Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 2007.08.20 0 0 16776

Kioktatás?

???

Kérdéseim vannak, súlyosak, és még szerinted is jogosak.

Én lennék a legboldogabb, ha végre nem lennének olyan idióta hibák, mint amik sajnos folyamatosan előfordulnak. Mert szeretnék én is végre örülni, szurkolni és nem azon bosszankodni, hogy megint milyen hülyeségek miatt nem jön ki a jó eredmény. Meg főleg az, hogy az eredmény lassan nem is számít.

Elegem van a vegetálásból, kicsit nagyobb lépésekkel kellene azon az evolúciós pályán előbbre jutni. Ehhez pedig profizmus kell. A profizmus pedig elsősorban a hozzáállásban kell, hogy megjelenjen. Én, ha szponzor lennék, elsősorban ezt figyelném. A kerékelhagyás, a 3 centi az pont nem ezt mutatja és el kell, hogy gondolkoztassa a szponzort. Végül is nem csodálkozom azon, hogy a GM óvatos és évek óta nem sikerült újabb szponzort megnyerni.

Előzmény: Fürtös81 (16773)
DLala Creative Commons License 2007.08.20 0 0 16775

Szerintem kb. ugyanarról beszélünk.

El akarnak nekünk adni valamit, azt láttatják micsoda profizmus van, aztán dehogy.

Egy dologgal nem értek egyet. Egy szerelő igenis tudja már a szakmáját. Az meg milyen hülyeség hogy nem is tudhatja a szabályokat? Az nem kerül pénzbe elmondani hogy hány centi a szabál. Ez nem olyan info amit rejtegetni érdemes más csapatok elől, már csak azért sem mert a saját érdekükben nekik is tudni kell.

Nem értem én ezt az egészet. Valami nem kerek.

Előzmény: Rave_Ace (16771)
Fürtös81 Creative Commons License 2007.08.20 0 0 16773

Köszönöm a kioktatást Lala.

Nem haragszom mert sajnos igazad van sok dologban...

De hidd el keményen dolgozunk azon  hogy profi csapattá váljunk.

Mint észrevetted egyre kevesebbet kell javitani a gépet,emögött nagyon kemény munka áll,sokszor hétvégén is bent vagyunk,hogy haladjon a melo.

Tanultunk a hibákbol ezt megigérhetem neked,de ez nem olyan dolog mint a civil szerelés,nullárol kellet elkezdeni ujra a tanulást:D

Lassan eljutunk oda is,hogy megbizzanak a munkánkban ehez bizonyitani is kellett sokat.

A Gép remek állapotban van,van egy remek pilotánk,innen már csak egy pici szerencse kell!

 

Rave_Ace Creative Commons License 2007.08.20 0 0 16772

jah és Zapatel-ék asszem leiskolázzák a mezőnyt, ha eddig a "gyenge" kocsival ott voltak az elején, akkor most csúnya elkalapálások lesznek.....

De ez így jó...

Rave_Ace Creative Commons License 2007.08.20 0 0 16771

Jáj....

Miről is beszélünk?

profi csapat?

Ne röhögtess, ez egy ember hobbija, nem profi versenygárda.

Azért mert a szerelők ebből élnek nem lesz profi a csapat.

Ithhon egyik sem profi csapat, mindegyik pilótája máshol keresi meg a versenyzésre valót.

Ráadásul abban sem értek veled egyet, hogy a Fia szabálykönyvet minden szerelőnek kell ismernie, mivel ez egy csapatsport, nincsenek egyéni döntések, elég a szervízcsapat első emberének ismernie a szabályokat.

na és most gondold el ez a legjobb csapat amit el kell ismerni, de milyen lehet a többi?:)

Előzmény: DLala (16768)
brava_ Creative Commons License 2007.08.20 0 0 16770
Az első megnyert "Európa"!!!

Csak röviden: az első rajt az Angol Baja-n + az első rajt az új autóval = az első győzelem az Európai Baja Kupa sorozatban a Zapletal - Janáček kettős számára!

A harmadik futama a tereprali Európai Baja Kupa sorozatának meghozta az első történelmi győzelmét úgy a cseh, mint a magyar színeknek!
Ugyanis a Zapletal – Janáček páros magyar nemzetközi liszenszel állt rajthoz idén az összes versenyen.

