Keresés

Részletes keresés

torokb2 Creative Commons License 2017.11.20 0 0 29716

Hogy ne mindig csak negatív kritika legyen, megosztanám hogy a második gigantos extra nagyon tetszett. Több cikk is nagyon hitelesen ábrázolja hogy milyen gondolkodásmóddal, milyen színvonalon zajlik a járműfenntartás az állami cégen belül. Egy pár oldalt megért volna a jármű paramétereinek összevetése a kortársakkal.

hotto Creative Commons License 2017.11.19 0 0 29715

A Gigant-os Extrában van egy fénykép az 53. oldal alján. A fotón látható szerelvény (talán a Wiener Walzer?) összeállításáról tudna valaki információt adni, milyen kocsikból állt?

Előre is köszönöm!

 

(Olvassa még egyáltalán valaki ezt a fórumot?)

 

hkv Creative Commons License 2017.06.13 0 0 29714

aki0000 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 29713

Sziasztok indohaz ujsagaimat eladnam van egy jo par jo alapotuak

 E mail cimem  kos.szabo@freemail.hu....tel szam 06705268928

AB FLIRT Creative Commons License 2017.05.18 0 0 29712

Üdvözletem!

Eladom az INDÓHÁZ folyóirat számait 2005 Márciustól-2010 Januárig,plussz az Extra számok.

Kivéve 2005 Május 2005 Július 2005 Augusztus számok.
E-mail címem:mss500@citromail.hu

 

 

 

KVZOLI Creative Commons License 2016.11.17 0 1 29711

Apropó,még valami!

A számot cserélt gépek közül kimaradt a GYSEV 901-903,ezek is számot cseréltek 1992 körül.A második szám 21.oldalán lévő 901-es képen az eredeti 903 van.A 901 nem hordott csíkos festést,a 903-as igen.

KVZOLI Creative Commons License 2016.11.15 0 0 29710

A Szergejes Extra 58.oldalán az állaglistában nincs benne a 025 selejtezési dátuma.

Az én listám szerint 1991.09.05.

A másik.A GYSEV-Szergejeknél mit jelent az a 61.oldalon,hogy vissza MÁV-nyilvántartásból 1985 júliusban?

Tudtommal a 907,908(ex 142,143)kivételével egyik sem volt MÁV-állagban.

A 906 meg főleg nem lehetett,azt a fertőbozi baleset miatt 1975.03.06-án selejtezte a GYSEV.

Divrotcé Creative Commons License 2016.11.14 0 0 29709

Ha már egyszer M62-002 különszám. A Szombathely - Rum között készült hegyvölgyes erdei vasutas fénykép biztosan azon a vasútvonalon készült?

Előzmény: Dash 9 (29708)
Dash 9 Creative Commons License 2016.11.12 0 1 29708

Hogy mikre nem bukkan az ember a mostani extrában! Emlékeim szerint mindenki saját felhasználásra kérte a képeket...

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=61088042&t=9120298

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2016.07.22 0 0 29707

Inmedio és a Relay újságosoknál tutti, hogy megtalálod.

m40 117 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 29706

Hát akkor keresnem kell Ajkán egy másik újságárust. 

Előzmény: KVZOLI (29705)
KVZOLI Creative Commons License 2016.07.22 0 0 29705

Azt elfelejtettem,ma 2 hete jelent meg.

Előzmény: m40 117 (29703)
KVZOLI Creative Commons License 2016.07.22 0 0 29704

Pedig már kapható,nekem már megvan.Külön örültem,hogy apám volt beós mozdonyáról is van benne kép.

Előzmény: m40 117 (29703)
m40 117 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 29703

Indoház Extra, szergejes kiadás mikor jelenik meg? Mert Ajkán a tescoban még nem kapható, vagy nem is jött, esetleg elfogyott. :)  

Sabee Gigant Creative Commons License 2016.07.20 0 0 29702

Üdvözletem!

