Sziasztok figyu tudna-e valaki segíteni nekem van egy opel zafira 2000.08.havi diesel autóm olyan baja van hogy nem-nyomja az üzemagyagot fel a szűrőhöz ,hol van a ac pumpa vagy ez nagynyomású szivattyúval van szerelve előre is köszi üdv nektek
A segítségeteket szeretném kérni, új felhasználóként.
Nemrégiben vettem egy Vectra B Caravant X20 DTL motorral. A hibajelző időnként kigyullad, ilyenkor az autó megy ugyan, de nem húz, nehezebben pörög fel a motor. Gázlevételre általában kialszik a lámpa, újabb gázadáskor már rendesen húz a gép. Voltam vele diesel szakszervízben, a következő hibakódokat olvastatták ki:
Törölték a hibakódokat, mentem vele egy kört, újra kiolvasva ugyan ezeket a hibákat írta ki.
Nagyjából elhajtottak a szervizből, hogy ez annyi minden lehet......
Otthon EGR szelep pucolása megtörtént (bár nem volt különösebben elkoszolódva, vákuumot tartja.) Légtömegmérő szintén kitakarítva (nem tudom ér-e valamit), vákuumcsövek átnézve, egy része kicserélve.
A hibajelenség ha kicsit ritkábban is, de jelen van. Úgy vettem észre, hogy leginkább városi közlekedéskor jelentkezik (2000/perc fordulat körül vagy alatt), ha kimegyek országútra és 100-110 felett csapatom, akkor megszűnik.
Nem tudom, van-e valakinek valami jó ötlete, hogy mit lenne érdemes megnézni.
Próbáltam itthon kivillogtatni a hibát, de sajnos nem működik. Megnéztem egy erről szóló leírást itt, hogy melyik 2 pólust kell összekötni hozzá, de nekem más a csatlakozóm, mint az ott megadott képen.
Irnam, hogy gyere at biatorbagyra, hozzam, s osszerakom jol az egeszet, kicserelem a hidegindito szelepet, stb.. de nemtudom mennyire kivitelezheto ez.
Köszönöm a gyors segítséged. Sajnos nem tudom visszakötni,mert az 5-ös csavar amire a vezeték megy egyszerűen kirohadt a mágnestekercsből. Mikor tavaj augusztusban hozzám került az autó,már akkor sem érintkezett szerintem. egyszer csak lepottyant csavarostul és ott lógott a motortérben. Megnézem amit a vákumszabályozóról írtál. Én azt hittem,hogy pont forditva van a meghúzottsági állapota. Szóval alacsony fordulatszámon is ad neki plussz üzemanyagot,ha a gázra lépünk? Ha jól értelmezem,akkor valószinűleg ez lesz a ludas,mert ha alacsony a fordulatszám akkor nagyon gyenge az autó. A motor fordulatszám beinditáskor 800, mikor már nem izzít akkor küzdi fel magát 1000-re. Hidegen a gázadásra is nagyon lagymatagon reagál,nincs erő a motorban. Meleg motornál jó. A motor amúgy szerintem rendben van,felénk most a télen -8 volt a legtöbb,de beindult elsőre azonnal.
Kikotve, allandora bekotve semmit nem befolyasolt nalam.
Alacson fordulatszamert mas a ludas.
felul van a vakumos elotoltes allito.
Hidegen zarva a hokapcsolo a termosztathazban. Magasabb az alapjarat. Kb 30-40cfokos motornal kinyit, behuz a fekete vakumdob, elhuzza az elotoltes allito karjat. Akkor lemegy az alapjarat. Menet kozben pedig a gazkaron levo excentrikus rud szabalyozza a vakumdobot. Kicsit osszetett, de primitiven egyszeru. :)
Vakumot nezd meg eloszor, hogy nem e sziv falsot. Ill ha allandoan megy az eloroltes, s ugy van belove 900-ra, melegen felmegy 13-1500-re,
Azt irtad ki van kotve. Ha adsz ra sima 12v +, mit csinal?
Sziasztok! Opel f astra német motoros dizel autóm van. Arra lennék kiváncsi,hogy a két mánes tekercs ami az adagolón van azok egyformák -e. Az egyik a leállításért , a másik hideginditáskor van szerepe._szerintem- Külön egyik alkatrész áruház sem tárgyalja,csak egyszerűen adagoló mágnesszelep néven illeti. Nagyon nyűgös volna kiszerelni és úgy menni a boltba,napi használatba van a kocsi,normális autósbolt 40km-re. Az alsó kellene a vizszintes. Inditás után nagyon erőtlen az autó,azért gyanakszom erre. Tuti,hogy nem működik,mert nincs rajta a vezeték. Munkatársam ugyanilyen autóját megnéztem,az inditás után fordulatszámot emel,nekem,meg leesik nyolcszázra,csak akkor tér észre,mikor a járó izzítás befejeződik.
