A nem reflektorral közlekedő motorosok közé tartozom. Autóban ülve kiemelten figyelem a motorosokat, de néha én sem veszem észre őket. Ha reflektorral jönnek, sokkal hamarabb látom, hogy jönnek. Minek belenézni, van periférikus látás is. Ráadásul egy motor reflektora általában sokkal kevésbbé vakít, mint egy autó szarul beállított tompítottja.
A motorosok nem egyenlőek a robogósokkal. Én közlekedek autóval is és motorral is, hidd el, a motoron nagyon kell figyelni, mert egyszerüen nem vesznek észre, vagy nem törődnek veled. Egy kicsit furcsa, de mindez akkor a legveszélyesebb, ha szabályosan akarsz közlekedni.
Én nem vagyok híve a reflektornak, de az igaz, hogy úgy biztos nem fordulnak ki eléd.
Azt ne mondd már, hogy be kell vágjon eléd egy lámpától, álló helyzetből gyorsuló motoros! Milyen autód van, Dodge Viper vagy Ferrari? Mert ha nem, akkor még én is állva hagylak, pedig az én motorom csak 125-ös!
Az a nagy helyzet, hogy amikor a motoros bevág eléd, akkor lehet, hogy Te is parázol miatta, de hidd el, hogy ő majd vigyáz magára. Van vesztenivalója. (Az autóst meg fel se tartja a jobban gyorsuló motor)
Amit írtam, az persze kicsit sarkított volt, de a lényege az, hogy szerencsétlen esetben motoron egyszer lehet hibázni. Ergó a motoros nem bízhat meg a bizalmi elvben, mert mivan, ha mégse. És 1-2% oda nem figyeló autós elég ahhoz, hogy ez kialakuljon, annál pedig sajnos sokkal több van.
"A motoros élből úgy vezet (úgy kell, hogy vezessen), hogy úgyis rá fogják rántani a kormány, és úgyis kijönnek elé. Hidd el: tökmindegy, hogy indexelek-e, úgyis tesznek rá magasról. "
Ezzel nem értek egyet. Nyilván persze mindkét oldanak megvannak a maga kellemetlen tapasztalatai - részemről az autósok táborát gyarapítom - de én pont fordítva vagyok.Csomószor pl a motoros beáll mellém, amikor pl piros van, és 100%-ig biztos vagyok benne, hogy be fog vágni elém - ami persze meg is történik, index, mindenféle nélkül. Átlagosan 2/nap történik ilyesmi (ez persze csak egy kiragadott példa). Emellett is a legtöbben - tisztelet a kivételnek - úgy közlekednek, hogy égnek áll a hajam, azt se tudom, merre tekerjem a kormányt, hogy ne gázoljam el és nekem se essen bajom.
Szóval én pont úgy látom, hogy úgyis bevág elém, ha be akarom engedni, ha nem. Nyilván vannak bunkó autósok (ezt is tapasztalatból tudom), de azért ha már morálról beszélünk, azt tanulhatnának a motorosok is.
én is motoroztam nem használtam refit csak tompítottat de ezek után használni fogok meg is mondom miért mert sikrült TKra törni a motoromat (6 hónaposan :((() mert normálisan közlekedve 50Km/h + rendesen kivoltam világítva sima tompított és a fickó simán kiakart kanyarodni és sikeresen kiütötte a motort alólam én megúsztam mivel élek a fickótól megkérdeztem ez mi volt?? erre ő nem láttalak bocsi
Engem úgy szorított le egy nyomi szuzukis a hétvégén a 4 sávos úton, hogy a külsőben 50-nel mentem. Csak gázadással tudtam elkerülni a balesetet. De volt már pár ilyen, ez teljesen hétköznapi dolog a motorozásnál, ehhez hozzá kell szokni.
Viszont a másik részről pedig egyre több az engedékeny (vagy talán félős?) autós, aki lehúzódik, ha jövök, pedig nem szoktam annyira állat módjára közlekedni.
De ez a tpoik a reflektorról szól, aminek használatát megértem, én magam ugyan nem használom.
Egy pár éve nem, de előtt rendszeresen és sokat.
Rossz tapasztalatom egyáltalán nem volt, nem rántották rám a kormányt, nem mondattak le erőszakkal az elsőbbségemről... pontosítok: nem vettem észre, hogy semmibe vennének a motoron.
A ráhúzom a kormányt, nem adom meg az elsőbbséget talán akkor fordulhat elő, ha a forgalomnál a motoros jóval nagyobb sebességgel halad, mint sajnos ez a leggyakrabban történik.
Én ha felkapcsolt refivel jön szembe valaki (akár autó, akár motoros), akkor gond nélkül felnyomom a magam kis 6x100W -ját elöl, amíg észre nem vesz magát.
Köcsögség ez is elismerem, de talán elgondolkodik, hogy kinek mi a biztonságosabb. Illetve ha ő magasról leszarja az én biztonságomat (nem látok miatta), akkor jogosnak érzem leszarni az ő biztonságát.
A motoros élből úgy vezet (úgy kell, hogy vezessen), hogy úgyis rá fogják rántani a kormány, és úgyis kijönnek elé. Hidd el: tökmindegy, hogy indexelek-e, úgyis tesznek rá magasról.
Egyedül azért nem használok fényszórót, mert szerintem nem megoldás a közlekedési morálunk problémájára, ha még egy kicsit rontunk rajt. De tüneti kezelésként kétségkívül hatékony a refi.
Persze a legjobb az lenne, ha az autós belenézne a tükörbe, mielőtt sávot vált, neadjisten még az irányjelzőt is használná (és előrejelzésnek, nem pedig azzal mozdulattal kapcsolá, amivel a kormányt is fordítja, mert akkor már tök felesleges kirakni).
Szóval a motoroson IGENIS SEGÍT a felkapcsolt refi, na.
ez hülyeség már elnézést...
ha reflektorral megy, akkor hiába látod, nem tudod figyelni és ha kínzod a szemed és így figyeled, akkor meg azt nem látod, ha esetleg indexel... szóval mindenféleképpen gáz, veszélyesebb a motorosra nézve, mintha rendesen menne.
Nem veletlen, hogy sokan igy kozlekednek. Nagyon sok autos siman kifordul "nem lattam" meg "csak egy motoros az" alapon a vedett uton kozeledo motor ele, ezert vannak, akik mar alapbol reflektorral mennek mindenhol, hogy igy legalabb biztosan eszrevegyek. Nem jo dolog egyik sem, remelem, a kozlekedesi moral mar csak javulni tud.
Hozzászólásommal csatlakozom azok táborához, akik tisztelettel kérik a motorosokat, hogy a szabályoknak megfelelően tompított fényszóróval közlekedjenek.
Mostanában sajnos igen elterjedt az a "divat", hogy a kétkerekűek tulajdonosai reflektorral járnak, ezzel elvakítva, félrenézésre kényszerítve a szabályosan közlekedőket, akik emiatt -a várt hatással ellenben- rosszabbul tudják figyelemmel kísérni a motoros haladását.