Réges-régen, a Merkúros időkben külön szerelő csarnok állt rendelkezésre a frissen bejött Daciák "összerakására". Egy cimbim is dolgozott ott, de amikor megvett egy vadi újat, szétszedte teljesen és újra összerakta. Szó szerint, a motort, (a főtengely lendkereket ki kellett egyensúlyozni, a hengerek nem egyformára voltak hónolva, újra fúrta-hónolta , +1 túlméretes dugókat kellett raknhi a zsír új motorba )váltót, féltengelyeket,, stb.-stb. Nem ide tartozik ugyan, de hasonló mentalitással dolgoztak a szovjet autó gyárakban is.
Mivel nem vagyok egy szerelési tálentum (hozzáteszem, hogy MÉG nem... :-), én nehezen tudnék egy olyan autót szeretni (főleg nagyon szeretni), amit állandóan szerelni kell... :-)
Én is ezt olvastam különböző cikkekben és használtautó tesztekben, hogy az 1,6-os volt a legjobb és legmegbízhatóbb, utána következik a karburátoros 1,7-es, és a legkevésbé szerencsés az új 1,7-es injektoros. Kérdés, hogy ha az autók kora is bejön a képbe, akkor mi lesz a a végeredmény: egy relatíve megbízhatóbb, de régebbi, leharcoltabb, amit huszonéve kóstolgat a rozsda, vagy egy silányabb minőségű de újabb, ami még csak tizenéve van kitéve a korróziónak... :-)))
Azt gondoltam volna, hogy az újakat, amivel újra meg akarják hódítani a tőlük nyugatabbra lévő piacokat, példásan precízen és válogatott alkatrészekből fogják összerakni. Most már értem, hogy miért bukkannak fel a hahu-n 1-2 éves néhány ezret futott eladó autók...
Ahogy olvasgatom a hsz-eket, azt a köv. vonom le, (egy "ezer" éves 1.6-os tulaja ként) hogy a régi 1.6-osok (fogyasztás ide vagy oda) még mindig megbízhatóbbak. lehet hogy másnak (sokaknak) más a tapasztalata, tudva hogy a régi szoci technikáknál a "jót kifogni "is számít, akkora volt a gyártás és összerakás minőség ingadozás.Pölö az alkatrészek összeválogatása nem mindig a tűrési hézagok figyelembevételével történt.
Ha ilyen az új, milyen lehet a használt...? :-( Lehet, hogy nem jó irányba nézelődök, amikor olcsó használt terepjárót akarok keresni évi 2-3 ezer km természetjárásra, nem kőkemény dagonyára?
Most vettem egy 2000 res évj. 1.7i t. Alapjáraton kivilágit az olajnyomást jelző.Ha fordulatot ka elmulik. A régi tulaj szerint ezzel nincs semmi baj. Szerintetek?
Nézd, felőlem azt veszel, amit akarsz, de egy olcsó festék-vastagság mérőt vigyél magaddal a szemlére. De vigyázz, a nepper nehogy eltörje a kezedet! :(
Hát ha olyan volt a tulaja mint pl a fateromé akkor simán :D 20 éves renaultjába van 50.000km :D Meg ha terepen volt főleg használva akkor is elképzelhető. Mindenesetre nekem furi, hogy ennyiért egy ilyen szép állapotút árul (képek alapján). Állítólag a két oldala lett csak javítva, mert karcos volt. Nézegetem közbe a suzuki jimmyket, hát nem tudom, nagyot ugranak az árak :/ meg sok a külföldről behozott kereskedő által hirdetett.
Rokonomat kérdeztem, ő neki van egy 2001es nivája, 2 évesen vette, szóval 14 éve nála van, 30.000 km-re vette és most van benne 80.000 km körül, de a java km-t terepen tette meg. Annyi baja volt, hogy kuplungozva lett, ott mondta, h az után gyártott tárcsa pár hónapig bírta csak, a benne lévő rugók eltörtek, aztán valami erősített tárcsát raktak bele azóta jó, gömbcsuklókat szokta műszakinként cserélgetni, meg az egyes hengernél valami anno megrepedt a hengerfejnél és elment az olajnyomása, illetve mostanra az egyik hátsó féltengelye egy picit szól.
