Az SzDSz a rendszerváltás legmeghatározóbb pártja volt. Radikális antikommunizmusa miatt rengeteg szavazója volt még 1994-es választásokon is. Aztán koalíciót kötött az „ősellenségével” még olyan áron is, hogy ezzel elveszítette szavazóinak 70 %-át, pedig nem lett volna szükség rá, mert az MSzP több mint 50 %-kal nyert. A hatalomért ennyi szavazóját vágta a sarokba. Ha akkor ezt nem teszi meg, még mindig 20-30% közötti eredményt érne el, ami egy sokkal kiegyenlítettebb, demokratikusabb palamentet feltételezne, egy élhetőbb magyar demokráciát.
2002-ben is odaállt a hatalom mellé, és inkább kapaszkodik belétek, liberálisokba, mert tudják, hogy ez az utolsó kijátszható kártyájuk az MSzP mellett a megmaradásra.
De őszintén, mi közötök Nektek liberálisoknak az MSzP-hez és a szavazóikhoz? A jobb oldalon több liberális gondolkodású ember van egy városban, mint az MSzP táborban az egész országban. Pártvezetőiteknek csak a szavazatotok kell, aztán ha majd fordul a politikai szélirány kivágnak Titeket is a szemétdombra. Vegyétek már észre!
Erről a forráskivonásról eszembe jut az első Formula 1 verseny állami támogatása. Azt mondta az állam, hogy 200 millió forintig finanszírozza a szervező cég veszteségét. Nem fogod elhinni, hogy mennyi lett, szinte fillérre a veszteség! Ez a tébéalapoknál is egy elég kellemes állapot: kurvára mindegy, hogy mennyi a hiány, majd kipótolja a kincstár. Bolond lenne bárki is a gazdaságosságra odafigyelni. Minek?
Természetesen más súllyal esik latba, ha egy Hankook tárgyal Kókával, vagy egy mondjuk fodrászda 3 alkalmazottal, mert esetleg felvenne egy negyediket.
Na, már meg is van az összefüggés. Hol boldogul jobban egy fodrászat? Ahol 1500 munkanélküli van, vagy ahol 1500 alkalmazott? :-)
Nézd, az egészségügyi átalakítások eddig forráskivonást jelentettek. A mostani vizitdíj összegét is valószínűleg kiveszik a tb-ből. (5%-ot már csökkentettek.)
Szomorú példa a hibás gondolkodásra augusztus 20. Ugyan nem volt elég mentő a törvényben előírt biztosításra, de azért 10%-ot csökkentünk. Biztosan közelebb kerülünk a törvényes állapotokhoz.
Ok. a kkv-nak általában pályázni van lehetősége a pályáztató által meghirdetett összeghatárig.
Természetesen más súllyal esik latba, ha egy Hankook tárgyal Kókával, vagy egy mondjuk fodrászda 3 alkalmazottal, mert esetleg felvenne egy negyediket.
de nem is kell ezeknek Kókával közvetlenül tárgyalniuk, ezért vannak az említet pályázatok.
Nézd, én alanyilag is tudom, hogy ma az egészségügy (úgy a finanszírozói, mind a szolgáltatói oldala) kodifikált hazugságokra, szinte ösztönzött szabad rablásra, ezek miatt meg javarészt káoszra épül. Kábé 16 éve kéne vele valamit csinálni. Most végre egy kormány hozzá mer nyúlni. Az ellenzék felkent vezére mit mond? Az álláspontunk az, ha valaki az egészségügyet át akarja alakítani, mert bizony az egészségügyre ráfér némi átalakítás, akkor azt csak összefogással lehet Nesze semmi, fogd meg jól. Ha azt mondta volna, hogy csak csipkés kombinéban lehet átalakítani, annak is pontosan ennyi információtartalma lenne.
Szóval nem az a baj, hogy a multi kapott ennyit, hanem az, hogy a többiek meg... Én már többször, több embertől is kértem, hogy hozzon már egy példát: kkv kért, arányaiban, de elhajtották... 2005- ben 1,3 milliárd forintnyi beruházáshoz 535 millió forint vissza nem térítendőt kaptak a kkv- k. Ez sokkal jobb arány, mint a Hankooké. Kérdés, hogy melyik megtérüléséhez lehet nagyobb reményeket fűzni...
