"Itt nyilván szó sincs motor ki-be,max pluszban egy vez szíj de az már csak max. a szíj árával növelheti a végösszeget"
Az 1,8-as és a 2 literes láncos szerintem.
"Nem hasonlítható a Toyota a Focus áraihoz,alkatrészben,javításban sem"
Igen, bár speciel az 1,8-as és a 2 literes Focus motor úgy tudom, hogy Mazda eredetű. De tényleg nem néztem utána, ahhoz sokkal drágábbak-e a dolgok, mint mondjuk az 1,6-oshoz.
"Fillérre meg tudnám mondani ezt a műveletet a Fosusnál ugyanis pont az elmúlt héten is csináltunk egyet."
Nem hasonlítható a Toyota a Focus áraihoz,alkatrészben,javításban sem. Ahogy írtad Neked még hozzájött egy motor ki-be és a vez lánc garn.csere ami megduplázta.
Itt nyilván szó sincs motor ki-be,max pluszban egy vez szíj de az már csak max. a szíj árával növelheti a végösszeget. Fillérre meg tudnám mondani ezt a műveletet a Fosusnál ugyanis pont az elmúlt héten is csináltunk egyet.Előtte meg egy Toyotát igaz az csak 1.4 benzin volt,de változatlanul állítom ,hogy nagyon eltúlzott az az ár ami lentebb említve volt.Az meg,hogy egy idősebb autónál bizonyos javítást érdemes,vagy nem elvégezni ezt a tulajnak kell eldönteni.
Hát, anno volt hasonló hibával küszködő 1,8 VVTI Toyotám, annál 2015-ben volt a gyűrűzés (meg szelepszárszimmering), és pár egyéb dolog cseréje (pl. kiderült, hogy a vezérműlánc is szar) volt 400ezer. Az árajánlatban (előkerestem az előbb az emailt, még 250 ezer szerepelt, és ehhez jött 50 ezer a motor kiszedése miatt, és még 100e jött be a lánccsere miatt.
És ezt 5 éve, egy márkaszervizes szerelő csinálta fusiban számla nélkül. Gondolom manapság se lehet sokkal olcsóbb a dolog egy Mazda eredetű 1,8-ason sem. De ha csak 250 ezerbe kerül, az is elég sok szerintem, egy ilyen kocsi értékéhez képest.
Én ezért vettem idén 1,6-os C-Maxot, nekem nem ér meg 25 plusz LE ennyi macerát mégegyszer. És egyelőre nem csalódtam, teljesen elfogadható ez a motor.
Lehet,hogy még rosszabb lesz ugyanis esetleg olyan helyről is leoldja a kokszot ami eddig tömítő szerepet látott el. Volt már rá példa. A szelepszár szimering és a gyűrűzés szokott lenni a megoldás.
Jó 1 éve vagyok egy 2007-es 1,8-as 125 lovas C-max tulaja (Flexi fuel motoros), tavaly nyáron volt vele egy 2000Km-es hazai nyaralós túra minden probléma nélkül, ősszel viszont kezdte az olajat csipegetni 2-3 decit 1000 kilométerenként. Most tavasszal volt olajcsere és olajat váltottam, előtte Mobil 3000 x1 5w-40 volt benne, utána Shell Hx8 5w-40 ment bele, városban és helyben kisebb távon közlekedve 800km nem volt olaj fogyasztás egy csepp sem.
Április végén viszont bejött pár hosszabb menet (Pécs oda vissza 500km 4x) megugrott az olajfogyasztása előbb 0,5 liter majd 1 liter lett egy útra hosszú távon...városban továbbra is jóval alacsonyabb az étvágya.
Nem füstül, nem megy rosszabbul..sőt hosszú úton a fogyasztása bement 7 liter alá (6,8) a korábbi 7.5-8 literről.
Közben lett 1 termosztát csere ( rosszul mért és 60 fokosnak mutatta melegen is a motort) és a harmadik út után megint olaj csere, mivel valószínűleg üzemanyag kerűlt az olajba (felhígult) a termosztát hiba miatt.. most Ford 5w-30 van benne ez szinte issza 1-1,5 lityi 1000 km.
Valószínű olaj lehúzó gyűrűnél lesz a probléma, típusra jellemző hiba amit itt a fórumon is többen taglaltak.
Kérdésem, hogy próbálta-e már valaki a Lyqi Moly olajiszap öblítő adalékával kezelni a problémát?!
