Nem hinném, hogy maszek töltés volna. Ugyan honnan venne kazetta tokot az ürge? Persze, lehetne neki fröccsöntő gépe az alagsorban, de egy ilyen kazetta bonyolult fröccsszerszámait elkészíteni nagyon súlyos száezrekbe kerülne, Sz. Sz. is csak az Asszofotó féle újratölthető kazettákkal tud legénykedni...
Szia, valóban szép kis gép. Elsősorban reflexeset keresek, de meggondolom, köszönöm. A kazettázott fomát maga az ürge töltögeti és árulja az ebay-en, ezt szerintem nem a foma gyártja, különben rajta lenne a Foma honlapján, de én nem találtam. A gépre visszatérünk az ünnepek után.
A regi kazettat fel lehet precizen vagni, es ujra tolteni, csak marha nagy nyug. Youtube kereses: "reload a super 8 cartridge".
Persze van uj, toltheto kazetta is, tizen euro+ tizen euro postakoltsegert is. mindenesetre kosz az infot, majd merlegelek - mivel jarok jobban: 2x8 kamera orsoval vagy a Te verzioddal.
Nagyon varom mar az Olaszok arlistajat, remelem lesz belole valami.
Jol hangzik! es honnan szerzel "uj" kazettat? Megmondom miert kerdem: En felboncoltam egy regi k-40-es kazettat de nem tudom... a Canon eleg szepen atforgatja, de felek, hogy elakad, vagy valami tortenik. Maga a kazetta jo allapotban van, megvan mindene: a feszitolap, a hozza tartozo laprugo, stb. De azert valljuk be, ezeket nem arra terveztek, hogy en snitzerrel vagdaljam meg toltogessem.
Ugyanakkor a forgatas iranti vagy felulirja ezt es jo magyar gagyizos modra ha belevagunk hogy is all ossze?
Igazából nem értem mi a macerás ebben amit én csinálok, de te tudod... :D
2db 15m-es kazettázott 5000/kazi, előhívás 4900. postaköltség oda-vissza. Ennyi volt legutóbb. Mikor elküldöm előhívásra veszek új kazikat és mindig van kéznél nyersanyag.
Világos. Nekem kicsit macerásnak és költségesnek tűnik.
Nézelődöm az ebay-en, meg itthon is hátha beleakadok valami használható reflexes 2X8-ba, végül is a gyűjteményben elfér. Aztán meglátjuk, mennyi lesz a ferrania, bár valami azt súgja, nem lesz sokkal olcsóbb, mint a Kodak.
Ha belegondolok, ez a kapitalizmus csődje: 50 év alatt bejárattak egy terméket ami ikonná vált, aztán felrobbantják a gyárat, a gépeket ócskavasnak eladják, szétszerelik. Utána limitált szériákban másodpercenként 100 forintos áron árulják a "széles tömegeknek". Szégyen.
Kettőre volt elég. Igen, ő adta a kazikat is. De nála sztem van mindig előre betöltve kazi, most is épp van nála kettő előhívásra és kértem is megint kettő újat.
Nekem van 2 ismerős aki már mondogatta hogy vegyünk közösen nagyobb tétel új Kodak filmet, úgy olcsóbb, igaz többet meg kell venni.
A legelején beszéltem a Szilárddal, megvettem a fomapan filmet a syrex-be, ő elvitte, bekazettázta, elküldte nekem. Amikor visszaküldtem neki, kértem másik két kazettát. És így cserélgetem folyamatosan (igaz még csak kétszer történt mindez. Közben persze van egy másik kapcsolat aki pedig bedigitalizálja.
keskenyfilm.hu
Utóbbi az egyik ismerős, aki szeretne több Kodak filmet venni, nem tudom most hogy áll az ügy. Kb. 4-6db kazettára én is vevő lennék. Én nem használom sokszor a Canon 814-em.
- A Fomás cucc 2x10 méter. Félbe vagdossuk a 2x8-at (gondolom én - jól gondolom?)