A verseny során már az első szelektív szakasztól érezhető volt, a gyári MitsubishiL200-as autóban nagy potenciál van, és a pénteki ismerkedés után Mirek Zapletal szombaton rögtön a második mért szakaszt már meg is nyerte. Még annak ellenére is, hogy pár kilométerrel a cél előtt egy technikai problémával kellett szembenéznie, mégpedig csúszós kuplunggal. A gyári autó nem nagyon szereti a vizet, és ez rögtön meg is látszott a karbon-kuplungon, mikor a cél előtt átmentünk két patakon. Sajnos Wales-ben egész hétvégén esett, úgyhogy minden egyes szakaszon szembetalálkoztunk ugyanezzel a problémával. De mindezek ellenére Mirek megnyerte a negyedik mért szakaszt is, és így a szombati versenynapot az abszolút második helyen fejezte be a kettős. Az élen a tavalyi bajnok, Marc Blazquez állt, és csapatunkat az orosz bajnok, Boris Gadasin, az idei Italian Baja győztese követte hét perces lemaradással.

Zdeněk Pořízek és Přemo Korejz a szombati versenynapot a remek abszolút kilencedik, és a kategória negyedik helyén végezte.

A verseny vasárnap reggel folytatódott tovább, mikor is rögtön az első szakaszon Marc Blazqueznek a váltóval akadtak gondjai a Nissan Pathfinder-en, így kettősünk, a Zapletal – Janáček páros ideiglenesen a verseny élére került. Annak ellenére, hogy a vasárnapi nap folyamán az összes szelektív szakaszt Boris Gadasin nyerte, Mirek Zapletal tartotta folyamatosan a második helyet szakaszonként, így az orosz bajnok nem tudta ledolgozni hátrányát, és csapatunk megtarthatta a 3 perces előnyét az abszolút összesítésben. A végeredmény a következő képen folytatódott: Gadasin után a harmadik helyet Hamad Al-thani foglalta el egy Mitsubishi Pajeru Di-D-vel. Zdeněk Pořízek fokozatosan előretornázta magát a 7. helyre, és a diesel kategóriában pedig a 3. pozícióra.

Mirek így kommentálta győzelmét: „...abszolút nem várt eredmény ez, főleg a kezdeti problémák után a kuplunggal. Egy koronával sem mertem volna fogadni rá! Végig párásodott az első szélvédőnk, és a pálya is igen szét volt esve már az első körök után. Nem kis munkája akadt Mílának az ablaktörlővel, hogy győzze törölni a szélvédőt, hogy én lássak is valamit. A versenyt nem is sorolnám a legnehezebb kategóriába. Gyakorlatilag még csak ismerkedtünk az autóval. De köszönhetően a jó események sorozatának, minden jól végződött. A Wales-i sáros pályák nem csak a legénységet, de a technikát is levizsgáztatták.“

A csapat most megpróbál minél előbb hazaérni Dřevohosticébe, hogy mindkét autót a legjobban felkészíthessék a következő versenyre, a HunGarian Baja 2007 elnevezésű FIA kandidáló futamra ami már a jövő hét végén zajlik a Veszprém környéki lőtéren.

Még több, érdekes fotó a versenyről a www.offroadsport.cz oldalon található, és rövid időn belül feltöltjük oldalunk videó galériáját a legérdekesebb fedélzeti kamera felvételeivel is.

Az egész OffROADSPORT CZ csapat nevében kíván szép napot

Míla Janáček

A BAJA GB 2007 végeredménye:

1. ZAPLETAL/JANACEK CZ/CZ Mitsubishi L200 5:42:50
2. GADASIN/MIRONENKO RU/RU Nissan Navara - 2:54
3. AL-THANI/SARYAN QA/QA Mitsubishi Pajero - 25:44
4. TERMENS/VILALTA E/E Mitsubishi Montero - 36:41
5. HOPKINS/ TOROSYAN GB/GB Land Rover Discovery - 40:33
6. Van DEIJNE/ROSEGAAR NL/NL Mitsubishi L200 - 43:00
7. PORIZEK/KOREJZ CZ/CZ Mitsubishi Pajero - 51:15
DLala Creative Commons License 2007.08.19 0 0 16769
Megagratula!
Előzmény: brava_ (16765)
DLala Creative Commons License 2007.08.19 0 0 16768

???

Nem tudják a szerelők hogy mik az előírások és nem is tudhatják?

Na ne szórakozzunk már.  Mind az FIA mind az ASO szabálykönyveit ezrek ismerik, hiszen ezek alapján építik a versenyekre a járműveket. Ezek pedig NYILVÁNOS információk. Nem kisujj...

Eszem megáll.

