Ez gyakorlatilag, mondjuk ki, visszafejlődés. Augusztusban még mást kommunikáltak a pótlóbuszokkal.
És mostantól nem érvényes az az elterelő és sumák kommunikációs fogás sem, hogy "módváltás" történt. Ez a tíz vonal meg lett szüntetve, bezárták, ennyike.
A 146-oson egyébként az is súlyosbítja a helyzetet, hogy Lakitelekről még Volán járattal is művészet eljutni az onnan 10-15 kilométerre lévő falvakba, mint Tiszasas, Csépa vagy Szelevény. A vasútnak ott nagyon is fontos szerepe volt, még azután is, hogy napi 2 (és fél) vonatpárra degradálták az utóbbi 10 évben a közlekedést.
A Kunszentmártonról induló Volán buszok nem mennek tovább Tiszaugnál, csak napi 1-2 járat járja be azt a vonalat, amit a megszüntetett vasút is, a többi Volán busz a 44-esen közlekedik Lakitelek felé.
A Helikon utca átépítése az nem "elkerülő" út , hanem közvetlen bekötése a térségnek az M5 autópályába. (viszont onnan tényleg tovább lehet haladni az északi elkerülőn) :-)
A 47-es vonalon tényleg nem érintik a helyettesítő buszok Magyarhertelendet és Godisa vá-t, a 103-ason az eddigi 4 pár vonathelyettesítő busz helyett már csak 2 párat tartalmaz a menetrend. Más vonalakon is csökkentettek a vonathelyesítő járatok számán.
Mindenütt felhívják a figyelmet a Volánbusz járatokra is.
Alsóméntelek megálló őrháza körül új drótkerítés épül. Az udvarára kihányt lomokat elszállították és sajnos elszállították a valaha esőbeállóként szolgáló teherkocsi-felépítményt is. (A házikó szerintem magántulajdonba kerülhetett, hosszú évtizedeket kívánok még neki.)
Hetényegyháza kezdőponti végénél az új elkerülő út átjárója befejezéshez közeli állapotban.
Villamosnál is hasonló a helyzet, ahogy hallom. Bécsben pl. szák fele annyi a képzési idő mindenestől, mint nálunk, értve úgy, hogy az utcáról minden egyéb képzettség nékül beeső jelölt beül a tanfolyamra első nap attól számítva, hogy önállóan végigdolgozik egy műszakot, miután minden vizsgát sikeresen letett. Mozdonyvezetőknél ilyen téren mi a helyzet, tudja valaki?
Túlbonyolítás inkább olyan téren jellemző, hogy pl. annak ellenére, hogy egy vezérnek, mire önállóan vezethet és teljesíthet szolgálatot, másfél évig kell tanulnia és vizsgák hegyét letenni és több mint 1000 oldalnyi tananyagot kell szóról szóra tudnia, nem mehet el olyan vonalon, amire nincs vonalismerte, nem azért, mert nem tudna elmenni, vagy mert veszélyes lenne, hanem mert ez van a szabályzatban. Miért? Csak, götösök idejében még volt jelentősége ma már nincsen. Megtörtént eset, hogy Kőbánya felsőn órákig vesztegelt a tehervonat, mert a felső pályára kapott menetvonalat, és az meg tele volt ,mert jöttek az ablakos vonatok folyamatosan, nem fért be közéjük, hiába volt az ugyanoda menő alsó pálya szabad, nem mehetett át ott, mert nem volt vonalismerete ill. nem oda szólt a menetvonal. Pedig ugyanoda megy, ugyanazok a jelzések, minden ugyanaz. Mintha közúton csak akkor vezethetnél önállóan egy úton ha előtte levizsgázol belőle, hol vannak a jelzőtáblák, hol vannak a lehajtók stb. Közúttal szemben ilyen elavult és régi rendelkezések is növelik a vasút hátrányát. Miközben egy akár 0 km-es friss jogsis furgonos is lazán elmehet úgy Londonból Bukarestig keresztül szelve egész Európát, hogy nem ül minden országban mellette egy pilóta, aki csak figyeli, hogy a helyi rendelkezéseket betartja-e és figyelmezteti az országban érvényes sebességhatárokra és szabályokra vagy, hogy pl. angliában a másik oldalt kell menni. Nem is kell minden országba külön levizsgáznia az ottani KRESZ-ből, le van azzal hogy tudva, hogy a piros ott is tilos a zöld ott is szabad.
