Szerintem addig ezen nem is fog változtatni a rákos BKV, amíg nem történik valamelyik busszal (pont a szar műszaki állapota miatt) valami baleset (kigyullad, vagy mittudomén...)!
Már történt egy műszaki baleset Csepelen, de azt nem mondták meg, hogy a szar műszaki állapot, vagy a busz öregsége miatt volt-e. Arra a balesetre gondolok, amikor a Szent Imre téri végállomásról "elszabadult"' egy 159-es, és a közeli trafikba hajtott, majd ott halálra gázolt, ha jól tudom egy BKV alkalmazottat.
Az utolsó mondattal teljes mértékben egyetértek! A legkimustráltabb, leg- lepukkantabb kocsik Csepelen közlekednek! Csak körül kell nézni autóbusz téren az összes többi kerületben, és ez máris feltűnik! Szerintem addig ezen nem is fog változtatni a rákos BKV, amíg nem történik valamelyik busszal (pont a szar műszaki állapota miatt) valami baleset (kigyullad, vagy mittudomén...)!
Sokat gondolkoztam az utóbbi napokban egy új dolgon. Ez pedig a gyors59-es beindítása lenne.
A vonal teljesen úgy nézne kji, mint az 59-esé, csak annyiban különbözne, hogy a Pesterzséber, városközpontnál lenne a végállomása. Ott úgy fordulna meg, mint a 166-os, és nem állna ott, mint a Csepel, Csillagtelepi végállmoáson, hanem úgy, mint az 59A, egyből menne tovább a Szent Imre térről. És akkor így állhatna Erzsébeten a többi busz megállójába, nem a 166-oséba.
Csak hétköznap 6-7-8 között járna, illetve délután mondjuk 13:30-15:30-ig, és a következő megállóhelyeken állna meg:
Csepel, Csillagtelep, végállomás
Kölcsey utca
Kossuth Lajos utca
Szent Imre tér
Baross utca
Pesterzsébet, vároközpont, végállomás.
A menetidő körülbelül 10 perc lenne, és jóval lerövidülne az átjutás Csillagetelepről Erzsébetre. Reggelente, meg délután rengetegen utaznak Csillagtelepről Erzsébetre, köztük én is. És ha reggel vagy délután egy járat kimarad (59-es), akkor iszonyú tömeg szokott lenni.
szerintem a tíz évvel ezelőtti állapothoz képest hatalmas a különbség ezen a téren, és nem csak egy-egy vonalon, hanem általában.
Én erről általában sajnos nem tudok beszélni, mert az 59-esen kívűl nem ismerek buszvezetőt, de a fejlődés viszont biztos, hogy pozitív irányba tart, és remélem, hogy tíz év múlva azt mondhatjuk el, hogy ez a bunkóság megszűnt. Bár bunkó emberek mindig is lesznek, akár buszvezető az illető, akár nem.
Viszont, amiért szerintem dícséret illeti a BKV-t, az a buszvezetőik. Én sok 59-es autóbuszvezetőt ismerek, és nagyon jó arcok, rendesek, meg minden. Nem tudom még melyik topicban vitáztunk még arról, hogy Budapesthez közeledve a sofőrök bunkósága nő. Nos, szerintem az 59-esen dolgozók ezt megcáfolják.
ebben én tisztában vagyok, és egy-két dologban marad is a véleményem az ami. Csak ezt arra mondtam, hogy Te minden véleményemre tudtál reakciót nyomni, és meg a tiédre már a legvégén nem.
"tartom azt a véleményemet, hogy a 79A-ra semmi szükség, mert ügye hétvégén nincsenek üzemek nyitva"
nem az előbb beszéltük meg, hogy a 79a nem megy az üzemekhez? :)
a 79-es nem luxus, az alant leírtak miatt. (speciel láttam már rajta sok embert.)
