanem esbe szelep és szivattyú, funkcióját és működését tekintve kb ugyanaz.
Sajna valóban manapság már csak mindenféle okos intelligens szivattyú kapható leginkább, aminek pont a puffertöltő körben nincs túl sok értelme. Viszont ezen szivattyúkban is sokminden állítható, állandó tömegáram, állandó nyomásesés, állandó teljesítmény fordulat, amik menüben állíthatóak. stb
Nekem is már ilyen van az esbe után a kazántöltő körben, én beállítottam egy fix igen alacsony teljesítményre és kész, nem nyúl bele semmibe, nem változtat a tömegáramon, stb. Eleinte kicsit szórakoztam vele, hogy mi az a tömegáram ami még oké, mert túl magasra véve kb az lesz a jelenség mint nálad. Az hogy a tiédben milyen szivattyú van és mire van beállítva azt te tudod, de könnyen lehet, hogy nem az adott helyen a legideálisabb munkaponton üzemel.
De egyébként jó lenen valami rajzszerűség a felépítésről, mert így elég sok a találgatás.
Rá fogok nézni. Ránézésre nincs gondja, rá kell mérnem.
Ugyanakkor sztem ladomat 21-60 játszik a fordulattal, ehhez sose nyúltam, nem állítottam sehova sem. Eddig bármi és bárhogy égett benne a keverő 60-65 között enged be vizet keverve, kifelé meg a beszélt 70-72 fok euroster 11z szerint ( ezt most nem használom másra, nem jó ladomattal puffertöltésre, ahogy teteje bemelegszik hajlamos kikapcsolni a töltést mondván puffer melegebb, mint a kazán vize, keringés nélkül meg füst megy fel, meleg ki, érzékelő amint érzékeli a hőt bekapcsol, de akkor már bőven 80 felett jár belül)
A puffert tegnap bő 2 óra alatt 50%-ban meg felnyomta 60 fölé, fent 70 volt, (20 fokról indulva, 1500l tartály) ezért gondolom olyan nagy gond nem lehet, ráadásul tegnap játszottam a pillangóval is kicsit, félig zárva, felügyelet mellett, mellette melóztam lent, lehetett hallani kissé kisimultabban égett, de a füst gyak ugyanannyi volt, töltési hő szintén, mint teljesen nyitott állapotban. A barometrikus huzatszabályzó kéményen az előírt 20-25mbar-ra van állítva, begyújtás után szinte azonnal nyit kicsit, ha belendül rendesen meg folyamatosan adja a fals levegőt neki.
Füst szinte semmi. Kazánban, kéményen nem látszódik, hogy fűtök.
Azt érdemes tudni új kémény, szigetelt, külső. 180-as kint, bent már szűkítve 150. Kémény magassága 10 méter.
Az simán lehet ladomat megemeli a szállítást és így tartja 10 fok különbségen a töltést. Van rajta vmi gomb, amivel állítható, kérdés van-e értelme belenyulni
HA a kazán viszatérője valóban megvan 60C és a kazán előremenője meg 70C akkor azzal tudsz játszani, amit bnorci is mond, a tömegáramodat mindenképpen lejjebb kéne venni illetve felülvizsgálni a huzat kérdéskörét. nekem ugyanez a teljesítményű Bsteel-em van egyébként, de nekem megvan a dT 20C, ha akarom akkor több is. pedig nálam a füstcső ráadásul csak 132-es ami egy kisméretű egytéglás kéménybe megy bele. Annyit fogok idén változtatni, hogy nálam az esbe szelepben a 60C-os patron kicserélem 65-re.
azért ez így teljes mértékben nem valós. Nekem a Vigas25 pl. 220-240 körül érzi jól magát ekkor jön rendesen a 85°C víz is rendes tömegárammal, ha lejjebb veszem akkor a venti is jobban leszabályoz és a hamu se olyan mint amikor leégett a kazán, illetve mintha, de ez csak érzés, fa is több fogyna, de ezt mérés után lehetne pontosan megállapítani
Rendszerbe kel figyelni/vizsgálni az egészet nagyon sok tényezős a fafűtés ráadásul folyamatosan változik a fa égése is.
Egy biztos a 135°C nagyon kevés ha csak nem a kémény cső külső hőmérséklete.
21-60 ladomat keveri, sehol semmi gondot nem látok, csak ennyi a füsthő.
Ladomat hőmérő amúgy visszatérő 60 vagy felette, amiből kever felső ág felette. A kazánból kimenő jellemzően 70.
Kéményen a barometrikus szelep, ha bemelegszik szinte végig résnyire nyitva, de a hőmérő még ez előtt van (kémény kint 180-as acél, ebből már 150-es jön be a házba. Egyébként indítást követően nincs füst se fával, se brikettel.
Egy dolgot még javítani kell, pufferbe menő csőnek kell még kapnia visszacsapót, sajnos a keverő ág előtt kapott egyet közvetlen ahogy kilep a kazánból, ez hiba, mint észrevettem visszaszív pufferból meleget, javítva lesz, de ez független a füsthőtől.
Hat ott valami nem oke, gyakorlatilag hideg uzemben megy a kazanod. Mennyi az eloremeno visszazero vizhomersekleted? Illetve mekkora a kazanod teljesitmenyben?
Mivel a kazánomon nincs elektronika , igy a vége felé egy kicsit oda kell figyelni. Na ebből jön az , hogy a füstgáz amikor csökkenni kezd már nincs benne csak pár kocka izzó darabka amit már nem nagyon lehet parázson tartani. Szerintem nehéz megállapítani , hogy mikor ég le , és mikortól tartsa a parazsat. Nekem 180-200 fok a füstgáz hőfok, 180 alá megy akkor kifogyhatott a fa.