- Van egy boncolt kodak kazettám. A kazettába csak 15 méter fér, mi lesz a maradék 5 méterrel? - Valami azt sugja, hogy akkor már érdemesebb eleve 2x8-ra forgatni orsóból, 2x8 géppel, ahhoz legalább van nyersanyag.
De most megint Vaterázni, Ebay-ezni egy normalis, reflexes, pláne működőképes 2X8-as gépet... hát nem tudom. Én valamiért óckodom a Zenittől. Itt már nem is a leves meg a leveshús áráról beszélünk, annál sokkal rosyabb a helzyet.
Ezért érdeklődöm, semmi, de semmi forrás rendes, kazettázott nyersanyagra? Es itt nem a másfél éve lejárt Kodak Vision 3/50 kazettára gondolok 42 EUR-ért a Wittnertől. A nyersanyaghiány megöli ezt az egészet. Esetleg a Ruszkiknál valami?
Srácok, nyersanyag témában van valami újdonság, vagy jó hír? Az Olaszok nagyon nehezen haladnak. Nem tudunk valahonnan nyersanyagot szerezni? Szereztem egy AF 514-es Canont. jó lenne, ha nem csak díszként funkcionálna a vitrinben. Én már kompromisszumra is kész vagyok, ha lehetne tölteni ff-et hát legyen. :(
Az álomtól azért konkrétabb dologról beszélek, bevallom, valamikor már másoltam videóra 8-as és 16-os filmeket valamilyen magyar gyártmányú optikai eszközzel, de túlságosan univerzális volt ahhoz, hogy megnyugtató lett volna az eredmény.
A DSLR-t csak példának hoztam fel az analóg-digitális technika összehasonlítására.
A szinkronozásnál nem kell fizikai kapcsolat a vetítő és a kamera között, hiszen mindkettőt kristály leosztott jelével vezérlik, így csak egyszer kel kézzel összhangba hozni, mely eredménye a monitoron látható.
Viszont fontos, hogy ne dörzshajtás legyen a vetítőben, mert akkor valóban elcsúszik a szinkron.
De, pl. az Eumig Mark S 807 D vetítőben (ilyet alakitok át) is dörzshajtás van, de ki van vezetve hátul a főtengelye, mely egy külső léptetővel meghajtható. Egészen kicsi nyomatékkal forgatható, de gyorsító áttétellel kell összekapcsolni, mert a léptetők nyomatéka a szükséges 1500 körüli fordulatnál jelentősen lecsökken (1:3).
No persze, te így gondolod meg úgy gondolod... én meg már kipróbáltam mindezt. :-p
A DSLR-t pedig kapásból el is felejtheted, mert shutter durability 100.000 cycles, vagyis kb. 105 perc átírása alatt lepereg szegény gép homokórája. Ehhez a mókához feltétlenül videókamerát kell használni. És ha villogásmentes képet akarsz, akkor azt a filmtovábbító mechanizmussal össze kell szinkronozni. Ez az egész kérdés kulcsa. Hogy aztán a filmet mivel továbbítod, az már részletkérdés. Arra van ezer megoldás. Olyat is láttam már, hogy sima gumigörgőkkel, és egy optokapu figyelte a perforáviós lyukakat a film oldalán, és annak a jeléhez genlockolták a kamerát. (Bár nem tudom, ez a megoldás 2x8-as filmnél mennyire ütőképes, mivel annak a széle néha fénybeszűrődéses.)
Amennyiben jól van megválasztva a léptetőmotor nyomatéka, elkerülhető a lépésvesztés. Építettem egy CNC marógépet, melynek a 120 kg körüli hídját 6,2 Nm-es léptetőmotor mozgat, jó sebességgel és gyorsulással, lépésvesztés nélkül.
Léptetős filmtovábbításnál programozható a film kockánkénti továbbítása (gyorsulás, sebesség), valamint az expozíció alatt a kocka várakozási ideje is (PC-ről vezérelve). Így hasonlóan viselkedik a film, mintha greiferrel továbbítottuk volna, viszont egyszerűbb a kivitelezése, és programozható ki-be menetek állnak rendelkezésünkre, akár a LED lámpa fényereje is változtatható. Továbbá a filmtovábbítás alatt több perforáción oszlik el a terhelés, valamint az átszakadt perforációnál sem marad ki képkocka.