A kollekciómból hiányzó Extrákat szerezném be, név szerint:

2009. ősz: Egyszervolt vasutak

2011/I: A dízel mindenes III (Csörgő)

2011/III: Dácsiák a síneken

Bármilyen megoldás érdekel!

email: sabeegigant@gmail.com

Tastam Creative Commons License 2016.07.01 0 0 29701

 Azon már túl vagyunk.

Előzmény: drnyulas1 (29700)
drnyulas1 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 29700

Érdeklődnék, hogy a 2016-os első IHE mikor jelenik meg ? Köszönöm a választ !

C50 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 29699

Pl Cakmü, pápaszemes kocsit.

Előzmény: alkotasu (29698)
alkotasu Creative Commons License 2016.02.07 0 1 29698

Az alapítványotok szerintem cég, nem magánszemély...

 

Egyébként kétségtelenül érdekes darab, de véleményem szerint az alapítványnak inkább valami jellemzőbbet kéne megmenteni az utókornak a sok, már ott málladozó járműből, mint ezt a tákolt valamit.

Előzmény: fantal (29697)
fantal Creative Commons License 2016.02.07 0 0 29697

Gondolom eszedbe sem jutott, hogy esetleg ezt a technikatörténeti érdekességet mondjuk a Vasúttörténeti Park alapítványnak ajánld a figyelmébe...

Előzmény: felekferi (29691)
felekferi Creative Commons License 2016.02.06 0 0 29696

 

Össi-Váradvelencei összekötő HÉV (1906.) – Nagyvárad

 

-            MÁV Gépgyár 1912/3090 gysz. 29/51 jelleg – 1912.VIII.1. gyárból kiszállítva > 1912.IX.31. Műtanrendőri pr. > 1915.VI.1.  MÁV NBV 201 psz. (Nagyvárad-Belényes-Vaskóhi HÉV > 1918. CFR > S. 1935.

         

felekferi Creative Commons License 2016.02.04 0 0 29695

Én köszönöm!

Előzmény: 1047 005-2 (29694)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 29694

Köszönöm.Próbálkozom egy helyen.

Előzmény: felekferi (29693)
felekferi Creative Commons License 2016.02.04 0 1 29693

Imhol

Előzmény: 1047 005-2 (29692)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 29692

"Egyedisége és apró termete miatt érdemes lenne valamely klubnak, vagy cégnek megmenteni."

 

 

Van kép róla?

Előzmény: felekferi (29691)
felekferi Creative Commons License 2016.02.03 0 0 29691

Eddig csak sejtettem, de most már tudom, hogy az Indóház képletében a legkisebb érték az olvasó...

 

Egy elfelejtett kismozdony

 

1966.I.4.-én Hejőcsabán a Beremendi Cement és Mészmű számára gyártott, a Cementipari Gépjavító Vállalat szakmunkásai által készített kismozdony tett sikeres műtanrendőri próbát.

A mozdony alváza a MÁV B326,123 pályaszámú szerkocsi alváza lett. Maga, a gőzmozdony 1885-ben készült a bécsújhelyi Sigl gyárban 2993-as gyári számmal és 1885.V.12.-én tett sikeres műtanrendőri próbát, mint MÁV IIIe osztály 623 pályaszámú lokomotív. Ez 1891-ben MÁV IIIe 2373-ra, 1911-ben MÁV 326,123-ra változott. 1902 és 1909 években Zágráb fűtőházánál volt honos, de még 1917-ből is tudjuk, hogy a Zágrábi Üzletvezetőség területén állomásozott. 1918.XI.16.-én Dombóvárról Fiuméba nyer kihelyezést, ahol 1919.IX.12.-én az FS állományába vette. Természetesen Trianon után Olaszországban maradt, mint FS 187-002 pályaszámú masina, majd 1927.IX.-ben selejtezték.

