én is így jártam az elején, a második napon jöttem rá az okára.
A setupom: a com-on regisztráltam és a de-n hirdettem. Ebben még nincs semmi különös, de az országok, ahová postázok nem volt rendesen beállítva. Először csak Németország, mint "belföld" volt beállítva, így Magyarországról nem látszott a hirdetés. Nálad, ha com-ról van szó, előfordulhat, hogy csak USA-ban postázol.
Csináltam egy képernyőképet, amely alapján, ha átállítod az országot a "szállítás ide" pontban (a com-on USA-ra, vagy ahol feladtad a hirdetést), valószínű, meg fog jelenni, amit feltettél. Ezután persze alaposan bele kell merülnöd a beállításokba (kivételek, ahová nem szállítasz, ill. melyik országba mennyiért, stb).
olyan kérdésem lenne hogy feltöltöttem egy terméket. és ha beírom a keresőbe ebay . com oldalon ki sem dobja. és azt írja aktív a hírdetés és 0 a megtekíntés. mi lehet a baj? hogy nem dobja ki a kereső :( . még az első eladásom lenne
Hát igen, a 2 kg-ig levél annyi, mint a csomag, csak távolabbi országokba érheti meg, mert úgy valamennyivel olcsóbb. Engem a 0,5 kg-ig érdekel, mert Európába azzal mindenhová 5000 ft. Ezzel az árral nem vetekszik egyik csomagküldő cég sem. Persze, a 0,5 kg limit igen karcsú.
Egyébiránt az ebay is megad egy generált e-mail címet, amin keresztül megkapja üzenetként az e-mailt. Az más tészta, hogy így sokszor a tördelés elcsesződik, de a lényeg talán kihámozható belőle...
Én is így tettem. Amikor már kézbesítés alatt lesz és több derül ki a címzettnek szánt emaliből, mint a csomagkövetésből, ráírok, biztos, ami biztos alapon.
Reggel elküldtem az sms-t, de nem válaszol. Megtaláltam fb-n is, ott is írtam neki, de azt meg lehet, soha nem olvassa el, mert nem vagyunk ismerősök.
A dpd-t elértem és azt mondják, hogy azért kötelező az email, mert az által tartják a kapcsolatot a címzettel. Ez azt jelenti, hogy ha dpd-vel, vagy gls-el küldök csomagot mindahányszor meg kell kérdezzem az emailcímet? Nagyon jó.. A lényeg viszont, hogy most nem tudom, hogy adjam fel. Ha beírok egy fiktív emailcímet és véletlenül elfelejtik értesíteni sms-ben, akkor lehet, át sem veszik. Az Ebay-en gondolom, nem írhatom meg neki, hogy küldjön már egy emailcímet..
Csak azt nem értem, ha az Ebay tiltja az emailcserét, hogy várhatja el, hogy zökkenőmentes legyen a postázás?
Köszönöm srácok, ez lesz. Csak mondom, rákérdezek előtte, hátha van valami más bevált lehetőség.:)
Ugyanakkor a DPD-t sem értem, mert affilitie-n keresztül (pl. pmp express) nem kéri a címzett email címét, csak a saját alkalmazásukban (ahol lényegesen olcsóbb a csomagfeladás). Elérni pedig nem lehet őket telefonon, az ügyintézők folyamatosan "foglaltak".
Lengyelországba kellene elküldenem az első csomagom, de pl. a GLS, és a DPD is kéri a címzett email-címét, ami nekem nyilván nincs meg. A telefonszám nem elegendő nekik. Nyilván nem szeretnék fiktív emailt megadni, mi ilyenkor a teendő?
Nekem semmi bajom nincs a postával (leszámítva a tényleg magas díjaikat, főleg külföldi irányba), az van a legközelebb, a legtöbb csomagot/levelet velük küldöm, írtam is többször, hogy adhatnának kedvezményt nem csak a nagyoknak, mert évek óta rendszeresen néhányszázezer forintot otthagyok náluk, de mondjuk ezt így kicsit durva dolognak tartom, hogy így államilag előírják a vállalkozóknak, hogy kötelező a postát is felvenni a szállítási listára. Nekem nem gond, de azért ne a zállam mondja már meg...
Persze tudjuk, hogy itt hogy mennek a dolgok, kiknek vannak érdekelségei minden ilyen cégben.
"Újonc" vagyok, de végigolvastam az elmúlt néhány száz hozzászólást. A segítségeteket szeretném kérni.
El szeretnék adni néhány dolgot. A napokban regisztráltam a com-on, és a de-n adtam fel hirdetést (az általatok is leírtak miatt). Majdnem jól működik, de a kiszállítási mód megadásával (ill annak megjelenésével) vannak problémák. Egyelőre Európán kívül mindent kizártam. Csak akkor ír ki árat (amit megadtam), ha "Németországból" nézem az oldalt. Más országból (Hollandia, Belgium, Svájc) már azt mondja, hogy "Lehetséges, hogy az eladó nem szállít ebbe az országba...".
Átnéztem a globális beállításokat, ott már régiókat is beállítottam (elmentettem pl. "Normal delivery" néven), de a hirdetés ezt nem tükrözi. Mindezt a com-on állítottam be, mert a de-n csak Németországon belüli régiót tudok beállítani.
A hirdetésben a "Versand, Rückgabe und Zahlung"-ban az áll (pl. ha Spanyolországból "nézem"), hogy:
Der Verkäufer hat keine Versandmethode nach Spanien angegeben. Kontaktieren Sie den Verkäufer und erkundigen Sie sich nach dem Versand an Ihre Adresse.
"Versand nach:Deutschland".
És alatta fel vannak sorolva a kizárt országok. Vagyis, azt megjegyzi a com-os beállításból, de azt nem, hogy hová szállítanék, pedig kijelöltem Európát.
Természetesen mellékelek printscreent is, ha szükséges, de hátha valami fatális dolog amin átsiklom...
Bizony az akkor utánzat volt. De annak is meg kellett volna jönni.
Az Ali is nagyon gondosan ügyel a reklamációkra. Az a kereskedő ami kikerül ilyen miatt az Ali szárnyai és lehetőségei közül, az éhenhal. Azért küldik azonnal a hibás, sérült vagy elveszett helyett a másikat. Ott (is) a reklamációs határidőre érdemes figyelni, mert néha egészen közel van a szállítási határidő és a felszólamlás végső határideje. 60-80 nap körül van.
Ezért ha nem jön a cucc, még az ígért végső határidő előtt 1-2 héttel érdemes az eladónak jelezni a hivatalos email rendszeren keresztül.
Az etsy egy egészen más világ. Saját fizetési rendszerrel. Többen dolgoznak velük, hiba nélkül. A jutalékuk állítólag magas, nehezebb a pénzhez jutni mint régebben, de minőségi gondok nem merültek fel velük.
A vakerás cuccok nagy többsége simán a kínai áruk viszonteladása. Sok esetben még nem is rendelkezik velük, majd a kifizetett pénzemből rendeli. Azt én is meg tudom tenni, fele annyiért.
De nem baj, legyen minél több forrás, lehetőség. Legyen módunk VÁLASZTANI a pénzünkért.