A következő problémám lenne. Opel Movano 2.2. Megy rendesen, de ahogy pl emelkedő van, vagy terhelve van a kocsi, és a fordulat 2000, azonnal leáll. Ahogy újraindítom menet közben, simán indul, de ezt a fordulatszámot nem bírja. Szerviz: nyomásszabályzó szelep. Hiba ugyan úgy megvan. Jön a következő lépés, nagynyomású szivattyú csere. A hiba még mindig megvan. Kiolvastatva azt írja, hogy nem megfelelő nyomás a közös nyomócsőben. Volt, hogy 1 napig tünetmentes, aztán gondol egyet, és naponta több alkalommal leáll. Ha "pörgetve" a motort járunk vele, megy normálisan, de ha nyomatékból kellene mennie, és a fordulat 2000, a motor leáll. Kész vagyok tőle. Valakinek valami ötlet?
Hallani, latni kellene hidegen, melegen. S meg akkor se tudok pontos diagnozist. Regebbi szivo turbosokban, mechanikusokban mozgok otthonosan. Ezek mar tulsagosan elektronizaltak szamomra.
lehet hogy korszerutlen egy regi 16d, 17d, vagy az x17 dtl, de a vilagbol kisetalnak, magnesszelep kinyit, es barhonnan haza jon.
Segítséget szeretnék kérni ,van egy opel combo tour 1.3cdti autóm hidegen tökéletesen indul melegen nagyon nehezen lehet elindítani,vajon mi lehet a baja.
Segítséget szeretnék kérni ,van egy opel combo tour 1.3cdti autóm hidegen tökéletesen indul melegen nagyon nehezen lehet elindítani,vajon mi lehet a baja.
Sziasztok, a szervizlámpa kigyulladás és erőtlen motor hibája, hogy a turbó szabályzó rudat mozgató vákumkamra be van ragadva így nem szabályozza a töltőnyomást. Vagyis mikor pörgeted a motort a turbó lapátokat nem tudja visszafordítani, a töltőnyomás túllépi a 2 bar-t és az elektronika emiatt "szerviz" üzemmódba állítja az autót. Ha visszaesik a töltőnyomás, vagy leállítod a kocsit utána újra működik a következő gázfröccsig :). Ha benézel a motortérbe lehet is látni ezt a szabályzó rudat közvetlenül a közvetlenül a motor elején alul majdnem középen. NA szóval az a vákumkamrát kell pucolni/cserélni jobb esetben. Rosszabb esetben a turbó "szabályozható lapátok" is beállhattak akkor a turbóhoz is hozzá kell nyúlni.
Nemrégiben vásàroltam egy 1.7 g astrát. Van olyan itt akinek a x17dtl német motoros g astrája van, és esetleg foglalkozott teljesítmény növeléssel. Sokfelé keresgéltem olvasgattam de nem nagyon találtam konkrétan ehez a típushoz szóló tuningot. Illetve mi a véleményetek opelhez a chiptuningról?
Ide is leirom a kérdésem, hátha az előbb rossz helyre cimeztem.
adott egy opel 1.7 dti y17dtl motorkóddal.
a "hibajelenségem" az, hogy a pici turbo ami benne van nem mindig "kapcsol be". olyankor nagyon lomha. valamikor hosszabb idő és folyamatos magas fordulatszám kell ahhoz, hogy a turbó kapcsoljon, onnan már megy mint a mérgezett egérke.
ha valaki tud kérem segítsen, hogy mi lehet a baj. cserélni kell vagy tisztítani valamit.
Olyan problémám van hogy ha jobban megpörgetem a motort akkor nagyritkán kigyullad a szervízlámpa és erőtlen lesz az autó. Tovább haladva normál fordulaton a lámpa elalszik és a motor újra erőre kap. A szóban forgó autó egy 2005-ös astra h caravan 1.7 cdti z17dth. Van esetleg ötletetek hogy mitől lehet?
1.7 CTDI isuzu motoros honda civic 2003-as a következő hibát produkálja (nem mindig, de hosszabb útnál többször is, emelkedőnél mindig)
- kigyullad a motorjelző lámpa és csökken a teljesítmény, de nagyon (nem megy 2e fordulat fölé), motor leállítás után - kulcs kivétel, picit vár és visszajön az erő.
Meleg, hideg motornál is előjön a hiba, van amikor csak 30 km/h-val megy, van amikor 100 km/h-val de minden esetben.
Szerelőnél jártam egr szelep koszos és az üzemanyagszűrő - egr szelep kitakarítva, üzemanyagszűrő cserélve - de a hiba még mindig velem van.
Amit tudni kell az autóról: németektől saját lábon behozva 2014. augusztusában, teljes vezérléscsere, olajcsere, km állás 240e km.