A szerkocsija viszont hazánkban maradt valamelyik másik mozdonyon. 1965-ban hét 326,-os lett selejtezve, ha egyáltalán ezek valamelyikéről kapcsolták le, hogy ipari mozdonyként szülessen ujjá. A keresztségben BER 2 pályaszámot kapó mozdony főbb adatai:

 

Gyártva: 1965-ben

Motor: Csepel gyártmány, 4 hengeres álló dízel, Pl. 406.12 gyári számú, 85 LE teljesítményű (2 400 fordulat/percnél), 6 341 m3 hengerűrtartalom, 630 kg önsúly, hengerek furata 130 mm, hengerek lökete 125 mm, vízhűtés, gumibakon felfüggesztve

Önsúly: 11 060 kg

Tengelynyomás: 5 530 kg

Terhelhetőség: 1 darab teher, vagy személyvagon

Sebesség: 10 km/h (technikailag 24 km/h képes)

Üzemanyag tartály: 140 Liter

 

Az ötfokozatú, csúszófogaskerekes, mechanikus sebességváltóból két görgős lánc adja át a hajtást a hátsó tengelynek. A kézifék mindkét tengelyre hat. A homokolás kézi működtetésű, a motor önindítós. A mozdony homlokonként 2-2 fényszóróval és zárlámpával van felszerelve. Hangjelzésre villamos kürt szolgál. A fülkében szerszámosláda, a mozdonyon két porral oltó készülék van elhelyezve. A mozdony méreteiről a jellegrajz tájékoztat minket. Érdekesség még, hogy a masina nem kapott A 000 iparvasúti pályaszámot.

A mozdony ereje kevés volt Beremenden, de az Alföldi Porcelángyárnak (megalakult 1965-ben) Hódmezővásárhelyen elégséges volt: 1972.VIII.31.-én megvásárolták 30 000 Forintért. Itt a mozdony 2009/2010-nél tovább nem valószínű, hogy üzemelt, addig viszont kb. évi 20 000 tonna leadás és 6 000 tonna feladás volt. A csatlakozó iparvágány a Hódmezővásárhely-Makó vasútvonalból ágazik ki, immár forgalom nélkül.

Egyedisége és apró termete miatt érdemes lenne valamely klubnak, vagy cégnek megmenteni.

 

Köszönöm Tamás!

m61019andras Creative Commons License 2016.02.01 0 0 29690

oldmumus. :-) De rég hallottam Felőled. :-)

 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (29689)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 29689

Tisztelt Fórumozók,

 

Kellemes meglepetésként vettem észre véletlen nemrég egy budapesti könyvesboltban Sínek java - Válogatás Vörös Attila vasútfotóiból könyvét. Az olvasását ma fejeztem be és igazán jó kiadványnak tartom. A fotók a profizmust adja vissza és a kronológiai sorrend is nagyon jó. Lehetne még több száz fotó és több ezer oldal szöveg is egy tíz éves időtartam összefoglalására, de ez a kiadvány egyszerűen és frappánsan "megoldotta". Sok olyan számomra újdonságot vagy furcsaságot tudtam meg a kiadvány soraiból. Mivel 2010 óta nem élek Magyarországon, így nekem újdonság lehet az ami az itt fórumozóknak triviális.

 

Remélem, hogy tíz év múlva is megjelenik a kiadvány és kézzel fogható fejlődésekről tud majd beszámolni képekben és szövegesen is.

alkotasu Creative Commons License 2015.12.22 0 0 29688

:-)))))

Előzmény: nazareth (29687)
nazareth Creative Commons License 2015.12.07 0 2 29687

Mondd ki: "Ez a magazin így, ilyen formában rosszabb, mint a semmi. Nem akarok róla tudomást venni, szeretném levegőnek tekinteni. De nem tudom, mert fegyvert szorítanak a fejemhez, kényszerítenek, hogy az életemből értékes órákat töltsek az olvasására, véleményt alkossak, látogassam az Index fórumot, és kommentelgessek." – kábé stimmel?

Előzmény: M.VIII (29685)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!