1. A parkolási díjakat Demszky állapítja meg
2. Nekik veszteséges a parkolás, magyarra fordítva többet fizetnek a parkoló kft.-nek, mint amit a parkoló kft. befizet.
2. állításnál meredekebbet még nem hallottam...
Azon a kiadott négyzetméteren, mely gyakorlatilag beruházás nélkül van és mely megtermeli 3 év alatt ugyan ennyi m2 lakás árát, az önkormányzatnak veszteségei vanak.
De jó lenne már tudni, mennyibe kerül a parkolási díj beszedés?
Keres rajta:
- A parkoló Kft.-k (vezetése)
- A Siemens, amelyik a kék rablókat telepíti, működteti (ugyan mennyiért?)
- A parkoló ellenőröket eltartja (egyre többet)
Nem keres rajta, az önkormányzat, amellyé a terület.
Közben a parkoló autós befizet naponta minimum 1300 Ft-ot (olcsóbb helyen) 20 munkanap alatt 26.000 Ft-ot.
12 hónap alatt 312.000 Ft-ot
Egy 300 m hosszú utcában 150 autó parkol (sréhen),
ez éves szinten 46.800.000....
Itt tudnék visszautalni arra a lehetetlen törvényre, ami nem egységesen, egy városként kezeli Budapestet, hanem húszegynéhány város masszájaként. Így pedig nehéz bármit is végigvinni...
Egyébként meg pontosan azt kellene megfelelő várospolitikával - sétálóutcák kialakítása, kulturális élet támogatása, városrehab. - elérni, hogy újból sikk legyen a belvárosban vásárolni, vagy egyáltalán élni. Nyugat-Európában azon van a hangsúly, hogy miként lehet belvárosi részeket ismét lüktetővé, pezsgővé vagy csak élhetővé tenni - komoly eredmények is vannak Berlintől, Londonig.
Javaslom nézz körül a londoni Selfridge's környékén, a parkolás sem sokkal jobb.
Ténykérdés, hogy a belső városrészek ázsiója kevés kivételtől eltekintve csökkent. Az emberek nem ott vásárolnak, nem oda mennek moziba és még sorolhatnám.
Talán az biztató lehet, hogy megjelent egy fiatal réteg, amely kifejezetten a belvárosban szeretne lakni.
kitűnő helyen lévő "Úttörő árúház, Divatcsarnok, Corvin stb
Lehet, '90 előtt kitűnő helyen voltak.
De:
1975-ben 84,
1991-ben 250,
2000-ben 324 személygépkocsi jutott.
Ez lehet az egyik oka a dugóknak, másrészt azt is jelenti, az emberek jórészt autóval járnak. Míg '90 előtt ez nem volt ilyen mértékben jellemző. Azaz mára ezek az áruházak rossz helyen vannak, mert nem lehet autóval könnyen megközelíteni ÉS parkolni, belméretük kicsi, nem bővíthetőek, stb.
Ne bunkó módon dorongold le, hanem pl. linkeld be neki. Jótettért jót várj! Vagy te ezt már elfelejteted? Akkor meg miért csodálkozol, hogy ilyen a fogadj Isten!? Kezd te a párbeszédet, mutass példát, járj elől a jópéldával!
Ez most nem direkt válasz kérdésedre, de azért elgondolkoztató, a király kezdi érezni, nics rajta ruha...
MNO
"Demszky Brüsszelbe menekülne?
2004. január 14. 11:05
Keresztes Lajos
Miközben a szocialistáknál még nem dőlt el, kit kapcsoljanak ki a magyarországi politikai életből, s száműzzenek Brüsszelbe, addig a kisebbik kormányzó párt már kiállította nyalka, Demszky Gábor vezette verbunkját.
Ha jóindulatúak vagyunk az SZDSZ-szel szemben, akkor feltételezhetjük, hogy mostanság a magukat „a magyar liberális pártként” meghatározók is belátják, a legtöbbet akkor tehetik a fővárosért, ha eltávolítják Budapest éléről a jelenlegi főpolgármestert. S úgy tűnik, Demszky Gábor is hajlandónak mutatkozik az önfeláldozó tettre, s kész az általa „bűzös várossá” tett fővárosunkból a jól – 2006-tól 9050 (immár) euróval – dotált brüsszeli magányába visszavonulni.
