Keresés

Részletes keresés

GA 96 00 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 86
12-20 Az jó gép megy az többet is!
Amikor még nem volt arculatos a BPO-315 Mentem vele 110Km/h is!!!
Azóta nem mentem 260assal ilyen gyorsan!
(M3 autópályán mentem lele ennyit)
Előzmény: Bpo-353 (81)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.29 0 0 85

ahol bár fekete és piros számjelzésű buszok is járnak, mégis csak és kizárólag a gyorsjárat áll meg?

 

Megtévesztő volt a kérdésed!!!

Előzmény: Peto (84)
Peto Creative Commons License 2006.11.29 0 0 84

25gy nem jó, mert ahol önállóan áll meg, ott nincs alapjárat.

 

A helyes választ: 170-es gyors Mogyoród útja megállóhely kifelé (most már megáll a 950-es is).

Előzmény: **BPO-700** (83)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.29 0 0 83
25 M3-as autópálya
Előzmény: stvrtok (82)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.29 0 0 82
Erről jut eszembe egy találós kérdés: Melyik az a megállóhely a kerületben, ahol bár fekete és piros számjelzésű buszok is járnak, mégis csak és kizárólag a gyorsjárat áll meg? ;-)
Előzmény: Peto (79)
Bpo-353 Creative Commons License 2006.11.28 0 0 81
Még mindig nem sikerült elcsípnem,de 03-12-őt sem,vagyis vele is régutaztam már sajnos.
Ma 12-20-al "siettünk" 25A-n (Vmax=50 Km/h) :o)
Előzmény: BPO-005 (50)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.27 0 0 80
...azóta terelőúton közlekedik.
Előzmény: Peto (79)
Peto Creative Commons License 2006.11.27 0 0 79

Nos, megnéztem a 70-es kitérős megállóinak utasforgalmát.

A legújabb utasszámok a palotai végállomás felé a bőrgyárnál kifelé 170le+140fel=310össz, befelé 150le+200fel=350össz, a Pázmány-Dugonics sarkán lévő megállóban kifelé 130le+60fel=190össz, befelé 130le+70fel=200össz.

Az összehasonlításhoz: a 70-es megállóinak átlagos forgalma 250-400 fő között van, tehát itt az egyik jó átlagos, a másik kicsit átlag alatti forgalmú, de nem a legkisebb a vonalon.

Az adatok 2000-től megvannak, és minden évben hasonlóak, mint legutóbb, tehát nem volt lényeges változás.

Az útvonal a BKV számára sem ideális, különösen a Dugonics utca miatt. Ha a lakosságot képviselő kerület kezdeményezi (és vállalja annak következményeit), lehet módosítani, de ilyet azért kétszer meggondol egy testület, amelyik a lakosságot hivatott képviselni.

Egyébiránt bárki tud mondani a városban olyan vonalat, vonalszakaszt, de legalább megállót, ami felesleges, mert ő nem használja.

Megjegyzem, hogy a 70-es egy csatornaépítés miatt került és maradt az Eötvös utcában, és éppen 20 éve meglehetős nyomásra kellett a Mezőhegyes utca (Pázmány) alsó szakaszára visszatenni.

Előzmény: stvrtok (58)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.11.26 0 0 77

Ha 1-1 sávot elveszünk... A fél városban így közlekednek.

 

Bár nem Palota, de ott is örülnének neki: a 12-t a Tuscotól, vagy a Duna Plazától a régi iparvágány töltésén vezetném a Tél u.-ig. Nem a remiztől.

Előzmény: 18-09 (74)
18-09 Creative Commons License 2006.11.26 0 0 76
Ha van egy gyors és nem telelassújelezett (de szép szó:D) villamosod akkor lehet az autós is átfog űlni és akkor kisebb lesz a forgalom a környéken is.

Mikor is szélesítették ki a Szőcst? 2000 körül?
Előzmény: stvrtok (75)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.26 0 0 75

Jó, persze engem sem érdekelnek az autósok problémái, ám az Árpád vagy a Szentmihályi út leszűkítésével ugrásszerűen megnőne a környező mellékutcák forgalma, ami az ott lakóknak biztosan nem volna jó...

 

Nem tudom, van-e az önkormányzatnak olyan elképzelése, hogy a jövőben szélesítse a Szentmihályi utat – akkor beférhetne a villamos. Végülis a Szőcs Áront sikerült kiszélesíteni, bár attól tartok, egy villamos csak nagyon neccesen férne be így is oda... Apropó, nincs valakinek fényképe a régi, keskeny Szőcs Áronról?

