Nekem ilyesmi fémes, koppanó hangot a motortartó bak adott, amit a légszűrőház takar. Csak azért írom, mert azt a hibát is sokáig kerestem, mire megtaláltam a forrását.
Na megoldódni látszik. Ami érdekesség, hogy nem az általam is sejtett kinyomó volt. Kuplung, váltó tökéletes, ahhoz nem kellett nyúlni. Cserébe - mivel a szerelők is csak vakarták a fejüket - fokozatosan elkezdtünk mindent cserélni. Stabilizátorok, szilentek, toronycsapágyak, axiálcsukló, kormányösszekötő. Mind csereérett volt már és meg is szűnt a kattogás, szóval valamelyikük volt a ludas, de hogy melyik, az egy nagyon jó kérdés marad. Lényeg, hogy már rendben van.
Na úgy néz ki hogy a vízhűtő nem engedte át teljes felületén a hűtővizet és ezért forralta terhelésen. Köszi Sebike az iránymutatást! Tegnap előtt cseréltem ki a hűtőt és azóta nem jelentkezett a hiba, remélem így is marad.
Na kérem, most végeztem a hűtőtisztítással és a csövek belsejéből is kitakarítottam a rozsdamaradékot. Az a jelenség hogy itthon fölmelegítem, bekapcsol a ventillátor. Ha pörgetem a motort semmi változás. Viszont menet közben meghajtom egy 120-as tempóval 1-2percig utána visszalassításkor elkezd fölfelé kúszni a mutató. Most még sorompót is kaptam. Ha tartottam a fordulatot úgy 2000- ren, visszament a mutató, de ilyenkor menet közben újra föl megy. Azt nem tudom írtam e hogy ecetes vízzel járattam át a rendszert és azóta csinálja. Vízpumpa kb. 2 éve lett cserélve, hogy milyen márka nem tudom. Szerintem holnap beviszem a céghez a tanműhelybe, megbuktam vele. A kis légtelenítö csöveken jön a hűtővíz, a ventilláror bekapcsol, nem tudom mi van. Állítólag ha hengerfej tömítés lenne, akkor bugyborékolna a tartályban.
Sziasztok! Lacettinkbe nem volt fűtés, kimosattam a fűtőradiátort majd ecetes vízzel átjárattam az egész hűtőrendszert. Öblítés, fagyállózás és tök jó lett. Ma pedig fölforralta a vizet, a ventillátor nem kapcsolt be. A legaggasztóbb hogy most jöttem vele haza, a hőfokmérő beállt ahogy szokott de a tágulási tartály tetejét levéve tolja ki a fagyállót. Találkoztatok már ilyen problémával?
A víztartály rendben van,nincs benne olaj,az olaj szint a min.felett van picivel.Augusztusban vettem akkor minden rendben volt(igaz 275ezer van benne),de amúgy szépen jar a motorja,lehet eszi kicsit az olajat,lehet utan tölteni?Elvileg 5w 30as van benne.
Hengerfejes lehet? Nézd meg a víztartályt,egyrészt hiányzik-e belőle,másrészt nincs-e benne olaj? Ha nem 100%.akkor az olajpálcát is nézd meg nem vizes-e az olaj. Néha illata is van,hogy belefolyt a hűtővíz az olajba és fordítva.
Üdv.Nekem van egy 2008as wtcc street edition 1.6 Lacetti benzines,és az a problemám,hogy hideg motorral inditásnál kék szinű füst jön ki de nem mindig.Kb.3-4 mp-ig tart,mi lehet a probléma?
Rég jártam erre, gondoltam beköszönök. Még mindig nyúzzuk a Lacsit, 100-110ezer km-t raktam bele 5 év alatt, teljesen átlagos helyközi használattal.
Szeptemberben volt az első alkalom, hogy viszonylag nagyobb összeget kellett költenem rá, kapott egy új vezető oldali küszöböt, fényezve és egy új első szélvédőt. Így ahogy van mehet is novemberben műszakira.
5 éve van egy 1.6-os Lacettim. (310e Km, LPG) Tavaly fel kellett újítani a hengerfejet (eldurrant a termosztát és a hűtő), akkor a hidrotőkéket visszatettük. Persze el is kezdtek szép sorjában csattogni. Nemrég kicseréltettem az összeset. Viszont maradt egy kis kerregő hangja, pont, mintha hidrotőkés lenne, de inkább a motor aljából jön a zaj. A szerelőm nem tudja mi lehet. Az olajszivattyúra gyanakszik, de ez csak tipp.
