Kérdéseim vannak, súlyosak, és még szerinted is jogosak.
Én lennék a legboldogabb, ha végre nem lennének olyan idióta hibák, mint amik sajnos folyamatosan előfordulnak. Mert szeretnék én is végre örülni, szurkolni és nem azon bosszankodni, hogy megint milyen hülyeségek miatt nem jön ki a jó eredmény. Meg főleg az, hogy az eredmény lassan nem is számít.
Elegem van a vegetálásból, kicsit nagyobb lépésekkel kellene azon az evolúciós pályán előbbre jutni. Ehhez pedig profizmus kell. A profizmus pedig elsősorban a hozzáállásban kell, hogy megjelenjen. Én, ha szponzor lennék, elsősorban ezt figyelném. A kerékelhagyás, a 3 centi az pont nem ezt mutatja és el kell, hogy gondolkoztassa a szponzort. Végül is nem csodálkozom azon, hogy a GM óvatos és évek óta nem sikerült újabb szponzort megnyerni.
El akarnak nekünk adni valamit, azt láttatják micsoda profizmus van, aztán dehogy.
Egy dologgal nem értek egyet. Egy szerelő igenis tudja már a szakmáját. Az meg milyen hülyeség hogy nem is tudhatja a szabályokat? Az nem kerül pénzbe elmondani hogy hány centi a szabál. Ez nem olyan info amit rejtegetni érdemes más csapatok elől, már csak azért sem mert a saját érdekükben nekik is tudni kell.
Ne röhögtess, ez egy ember hobbija, nem profi versenygárda.
Azért mert a szerelők ebből élnek nem lesz profi a csapat.
Ithhon egyik sem profi csapat, mindegyik pilótája máshol keresi meg a versenyzésre valót.
Ráadásul abban sem értek veled egyet, hogy a Fia szabálykönyvet minden szerelőnek kell ismernie, mivel ez egy csapatsport, nincsenek egyéni döntések, elég a szervízcsapat első emberének ismernie a szabályokat.
na és most gondold el ez a legjobb csapat amit el kell ismerni, de milyen lehet a többi?:)
Csak röviden: az első rajt az Angol Baja-n + az első rajt az új autóval = az első győzelem az Európai Baja Kupa sorozatban a Zapletal - Janáček kettős számára!
A harmadik futama a tereprali Európai Baja Kupa sorozatának meghozta az első történelmi győzelmét úgy a cseh, mint a magyar színeknek! Ugyanis a Zapletal – Janáček páros magyar nemzetközi liszenszel állt rajthoz idén az összes versenyen.
A verseny során már az első szelektív szakasztól érezhető volt, a gyári MitsubishiL200-as autóban nagy potenciál van, és a pénteki ismerkedés után Mirek Zapletal szombaton rögtön a második mért szakaszt már meg is nyerte. Még annak ellenére is, hogy pár kilométerrel a cél előtt egy technikai problémával kellett szembenéznie, mégpedig csúszós kuplunggal. A gyári autó nem nagyon szereti a vizet, és ez rögtön meg is látszott a karbon-kuplungon, mikor a cél előtt átmentünk két patakon. Sajnos Wales-ben egész hétvégén esett, úgyhogy minden egyes szakaszon szembetalálkoztunk ugyanezzel a problémával. De mindezek ellenére Mirek megnyerte a negyedik mért szakaszt is, és így a szombati versenynapot az abszolút második helyen fejezte be a kettős. Az élen a tavalyi bajnok, Marc Blazquez állt, és csapatunkat az orosz bajnok, Boris Gadasin, az idei Italian Baja győztese követte hét perces lemaradással.
Zdeněk Pořízek és Přemo Korejz a szombati versenynapot a remek abszolút kilencedik, és a kategória negyedik helyén végezte.
A verseny vasárnap reggel folytatódott tovább, mikor is rögtön az első szakaszon Marc Blazqueznek a váltóval akadtak gondjai a Nissan Pathfinder-en, így kettősünk, a Zapletal – Janáček páros ideiglenesen a verseny élére került. Annak ellenére, hogy a vasárnapi nap folyamán az összes szelektív szakaszt Boris Gadasin nyerte, Mirek Zapletal tartotta folyamatosan a második helyet szakaszonként, így az orosz bajnok nem tudta ledolgozni hátrányát, és csapatunk megtarthatta a 3 perces előnyét az abszolút összesítésben. A végeredmény a következő képen folytatódott: Gadasin után a harmadik helyet Hamad Al-thani foglalta el egy Mitsubishi Pajeru Di-D-vel. Zdeněk Pořízek fokozatosan előretornázta magát a 7. helyre, és a diesel kategóriában pedig a 3. pozícióra.
