Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Én úgy vettem észre, hogy pont fordítva működnek a dolgok: amíg kevesen voltunk, addig volt az, hogy nem tudták mire vélni ezt a hobbit. Azóta egyesek megértették, hogy miről is szól a dolog.
Sokan viszont sose lesznek képesek (főleg a sumákolósok), akik számára a fényképezőgép egyenlő a Volán ellenőrrel, na az ilyenek sose fogják jó szemmel nézni, ha buszt fotózunk (még üresen se).
:) Nem az a durva, hanem amikor kijön az irányítóhelyről és megkérdezi, hogy álljon -e arrébb, ha pedig igen, akkor ajtósból, vagy ajtótlanból törje be... ;)
nekem az eddigi egyetlen ilyen élményem kecskeméten volt. nem volt brutális az ember, de próbálkozott a szokásos szövegekkel. aztán nagynehezen meggyőztem, hogy szegről-végről kollégák vagyunk, úgyhogy nem kell aggódnia...
Debrecenben ez úgy működött a "HV-s időben" (egészen júniusig), hogy odajöttek a sofőrök, megkérdezték, hogy mér' fotózol. Normálisan elmondtad, hogy csak hobby, stb... Ezután humorosan azt mondták, hogy fotózd le utána a tilosban parkoló kocsikat is, amik itt állnak..
Szóval nálunk lehet kulturáltan. Én azt azt elvet vallom, hogy menet közben, vagy kiállás alatt, sofőr nélkül... Nyilván, ha a sofőr éppen takarít/műszerfalra feltett lábbal bóbiskol, akkor nem célszerű ;-)
Egy utolsó OFF dolog: kellemes meglepetés ért, amikor az utolsó HV-s napokban fotóztam. Volt egy busz, amiben benne volt a sofőr, direkt nem fotóztam. Oda szól neki egy másik sofőr:
- Te mikor indulsz?
- Most indulnék, de fotóznak, úgyhogy állj arréb, hogy az egész buszom benne legyen!
No hát igen, azok az utolsó szép napok. Nem tudom, nállatok milyen a mentalitás...
Szerintem ez a jelenség volt, van és lesz. A probléma talán ott lehet, hogy míg 4-5 éve alig volt, aki fényképezte a buszokat, addig mára szinte napi szinten találkozhatnak ezzel a "jelenséggel", és talán egyes sofőröknek kezd elegük lenni belőle (nem tudom, csak feltételezem). Egyébként én inkább annak a híve vagyok, hogy jobb úgy buszt fotózni, ha nincs ott a sofőr, ezáltal kisebb az esély a konfliktusra. Persze ennek is megvan a hátránya.
Kérdezném, hogy a GNJ 192-ről kinek van fényképe? Mert nekem ma reggel nem sikerült róla készítenem, mert a sofőr nem engedte. Hiába mondtam neki, hogy közterületen vagyunk, nem érdekelte semmi.
Délután elfelejtettem beírni, de most beírom, hogy KPY-670 valószínű, ma is tolta a Rábát. Csak a szervízkocsit vártam meg, aztán nem tudom mi volt, de annyi biztos, hogy nem indult be
Ma küldtek először 260.32-st 21 K-nak. (BPF 039) Mit is mondjak, a sofőrje egy őrült ember. A Noszlopynál majdnem elvitte a az elsőbbség adás táblát a busszal. Plusz vagy 20-l föl is ugratott a pattkára, és vissza. Majd A pirost követően úgy előzte meg a Volánbuszos buszt, hogy közben majdnem neki koccant a másik 21-k.
Azzal a sofőrrel nekem is volt már nézeteltérésem (amennyiben a 090 még most is ANX-444 helyén van), bár akkor nem tudott mit tenni, mivel épp mozgásban volt a kocsi, csak verbális szinten "tárgyaltunk". Nyilván nem véletlenül ül még mindig 266-on :-))))
OFF: Meg volt egy papa, aki palóc verseket olvasott, és ehhez feltétlen igénybe kellett vennie másfél ülőhelyet, én meg nyomorogtam mellette. De szerencsémre 15 perc után felszabadult egy dupla ülés, át tudtam oda ülni. Nem mellesleg az ülések támlája sem volt éppen rögzített, nekifeküdve dőltem hátrafelé.
Egy felújítást megérdemelne már ez a gép, én azt hiszem.
Egyszerűen majdnem sünt szültem az 1 óra 30 perces út alatt, olyan kényelmes az ülés benne. Nem tudom ezeket az üléseket ki találta ki, de ebben élje le a hátralevő életét! :D
Ha már szóba jött: ma Szegeden járt az egyik EC11... Amúgy érdemesebb Kalocsán keresni őket - a 857 csak munkanapokon dolgozik, a 858 hétvégén is, de mindkettő a környező falvakba (Szakmár, Alsómégy, stb..) kirándulgat.
Sacc per kábé ökölszabályként: 1996-os gyártásig bezárólag 395, 1997-től E95. GSG úgy 98-as gyártás lehet, így E95.
De ha máshogy nem, segítségül hívod google-t, és kidob pl. boz oldaláról egy fotót a buszról, amin jól látszik a felirat :) http://boz-021.extra.hu/e95/gsg-311.jpg
Sajnos a szárny elszállítása nem sikerült, de a készítő topictárs ha minden igaz elpostázza nektek.
Szétnéztem buszügyben ma nálatok, sok szépség van arrafelé. :) Az ex Hajdús KPY-670 bent volt a telepen, egy sofőr mondta, hogy azért van bent, mert lerobbantak vele. Tudtok róla valamit?