A TS motor változó szelepvezérlésű és dupla gyujtásos mocija elég takarékos és erős ! Erősebb mint az ekko moci ! :-)
Ezért jobb !
Amugy mintha én a honlapjukon valami olyasmit olvastam volna hogy közös motorfejlesztő bázisuk lesz és az éppen Olaszországban asszem Torinóban lesz ! Szóval nem a GM motorok fognak dübörögni az Alfákban és a Fiatokban ! A Motorfejelsztésben pedig csak annyi nem dereng hogy ugy tudom a legerősebb V8-as motorokat is a Fiat csoport állitja elő nevezetesen a Maserati és a Ferrari modeljeiben . A Forma1-hez is van lóvé és ebből következtetve nem igazán értem hogy miért nem lenne technikai háttért egy hétköznapi V8-at kifejleszteni ! Maximum a GM hétköznapi V8-asának felhasználása ami müködik ,talán gazdaságosabb mint egy hasonlo blokk felesleges kifejlesztése .
Gondolom hogy az Alfákban azért nem csak 5600-at fog forogni percenként ! :-))))
Az aggodalmaid jelentős része indolkolt. Én a Maseratit leszámítva ugyan nem szívesen ülnék olasz autóba, ám őszintén drukkolok, hogy az olasz gyártóknak sikerüljön megőrizniük markáns arculatukat. Sajnos úgy tűnik, ez nemigen sikerül...
A nagyobb modellek miatt nem kell aggódni. A GM olyan magas szintű technológiákkal rendelkezik, amelynek az olaszok vagy egyáltalán nincsenek a birtokában, vagy nem volnának képesek megfizethető áron piacra dobni. A GM segítsége nélkül nagyon nehéz volna eredményeket elérni a felsőbb kategóriákban.
Kedves QuadCam!
"a kiváló TS motorokat gagyi Ecotecre akarják cserélni"
Sajnos az újabb európai motorokról lemaradtam... Elmondanád, miért annyival jobb egy TS motor, mint egy Ecotec? Ugyanolyan teljesítmény mellett kevesebbet fogyaszt talán, esetleg érzelmi okai vannak az elutasításnak? (a kérdés komoly és iróniától mentes) A nyár folyamán vezettem egy Alfa 156 bérautót (lásd: japán-német topic) 1.6 motorral - sok jót a motorról nem tudnék mondani...
Kedves bizarro!
"Valahol azt olvastam ,hogy a Lancia Thesis-nek van tervezendoben egy
GM V8-as ,kb. 5L-es hengerurtartalommal .......
No ,hogy ez igaz-e vagy sem ,az meg a jovo titka !?"
A magam részéről erősen kétlem, hogy nagyobb motort fog kapni a Thesis, mint a 4.6 literes Cadillac NorthStar...
Kedves okidoki!
"A GM most fejleszt egy asszem négyliteres V8-at, ezt kapja meg a többi márka."
Erősen kétlem, hogy egy ilyen motort most fejlesztenének... Az Olds Aurora már most is egy ultramodern, változó szelepvezérléses, 4.0 literes V8 motorral jár, amely abszolút alkalmas a luxusautós igények kielégítésére (halkabb a Mercedes S500 motorjánál). Ráadásul az új SUV-k alapját jelentő, frissen kifejlesztett, szintén változó szelepvezérléses I6 motor (4.2 liter, 270 lóerő) a maga 1200-tól 5600-ig szolgáltatott 90 %-nyi nyomatékával és alacsony fogyasztásával jelenleg világverő...
A közelmúltra gondolok, mindig egy típus tartotta el az egész Fiatot (Punto, Tipo, 127, 500), de most olyan modellekkel rukkolhat elő újra, amikkel újra a konkurrencia előtt lehet, mint a hatvanas évek előtt, amikor az Alfa, Lancia, Maserati sokkal többet jelentett mint most!
Azzal azért vitatkoznék, hogy sose volt ilyen jó passzban a gyár. Ha így lenne, akkor nem cikkeztek volna a Stilo megjelenése előtt arról, hogy a Fiat léte függ a Stilo sikerétől.
Szerintem sose volt ilyen jó passzban a gyár, ez később az eladásokon is látszani fog! A Lybrával nincs gond, a vezetőség is tudja, hogy időre van szükség, mire az emberek újra megszokják. Az Audi hol volt 20 éve? Ráfeküdtek a fiúk a Lanciára! A Coupénak lesz utódja, csak most egyelőre a Stilóval foglalkoznak, mert az hozza a pénzt!
A GM most fejleszt egy asszem négyliteres V8-at, ezt kapja meg a többi márka. A Saab kisnyomású turbóval, az Alfa TS hengerfejjel! Ez a konszern nem Volkswagen! A 156-ből nem lehet M3 konkurrenciát csinálni, me nem lehet összkerekes, csak az utódja!