Ennek a szépen kidolgozott tervnek azonban egy apró akadálya mégis van: ahhoz, hogy Demszky végre elhagyja Budapestet, pártjának legalább 5 százalékot kellene elérnie a júniusi európa parlamenti választásokon. (A főpolgármester január 10-i, Magyar Hírlapnak adott interjújában már elkottyantotta, hogy döntően az alacsony részvételben, valamint a konzervatív szavazók tömeges távolmaradásában bízik.) ..."
A Metro sajnos csak egy dolog, ami Bp-en nem fejlődött egyáltalán. Ha minden egyébbel meg lehetnénk elégedve, isten bizon ezt elnézném és méznék sokan velem együtt.
Vegyük elő most csak az elképesztően ostaba "plaza" politikát, n x (Metro, Auchan, Tesco, Praktiker, Baumax, Mediamarkt, Elektroworld stb.) állt fel Bp. teljes területén, miközben a kitűnő helyen lévő "Úttörő árúház, Divatcsarnok, Corvin stb. vergődik, rohad és rohad vele együtt a kiskereskedelem városszerte, pedig az elegáns boltok meghatározzák az utcaképet, homlokzatilag is és az utcán sétáló emberek magatartását, kultúrképét is. Arról nem beszélve, ily módon elesnek az önkormányzatok a megfelelő bérleti díjaktól, iparűzési adóktól, amelyet azután a város nívójának emelésére lehetne használni.
Rohad a belváros, legyünk finomabbak süllyed a nívója, a lakók húznak kifelé az aglomerációba, a VI, VII kerület elcigányosodása szintén nem a nívót emeli. És a most megemlítettek csak a problémák töredékét jelentik. Bécs egyre szebb lesz, mi egyre jobban lemaradunk bécshez képest, pedig Bp. adottságai sokkal jobbak.
A volt európai szocialista országok városainak metróhálózata a rendszerváltás óta mindenhol bővült - kivéve Budapestet, ahol egy kilométer új alagút nem épült. Az Index összeállítása Kelet- és Közép-Európa nagyvárosainak metróellátottságáról.
Ez a büdös Demszky még a metrót sem fejleszti... ;-)
Mielőtt félreértenéd, ez még akkor volt, mikor úgy tűnt, ellenáll a kommunista rendszernek. De mikor azt mondta: Villamossal fogok bejárni a főpolgármesteri hivatalba, majd ez a villamos néhány hét alatt gumikerekű luxuskocsivá változott, majd kiderültek viselt dolgai (maoista múlt., kínos kapcsolat a III/III-al) szimpátiám jelentősen csökkent...
Elismerem Demszky már bizonyított az elmúlt 13 évben Budapesten.
Közlekedési dugók, bűzös, koszos belvárosi utcák, fel nem épített parkolóházak, közintézmények, omló vakolatú épületek, buzi karnevál, csillagászati parkolási díjak 300000 agglomerációba kiköltözött budapesti lakos - növekvő távolság Bp és Bécs között bizonyítéka hozzáértésének.
Demszky úgy érzi, művét befejezte, a főváros már nem tudja lekötni energiáit. ugyanis EU képviselő is akar lenni. Párhuzamosan. Ezt az SZDSZ is támogtja. Azt értem, hogy Demszky nem gondolkodik, de a szadi sem?
Vgay így akarja megszabadítani a fővárost Demszkítől?
Rosszul ismeri az öreg maoista harcost, az magától egyik posztról sem fog lemondani.
Különben 2002 őszén volt szerencsém nem túl nagy fórumon találkozni Demszkyvel, és az ott adott válaszai számomra nagyon meggyőzőek voltak: olyan szinten ismeri a fővárost, hogy le a kalappal előtte. Ott válaszolt a legtöbb cikis kérdésre is - utak, tömegközlekedés, egyéb beruházások stb. -, számomra meggyőzően.
Ismerve az elmúlt 13 év gazdasági lehetőségeit és az önkormányzatok mozgásterét, azt gondolom, hogy önmagában az érdem, hogy a város működik...
Na jó, akkor konkrétumokat szeretném, ha mesélnél:
"Arról a korrupciós botrányról, melyet teljes intenzitással szertett volna a szőnyeg alá söpörni. "
Kérdéseim: Ki kent meg kit? Miért, és kb. mekkorra nagyságrendű pénzzel vagy egyébbel? Demszky mit tett, hogy ez ne derüljön ki, vagy ha már kiderült, ne lehessen kivizsgálni?