Nekem maga a típus kellemes meglepetés, pedig egy 2016-os kvázi fullos Kia Ceedből ültem át. Ha ez az 1,8-as C-Max nem is jön be neked, szerintem a két féle 1,6-os benzinesből találsz megfelelőt.
"A lehúzó gyűrűk anyaga rossz vagy a kialakításuk?"
Szerintem mindkettő lehet egyszerre is.
"És ezek az átvezető furatok átmérője kicsi? Ez okozza a problémát? Nem tud lejutni a karterba a lehúzott olajmennyiség és kénytelen "elégni""
Az 1,8 VVT-i esetében ez volt, ha jól tudom, amit írsz. A Mazda/Ford motornál úgy tudom hasonló a probléma, de ennek annyira nem olvastam utána, mint a Toyota esetében.
"Egyébként volt javaslat: ha 250 ~ 300 e.km között kap egy gyűrűgenerált (furat átmérő és ovalitás ellenőrzés után) még jöhet ennyi km. Véleményed?"
Anno a Toyotámon is hasonlót csinált a szerelő, ott bevált.
Nem vagyok szerelő, nekem kb. elég, amit pl. ebben a Mondeo tesztben írnak erről a C-Maxba is szerelt 1,8-as motorról:
"Az 1,8-as négyhengeres egyik baja a szívósorban rejlik, ami sok más autóval közös probléma. A szívósorban a levegő megfelelő áramlását segítő örvénylapátok tengelye idővel eltörhet, így a lapátokat beszívja a motor és a hengerben nagy lesz a rombolás. A gyári szívósor ára 100 000 Ft körüli, és szükség lesz rá, mert ez a hiba 200 ezer km alatti autókkal is előfordulhat.
...
Ez a motor ráadásul 1000 kilométeren 3 liter motorolajat égetett el a hiba javításáig. Az olajzabálást a dugattyúgyűrűk és a szelepszárszimeringek cseréje oldotta meg. A katalizátor túlélte az olajsokkot és máig működik."
Mondjuk ez a beszívás dolog is szerepet játszhat szerintem az olajfogyasztás kialakulásában. Anno az 1,8-as VVT-i motoromra olvastam, hogy az meg a széttört előkatalizátor darabjait szívhatja be, és attól is lesz iszonyú az olajfogyasztása, és olyankor javíthatatlan is a motor. Nálam mondjuk végül nem attól volt, hanem a gyűrűk, furatok miatt.
Lényeg a lényeg, én az 1,6-os C-Max ára alatt vehettem volna szépnek kinéző 1,8-ast, de nem mertem belevágni, mert volt az elmúlt 10 évben 4 olajzabáló kocsim (2 Honda CR-V, 1 Toyota MR-2, Meg egy Astra 2.2, mindegyik legalább 1 liter olajat evett 1000 km-en). Más kérdés, hogy tegnap megnéztem az 1,6-osom nívópálcáját, és minimum alatt volt az olaj 1800 km után kicsivel. Mivel nem ellenőríztem az olajcsere után, így nem tudom, hol állt akkor, de mostantól figyelni fogom.:)
Köszönöm válaszod. A lehúzó gyűrűk anyaga rossz vagy a kialakításuk? hornyok és a lehúzott olaj átvezetésének megoldása a gyűrűhoronyba? És ezek az átvezető furatok átmérője kicsi? Ez okozza a problémát? Nem tud lejutni a karterba a lehúzott olajmennyiség és kénytelen "elégni"
A "lehet javítani" és amit megtettél ezeknek a korrigálása volt? Egyébként volt javaslat: ha 250 ~ 300 e.km között kap egy gyűrűgenerált (furat átmérő és ovalitás ellenőrzés után) még jöhet ennyi km. Véleményed?
Ugyanez a 125 lovas motor van a Mazdákban is. Szerintem a tipikus japán olajzabálós sztori: Rosszak a lehúzógyűrűk egy idő után, kicsik a dugattyún a furatok, ezért idővel zabálja a motor az olajat, akár jó kompresszió mellett is, és nem is füstöl közben. Ugyanez volt anno pl. az 1,8-as VVTI Toyotámnál is. Lehet javítani, én meg is tettem, 2015-ben került 300 ezerbe...
Én 2 hónapja vettem egy 100 lovas 1,6-os C-Maxot, szerintem nem vészes, igaz, egy 100 lovas 1,4-es Ceedből ültem át, az kb. ugyanígy ment. Családi autónak elég ez, és a C-Max is elvan átlagban,- ha nem járok vele sokat dugóban- a fedkomp szerint 6,8-as. Gondolkodtam a 115 lovas 1,6-oson, de azon több a meghibásodási lehetőség, így végül maradtam ennél.