Előzmény: 18-09 (74)
18-09 Creative Commons License 2006.11.26 0 0 74
Kuc Kuc... és hol érdekelnek engem az autósok:) Szentmihályiból és Árpád útbol 1-1 sávot ha elveszünk akkor télleg dugó lesz, de! ez lényegtelen, üljön át a kedves autós a gyors villamosra. Meg ugye ott lesz a jelenleg még épülő M0-s is nekik, menjenek ott:)
Előzmény: stvrtok (69)
toto92 Creative Commons License 2006.11.26 0 0 73

Az én elképzeléseimben a Pólust a 44-es szolgálja ki, ami ezután az Asia mellé kanyarodik, és ott van a végállomása. Így a 10-esnek elég lenne egy megállóhely a Sárfű utcánál.

 

Esetleg lehet egy 10A, mely viszont a Pólushoz és az Asiahoz megy.

Előzmény: stvrtok (72)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.26 0 0 72

Ha a Pólus felé vezetnénk a vonalat, akkor már közvetlenül mellette kéne kialakítani egy végállomást, ami miatt nem tudna közvetlenül továbbmenni Újpalota felé. 

 

Ma is a kerület egyik fő tömegközlekedési problémájának tartom a bevásárlóközpontok megközelíthetetlenségét. Mind a Palota-busztól, mind a 73-173-astól egy csomót kell gyalogolni a Pólusig, az Asia Centerrről meg ne is beszéljünk... A Pólus-busz meg édeskevés. A 73-as családnak már réges-rég a Pólus mellett kellene végállomásoznia, a mostani vá-t meg el kéne felejteni (legfeljebb tárolónak maradhatna). Csak hát ezt a Pólus építésekor elfelejtették rálőcsölni a beruházóra :-(

Előzmény: toto92 (71)
toto92 Creative Commons License 2006.11.26 0 0 71

Ha megépül az M0-ás, akkor talán kisebb lesz a forgalom, de a Szentmihályi úti rész így is szűkös lenne (esetleg negatív megállóöblökkel).

 

Szvsz a Pólus fele kéne vezetni a vonalat, így ugyan kiesne a 96-os egy kis része, viszont lenne normális kapcsolat Rákospalota és a Pólus között. Aztán a Vásárcsarnoknál térhetne rá a 69-es vonalára.

Előzmény: stvrtok (69)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.26 0 0 70

hát ez még legalább 1000 év...

 

No comment!

Előzmény: stvrtok (69)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.26 0 0 69

Na, az Újpest-Újpalota kapcsolatot én is kötött pályán képzelem el. A gond az, hogy a piros 96-os vonalán gyakorlatilag mindenhol el kellene venni 1-1 sávot az amúgyis zsúfolt utakból. A Szentmihályi úton ez elég gáz lenne, az Árpád út egyes szakaszain még van lehetőség: a most épített parkolók helyén, az út mellett mehetnének a sínek. Jó lenne, ha már azon vitatkozhatnánk, hogy Újpalotán a vonalat a Pólushoz vagy az Erdőkerülő utcához vezessük-e... Avagy mindkettőhöz ;-)

 

Bár az is meggondolandó, hogy a távlatban megépülő Aquincumi híd és a hozzá kapcsolódó munkáskörút kaphatna egy villamost Újpest-Városkapu és Újpalota között, de hát ez még legalább 1000 év...

Előzmény: **BPO-700** (68)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.26 0 0 68

Akkor viszont a régen tervezett "hosszú 44-es":

 

Angyalföld, ksz., - Újpest - Rákospalota, Kossuth utca - ex65-ös vonala - Mézeskalács tér (- Mexikói út - Szentmihályi út - Újpalota - ex44-es vonala - Keleti pályaudvar)

Előzmény: 18-09 (67)
18-09 Creative Commons License 2006.11.26 0 0 67
Szerintem a Beller Imre u. felejtős:( Nem hiszem, hogy örülnének az ott lakók, ha oda vissza tennék a villamost (túl szűk is az az utca két vágánynak és túl közel menne a házakhoz is, meg ugye van ott egy M3-as autópálya bevezető/kivezető ami felett átkéne vezetni a vágányokat). Szerintem olyan dolgokban kéne gondolkodni, amelyek egyszer megvalósíthatók.
Előzmény: **BPO-700** (66)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.26 0 0 66

Nagyon bili?