2000-es körüli évjáratokat nézegettem, szóval nem a legrégebbieket, de gondolom meg maradt ezeknek is a "keleti" minőség.
Volt illetve pár van szoci vasam, de azok csak olyan hobbi járművek, mondjuk nagy bökkenő nem is szokott velük lenni, max kis apróságok, de melóba járós autón nem megengedhető.
Az a baj, hogy suzuki ingnissel nem lennék kisegítve, kevés lenne olykor, meg sima utcai autóra nem is adnék annyi pénzt ki, max egy terepjáróra, ami mégis csak egy pluszt tud nyújtani.
Héten megkérdem egyik ismerősömet is, neki már legalább 10 éve egy Nivaja van, vadászatra meg munkába járásra is használja.
Napi 90 km ingázásra én semmi képpen sem vennék Nivát... Nem arra való...
Én is gondolkodom Lada Niva vásárlásán, de nekem a hegyekben lévő nyaralónkba kellene, helyben erdészeti - valamennyire - aszfaltozott utakra és földutakra, évi 1500-2000 km futásteljesítményre. De a nyaralóig továbbra is a Renault Fluence lesz a közlekedés eszköze...
A helyedben én egy Suzuki Ignis 4x4 kivitelt keresnék... Az országúton sokkal jobb, az ütközés biztonság is nagyságrendekkel jobb (országúton lehet csattani frontálisan, az erdőben ez nem jellemző...) Földúton és gyengébb terepen (nem dagonyában) a magas hasmagassággal és a nem állandó összkerékhajtással még szépen elboldogul.... Még én sem zártam ki teljesen az Ignis 4x4-et, de veterán rajongóként és többszörös veterán motor tulajdonosként nehéz nem egy olyan klasszikus mellett dönteni, mint a Niva, ami 40 éve gyártásban van, és tényleg átmegy mindenen... :-)))
Lada Niva vásárlásán gondolkodom, szeretnék maga az autóról többet megtudni. Igaz elsőnek nem terepjárón agyaltam munkába járni, de már korábban is fontolgattam, hogy terepjárót vegyek igaz akkor rendszám nélküliket néztem, suzuki sj túl drágák voltak nekem,így félre lett téve a projekt ... azonban most munkahelyet váltottam, napi 90 km-re nőtt a táv amit naponta meg kell tennem, így szeretnék egy második kocsit venni a családi autóm mellé, hisz azt nem akarom "leélni". Sima suzuki swift (régi) jutott az eszembe kapásból, de utána eszembe jutott, hogy néha bizony jól jönne egy terepjáró, néha zöld hulladékot viszek ki az erdőbe, vagy épp hozok ezt azt, vagy szedek pl csipkebogyót, de néha csak úgy el el barangolnék az erdőbe kocsival. Idén ,már volt egy két bosszúság, hogy majdnem, de 1-2x sikerült is elakadnom pl homokos úton, vagy vizes fűvön, vagy leért a kocsim alja ...
Mivel terepjáróra maximum 800 ezer Ft-ot szánnék, így nagyon leszűkült a lehetőség, csak Lada Nivából kapni ezért az összegért már jó állapotúakat, legalábbis első ránézésre.
Kérdésem az lenne, hogy egy normál állapotú Niva, normál vezetési stíussal (nem szokásom száguldozni) országúton (elsősorban lakott területen kívül) mennyi benzint fogyaszt?
Mely motorral szerelt/évjáratú kocsikat érdemes választani? (1.6; 1.7 1.7i)
Mennyire megbízható kocsik? mert a napi 90 km ugye nem kevés, és már kinőttem abból, hogy állandóan szerelgessem a kocsimat :)
Sziasztok, abban tudna valaki segíteni, hogy az 1.6-os benzin -gáz üzemű ladám miért nem lehet gázra kapcsolni? Fel van töltve gázzal, átkapcsoljuk rá és olyankor nem indul el. Mi csinálunk valamit rosszul?
A felhasználási terület az elsösorban földurakon kijárni a mezöre. Komoly Off Roadra nem szánom. Én mint hajto veszek reszt a vadaszatokon Magyar vizslával. Szoval neki kell még beférni. És alkalmanként néha egy utasnak.
Ami elsö sorban érdekel az az hogy mennyire problémás egy ennyi idös Niva? A vákaszokat és magyarázatokat szivesen olvasom. Köszi