A neten láttam olyan megoldást, melynél a vetítő eredeti motorját cserélték léptetőre, így a vetített képről (optikából optikába, vagy CCD-re) kézi szinkronozással kiküszöbölhető a vibrálás.
Ez a megoldás elnyerte a tetszésemet, mert hangos filmek rögzítésére is alkalmas.
Nem olvastam mostanában összehasonlító analóg/digitális vizsgálatokról, de úgy gondolom, a mai kamerák érzékelői a szoftvereikkel együtt talán már meghaladják az analóg dinamikáját.
Pl. a D5300 kamerával jó minőségben lehet olyan fotót készíteni, melyen a portré ellenfényben van, a feje mellett pedig a nap látszik. Régebbi gépekkel, pl. E510 éppen olyan gyenge kép készíthető, mint egy analóggal.
A felvett videó vágását, javítását a Pinnacle Studio szoftverre fogom megoldani, habár egy elég régi verziója van meg, de az is sokat tud. A fényerő, kontraszt, színtelitettség a kijelölt kockákon nagyon látványosan módosítható.
Amit még nem jártam körbe, hogyan fűzhetők össze a különálló képkockák.
Biztosan belevágok a projektbe, hogy megmentsem a filmjeimet a családomnak, csak még nem tudom mikor. Most szabad időmben a negatívjaim digitalizálásával foglalkozom.
Hah... ennyire nem egyszerű. A léptetőmotoroknak kicsi a nyomatéka, egy-egy lépést könnyen elvesztenek, oszt már el is ment a képkapud. Az ilyen folyamatosan futó gépekben DC szervokkal továbbítanak, és a megvilágítási időt olyan rövidre választják, hogy az alatt ne mozduljon el észrevehető mértékben a film. Ebből kifolyólag minél nagyobb felbontást akarsz annál lassabban kell továbbítani a filmet, vagy annál rövidebb expoziciót kell választani, de ahhoz persze annál nagyobb fényerő tartozik, aminek szintén vannak technikai korlátai... de ha mindezen túlvagy már, akkor még mindig nem hagyhatod magára, ugyanis még fényelni is kell. Minél primitívebb volt a felvételkor használt kamera fénymérője, annál gyakrabban kell beavatkozni. Ezt pedig nem tudod utólag, software-ből megcsinálni, mert pillanatnyilag még nem étezik olyan videókamera, amelynek a kontrasztátfogása a filméhez fogható volna. Gyakorlatilag a videókamerák kb. a felét-harmadát tudják a filmének, ezt a tartományt kell úgy tologatnod a filmfelvétel tartományában, hogy se a világos részletek ne égjenek el, se a sötét részeken ne tűnjenek el a részletek a képről. Az automatika ebben nem tud segíteni, mert megbolondítják a 8mm-es filmek gyors snittváltásai, a fekete és fehér kockák.
Sokat segítettél, de ne félj, én nem jelentek senkinek konkurenciát a digitalizálásban, csak a magam szórakoztatására akarom megépíteni a digitalizálót, valamint ifjú korom filmjeit digitalizálni vele, s közben jókat nosztalgiázni, túl a nyugdíj korhatáron...
Vannak ugyan vetítőim, de számomra szimpatikusabb építeni egy léptetőmotor hajtotta másoló berendezést, melyhez egy duál vetítő cserélhető filmkapuit, valamint fogazott tárcsáit használnám. Filmvezető görgőket montázsasztalból kölcsönözném, hogy ne keljen esztergálni. Ennek a mechanikája, vezérlése már összeállt a fejemben, az optika sem jelent problémát, viszont a rögzítő kamera és a szoftver megoldása még homályos…
Ilyen mechanikánál 5-6 fps rögzítési sebesség nem jelent gondot, mert magára lehet hagyni, nem úgy, mint a vetítőgépet.
A hangos filmjeimet viszont csak vetítővel fogom tudni digitalizálni.