Mirek így kommentálta győzelmét: „...abszolút nem várt eredmény ez, főleg a kezdeti problémák után a kuplunggal. Egy koronával sem mertem volna fogadni rá! Végig párásodott az első szélvédőnk, és a pálya is igen szét volt esve már az első körök után. Nem kis munkája akadt Mílának az ablaktörlővel, hogy győzze törölni a szélvédőt, hogy én lássak is valamit. A versenyt nem is sorolnám a legnehezebb kategóriába. Gyakorlatilag még csak ismerkedtünk az autóval. De köszönhetően a jó események sorozatának, minden jól végződött. A Wales-i sáros pályák nem csak a legénységet, de a technikát is levizsgáztatták.“
A csapat most megpróbál minél előbb hazaérni Dřevohosticébe, hogy mindkét autót a legjobban felkészíthessék a következő versenyre, a HunGarian Baja 2007 elnevezésű FIA kandidáló futamra ami már a jövő hét végén zajlik a Veszprém környéki lőtéren.
Még több, érdekes fotó a versenyről a www.offroadsport.cz oldalon található, és rövid időn belül feltöltjük oldalunk videó galériáját a legérdekesebb fedélzeti kamera felvételeivel is.
Az egész OffROADSPORT CZ csapat nevében kíván szép napot
Nem tudják a szerelők hogy mik az előírások és nem is tudhatják?
Na ne szórakozzunk már. Mind az FIA mind az ASO szabálykönyveit ezrek ismerik, hiszen ezek alapján építik a versenyekre a járműveket. Ezek pedig NYILVÁNOS információk. Nem kisujj...
Eszem megáll.
Ha ez így van ahogy mondod sok mindent át kell értékelnem a csapattal kapcsolatban! Legfőképpen a profizmusba vetett hitet.
Ami rátok értendő. Egy profi csapat profi szerelője az utolsó milliméterig legyen tisztában azzal, ami a munkája.
Különben oda jutunk, hogy ilyen három centis meg kerékelhagyásos esetek lesznek. Ezek bosszantóan amatőr hibák.
Remélem a csapatvezetőség is olvassa ezt és válaszol is a felvetésekre.
Zapletalék sajtóanyaga a Baja Wales első napja után ... azóta lement a mai nap is és összetettben a 3. helyen állnak másfél perc hátránnyal.... :-))
10 kilométeres prológgal nyitott a Baja GB
Az OffROADSPORT CZ csapat két egysége felkerekedett Wales-be, ahol az Európai Baja Kupa sorozat harmadik futamát tartják. A Zapletal – Janáček páros a versenyen egy teljesen új autót próbál ki, mégpedig egy gyári Mitsubishi L200-at. A csapat másik kettőse, a Pořízek - Korejz páros továbbra is egy Mitsubishi Pajero Di-D-vel állnak rajthoz.
A mai napra egy 94 kilométeres szakaszt jelöltek ki a szervezők, amelyből 9,6 km a mért szakasz, s a „Radnor forest“ elnevezést viseli. Az állandóan változó idő, és a 15-18 °C közötti hőmérséklet rengeteg spekulációra adott okot a csapatoknak, hogy eldöntsék, milyen gumikkal is vágjanak neki a versenynek. Az utóbbi időben ugyanis itt rengeteg csapadék esett, és a pályák többsége erdőkön vezet keresztül. Ennek ellenére mi egy murvás-köves talajra való BF Goodrich gumikat választottunk az ellenálló képességei miatt. Végül ez a döntés helyesnek bizonyult. Bár néhol a pályán voltak sáros részek, de az előfutó autó áthaladása (az egyikük Alister McRae az új McRae Enduro autóval), és az első versenyautók után a többsége a sártengereknek már ki volt gyúrva.
A Zapletal – Janáček kettősnek ezen a versenyen most minden új volt, minden egyes méteren ismerkedtek az új, nagyobb teljesítményű autóval, és ugyanígy méterenként viszont egyre inkább össze is szoktak vele.
Sajnos 1 kilométerrel a cél előtt egy letérőt eltévesztettek, és súlyos (25sec.) másodpercekbe került megtalálni a helyes irányt. De még így is az abszolút 7. hely az övéké a prológ után.
Mírek így kommentálta az eseményeket: „Nagy erőt és lehetőségeket érzek az autóban, és hiszem, hogy hamarosan formába is lendülünk. Sajnos elkövettünk egy hibát, ami nagyon sok másodpercünkbe került. De most még csak a verseny elején vagyunk, és még több mint 400 versenykilométer van előttünk. Úgyhogy meglátjuk ...“
Mint tudjuk, Zdeněk Pořízeknek nem épp a prológok a legkedvesebbek, de így is a 11. helyet tudhatja magáénak. Sajnos rögtön a prológ után egy hosszabb szervizre volt szüksége, ugyanis hidraulikus olajt találtak a bölcsőn. A nagyon rövidke szerviz alatt a fiuknak rengeteg dolguk akadt, és sajnos 7 perccel kicsúsztak a limitidőből.