Vizitdíj: sok értelme nincs, hacsak annyi nem, hogy ha bevezetik a Fidesz levetítheti a nemigazországos gyurcsányiádát, naponta többször.
A Hankooknak adott összeggel is az inkább a probléma, hogy aránytalanul nagy a kkv. támogatásához képest. Szóval nem az a baj, hogy a multi kapott ennyit, hanem az, hogy a többiek meg...
A vizitdíjnál nekem azért eléggé egyértelmű, hogy nem elsődlegesen az a bevétel a lényeges... Közben utánanéztem, 15 milliárd a vissza nem térítendő. Könnyen el tudom képzelni, hogy egy ekkora volumenű beruházás generál annyi plusz adóbevételt, hogy busásan meg fog térülni az állam befektetése. Nem hinném, hogy egy gumigyár olyan, mint egy összeszerelő üzem, amit máról holnapra át lehet rakni egy dzsunkára. Nem lepne meg nagyon, ha ez a cég akár évtizedekig is itt termelne... Az adókedvezmény meg már tényleg olyan, hogy ha nincs beruházás, akkor nincs adófizető se, aki ugye jelen esetben nem kap, hanem egyszerűen nem kell befizesse azt a 10 milliárdot. A kormány lazán eltapsolt tavaly 230 milliárdot lakástámogatásra. Az mikor térül meg?
A baj az, hogy ez annyi pénz, amennyi a vizitdíjből befolyik. (Ez nevezhető akár szociális demagógiának is, de emlékezzünk a lélegeztetőgépes esetre...)
Persze a kormány felelőssége eldönteni, hogy mire mennyi pénzt fordít.
A kérdés az, hogy ez a befektetés mikor térül meg a magyar államnak.
Már csak azt kéne tudni, hogy mennyi a vissza nem térítendő és mennyi az adókedvezmény. De ettől függetlenül, ezzel csak akkor lenne bajom, ha ott állna egy magyar cég, amelyik hasonló volumenű beruházáshoz kért hasonló mértékű támogatást és elhajtották a pitlibe. Szvsz ha lett volna ilyen, zengene tőle az ország. Így nem értem, hogy mi a baj.
Persze annyit még hozzátennék, hogy Kókának megint furcsán működött az agya, amikor az olcsó autópályaépítő cégről nyilatkozott. Egyrészt nerm győzte hangsúlyozni saját nagyszerűségét, majd ezt a liberálishoz méltó mondatot mondta:
Azért volt ezelőtt drága az autópálya, mert egyszerre sokat rendeltek belőle.
Ez csak azért csodálatra méltó, mert eddig arról volt szó, hogy a nagytömegű megrendelés olcsóbbá teszi a dolgokat. Persze volt szó a GVH-ról is, de a mondat mindenképpen bekeretezendő, és naponta tanulmányozandó.
ÁLLAMI TÁMOGATÁS EU JÓVÁHAGYÁSA - Az Európai Bizottság az EK-Szerződés állami támogatásokra vonatkozó szabályai alapján jóváhagyta azt a 92,6 millió euró összegű támogatást, amelyet a magyar kormány szándékozik nyújtani a Hankook Tire Magyarország vállalat részére új gumiabroncs gyártó üzem létesítésére Dunaújvárosban. A beruházás teljes költsége 424,9 millió euró. A Hankook Tire Magyarország a koreai székhelyű Hankook Tire Co. 100%-os tulajdonában levő leányvállalat. A Dunaújvárosban létesítendő üzem a Hankook első gyártóüzeme lesz Európában. Az öt éves (2006-2010) futamidejű projekt célja gumiabroncs gyártása személygépkocsik és könnyű tehergépkocsik részére. Az üzem létesítésével várhatóan közvetlenül 1500, járulékosan további 750 munkahely jön létre. A támogatást vissza nem térítendő támogatás formájában a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium, illetve adókedvezmény formájában a Pénzügyminisztérium nyújtja. A Bizottság a kifogástalanul alkalmazott bejelentési eljárásnak és a magyar hatóságokkal folytatott kitűnő együttműködésnek köszönhetően alig több, mint öt hónapos vizsgálat után jóvá tudta hagyni a támogatást.
