A 9.5 hihetetlen szerintem is. 200 lovas 12xx kg-os (plusz sofőr) autók szoktak 10-10.2-ket menni, slickel meg 9.7-10-eket. A teljesítmény/tömeg ráta alapján a trabi megfelel egy 180 lovas autónak. A 6.8-as gyorsulás is erősen optimista szerintem, a 7 feletti a reális.
Slick vagy sem, 70 loerovel ilyen eredmenyeket ugyan nem megy egy 450 kilos Trabant!
Az eredmeny persze lehet valos, de akkor a teljesitmeny nagyon nem 70 loero...
Igen-igen durva rajtot feltetelezve sem jon ki sehogy 90 loero alatt.
Es ha meg te is benne ultel a 450 kilos Trabantban (ertsd 510 kilo legalabb) akkor is inkabb 100 loero a Trabi.
Vagy tenyleg 70 loero, es igen felremertetek. :)
De tolem hihetsz, amit akarsz. Csak ne vardd, hogy mas elhiggye.
De ha tenyleg erdekel, mit tud a Trabid, akkor gyere el egy merese, ha kozel hozod az altalad beirt szamokat, akkor ingyen volt, ha nem, akkor is csak a szokasos meresi dijat fizeted. (Most per pill. ez 500 Ft)
A 9.5-es 200 méter szerintem optimista mérés volt, a 6.8 elképzelhető. Ave azért mondta a fél másodpercet, mert van másnak is hasonló műszere, de az fél másodperccel jobb eredményt mér. Legalábbis nekem valami ilyesmi rémlik.
Hat az biztos, hogy ha ennyire egyforma ket auto, akkor a kialakulo kulonseg is ugyanilyen pici lesz. De tenyleg.
Itt van pl. egy 2.0 16v Scirocco eredeti es novelt teljesitmennyel. Ugyanaz marad a rajt, csak kettesben mar jobban huz, meg harmasban is, akkor 9.86-rol 9.81-re javul az ideje, vagyis 1.7 meterrel tud elhuzni 200 meteren. De ez azt feltetelezi, hogy az erosebb auto teljesitmenygorbeje vegig(!) felette van a masiknak! Ez pedig nem valoszinu, leven a masik nyomatekcsucsa magasabb.
A tiéd ugye 70 lóerő és 450 kiló? Szerintem 200-on kb. 10.1-10.3 alatt lehet, 100-ra pedig kb. 7-7.2 alatt gyorsulhat. Kérdezd inkább Ave-t, neki sokkal több tapasztalata van.
"a 450 kg miatt egy másik (mondjuk 1.2 tonnás átlagos) autóval való ütközésnél kegyetlen nagyot szopsz... egyszerű fizika, majd biztos Vuk elmagyarázza, ha megkéred :)"
A franc fog ilyeneket magyarázni. Ezt úgyis mindenki tudja! :-))
A törésteszt eredménye tényleg meglepő különben, ennek ellenére én inkább egy akkori Civicben, Coltban, 323-ban vagy Golfban ülnék egy trabi vs. ezek valamelyike versenyszámban. Mert az a fránya tömeg azért egy ilyen ütközésben erősen bejátszik.
Elővettem egy '90-es autós szaklapot, melyben leírták, hogy a VW, mikor megvette a Trabi gyárat (akkori Polo gyárat csinált helyébe) az ott készülő Trabantok egyikét töréstesztnek vetette alá kiváncsiságból.
Ülések kiszakadtak a helyükről, a kormány nyársként működött, az ajtók kinyíltak, tető levált, utasok kiestek, az autó pedig kigyulladt a benzintank elől történő elhelyezéséből fakadóan.
Ez a hír sajnos igaz.
Láttam már pár baleset utáni Trabit. Hát nem akarok soha ilyenbe beleülni. :(((
Azt sajnálom, aki nem tud "kiszállni" belőle és ezért kénytelen közlekedni vele.
na igen, én még nem láttam jól beállított nem automata övet, csak ezért kötözködöm... mind úgy lógott, hogy a) kiesek az autóból a csattnál b) lefejelem a szélvédő/tetőt/műszerfalat simán
amúgy a lánglovagokon van egy régebbi Trabi VS Swift "meccs", és én bizony döntetlenre pontoznám...
ittt ugye nem a pirotechnikai övfeszitö huzza rád az övet.....es még csak nem is automata(gyárilag)az öv........
a véleményem viszont az h egy jol beállitott hasonlo stilusu öv igenis van ojan biztonságos mint akármelyik....
se nem vékonyabb...se semmi
viszont kényelmetlenebb ha jol van beállitva...mert ugye az a jo ha enyhén feszül.....az automata enged hajolgatni,ezt viszont ki kell kapcsolni ha meg szeretnél mozdulni:)
Engem az lep meg, hogy valami komolyan veszi azt, hogy egy töréstesztet gyűrődött centikben mérnek. Nem hiszem, hogy pl. a Trabi "kiváló" övei megvédik az embert egy ekkora csattnál.