"Abban az intézményben amelynek pincéjében több éves hulla van, kupleráj van. Mivel Demszky 13 éve irányítja az intézményt nemigen foghatja az esetet elődeire.... Ő alatta alakult ki ez a kupleráj. "
A pince nem a polgármester dolga, hanem a karbantartóké - takarítóké. De ha közvetett felelősséget akarunk megállapítani, akkor kérlek írd le, mi az a konkrét törvény vagy szabályozás, amely kötelezővé teszi egy nem használt pince adott időnként történő bejárását? Vagy ha ilyen Bp-en nincs, akkor például a debreceni polgármester intézkedett ilyen okból a saját városában?
"Mit tett Demszky annak érdekében, hogy átláthatóak legyenek azok a pénzek amelyek a parkolásból befolynak."
Kérdésem: szerinted mit tehetne? A parkolási helyek és az azokkal történő gazdálkodás kerületi önkormányzati hatáskör. D. csak tárgyalhat velük, ugyan, legyen már átlátható... De a főváros kezdeményezése, és remélhetőleg meg is tudják valósítani, hogy egységes parkolási rendszer legyen Budapesten. De ez elsősorban a kerületektől függ!!! Ilyen a törvény, ugyanis...
"A sárga "lopós" autókról nem is beszélve"
Egy ideje már nagyon keveset járnak, ha a kocsi nem akadályozza a forgalmat, akkor kerékbilincset raknak rá, csak akkor szállítanak, ha pl. olyan helyre parkolsz, hogy nem tud a troli befordulni a sarkon miattad...
Arról a korrupciós botrányról, melyet teljes intenzitással szertett volna a szőnyeg alá söpörni.
Abban az intézményben amelynek pincéjében több éves hulla van, kupleráj van. Mivel Demszky 13 éve irányítja az intézményt nemigen foghatja az esetet elődeire.... Ő alatta alakult ki ez a kupleráj.
Mit tett Demszky annak érdekében, hogy átláthatóak legyenek azok a pénzek amelyek a parkolásból befolynak. A mai napig nem lehet tudni, hogy 1000.000.000 (1 milliárd) beszedett pénzből mennyi a parkoló Kft.-ké és mennyi az önkormányzaté. Azt nyugodtan állítom, ezen kft-k vezetői Mercédeszeken járnak. Ez tipikusan olyan feladat, melyet az önkormányzat is kézben tarthatna. És akkor lehet egy Skoda is elég lenne az ezzel foglalkozó ov-tőnek. Igaz, akkor kevesebb péz csúszna egy pár zsebbe és több maradna mondjuk parkolóház építésre.
Hány parkoló házat épített az önkormányzat a befolyt parkolási pénzből 13 év alatt.
Egy autó területén 3 év alatt befolyó parkolási díjbó fel lehet építeni ugyan annyi négyzetméter lakást. Nézd csak meg az erre vonatkozó topicot (eulenspiegel a szerzője) és számolj utána.
A sárga "lopós" autókról nem is beszélve, mely szintén nyereség orientált vállalkozás, ás a rossznyelvek szerint az egyik Demszky nej érdekelt volt benne...
ez mennyiben befolyásolja a városházai korupciós botrányokat, a parkolás átláthatatlanságát, a hullát a pincében, a rosszütemű híd és közút(rossz minőségű is) felújításokat stb. ?
Fájdalom, ki kell ábrándítsalak.
Demszky perszonálisan nem érdekel (mint említettem volt, eleinte szimpatizáltam vele).
De mint budapesti lakost sajnos, saját bőrömön kerszetűl nagyon is érdekel töketlenkedése (ez a jóindulatú közelítés). Vulgárisan fogalmazva és tömörön, lassan tizenhárom éve szívom alkalmatlanságának, mohóságának, impotenciájának minden következményét kb. 1,7 millió budapestivel egyetemben.
Volt már ilyen próbálkozás. A Ganz próbaszerelvénye egy kocsiszín mélyén rohad. Ha ezzel az ötleteddel meglátogatod a vasutas topikokat (van metrós is!), a legkevesebb az lesz, hogy a hozzáértők megkergetnek... :)
Persze mindenki tévedhet. A Ganz előtt nyitva áll a lehetőség, hogy akár villamos-, akár pedig metrógyártásban felvegye a versenyt a világgal. Miért nem teszi? Tudsz egy olyan európai tenderről, ahol indultak? Referencia nélkül én is nyugodtan állíthatom magamról, hogy félkézzel elvezetném az országot, csak most nem érek rá...
először is Az új metróhoz is külföldről fogunk kocsikat vásárolnIi? - te tudsz olyan magyar céget, amely gyárt metrószerelvényeket?
