12-20 Az jó gép megy az többet is! Amikor még nem volt arculatos a BPO-315 Mentem vele 110Km/h is!!! Azóta nem mentem 260assal ilyen gyorsan! (M3 autópályán mentem lele ennyit)
Erről jut eszembe egy találós kérdés: Melyik az a megállóhely a kerületben, ahol bár fekete és piros számjelzésű buszok is járnak, mégis csak és kizárólag a gyorsjárat áll meg? ;-)
Nos, megnéztem a 70-es kitérős megállóinak utasforgalmát.
A legújabb utasszámok a palotai végállomás felé a bőrgyárnál kifelé 170le+140fel=310össz, befelé 150le+200fel=350össz, a Pázmány-Dugonics sarkán lévő megállóban kifelé 130le+60fel=190össz, befelé 130le+70fel=200össz.
Az összehasonlításhoz: a 70-es megállóinak átlagos forgalma 250-400 fő között van, tehát itt az egyik jó átlagos, a másik kicsit átlag alatti forgalmú, de nem a legkisebb a vonalon.
Az adatok 2000-től megvannak, és minden évben hasonlóak, mint legutóbb, tehát nem volt lényeges változás.
Az útvonal a BKV számára sem ideális, különösen a Dugonics utca miatt. Ha a lakosságot képviselő kerület kezdeményezi (és vállalja annak következményeit), lehet módosítani, de ilyet azért kétszer meggondol egy testület, amelyik a lakosságot hivatott képviselni.
Egyébiránt bárki tud mondani a városban olyan vonalat, vonalszakaszt, de legalább megállót, ami felesleges, mert ő nem használja.
Megjegyzem, hogy a 70-es egy csatornaépítés miatt került és maradt az Eötvös utcában, és éppen 20 éve meglehetős nyomásra kellett a Mezőhegyes utca (Pázmány) alsó szakaszára visszatenni.
Ha van egy gyors és nem telelassújelezett (de szép szó:D) villamosod akkor lehet az autós is átfog űlni és akkor kisebb lesz a forgalom a környéken is.
Jó, persze engem sem érdekelnek az autósok problémái, ám az Árpád vagy a Szentmihályi út leszűkítésével ugrásszerűen megnőne a környező mellékutcák forgalma, ami az ott lakóknak biztosan nem volna jó...
Nem tudom, van-e az önkormányzatnak olyan elképzelése, hogy a jövőben szélesítse a Szentmihályi utat – akkor beférhetne a villamos. Végülis a Szőcs Áront sikerült kiszélesíteni, bár attól tartok, egy villamos csak nagyon neccesen férne be így is oda... Apropó, nincs valakinek fényképe a régi, keskeny Szőcs Áronról?
Kuc Kuc... és hol érdekelnek engem az autósok:) Szentmihályiból és Árpád útbol 1-1 sávot ha elveszünk akkor télleg dugó lesz, de! ez lényegtelen, üljön át a kedves autós a gyors villamosra. Meg ugye ott lesz a jelenleg még épülő M0-s is nekik, menjenek ott:)
Az én elképzeléseimben a Pólust a 44-es szolgálja ki, ami ezután az Asia mellé kanyarodik, és ott van a végállomása. Így a 10-esnek elég lenne egy megállóhely a Sárfű utcánál.
Esetleg lehet egy 10A, mely viszont a Pólushoz és az Asiahoz megy.
Ha a Pólus felé vezetnénk a vonalat, akkor már közvetlenül mellette kéne kialakítani egy végállomást, ami miatt nem tudna közvetlenül továbbmenni Újpalota felé.
Ma is a kerület egyik fő tömegközlekedési problémájának tartom a bevásárlóközpontok megközelíthetetlenségét. Mind a Palota-busztól, mind a 73-173-astól egy csomót kell gyalogolni a Pólusig, az Asia Centerrről meg ne is beszéljünk... A Pólus-busz meg édeskevés. A 73-as családnak már réges-rég a Pólus mellett kellene végállomásoznia, a mostani vá-t meg el kéne felejteni (legfeljebb tárolónak maradhatna). Csak hát ezt a Pólus építésekor elfelejtették rálőcsölni a beruházóra :-(
Ha megépül az M0-ás, akkor talán kisebb lesz a forgalom, de a Szentmihályi úti rész így is szűkös lenne (esetleg negatív megállóöblökkel).
