sejsz, neked szerintem sikerült egy peches napot kifognod.
Én novemberben a Központi Okmányirodában (Útlevél részlegen) a Visegrádi utcában adtam be az útlevél kérelmemet. Amikor sorszámot húztam, 40-en áltak előttem, mégis 15 perc alatt végeztem mindennel. A régi útlevelemet egész addig magamnál tarthattam, amíg el nem készült az új, csak ez esetben nem postán küldték ki, hanem nekem kellett bemennem érte (5 perc alatt ideadták). Régi útlevelet kilyukasztották, újat átadták, a régiben levő vízumot továbbra is lehet használni.
Szóval nekem abszolut pozitív tapasztalataim voltak.
Ja, és kb. két hét alatt kész lett, pedig nem is sürgősséggel kértem.
Engem gond nélkül beengedtek az USA-ba úgy, hogy a vízumom az érvénytelen (lukasztott) útlevelembe volt beragasztva, még magyarázkodnom se kellett, a beléptetést végző tiszt ezt teljesen természetesként kezelte. A beléptető bélyegzőt az érvényes útlevélbe nyomta.
"Az érvényes vízum új útlevélbe történő átvezetését az illetékes követségen kell az ügyfélnek kezdeményezni."
Es mi van akkor, ha az ervenyes vizumot nem vezettetem at az uj utlevelembe? Vihetem a jenkiknek a vizumomat a lejart utlevelemmel is?
Attol felek, ha bemegyek a kovetsegre atvezetes ugyeben, akkor meg a meglevot is leroviditik vagy esetleg el is veszik, amilyen kocsogok..
Na, ismét sikerült a Közigazgatásnak jól mellélőnie!
Ami az útlevél kérelmek leadásánál van, az ismét balkáni állapotokat juttat az eszembe...
A XII. ker Önkormányzat Ügyfélszolgálatán egyetléen egy ember intézi, a többiek betegek felkiáltással. Trmészetesen hatalmas sor, hosszú várakozás...
Sorszámot tegnap már fél 12-kor nem adtak, ma máér fél 11-kor sem.
A Központi Okmányirodán hasonló a helyzet. Ott is több óra a várakozás....
Ha visszakéred az Útleveledet, hogy az egy hónap alatt, amíg az új elkészül ne legyél korlátozva a jogaidnam (külföldre utazás), akkor büntetésből csak akkor kaphatod meg az új Útlevelet, ha a régit érvényteleníted KIZÁRÓLAG a Központi Okmányirodán (2-3 óra sorbanállás), majd viszamész a kerületi Okmányirodába és ott is vársz egy kicsit a kiadásra.
Kik azok a BARMOK akik ezt a sok álltságot kitalálják??????
Még mindig úgy gondolják a bürokraták, hogy szabadon packáűzhatnak az államplgárokkal???
Felírom a XII. ker. (egyébként polgári) Polgármesterét!
Mindehhez az ügyfélszolgálati tájékoztatás is katasztrófális, felhívtam őket, miután már nem fogfadtak, nem adtak sorszámot aznapra, hogy mehetek-e leadni útlevelet, közölték, hogy persze!
Még jól át is c saeszik a kedves ügyfelet!!!! És ezek akarnak köztisztviselői béremelést!!!
Majd ha tudnak Európai szinten gondolkozni és dolgozni!
Amihez hozzátartozik, hogy a HIVATALVEZETŐ ilyen esetekben AZONNAL állítson be valakit a "betegség" miatti zárva ablakokhoz!
Ami nyilván nbem igaz, mert nincs járvány, csak az ünnepekre szabadságra mentek az ügyintézők, a polgároknak meg hazudnak!!!!
Koszonom, ez mar sokat segitett.
Tehat magyarul, ha nekem gyorsan van szuksegem utlevelre (mert kulfoldon elek, betelt az utlevelem, es surgosen masikra lenne szuksegem kesobbi vizumok "tarolasara"), akkor az egyetlen lehetosegem hazamenni, 5 napos eljarast kerni, es megvarni, amig visszakapom az utlevelet, mert anelkul nem tudok visszamenni.
Ha a regi utlevelet kijukasztjak az meg ervenyes marad (illetve a vizum, ami benne van?)