>>A GANZ képes lenne rá
Nem lenne célszerű orosz államadósság fejében jelentős részben az oroszokkal építtetni?
(Annak idején, ha az oroszok ezen javaslatát nem söpörték volna le Demszkyék, már rég menne a 4. Metro, persze akkor vékonyabb svájci bankszámlákkal számolhatott volna a rablóbanda, mint francia beruházás esetén). - ez gyönyörű. Tehát nem amiatt nincs 4-es metró, mert OV-ék felrúgták a szerződést, hanem mert DG nem akart a ruszkikkal üzletelni. Mondd, igaz lelkedre, most mit írnál, ha megtette volna?
>> semmit, mert már menne a METRO, féláron.
Felvetésemet már sokszor megtettem és mások is.
És feltették a kérdést Demszkynek is, aki válasz helyett mellé beszélt.
Vajjon megint elsüti Demszky a francia favoritokat? - milyen favoritokra gondolsz és mi az ő referenciájuk?
>> Nézz utána kivel akart eddig Metrot építeni és megtudod.
Esetleg STRABAG (osztrák, MSZP-közeli cég)-al elegyítve? - milyen kapcsolat van a STRABAG és az MSZP között? Közös tagság, együtt gyűjtenek gombát vagy vmi más?
>> Nem, a STRABAG keni az MSZP-t(embereit), munkák fejében.
Bár ennek a témának csak töredéke, de azét fontos.
Vajjon hogyan indul a 4. Metro beruházás?
Milyen eséllyel indulnak azon a Magyar cégek?
Az új metróhoz is külföldről fogunk kocsikat vásárolnIi?
Nem lenne célszerű orosz államadósság fejében jelentős részben az oroszokkal építtetni?
(Annak idején, ha az oroszok ezen javaslatát nem söpörték volna le Demszkyék, már rég menne a 4. Metro, persze akkor vékonyabb svájci bankszámlákkal számolhatott volna a rablóbanda, mint francia beruházás esetén).
Vajjon megint elsüti Demszky a francia favoritokat?
Esetleg STRABAG (osztrák, MSZP-közeli cég)-al elegyítve?
"De az, hogy ez már normálisnak számít az igenis D hibája."
De ha hibája (sok mással együtt) akkor miért va a helyén?
Mert a media, meg a kebelbeliek hegyeket mozgatnak annak érdekében, hogy a helyén maradjon. A mutyi-lánc csak így tud működni.
Az SZDSZ hegyeket mozgat annak érdekében, hogy "tartsa" a fővárost. Valszeg most D-209 maradása(széke) múlt azon, hogy kistehén (és vele az MSZP) lemondott a főpolgármesterségről, az ügynökbotrány idején lefolyt zártajtós parlamenti beszélgetések során.
De nem ez a kérdés, hanem az, hogy lehet-e, hogyan és ki által lehet jobban csinálni a főváros irányítását?
Tudod, ezt a panel nem kiutatalták, hanem apám 20 év, anyám 10 év albérletbeli nyomorgás után tudta venni. Igen, venni, nem bérelni. Mindenzt úgy, hogy úgy kellett összekaparni a pénzt,m ert a kommunista állam a 35 évét betöltött apámból már nem nézett ki elegendő gyereket, amire járt volna megfelelő kölcsön. Mocskos, sz@r, elnyomó, embereket megalázó aljas rendszert építettetek akkor is és most is.
Remélem, most kotródsz a Mea Culpa topicba. (Nem, tudom, hogy nem, mert nektek felsőbbrendű kiválasztottaknak mindent lehet. No, persze csak 2006-ig, úgy hogy igyekezzetek... ;DDD
Úgy hogy nagyon kérlek, abba ne hagyjátok a jóléti rendszerváltást, a másságok über alles tolerálását, ez így jó, ne változtassatok semmit, mert így 2006 után _tényleg_ jó lesz talán végre, igaz, te meg hasonszőrű barátaid vissza fogjátok sírni majd a kirekesztő intoleráncs fidesznáci Zorbán Viktárort is... :))))