"a 48-ast, meg az 59-est nem csak Csepel kapta"
és?? nem pontosan értem, ennek mi a jelentősége. most azzal foglalkozunk, ami bemegy csepelre, és ezek bemennek vagy nem?
persze hogy a több kerületen átmenő buszokat cserélik. azért ez érthető. (én mondjuk csodálkozom, hogy a 48-asra kerültek a 435-ösök és nem a 151-esre, de ez nem ide tartozik)
amúgy a régi 48-as kocsik után csak ne sírjál....mint tapasztalt 48-asozó mondom, hogy azoknál amik az utolsó 280-as időkben itt jártak, kevés nagyobb szar van. (tisztelet a kivételnek)
mellesleg, ha hiányolod őket, egy csomó ott jár ám csepelen! főleg az 52-esen.
a szétosztással az a nagy helyzet, hogy a bkv-nál kicsit másképp működik, mint a volánbusznál. a bkv ha fölújit egy buszt, az a kocsi nem egy vonalra kerül, hanem - legjobb esetben is - egy vonalcsoportra. de az se szentírás. tehát amit mondjuk a 159-esen látsz, az lehet, hogy másnap (hasraütök) a 136gy-n jár. így egy autó elég sok helyre eljuthat és el is jut.
a volánbusznál is hasonló a helyzet, de ott meg üzemek vannak (jelen esetben szigethalom), és ott sokszor egy adott fordát jár a kocsi (vagy kettőt-hármat). meg aztán lássuk be, csepelen (mármint a szigeten) túl sok fele nem tud elmászkálni egy volános kocsi, tehát eléggé "beltenyészet" van:) azaz cserélődnek a kocsik húúú de elmondtam.
Az 59-es sűrítésével nem is hétköznap van a baj, mert akkor jár mindenféle járat sűrűn, ami besegít Csepelen meg Erzsébeten (például: 48,151,59A, néha a 48A), inkább hétvégén volna jó sűríteni, mert a Szent Imre tértől van hogy nem férünk föl rá. Szerintem az 59A-t hétvégén is járatni kéne, főleg szombat meg vasárnap koraeste, mert mindenki akkor jön haza a családi programokból, meg mindenhonnan.
A 79-essel kapcsolatban igazad van, bár még mindig tartom azt a véleményemet, hogy a 79A-ra semmi szükség, mert ügye hétvégén nincsenek üzemek nyitva.
Bár szerintem a 79-es közlekedtetése egy iciri-picirit luxus a BKV jelenlegi anyagi helyzetét nézve.
ezzel viszont baromira nem értek egyet. csepel kapott alacsonypadlós buszt, ott van a 48-as, ami már alacsonyABB padlós, és vannak fölújított buszok arrafele is.
Ebben is igazad van. Csakhogy a 48-ast, meg az 59-est nem csak Csepel kapta (kivéve azokat a buszokat, amelyek az 59A-n járnak), hanem Erzsébet, meg Kőbánya is. Szép gesztus volt a BKV-tól, hogy gondolt ránk is.
Csak nekem azzal van a bajon, hogy a több kerülten átmenő buszokat cserélik. Például a régi 48-asok még jobb állapotban vannak, mint például a 159-esen, vagy az 52/138/38A járatokon közlekedőek. Egyszerűen siralmas. Volt több alkalom is, hogy sorozatban ugyanaz a busz robbant le körülbelül háromszor.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy itt Csillagtelepen járjanak olyan buszok, hogy megáll az ajtó előtt, rohadt modern, meg miegymás, de szerintem meg lehetne próbálni egy kicsit "szétosztani" a felújított buszokat, hogy ne csak a 159-es, meg az 51/151-es kapjon.
Erre jó példa a Volánbusz Csepel-Szigethalom illetve a Csepel - Tököl járata. Vannak egy kicsit rozogább járatok (például 280), de vannak jobb buszok is (435, C80), és nem az van, hogy mittudomén a Csepel - Szigethalom járaton csak 435/C80-asok vannak, a csepel - Tököl járaton meg csak olyan 280-asok, amelyek alig mennek.
a 79-essel kapcsolatban tudtam, hoyg ezzel jön majd valaki:), de az nem a hév alternatívája, legalábbis nem egészen. épp ez a lényeg.
egyrészt tényleg ott van az a kör, amit csepel fele megtesz. ezt a hév nem tudja.
másrészt meg vannak azok az "üzemek", amiket kiszolgál a szabadkikötő útról való betérésben (pont arról a két-három emberről van szó. itt jön be az, hogy inkább a többség utazzon egy picit többet, minthogy a kisebbség kényszerüljön baromi nagy sétára).