Fiat: Hiányoljátok a Stilo méretű kabriót: A többi gyárnak nincs Barchettaja! A Stilo nem lesz Alfa konkurrens, mivel teljesen más értékeket képvisel, nem a teljesítmény jelenti a sportosságot! Lesz újra nagyautó, Vectra alapokon, Pininfarina tervezi, kicsit kombiszerű kasztnival, marad a Fiat újítási kedv!
Emiatt a prémiummodellek technikai fejlesztését svédországba teszik át. (Saab,Alfa,Lancia) Az alapok hasonlóak lesznek, a motorblokkok is, de mindegyik márka önálló hengerfejet kap majd. Tehát igaz, hogy Opel motor kerül az Alfákba, de csak a blokk lesz azonos, ami csak a hengerűrtartalmat adja! Tehát a twin spark hengerfej marad! Az új Spider újra hátsókerekes lesz, négyliteres TS V8 motorral! Ez nem lenne lehetséges GM segítség nélkül! Mi ebből semmit se fogunk észrevenni, csak azt, hogy újra lesz négykerekes Alfa (157,167,GT,Spider), a nagyobb mennyiség miatt pedig nagyobb megbízhatóság!
Tisztázzuk a dolgokat!
Mivel a Fiat csoport együttműködési megállapodást kötött a GM-el sor került a részvénycserére. De itt csak a Fiat Auto-ról van szó, a Maserati-Ferrari nem tartozik ide!
Ja igaz, ha így vesszük, egy nagyon fasza V10-ük is van... többször is világbajnokok lettek vele.
Az a baj, hogy azok a V8-ak túl erősek :) 220LE és nem-is-tudom-talán 380 között semmi sincs. Majd lesz a GTA 3.2, de más nincs. Vagy javítsatok ha tévedek...
Hát a ha a Fiat-nak nincs V8-a akkor kinek van :-))
tudom mit akartál mondani, nem akarnak pénzt és időt költeni egy olcsó V8 kifejlesztésére, de a V6 már most is van és nem hinném, hogy egy jó motort le akarnának cserélni.
Az Alfa V6-ok gyártásának leállításról az Autocar c. angol lap írt, gyári forrásokra hivatkozva. Persze nem azt jelenti, hogy már nem gyártják, hanem hogy nem fejlesztik, és egy pár éven belül GM alapú V6 lesz. A GTA-t még gondolom megcsinálták mert abba csak kellett valami ütősebb.
Szintén itt olvastam, hogy a GM Northstar V8 is már egy eldöntött tény, 1-2 éven belül megjelnik majd pl. a Lanciaban. Mondjuk kell is, nincs fiat V8-as.
Tuljadonlás: én úgy tudom, hogy 20%, és az épp elég jelentős egy ilyen cégnél. Bill Gates pl. a Microsoft 15%-t birtokolja csak.
A Fiat a részvényesei tulajdona amelyből 10% birtokol a GM cserébe a Fiat birtokolja a GM részvényeinek 5%-át mivel a kettő értéke így van egálban. Tehát nem a GM a Fiat tulajdonosa . Egyenlőre. Ez egy technikai megállapodás, főleg a közös alvázra és a Fiat csoport sportos és luxus márkáinak (Alfa,Maserati,Ferrari,Lancia) Amerikai értékesítésére vonatkozik.
Valahol azt olvastam ,hogy a Lancia Thesis-nek van tervezendoben egy
GM V8-as ,kb. 5L-es hengerurtartalommal .......
No ,hogy ez igaz-e vagy sem ,az meg a jovo titka !?
bizarro,
aki mar alig varja,hogy 1.7d szivodizel Alfa 166-osa legyen .....,
sportos presztizs + eco,mi kell meg ??????? Vagy Corsa GTA ???
Azt hittem ezt az ecotec témát már lezártuk erre megint kezditek a hülyeséget. Mi az hogy a GM-nek nem éri meg fenntartani a TS-t. Ha jól tudom a TS a Fiat és nem a GM tulajdona, nem jól tudom?
És honnan az információ, hogy az Alfa V6-ot leállítják. Pont arról van szó, hogy az Alfa még sportosabb modelekkel jelentkezik. Az összes GTA-ban V6 lesz nem?
GM motor: azért abban bízom, hogy annyi eszük az olaszoknak is van, hogy lássák: az Alfa nem Alfa jó motor nélkül. Azt én is olvastam, hogy a benzinmotorok a GM alapokra fognak épülni, de azt is, hogy ettől függetlenül az olaszok átdolgozzák majd a hengerfejet, tuningolnak rajta. Állítólag a GM V6-oson már dolgoznak is. (Sajnos az Alfa 3.0 V6-ot is leállítják...)
HondaVuk
Több helyen is olvasható volt már tényként tálalva, gondolom a GM-nek nem éri meg fenntartani mindkét platformot, az Ecotec gyártása pedig egyértelműen olcsóbb, mint a TS-é.
CTD
P4-el nincs tatasztalatom, az én elsőkerekesem nem nagyon evett még 10 fölött. De tényleg foglalkozzunk inkább a Fiat konszernnel. :)