A vezérlés, még a hengerfejezés előtt volt cserélve és akkor még semmilyen hangja nem volt.
Tudom, nehéz ezt így, de egy kérdést megér, talán tudja valaki mi a gondja.
Mai fejlemény észrevettem, hogy a 4. a nagy fokozatú szellőztető ventilátor nem működik. Az 1-2-3 hibátlan. A nagy fokozatú ventilátor biztosítékát és a relét is átcserélgettem és azok hibátlanok. Nem tudom össze e függ a kettő.
Előzmény:
Pár hete hegesztve volt a kocsi természetesen a saru le lett véve és alul a küszöb környékén kábelektől jelentős távolságra tehát nem lehet, hogy összeolvadt két vezeték a hő miatt. Nem először volt hegesztés, de most kiment a belső világítás biztosítéka és a bal első ajtó mögötti 5A-es is.
Nem találtam meg először melyik biztosíték a hibás mert valami érthetetlen okból PASS biztosítékdoboz van a kézikönyvben biztos nagyon nehéz lett volna belső világítást írni mert csak és kizárólag annak a biztosítéka (motortétben a balról a 2. sor legfelső).
A lényeg mivel nem találtam meg melyik a hibás indításkor a fordulatszámmérő és a másik két műszer pár másodpercre max-ra ugrott majd vissza kivéve a fordulatszámmérő mert az 4000-re és ezzel együtt a Km óra 100-ra. Érdekes módon ezt nem minden gyújtásra tételkor, ill. indításkor produkálta.
A kiégett biztosíték kicserélését követően ez a hibajelenség megszűnt és ekkor még a világítás a helyzetjelző lekacsolt mikor kinyitottam az ajtót és szolt a bim bam is benne hagyott kulcsnál. Csak érdekesség miatt írtam le hogy milyen össze nem függő dolgok mégis kapcsolódnak egymáshoz.
Ezért kérdeztem a nagy fokozatú ventilátor nem e kapcsolódik az ajtó kinyitáshoz.
Tegnap felhívtam egy autóvillamossági szerelőt az egyetlen pesti Lacetti szerelő adta meg a számát (akinek a gránátos utcában van a műhelye bár én eddig csak a lakására mentem ha szerelni kellet valamit). Ő is a Chevroletnél dolgozott és ő azt mondta ezt a kényelmi funkciót a belső biztosíték tábla mögött egy relé kapcsolhatja kapcsolja. Én kihúzgáltam amit elértem fogalmam sincs melyik lehet az mert alig lehet látni szétszedni meg még nem volt időm. Van valami leírás melyik lehet ez a relé mert a szerelési kézikönyvben egy szó sem esik róla.
Azért írtam ide mert hátha valakinek volt már hasonló hibája és tudja pontosan mit kell csinálni.
Az autóvillamossági azt mondta ott kell hagyni az autót de most minden nap használom ezért lenne jó egy konkrét segítség mi lehet a hiba.
Van ez a kényelmi funkció, hogy ha be van kapcsolva a tompított és leveszem a gyújtást és ki is veszem a kulcsot akkor fent marad a helyzetjelző. Viszont ha kinyitom a bal első ajtót elalszik a helyzetjelző magától. Ez az utóbbi egyik napról a másikra nem működik tehát rajta marad a helyzetjelző és így le kell kézzel kapcsolni teljesen. Mi lehet a gond!
A Bim bam sem működik mikor bent van a kulcs a gyújtáskapcsolóban és kinyitom a bal első ajtót.
A bim bam amúgy működik mert indítás után megszólal. A belső világítás is felkapcsol ha kinyitom a bal első ajtót. Megnéztem az összes biztosítékot mind épp. A bal első ajtó mögötti oszlopban levő is!
Ezen felül nem működik a csomagtér világítás ha kinyitom a csomagtartót, de ennek tudom mi a baja valószínű a kapcsoló vagy a csatlakozónál van valami ezt már megcsináltam korábban. Nem tudom össze függ a két hiba mert csomagtér világítás előbb romlott el de az ajtónyitó bim bam jó volt és le is kapcsolt a világítás.
A csomagtérben világit az izzó mikor kinyitom bármelyik ajtót csak a csomagtér ajtó nyitásánál nem de ennek mint írtam nagyjából tudom mi a hibája.
Lehet a gyújtáskapcsolónál lehet valami mert a Nexia-nál volt hogy a miatt nem ment ha jól emlékszem a szeleztető ventilátor!
Valakinek van konkrét ötlete mert ha nem muszáj nem vinném szerelőhöz!