Tíz éve ez volt a cél, aztán a Fidesz visszacsinálta, mert csak az a tudás, ami magolható. Amúgy pedig a magyar vasúti szabályok szándékosan túlbonyolítottak és szándékosan száz évvel ezelőtti nyelven vannak írva, szerintem sokan vannak, akik ezt gond nélkül megérthetnék, mert megvannak a képességeik, de nem akarják, és nekik van igazuk. Aztán ott a másfél éves tanfolyam minimálbérért, miközben azért egy betanított munkás a Lidlben két és félszer annyit keres, és ennyi marhaságot sem kell megtanulnia.
Javítani kellene a közoktatás minőségén: nem lexikális tudást követelni, hanem szövegértést, szabályértelmezést (pl. KRESZ), és meg kellene becsülni a pedagógusokat (anyagilag is). És ez nem csak a mozdonyvezetők képzésén javítana, hanem másutt is.
Mozdonyvezetők közt beszélik ezt. Nem tudom mi az igazság. Elég sok jármű áll itt-ott évek óta és nincsenek selejtezve. Ezt mondjuk Dombóváron a fűtőházban mondták.
„Rendkívül alacsony a mozdonyvezetői tanfolyamokat sikeresen elvégzők aránya.
Azon kívül hogy a mai nép nem is akar tanulni,szó sem róla hogy ahogy a tananyag írva vagyon az sem piti.
Gondolok arra pl. hogy egy beixelős kérdésnél a 3 válasz a mondat közepén levő "illetve"és"vagy"-ban különbözik... bár idéntől az "illetve"nemjátszik. De attól még idióta az oktatási módszer is...
Köszönöm. Ilyesmire gondoltam, de nem tudom elképzelni mi lesz, ha egyszer egy kapunyitásra odaszerveznek több száz botos, késes, esetleg lőfegyveres migránst.
Fegyveres határrendészek (nem tudok pontos titulust) védik, akik a vonat indulása előtt nyitják, közvetlenül a vonat áthaladása után zárják a kaput.
Mai szemmel nézve: szándék esetén 2015-ben is fenntartható, vagy gyorsan újraindítható lett volna a Szeged-Szabadka forgalom, de mindkét vasútnak így volt kényelmes, volt mire hivatkozni, hogy ne kelljen üzemeltetni a vonalat.
(Történet: előbb a szerb vonatok álltak le, ekkor még pár MÁV-os vonat, aminek Horgoson lett volna tovább csatlakozása, még kijárt a határon, majd először a határon átmenő szakasz, később pedig a kis forgalomra hivatkozva a Szeged-Röszke szakasz is leállt (miközben szándék esetén lehetett volna próbálkozni a belföldi szakaszok személyforgalmának felpörgetésével, úgy, hogy már nem kellett a másik vasút/nemzetközi forgalom "igényeinek megfelelni".
Korunk hatalmas problémáját jelzi a mozdonyvezetők kis száma is. Az okostelefon, az olvasatlanság rombol, és senki nem látja rá a megoldást, talán nincs is.
„Rendkívül alacsony a mozdonyvezetői tanfolyamokat sikeresen elvégzők aránya. Ennek többek között az a magyarázata, hogy az elsajátítandó tudásanyag idejétmúlt, a szakszövegek nyelvezete a mostani közoktatásból kikerültek számára felfoghatatlan”
Hát ebben is lehet valami, de tényleg kritikus mértékét ölt a létszám- és járműhiány. A nincsből nehéz gazdálkodni. Napokkal ezelőtt beszéltem egy mv. kollégával akinek egy útátjárós balesete volt egy Desiroval, amit selejtezni kellett. Alkatrész lesz belőle. Ennyi volt. A Bz-kről ne is beszéljünk. A mv-ket tömegesen küldik vonal és típusismeretre, hogy valami szolgáltatás legyen még. A somogyszobi mv-knek is egyből találtak másfelé munkát és így is túlóra hegyek vannak.