A Mórahalmi tésszel ne példálozz, nincs értelme. Az egy kirakat, az állam mindig nyomja bele a pénzt (Orbánék is, Megyó is, most is), ha jönnek a külföldiek jól megmutatják nekik, hogy egy hűtőházzal kezdték és hol járnak, mondogatják, hogy ilyenből kellene még 10 az országban...
Sokkal több támogatást kap, mint jobban fejlődő társai. Mellesleg rengeteg tagjának másfél éve nem fizettek. És nem is igazi tész, mert 3 ember tulajdona.
Az ottani szja-ról írnál pár sort? Olyat hallottam, hogy a kulcs bizonyos összegtől lefelé megy, nem felfelé. Szóval örülnék, ha pár sorban leírnád, köszi.
Az USA szovetsegi adobeveteleinek 8-9 szazaleka a company tax, a tobbi szemelyi jovedelemado befizetes elsosorban.
Vagyis nem a cegek adoznak elsosorban es nagyin helyesen,hanem azok akiket alkalmaznak es a tulajaik amikor realizaljak a reszvenyjovedelmeiket.
Erre az USA-ban reg rajottek,hogy nem a cegeket kell adoztani,hanem a tulajaikat es az alkalmazottaikat ezert is mukodik itt a legjobban a kapitalizmus.
Ezen egy picit elgondolkodtam, olyan nagyon azért nem, meg se időm, se kedvem utánanézni, de azért: Nem lehet, hogy a multiknak azért van a nagyobb profithoz képest kisebb adójuk, mert ők jellemzően exportra termelnek? Így az indirekt adók fizetésének a gyönyörétől eleve elesnek. Márpedig ha jól rémlik, akkor nálunk abból adódik a nagyobik kupac. Csak egy ötlet volt.
Ezt a Hankookot tényleg magyarázza már el nekem valaki. Én valahogy úgy értettem ezt a 30 milliárdot, hogy ez olyan pénz, amit nem efektíve a kincstár utal ki a cégnek, hanem a cég befizetnivalójából enged el ennyit. Tényleg nem az értetlent adom, tényleg nem tudom. Mert ha így lenne, az azért egészen más. Egyébként ezt is akkor lehetne érdemben összehasonlítani, ha lenne mivel. Kéne hozzá az a hazai befektető, aki hasonló volumennel jelentekezett, hasonló várható hozadékkal és a gaz kormány elhajtotta. Te tudsz ilyenről?
1. Természetesen nem a fedezetnélküli lakossági "gyorssegélyekre" gondoltam, hanem az átlagra. ezért zarándokoltak ki sokan nyugatabbra hitelt felvenni, és ha forintalapon számolnak, most ők is szívtak. De ez a témát csak annyiban érinti, hogy a betéti és hitelkamatok közötti különbség nálunk nagyobb mint nyugaton. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy az emberek többsége nem nézegeti végig az összes bank kínálatát, hogy kiválassza a legkedvezőbbet. Ez hozná létre a valódi versenyt a bankok között. De amíg a lakosság nem teljesen felvilágosult ilyen téren, az állam igyekezhetne felhomályosítani a pógárokat, vagy ha nem teszi, legalább az emiatt keletkező extraprofitot megnyirbálhatná (csak egy kicsit...:))
Hát igen. Tesco és társai. Eklatáns példa Mórahalom, aminek 50 millió a nyeresége és 200 milla polcpénzt fizet. Nos, ezen is lehetne állítani.
A Hankook végül is effektíve megkapja a 30-at, nem? Kóka maga dicsekedett vele, hogy milyen jó bizniszt csinált... Az, hogy mások nem adtak ennyit a derék multinak, az azért mutat valamit, nem?
2. Minek van a parlamentarizmus? Nem ott kellene az efféle ügyeket intézni? Persze, hoyg a többség dönt, de ellenzéki kontrollal. Ha valami nem tetszik az ellenzék visíthat, mert tudja, hogy mi történik. A színfalak mögötti pénzkezelés nem szerencsés.
Becses vödör is! Kóka is meg a pártod is elég szavahihető: Kampányban "tele rakjuk autópályával az országot" Most: "Nem kellenek autópályák, gyorsforgalmi utak kellenek." (Mire lesz belőle valami már csak kerékpárút lesz, kilométerenként 2 milliárdért) by Szarka Demokraták Szövetsége...