Nem tudom, hogy ezekre a kerdesekre tudsz-e valaszolni? Ha nem, talan valaki mas...:)
A magánútlevél iránti kérelem személyesen nyújtható be a lakó- vagy tartózkodási hely szerint illetékes önkormányzatnál, okmányirodánál, külföldön a külképviseleteken, a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatalnál (továbbiakban BM Központi Hivatal), illetve igazolt soron kívüli kérelem esetén a kérelmező lakóhelye szerinti illetékes közigazgatási hivatalnál.
Meghatalmazott útján csak akkor nyújtható be igény, ha a személyes megjelenést a kérelmező egészségi állapota - a kezelőorvos által kiállított igazolás alapján - nem teszi lehetővé.
Az úti okmány iránti igénylőlaphoz, amely postahivatalokban kapható, csatolni kell:
2 db fekete-fehér (vagy színes) igazolványképet,
illetékbélyeget,
kiskorú, vagy gondnokság alatt álló személy esetében a szülőknek (törvényes képviselőnek) a közjegyző, a gyámhatóság, vagy az útlevél hatóság előtt tett hozzájáruló nyilatkozatát,
a kérelmező birtokában lévő előző útlevelet.
Az igény benyújtásakor be kell mutatni:
a kérelmező érvényes állandó személyazonosító igazolványát vagy más, a személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes hatósági igazolványt - ha azzal rendelkezik -, valamint a személyi azonosítóról és a lakcímről szóló hatósági igazolványát (lásd: Személyazonosító igazolvány, Lakcím igazolvány),
az érvényes állandó személyazonosító igazolvánnyal vagy más, a személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes hatósági igazolvánnyal nem rendelkező kérelmező születési, továbbá a névviselés megállapítására alkalmas házassági anyakönyvi kivonatát, valamint a külföldön élő kérelmező esetében magyar állampolgárságát igazoló okiratot is,
kiskorú, valamint a cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt álló kérelmező esetén a fentiek mellett - a szülő (törvényes képviselő) állandó személyazonosító igazolványát vagy más, a személyazonosságát igazoló érvényes hatósági igazolványt, a gondnok-, illetőleg gyámkirendelő határozatot vagy az intézeti gyám igazolását az intézeti gyámság fennállásáról,
a kérelmező előző úti okmányát, ha annak visszahagyását kérte.
Azon lejárt érvényességű útlevelek esetében, amelyben még érvényes vízum található, az igény benyújtásakor kell az igénylőnek kérni, hogy az ügyintéző a kérelmen jelezze az érvénytelenített útlevél visszaküldésére vonatkozó igényt. Az érvényes vízum új útlevélbe történő átvezetését az illetékes követségen kell az ügyfélnek kezdeményezni.
Az útlevél ügyintézés általános határideje harminc nap. Soron kívüli kérelem teljesítésének határideje (igazoltan fontos érdek alapján) öt munkanap. Az elkészült útlevelet a kérelmező postai úton kapja meg.
Az úti okmány kiadásával kapcsolatos eljárás illetéke, illetve azok érvényességi ideje:
Magánútlevél esetében:
18. életév alatt (5 éves érvényesség) és 70. életév felett (5 és 10 éves érvényesség) 1000.-Ft;
18. életév és 70. életév között (5 éves érvényesség) 4000 Ft;
18. életév és 70. életév között (10 éves érvényesség) 6000 Ft;
Az okmányirodák a polgármesteri hivatalok szervezeti egységei, amely a nagyobb városokban a városban lakók és környező településen élők egyes közigazgatási ügyeinek lebonyolítását biztosítják. Az országban 259 okmányiroda van, amelyben a lakcímigazolvány, személyazonosító igazolvány, határátlépési engedély, közterületfelügyelők igazolványa, útlevél, egyéni vállalkozói igazolvány, gépjármű vezetői engedély, gépjármű forgalmi engedély, gépjármű törzskönyv okmányokkal kapcsolatos ügyek intézhetők.
Ilyen topicot meg nem talaltam, es semmilyen mas informaciot az interneten.
Van valami otletetek hol keressek?
Vagy van esetleg valaki, aki profi a temaban?