 

Angyalföld, ksz., - Újpest - Rákospalota, Kossuth utca - ex65-ös vonala - Mézeskalács tér (- Mexikói út - Keleti pályaudvar)

Előzmény: stvrtok (57)
18-09 Creative Commons License 2006.11.26 0 0 65
Jó persze, mi akik szeretjük a vilit azzal fogunk utazni:D De az egyságsugarú utast nem érdekli, hogy gyorsabb mert csak azt nézi, hogy ritkán jár stb... Nekm ötletem lenne bőven Rákospalota fejlesztésére, ha lesz időm meg energiám akkor leírom:) Addig is álljon itt egy:
10-es villamos: Újpest Központ VÁ. - Árpád út - felűljáró - Hubay J. tér - Bácska u. -Széchenyi tér - Fő utca - Rákospalota, Kossuth utca VÁ. végülis hely van a síneknek:) Tudom ez egy álom, de remélem, egyszer azért megvalósulhat:)
Előzmény: stvrtok (64)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.26 0 0 64

Én Palotáról majdnem mindig a 12-essel megyek, mert a 104-es csúcsban lassú, a 170-es meg a Kossuth utcánál már tele van. Hazafelé a 170-es nemigen jön szóba, mert rossz helyen van a végállomása, a 12-es megbízható, a 104-es ugyan gyors, de csúcsban és este kiszámíthatatlan...

 

A Görgeyn fontos a 12-es sűrítő szerepe (jobb hangolással még jobb lehetne!), de az önálló szakaszon ez nem segít, erre jó lenne egy 14A is. Még ötlet?

Előzmény: 18-09 (62)
toto92 Creative Commons License 2006.11.26 0 0 63

Azért szokták használni, a Görgein is... Múltkro egész kellemes utasmennyiség volt rajta.

 

Reggel meg szvsz gyorsabb, mint a dugóban ácsorgó 104-es - de sajnos csak akkor.

Előzmény: 18-09 (62)
18-09 Creative Commons License 2006.11.25 0 0 62
Szvsz azok használják Központig, akik nagyon ráérnek. Ugyanis aki a végállomás környékén lakik az megy 104-essel vagy 170gy-vel mert gyorsabban metrónál van (csúcson kívül). Az önálló 2? megállója meg nem termel annyi utast, hogy ezért a 12-est bevigyék Lehelig. Tátra sincs igazán:( 14-esről meg azért nem kéne kocsikat levenni.
Előzmény: stvrtok (61)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.25 0 0 61
Bár ennek én is örülnék, sokan javasolják is, amit írsz, de nem látom, mennyivel is növelné ez meg a 12-es önálló szakaszának forgalmát. A 14-es utasainak is jó, ha 10-15%-ka utazik Újpest-Központtól kijjebb eső megállók és a XIII. kerület között. A belváros felé meg a metró sokkal gyorsabb. Talán a másik végén kéne hozzányúlni a vonalhoz. (?)
Előzmény: toto92 (60)
toto92 Creative Commons License 2006.11.25 0 0 60
Be a városba. De erre kicsi az esély :(
Előzmény: stvrtok (57)
**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.25 0 0 59
Pontosítok: PALOTAI BŐRGYÁR
Előzmény: **BPO-700** (56)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.25 0 0 58
A 70-es bőrgyári megállóban a kora reggeli órákban én már láttam viszonylag nagy utasforgalmat. Ettől függetlenül én a végig az Eötvös utcán haladó vonalvezetést támogatnám, mert egyszerűbb, gyorsabb a mainál. A Pázmány Péternél pedig jobban feltárja a környéket, tehát többekhez esik közel a megállója, mintha a Pázmányon haladna.
Előzmény: Törölt nick (55)
stvrtok Creative Commons License 2006.11.25 0 0 57

Ahoj! Tetszik nekem ez a topik, úgyhogy be is dobok némi villamosos tartalmat:

 

 

Egyébként kinek milyen ötlete van a 12-es villamos fejlesztésére? Hogyan lehetne életet lehelni ebbe a kissé "elfekvő" vonalba?

**BPO-700** Creative Commons License 2006.11.23 0 0 56

"műbőrgyár" - Palotabőr

 

Eszerint "kényszerből terelnek" az Eötvösön?

Előzmény: Törölt nick (55)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!