Az első szakaszt az orosz Boris Gadasin nyerte, aki egy Nissanu Navara-val versenyez. Már az első nap mindenki előtt nyilvánvalóvá tette, komolyan gondolja a támadást az európai bajnoki címért. Aki esetlegesen ezt megnehezítheti neki, az elsősorban Blazquez, Sýkora, é s nem utolsó sorban akár Zapletal is. De hagyjuk magunkat meglepni.
A holnapi nap folyamán négy mért szakasz vár a versenyzőkre, és már reggel hét órakor rajtolnak az első autók. Arról, csapatunk hogyan teljesített a nap folyamán, megpróbálunk mindenkit időben informálni. De addig is az eredmények on-line a www.bajawales.com oldalán megtekinthetőek. A www.offroadsport.cz oldalán pedig az eredmények mellett pár fotó is található.
Az OffROADSPORT CZ csapat nevében kíván kellemes napot
Hát Roland énis ezen csodálkoztam, mikor láttam a nevezési listát...2 sovány kamion. Nemsok. Lett volna tüzijáték, ha csapattak volna az MAN-ek is, de sajnos nem
Sajnos abból az 5-6 kamionból csak 2 van...Jöhettek volna azért a magyarok nagyobb számba is...Paliknak meg hasonló autója lesz mint KisSanyinak... a Murczin Zsolti autójáról nemtud vki 1 képet mutatni?
Annyit tudok hogy a "levetett" Mitsu ára 99.900 euró ... :-) Nagyságrendileg lehet következtetni talán.
Az angol baja-n a nevezési listát nézve tényleg van esélyük szerintem... pár jó név indul,azon kívül főleg helyi menők ... kérdés hogy tesztverseny lesz belőle vagy sem... lehet hogy itt a Hungarian Bajan lesz inkább az igazi "éles" bevetés ?? Kiderül ...
jól mondod főnök...azért gyári autó mégis gyári autó...mit lehet tudni róla? a legjobban az ára érdekelne:-D az angol baján meg az 1. helyért kéne küzdeni, jól tereli a gépeket a srác, megérdemelte ezt a Mitsut
Ha minden igaz holnap lesz nevezési lista ... Zapiék azért még "letesztelik" az új verdát a Wales Baja-n a 7végén... kérdés hogy mennyire bírja az új technika,bár ahogy elnézem nem sok baja lehet... :-) .. és azért Kis Sanyi se fogja elspórolni ahogy remélhetőleg a többiek sem ... már kezdődhetne ... Kicsit mozogtunk a 7végén terepjárók közt,akit érdekel egy kis triál az kattintson ide ...
Hy Everybody! Mikor lehet megtalálni a Hángérien Baha nevezési listáját? Már kiváncsi vok kik fognak csapatni...ésh mennyi Truck lesz:-D Zapi most fogja kimutatni a foga fehérjét...Reszkess KisSanyi xD
A baj csak annyi volt, huogy mikor mi odakerültünk senki nem mondta ,hogy a rugout max 25cm lehet... akárhányszor szédszedtük mindig szépen viszaállitottuk az eredeti helyzetbe:D
Mondjuk nem is kaptunk érte letolást...de eléggé ciki volt a dolog...
De szerintem nem a 3 centi miatt lett elsö... 3centi csak a nöknél meg az akasztokötélnél számit:D
A főnöknek meg ez a stratégiája. Ez az egy autója van, vigyázni kell rá, hogy a szponzorok minden nap láthassák a közvetítésben. A biztos célbaérés mindenek előtt. Ha jobban tolná nagyobb eséllyel esne ki. Az, hogy 21. vagy 32. helyen fejezi be a Dakart, tökmindegy. Média- illetve szponzorszempontból legalábbis. Ahhoz, hogy komolyabb eredmény legyen, sok minden kellene:
- először is egy második autó, amelyik hátvédként ott megy és ha kell, a saját testéből nyert alkatrészekkel segít. Mert versenyzőtárs segíthet, a maratoni szakaszon nincs szerviz, és több szakaszon a kamionok is másfelé mennek. Ezeken a szakaszokon eleve nagyon óvatoskodni kell. A többin csak időveszteség, amíg a versenykamion megérkezik, ha van másik autó, több órával előreébb lehetne végezni az összetettben. Mert mindig van 3-4 szakasz ahol kelleni fog a segítség, ez elkerülhetetlen
- másodszor viszont ha van egy ilyen második autó, abba be kellene tenni egy komolyabb sofőrt (és navigátort is, persze). Mondjuk a Janikát például. És szükségszerűen a főnöknek kellene lennie a hátvédnek. Nehéz döntés...
Ezuton is jelezném,hogy az ominozus eset nem a mi hibánkbol állt elö:(
Egyszerüen mi szerelök nem tudtunk rólla (mármint mi ujjoncok:D)
Az Antara tuti lett már csak a fönökbe kellene egy kis versenyszellemet kalapálni,hogy ki is használja az autot...ne kimélje,inkább dolgozom magam hülyére csak tolja neki ami a csövön kifér:DDD