Amúgy asszem a 145 lovas 2 literes benzines is ún. Mazda motor, és az is eheti az olajat, mint az 1,8-as. Nem csoda, hogy a legtöbb szépnek kinéző Mazda 5-ös ára elég mélyen van, azokban is ezek a motorok vannak.
Megkérnélek, ha megoldható, légy szíves kicsit bővebben erről a motor anomáliáról. Műszaki vagyok, 48-as normál benzin folyik ereimben, jöhet a szakmai oldal. Amit én hallottam róla: "csipegeti" az olajat! Ez nekem még nem sok, a normál határtól mennyivel tér el pl? Tudható-e, mi okozza? konstrukciós-; anyag választási (hengerfal-gyűrű)-; gyártás- illesztés-; kenési rendszer kialakítási-tömítési hiba, stb..? Olajhűtés hiányosság("elégeti az olajat, mert nem jó az olajhűtőkör")?
Nagyon érdekelne, a hibaforrás, mert bőven elég lenne az alap teljesítmény, (a továbbiakra van tartalék + műhelyháttér,) Nem Ford mocikkal foglalkoztunk baráti körben.
Az 1.8 as valóban necces motor.Vagy 1.6(az egy kicsit gyenge ekkora kasztnihoz,persze kényelmes autózáshoz elég)inkább a 2.0 ás a befutó,főleg pályázáshoz.
Jó estét C-Max-os fórumtársak. Pontosabban én csak lennék társ, szemezgetek egy C-Max vásárlással. Az miatt érdeklődöm különösen: benzines 1,8-as motorral szerelt lenne a kiszemelt. Környékbeli szerelők és alkatrészesek körében nem nagyon elismert ez a motor változat. Van-e valakinek vagy valóban vannak kritikus tulajdonságai az 1,8-as motornak. Családban van egy 2,0 benzines. Teszi a dolgát, nincs vele semmi gond. Egyrészt ez miatt, legyen homogén a családi flotta, nekem meg elég lenne az 1,8. Próbáltam pát 1,6-ost. Nem voltak rosszak, deee ........ Pályára kellene, nem sebességhajhászás miatt, hanem a 130 ~ 140-es tempónál ne forogjon úgy 3100 ~ 3300f/p fölött a moci. (belső utastér zaj miatt)
Köszönök minden hozzászólást, észrevételt és tanácsot.
2012-es 1.6 Tdci-nk van, 95 LE-s változat. Azt csinálja, hogy nagyobb gyorsítás esetén vészüzemre áll. (Engine malfunction Service now). Laptop azt írja, hogy megszakadt a kapcsolat a motorvezérlővel. Check lámpa nem világít. Mi lehet a baja? Járt már így valaki?
Üdv. Van egy C max 1.5 eco bost benzines autónk. 145000 km-nél két hengernél megrepedt a henger fala.A hengerfej felső pereme alatt 2mm-re.Nem akarom mocskolni a fordot de ez a motortipus nem csak nekem okozott problémát ahhogy megtudtam és elmélyedtem az ügyben.Bontott motor nincs,uj motor kb.2 millo forint (az autó piaci értéke ennyi) Haptam egy hengersort barátomtól angliából,gyári állapotu,de ez az 1.5 16 szelepes benzines 120HP,és a motorkódja IQDB--Az enyém pedig IQDA A turbós változat.Nem tudok a blokkal mit kezdeni ha valakit tudtok árában átadnám ha motor felujitás elött áll.Az ára 456 font volt.Köszönöm a segitséget. Üdv.Béci
Nem kell venned, mert mint írták nincs benne TPMS szenzor. ABS figyeli a megváltozott kerékfordulat(lapos gumi) miatt jelez defektet, viszont azt neked kell megnézni(nem jelzi) melyik lapos. Ha a szerelt gumikban megvan a nyomás, de más mint a gyári méret(megváltozik a kerék fordulat) akkor jelezhet így is defektet. Ez esetben ezt a rendszert ideiglenessen(míg eredeti méret fel nem kerül) ki lehet kapcsolni fedélzeti számgépben.
Ha navis akkor elvileg megy a tolató kamera, de erre majd válaszolnak ;) ha tévedek.
Ebben az évjáratban tudtommal még nincs TPMS szenzor. ABS-ről veszi le a fordulatot és az alapján nézi a keréknyomást. Enyémben így van (2011.04 havi).