harmadrészt van olyan megállója, amit szintén nem szolgál ki a hév (a hídnál pl.)
szerintem nekik is kell egy járat, és ennek megfelelően elég ritka is, de ez pont így van jól.
ha a hévvel akarna "konkurálni", akkor továbbvinnék a vágóhdítól. de nincs értelme, mert oda menjen hévvel aki akar, és amúgy is át lehet rá szállni több helyen is.
na szerintem ez van a 79-essel.
ezzel viszont baromira nem értek egyet. csepel kapott alacsonypadlós buszt, ott van a 48-as, ami már alacsonyABB padlós, és vannak fölújított buszok arrafele is.
szerintem teljesen jogos, hogy egy sűrű, lakótelepi járaton ne járjanak csili-vili buszok...(lásd még 136gy)
összességében én nem látok csepelen sokkal komolyabb problémát a tömegközlekedés terén, mint másutt.
ha az egyiknek a menetideje x, a másiknak meg y (mert a másik vá különbözik), akkor hiába inditod fölváltva őket, a másik végállomásról máris nem működik a dolog.
Ebben igazad van. De az 59-esen valahogy változtatni kéne, mert sokszor elviselhetetlen a tömeg.
miért nincs értelme a 79a-nak? az az értelme, hogy szombaton nem fordulászik be oda a kfk fele.
Na ezen vitatkozzunk egy kicsit. :-))
A 79-esnek még van értelme, de még annak se sok. Hétköznap szinte csak félig van tele a járat a legnagyobb csúcsidőben, akkor is csak azért, mert van egy gimnázium vagy egy szakközépiskola (nem tudsom pontosan) a Corvin út, és a Szabadkikötő út sarkán. És az onnan kijövő gyerekek inkább a 79-esre szállnak, és úgy mennek haz, nem mennek be a Szent Imre térre, én onnan HÉV-vel.
A 79-es azért sem olyan tömött, mert a HÉV elviszi az utasokat, mert sűrűbben jár, kényelmesebb, gyorsabb. Meg ügye már van a Lágymányosi hídnál is megállója, onnan a Közvágóhíd egy 3 perces sétára van, aki meg 103-assal, vagy 1-es villamossal akar tovább menni, akkor neki tök mindegy, hogy HÉV-vel, vagy 79-essel megy, mert úgyis gyalogolnia kell. Én is sokszor a HÉV mellett döntök, mert sokkal sűrűbb, mint a 79-es.
A Szállító utcába meg tök mindegy, hogy bemegy-e vagy sem, mert ahányszor utaztam rajta csúcsidőben senki sem szállt föl rá. Na jó, maximum 2-3 ember.
De amikor a Szent Imre térről megy a Csepeli Kórház felé, akkor van forgalma, de az se eget verő. Maximum 30 ember van rajta. De hangsúlyozom, hogy csak azon a szakaszon.
A 79A-t szombaton, már azon a kis időrészben ,amikor jár teljesen üresen szoktam látni.
a 138-assal kapcsolatban én azt hallottam, hogy azért járnak ennyire szakadék kocsik arra (és ennyire ritkán), mert a bkv így próbál nyomást gyakorolni az auchanra, hogy szálljon be a finanszírozásba. ez egy elég régi dolog, nem tudom, hogy valaha is igaz volt-e, vagy hogy még igaz-e, de éppenséggel logikus.
Csak az a baj, hogy amely kocsik a 138-aso vannak nem csak azona vonalon járnak. Csomószor láttam őket már 52-esen, 159-esen. És azon a vonalon nincs egy vállalat sem, akivel ki akarnának cseszni. Szerintem annyi az egész, hogy a BKV magasról szarik arra, hogy Csepelen milyen buszok járnak, végülis ez egy munkáskerület.
annyiban igazad van, hogy az alacsonypadlósok kialakítása abszolút nem arra való, amire használják pesten. tehát nem a busszal van baj, hanem azzal, hogy nem rendeltetésszerűen használják.
de sajnos (?) muszáj átállni alacsonypadlósra, ez van-
ha az egyiknek a menetideje x, a másiknak meg y (mert a másik vá különbözik), akkor hiába inditod fölváltva őket, a másik végállomásról máris nem működik a dolog.