Ha ez így van ahogy mondod sok mindent át kell értékelnem a csapattal kapcsolatban! Legfőképpen a profizmusba vetett hitet.

Ami rátok értendő. Egy profi csapat profi szerelője az utolsó milliméterig legyen tisztában azzal, ami a munkája.

Különben oda jutunk, hogy ilyen három centis meg kerékelhagyásos esetek lesznek. Ezek bosszantóan amatőr hibák.

 

Remélem a csapatvezetőség is olvassa ezt és válaszol is a felvetésekre.

Előzmény: Fürtös81 (16758)
brava_ Creative Commons License 2007.08.19 0 0 16767
Váltóhiba miatt álltak ki ....
Előzmény: Rajdy (16766)
Rajdy Creative Commons License 2007.08.19 0 0 16766
Gratula nekik! Ezt vártuk titokba...:-) a Blazquez gyerekkel mitörtént? nemlátni az első 10-be, pedig vezetett...
brava_ Creative Commons License 2007.08.19 0 0 16765
Röviden ... Zapletalék megnyerték a Baja Wales-t ... :-)))


Baja Wales végeredmény
brava_ Creative Commons License 2007.08.18 0 0 16764
Zapletalék sajtóanyaga a Baja Wales első napja után ... azóta lement a mai nap is és összetettben a 3. helyen állnak másfél perc hátránnyal.... :-))

10 kilométeres prológgal nyitott a Baja GB

Az OffROADSPORT CZ csapat két egysége felkerekedett Wales-be, ahol az Európai Baja Kupa sorozat harmadik futamát tartják. A Zapletal – Janáček páros a versenyen egy teljesen új autót próbál ki, mégpedig egy gyári Mitsubishi L200-at. A csapat másik kettőse, a Pořízek - Korejz páros továbbra is egy Mitsubishi Pajero Di-D-vel állnak rajthoz.

A mai napra egy 94 kilométeres szakaszt jelöltek ki a szervezők, amelyből 9,6 km a mért szakasz, s a „Radnor forest“ elnevezést viseli. Az állandóan változó idő, és a 15-18 °C közötti hőmérséklet rengeteg spekulációra adott okot a csapatoknak, hogy eldöntsék, milyen gumikkal is vágjanak neki a versenynek. Az utóbbi időben ugyanis itt rengeteg csapadék esett, és a pályák többsége erdőkön vezet keresztül. Ennek ellenére mi egy murvás-köves talajra való BF Goodrich gumikat választottunk az ellenálló képességei miatt. Végül ez a döntés helyesnek bizonyult. Bár néhol a pályán voltak sáros részek, de az előfutó autó áthaladása (az egyikük Alister McRae az új McRae Enduro autóval), és az első versenyautók után a többsége a sártengereknek már ki volt gyúrva.

A Zapletal – Janáček kettősnek ezen a versenyen most minden új volt, minden egyes méteren ismerkedtek az új, nagyobb teljesítményű autóval, és ugyanígy méterenként viszont egyre inkább össze is szoktak vele.

Sajnos 1 kilométerrel a cél előtt egy letérőt eltévesztettek, és súlyos (25sec.) másodpercekbe került megtalálni a helyes irányt. De még így is az abszolút 7. hely az övéké a prológ után.

Mírek így kommentálta az eseményeket: „Nagy erőt és lehetőségeket érzek az autóban, és hiszem, hogy hamarosan formába is lendülünk. Sajnos elkövettünk egy hibát, ami nagyon sok másodpercünkbe került. De most még csak a verseny elején vagyunk, és még több mint 400 versenykilométer van előttünk. Úgyhogy meglátjuk ...“

Mint tudjuk, Zdeněk Pořízeknek nem épp a prológok a legkedvesebbek, de így is a 11. helyet tudhatja magáénak. Sajnos rögtön a prológ után egy hosszabb szervizre volt szüksége, ugyanis hidraulikus olajt találtak a bölcsőn. A nagyon rövidke szerviz alatt a fiuknak rengeteg dolguk akadt, és sajnos 7 perccel kicsúsztak a limitidőből.

Az első szakaszt az orosz Boris Gadasin nyerte, aki egy Nissanu Navara-val versenyez. Már az első nap mindenki előtt nyilvánvalóvá tette, komolyan gondolja a támadást az európai bajnoki címért. Aki esetlegesen ezt megnehezítheti neki, az elsősorban Blazquez, Sýkora, é s nem utolsó sorban akár Zapletal is. De hagyjuk magunkat meglepni.

