Nem szándékozok semmit sem felróni neked azért mert ezt + azt átalakítasz az autódon csak járatom a számat nehogy bepókhálósodjon.:-)
Sajátoddal azt csinálasz amit akarsz, az már más tészta, hogy én nem csinálnék ilyet.
Szerelőmnek A6 4G-je van, alig használja, de semmi huncutságot nem csinált még vele, legmesszebb talán Siófokig megy vele.
Nézegettem is én is néhány hónapig A6-osokat, de annyira felmentek a használt árak, hogy nem sok értelmét láttam a 4f-em lecserélésének.
Igaz 2009-es, már megette a kenyere javát, de szinte semmi problémám nincs vele, DPF-el sem, pedig mostanában már nem megy hosszú távokat, hogy ez meddig marad így majd elválik.
Nézegettem 2014-2015-ös A6-osokat, természetesen már nem létezik manuális váltó ( nekem az van ), nemkevés km-el is 6-7 misiért kínálják őket nem kevés km-el.
Aztán erre azt mondtam igaz az enyémben sok a km, de nagyon jó állapotban van még mindig, tulajdonképpen nincs semmi bajom vele, a km már nem megy bele, így marad a háznál.
Írtam, hogy rövidtávot nem fog menni... arra ott a swift... ha megyek is vele akkor hosszabb távokat, vagy legalábbis törekszem rá hogy tervezett, hosszabb utak legyenek. Másrészt meg beszéltem erről a szerelőmmel tegnap (leszervizeltük az autót meg féket cseréltünk hátul) neki az Allroad-ból ugyanígy a dpf/adblue kivan írva...belenyomott vagy 100E km-t már és egy lehelet füst nincsen... de ez alapvetően nekem sem az az elsődleges cél... ha nem szopat lépten-nyomon ez a dpf/adblue páros akkor hagyom persze... meglátjuk
Egyreszt Fekete az auto ;) masreszt meg en is azt hittem amikor fater autojabol kivettuk a dpf-et hogy kormolni fog (az meg feher auto plane) es semmi fustot nem tol ki igaz a porlasztok gatyak voltak kapott 6 uj porlasztot es komolyan semmi fust nincs!
Sok rövid táv nem használ a DPF-nek. Ha így akarod használni. Ha jól tudom 20 sikertelen befejezetlen regenerálás után beadja a sárga lámpát és el kell menni kb. 20-30 km-t kiregeneráltatni.
" Tekintettel arra, hogy vasárnapi autónak vettem (szolid számításom alapján évi 5E km-t fog futni kb).."
Tulajdonképpen megértem, hogy ilyen kevés futásteljesítményre 326LE-s autó szükséges, hiszen elszaladni a pékhez az utca végére mondjuk a 218 LE már kevés lenne.:-))
Remélem nem "provokálja" ki hogy ilyet írjak. Tekintettel arra, hogy vasárnapi autónak vettem (szolid számításom alapján évi 5E km-t fog futni kb) ezáltal remélem minimalizálom a meghibásodások mértékét. Amit nem használnak nem romlik el. Ennyi. Hétköznapokra meg ott a Suzuki, az bírja. ;) (tudod, japán)
Sziasztok. Boldog új évet mindenkinek. 6 év "kihagyás" után... ismét Audi tulajdonos lettem. Ilyen amikor az ember nem bír az érzéseinek ellenállni na... :( ;)
Szia :-)
Akkor hamarosan ismét olvashatjuk hogy mennyire nagy xar az Audi? ;-)
Igen, A6 BiTdi competition lett a vége. (Benzinest akartam, de nagyon kevés van, ami meg volt kotvány). Jó volt a tulaj, az előélet is, autó is, km is még vállalhatóóóó. Mondom akkor viszem, kb 3 hónap és sok-sok megtett km után. Szóval most így vagyok... meglátjuk. De tanultam az előzőekből sok sok mindenben...
Szia. Egyrészt nem szenvedtem... volt egy kis "nyugalom". másrészt meg hát most is azt mondom, hogy ahol van a családban német prémium ott legyen mellett egy megbízható japán is. ... ( szóval ebből nem engedek).