Szvsz a Pólus fele kéne vezetni a vonalat, így ugyan kiesne a 96-os egy kis része, viszont lenne normális kapcsolat Rákospalota és a Pólus között. Aztán a Vásárcsarnoknál térhetne rá a 69-es vonalára.
Na, az Újpest-Újpalota kapcsolatot én is kötött pályán képzelem el. A gond az, hogy a piros 96-os vonalán gyakorlatilag mindenhol el kellene venni 1-1 sávot az amúgyis zsúfolt utakból. A Szentmihályi úton ez elég gáz lenne, az Árpád út egyes szakaszain még van lehetőség: a most épített parkolók helyén, az út mellett mehetnének a sínek. Jó lenne, ha már azon vitatkozhatnánk, hogy Újpalotán a vonalat a Pólushoz vagy az Erdőkerülő utcához vezessük-e... Avagy mindkettőhöz ;-)
Bár az is meggondolandó, hogy a távlatban megépülő Aquincumi híd és a hozzá kapcsolódó munkáskörút kaphatna egy villamost Újpest-Városkapu és Újpalota között, de hát ez még legalább 1000 év...
Angyalföld, ksz., - Újpest - Rákospalota, Kossuth utca - ex65-ös vonala - Mézeskalács tér (- Mexikói út - Szentmihályi út - Újpalota - ex44-es vonala - Keleti pályaudvar)
Szerintem a Beller Imre u. felejtős:( Nem hiszem, hogy örülnének az ott lakók, ha oda vissza tennék a villamost (túl szűk is az az utca két vágánynak és túl közel menne a házakhoz is, meg ugye van ott egy M3-as autópálya bevezető/kivezető ami felett átkéne vezetni a vágányokat). Szerintem olyan dolgokban kéne gondolkodni, amelyek egyszer megvalósíthatók.
Jó persze, mi akik szeretjük a vilit azzal fogunk utazni:D De az egyságsugarú utast nem érdekli, hogy gyorsabb mert csak azt nézi, hogy ritkán jár stb... Nekm ötletem lenne bőven Rákospalota fejlesztésére, ha lesz időm meg energiám akkor leírom:) Addig is álljon itt egy: 10-es villamos: Újpest Központ VÁ. - Árpád út - felűljáró - Hubay J. tér - Bácska u. -Széchenyi tér - Fő utca - Rákospalota, Kossuth utca VÁ. végülis hely van a síneknek:) Tudom ez egy álom, de remélem, egyszer azért megvalósulhat:)
Én Palotáról majdnem mindig a 12-essel megyek, mert a 104-es csúcsban lassú, a 170-es meg a Kossuth utcánál már tele van. Hazafelé a 170-es nemigen jön szóba, mert rossz helyen van a végállomása, a 12-es megbízható, a 104-es ugyan gyors, de csúcsban és este kiszámíthatatlan...
A Görgeyn fontos a 12-es sűrítő szerepe (jobb hangolással még jobb lehetne!), de az önálló szakaszon ez nem segít, erre jó lenne egy 14A is. Még ötlet?
Szvsz azok használják Központig, akik nagyon ráérnek. Ugyanis aki a végállomás környékén lakik az megy 104-essel vagy 170gy-vel mert gyorsabban metrónál van (csúcson kívül). Az önálló 2? megállója meg nem termel annyi utast, hogy ezért a 12-est bevigyék Lehelig. Tátra sincs igazán:( 14-esről meg azért nem kéne kocsikat levenni.
Bár ennek én is örülnék, sokan javasolják is, amit írsz, de nem látom, mennyivel is növelné ez meg a 12-es önálló szakaszának forgalmát. A 14-es utasainak is jó, ha 10-15%-ka utazik Újpest-Központtól kijjebb eső megállók és a XIII. kerület között. A belváros felé meg a metró sokkal gyorsabb. Talán a másik végén kéne hozzányúlni a vonalhoz. (?)
A 70-es bőrgyári megállóban a kora reggeli órákban én már láttam viszonylag nagy utasforgalmat. Ettől függetlenül én a végig az Eötvös utcán haladó vonalvezetést támogatnám, mert egyszerűbb, gyorsabb a mainál. A Pázmány Péternél pedig jobban feltárja a környéket, tehát többekhez esik közel a megállója, mintha a Pázmányon haladna.