A holnapi nap folyamán négy mért szakasz vár a versenyzőkre, és már reggel hét órakor rajtolnak az első autók. Arról, csapatunk hogyan teljesített a nap folyamán, megpróbálunk mindenkit időben informálni. De addig is az eredmények on-line a www.bajawales.com oldalán megtekinthetőek. A www.offroadsport.cz oldalán pedig az eredmények mellett pár fotó is található.

Az OffROADSPORT CZ csapat nevében kíván kellemes napot

Míla Janáček

BAJA GB 2007 ideiglenes eredményei a prológ után:

1. GADASIN/MIRONENKO RU/RU Nissan Navara 7:09.4
2. MIDDLETON/O'GORMAN GB/GB Rally Raid F350 7:24.9
3. SYKORA/SYKORA SK/SK Mitsubishi Pajero 7:25.8
4. HOPKINS/ TOROSYAN GB/GB Landrover Discovery 7:27.3
5. GRIGOLETTO/BRIANI I/I Fornasari RR450 7:38.8
6. BLAZQUEZ/TRIAS E/E Nissan Pathfinder 7:42.2
7. ZAPLETAL/JANACEK CZ/CZ Mitsubishi L200 7:43.4
8. FORNASARI/DE MICHELIS I/I Fornasari RR450 7:51.8
9. Van DEIJNE/ROSEGAAR NL/NL Mitsubishi L200 7:52.3
10. TERMENS/VILALTA E/E Mitsubishi Montero 7:53.4
11. PORIZEK/KOREJZ CZ/CZ Mitsubishi Pajero 8:03.6

strakar
Rajdy Creative Commons License 2007.08.17 0 0 16763
Hát Roland énis ezen csodálkoztam, mikor láttam a nevezési listát...2 sovány kamion. Nemsok. Lett volna tüzijáték, ha csapattak volna az MAN-ek is, de sajnos nem
Vinyó Creative Commons License 2007.08.17 0 0 16761

legalább jó lesz a hangulat

irigy mirigy on tour :)

Előzmény: Rave_Ace (16760)
Rave_Ace Creative Commons License 2007.08.16 0 0 16760

jaj lemarad..

Szóval ki is a navigátor az új kamionos csapatban?

Előzmény: Rave_Ace (16759)
Rave_Ace Creative Commons License 2007.08.16 0 0 16759

Kovács Miklós – Sipos Tamás – Tóth Tamás

zenész bameg....

Fürtös81 Creative Commons License 2007.08.16 0 0 16758

Lala ne szivd a vérünk...

Tudni kéne de miböl? kisujjbol szopjuk ki?

Az ujak mind civil szerelökböl lettek verbuválva és az informácioáramlásrol csak annyit hogy gázos...

Egyszer kérdeztük még az elején, azt mondták: nempiszkál! az ugy jo! 

Hidd el nekünk szerelöknek volt a legnagyobb égés...

Előzmény: DLala (16748)
Rajdy Creative Commons License 2007.08.16 0 0 16757

Sajnos abból az 5-6 kamionból csak 2 van...Jöhettek volna azért a magyarok nagyobb számba is...Paliknak meg hasonló autója lesz mint KisSanyinak... a Murczin Zsolti autójáról nemtud vki 1 képet mutatni?

 

köszi

brava_ Creative Commons License 2007.08.15 0 0 16754
Jah ... és elvileg a KisMcrae indul előfutóként a Mcrae Enduro-val ... :-))
Arra azért kíváncsi vagyok ... Mcrae Enduro
Előzmény: Rajdy (16752)
brava_ Creative Commons License 2007.08.15 0 0 16753
Annyit tudok hogy a "levetett" Mitsu ára 99.900 euró ... :-)
Nagyságrendileg lehet következtetni talán.

Az angol baja-n a nevezési listát nézve tényleg van esélyük szerintem... pár jó név indul,azon kívül főleg helyi menők ... kérdés hogy tesztverseny lesz belőle vagy sem... lehet hogy itt a Hungarian Bajan lesz inkább az igazi "éles" bevetés ?? Kiderül ...
Előzmény: Rajdy (16752)
Rajdy Creative Commons License 2007.08.15 0 0 16752

jól mondod főnök...azért gyári autó mégis gyári autó...mit lehet tudni róla? a legjobban az ára érdekelne:-D az angol baján meg az 1. helyért kéne küzdeni, jól tereli a gépeket a srác, megérdemelte ezt a Mitsut 

 

 

kösz az infót

Rave_Ace Creative Commons License 2007.08.15 0 0 16751

persze ha nem megy ésszel, majd megy erővel....:)

ez mindig bejön:)

Kiváncsi vagyk vajon mi lesz a következő  gyenge pont.