Sziasztok. Boldog új évet mindenkinek. 6 év "kihagyás" után... ismét Audi tulajdonos lettem. Ilyen amikor az ember nem bír az érzéseinek ellenállni na... :( ;)
Ha le nem is állítja,de vészüzemmódba teheti,amikor is csökkenti a teljesítményt. Olyankor is villog a spirál jel. (Az én esetemben abs hibát, szintszabályozási hibát, akku menedzsment 1-es áramkör hibát, valamint égéskimaradást okozott a xar akksi. Benzinesnél)Az üza rendszer sanszosabb,hogy ott kell keresni a problémát. Majd megtudjuk mi lett a gond. Vagy nem és akkor számunkra örök titok marad. ;) Minden esetre jót diskuráltunk róla. :) Ezúton is kívánok Neked és a többieknek is Boldog Új évet!
Ha a BEM akkugyengeséget érzékel, nem a motorvezérlést kapcsolja le. Asszem 5 különböző lépcsőben kapcsolja le a fogyasztókat, első körben állófűtés és komfortelektronika. Semmi ilyesmiről nem tett említést. Ha bármi akkuprobléma van, a BEM küldi a hibaüzenetet a tárolóba. Ilyen hibaüzenetről az olvtárs nem írt. Valóban szokott egy rakás hibaüzenetet generálni a gyenge akku, de ilyenről sem írt. Olyan nincs hogy a BEM nem tudja hogy mit csináljon, ezért leállítja a járó motort.
Egyszerűen kideríthető hogy akku probléma-e vagy sem. Ha szépen teker az önindító akkor akku probléma kizárva.
Az én tippem továbbra is az üzemanyagellátás. Pl gyengélkedik a szivattyú, és a hideg üzemanyagot nem tudja mefelelő nyomáson eljuttatni a porlasztókig. Eltömődhetett az üzemanyagszűrő. (Sok tulajdonos sosem cseréli). Le is levegősödhetett. Az mindenképpen gyanús, hogy nem egyszerre állt le a motor.
Azért ezt vitatnám,de lehet,hogy a kivétel erősíti a szabályt eset állt fent nálam. Az én 3.2-esem simán beindult ,normál vezetési stílusnál semmi gond nem volt,de egy telitalpas gyorsításnál mindenféle hibát bedobott a szintszabálytástól kezdve a valószínűtlen jelig mindent. És az akksim volt a ludas. Kicseréltem és azóta nincsen gond. Szóval szerintem egy ránézést megér. A hirtelen leállás és a gázpedál hiba közt elviekben nem kellene összefüggésnek lennie,de mivel letakarította a jeget,gondolom ment a fútőmotor, a hátsó szélvédőfűtés és a nappali menetfény (esetleg teljes világítás,ha sötét volt). Az estlegesen gyengélkedő akksi miatt az akkumenedzsment nem tudta,hogy mit csináljon,ezért a motorvezérlő vészleállást csinálhatott. A dadogás lehetett a porlasztók hibás energiaellátása miatt is. Szóval szerintem nem veszít semmit,ha ellenőrzi az akksit. Legfeljebb nem az lesz a ludas. Egy hibalaehetőség kizárva. Akkor lehet tovább keresni a hibát az üza rendszerben és egyéb helyeken. Ettől.meg lehet,hogy Neked lesz igazad. ;) De persze nem állítom, azt sem,hogy az én zippem a nyerő. Egy biztos, ahogy távgyógyítás nincs táv javítás sincs. Így marad a tippelgetés.
Ha az akksi gyenge, akkor nem indul be könnyen az autó, és ha töltés hiba lenne, akkor az is szerepelne a hibatárolóban. A motorleállás, és a fékpedál hiba között nem valószinü hogy van összefüggés. A dadogó henger inkább üzemanyagellátási problémára utal.
Valószínűleg az akksid vagy a generátor gyengélkedhet. Be kéne vizsgáltatni első körben az akksit. Ha van esetleg töltőd otthon,akkor tedd fel egy éjszakára tölteni. Utána próbáld meg beindítani a vasat.
Első körben az üzemanyag szűrőre gondoltam,de arra nem írna fékpedál hibát.