 

Ha jól emlékszem a dakaron is 250 mm a max rugóút.

 

Előzmény: Fürtös81 (16742)
brava_ Creative Commons License 2007.08.15 0 0 16750
Ha minden igaz holnap lesz nevezési lista ...
Zapiék azért még "letesztelik" az új verdát a Wales Baja-n a 7végén... kérdés hogy mennyire bírja az új technika,bár ahogy elnézem nem sok baja lehet... :-) .. és azért Kis Sanyi se fogja elspórolni ahogy remélhetőleg a többiek sem ... már kezdődhetne ...
Kicsit mozogtunk a 7végén terepjárók közt,akit érdekel egy kis triál az kattintson ide ...

triál
Előzmény: Rajdy (16749)
Rajdy Creative Commons License 2007.08.15 0 0 16749
Hy Everybody! Mikor lehet megtalálni a Hángérien Baha nevezési listáját? Már kiváncsi vok kik fognak csapatni...ésh mennyi Truck lesz:-D Zapi most fogja kimutatni a foga fehérjét...Reszkess KisSanyi xD
DLala Creative Commons License 2007.08.14 0 0 16748

A Dakaron mekkora lehet a rugóút? Van-e eltérés a magyar tereprali bajnokság, illetve a Dakar előírásai között?

Szerintem ezt a szerelőknek tudni kéne...

Előzmény: Fürtös81 (16747)
Fürtös81 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 16747

A baj csak annyi volt, huogy mikor mi odakerültünk senki nem mondta ,hogy a rugout max 25cm lehet... akárhányszor szédszedtük mindig szépen viszaállitottuk az eredeti helyzetbe:D

Mondjuk nem is kaptunk érte letolást...de eléggé ciki volt a dolog...

De szerintem nem a 3 centi miatt lett elsö... 3centi csak a nöknél meg az akasztokötélnél számit:D

DLala Creative Commons License 2007.08.14 0 0 16746

Akkor átmegyek kíváncsiba: mi volt a baj?

 

A főnöknek meg ez a stratégiája. Ez az egy autója van, vigyázni kell rá, hogy a szponzorok minden nap láthassák a közvetítésben. A biztos célbaérés mindenek előtt. Ha jobban tolná nagyobb eséllyel esne ki. Az, hogy 21. vagy 32. helyen fejezi be a Dakart, tökmindegy. Média- illetve szponzorszempontból legalábbis. Ahhoz, hogy komolyabb eredmény legyen, sok minden kellene:

- először is egy második autó, amelyik hátvédként ott megy és ha kell, a saját testéből nyert alkatrészekkel segít. Mert versenyzőtárs segíthet, a maratoni szakaszon nincs szerviz, és több szakaszon a kamionok is másfelé mennek. Ezeken a szakaszokon eleve nagyon óvatoskodni kell. A többin csak időveszteség, amíg a versenykamion megérkezik, ha van másik autó, több órával előreébb lehetne végezni az összetettben. Mert mindig van 3-4 szakasz ahol kelleni fog a segítség, ez elkerülhetetlen

- másodszor viszont ha van egy ilyen második autó, abba be kellene tenni egy komolyabb sofőrt (és navigátort is, persze). Mondjuk a Janikát például. És szükségszerűen a főnöknek kellene lennie a hátvédnek. Nehéz döntés...

 

Na ezeket add össze.

 

Én sem örülök neki, de ez van.

Előzmény: Fürtös81 (16745)
Fürtös81 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 16745

Gonosz vagy:D

Ezuton is jelezném,hogy az ominozus eset nem a mi hibánkbol állt elö:(

Egyszerüen mi szerelök nem tudtunk rólla (mármint mi ujjoncok:D)

 

Az Antara tuti lett már csak a fönökbe kellene egy kis versenyszellemet kalapálni,hogy ki is használja az autot...ne kimélje,inkább dolgozom magam hülyére csak tolja neki ami a csövön kifér:DDD

DLala Creative Commons License 2007.08.14 0 0 16744
Gonosz leszek: a rugóúthosszon is bütyköltetek?
Előzmény: Fürtös81 (16742)
Fürtös81 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 16742
Lassan a fogattal mert bütyköltünk ám egy "kicsit" az Antarán is:D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!