Hogy tudd kivel állsz szemben: a netmanian és a terminal-on "gabe"-ként ismernek...
Úgy hiányoztál, hogy utánad jöttem vitázni.
Na, de térjünk a lényegre. Mint azt Te is jól tudod legalább annyira rühellem a Skoda-t mint a Rönót, de ebbe most nem megyek bele. Viszont amit még ezeknél is jobban rühellek, az a reakcióval teli indulatos hozzászólástömeg, a másik fél legyalázása primitiv, tudatlan módon.
Döntsd el miről is nyitottál topic-ot. A Sedan-ról vagy az 5 ajtós ferdehátúról?
Ugyanis amikor az árat kell emlegetni akkor Sedan árát mondod, amikor meg csomagtartóméretet, akkor meg 5 ajtóst. Mikor melyik jobb neked ugye?
Tény, hogy a Punto motorja a vezérlés miatt korszerübbnek mondható, jobban gyorsul vele a könnyebb kaszni és kevesebbet is fogyaszt az emltettek miatt. De ez még nem elég az autozáshoz. Azt a majd 18 %-al több nyomatékot OHV vezérlés ide vagy oda, érezni.
Én vezettem mindkettöt. A 60-as ELX Punto-t és a 68 lovas Fabia Comfortot. Ha nem ismerném a motorokat és csak a tesztvezetésböl leszürt tapasztalatokat kellene figyelembe venni akkor a következöket mondanám:
- gyorsulásban érzékelhetö különbség nincs
- 4. és 5. fokozatból a Fabia észrevehetően jobban húzot alacsonyabb fordulatról
- a Punto motorja csendesebben és kultúráltabban járt minden fordulaton (kisebb rezonancia)
- a Fabia tágasabb, minőségibb kidolgozású, anyagfelhasználású
Ezek után jöhet a fogyasztás, ár, miegymás.
De nem leszarozni meg lereakcióskodni rögtön mindent ami nem Fiat....
És akkor mi van, ha havernak a három éves Puntójában úgy szólnak a műanyag belső elemek, hogy aki beleül először csak zavartan néz, azután már csak mosolyog rajta!? És a srác faterjának a Brava 1.4 12v ugyanezt eljátszotta. Ment az mint a ménkő, jó volt a hangja, de belül úgy zörgött az is, mint egy szekér. A "hifi"-ről meg ne is beszéljünk, mert az meg vicc volt. Alap Bravaban hátulra még az előkészítés sem volt meg, csak a hangfal "szellőzője". Az első recsegők meg fél hangerőnél puffogtak és zörögtek a burkolattal együtt. Ha az emberfia a kazettás magnót ki akarta volna cserélni(CD-re), csak a középső konzol szétbarmolásával tehette volna. És ez nem általánosítás, ahány ilyen tipussal találkoztam a "hifit" mindegyik gazdája lehordta. Szerény véleményem szerint akkor már egy Fabia precizebb és elegánsabb egy Bravanál. Ha persze a helykínálat terén megelégszünk a Skodával.
"A Skoda onsulya nagyobb. Punto: 875 kg, Fabia (otajtos): 1140 kg. A kulonbozet 265 kg, azaz tobb mint egynegyed tonna! Ugyanez indokolja a nagyobb fogyasztast is!"
bocs egy kicsit valóban elszáltam, de akkor sem értem, hogy mit akar ez az ember elérni
beakarja bizonyítani, hogy a fabia rossz és drága
mert ő fiatot akar hát vegyen fiatot és legyen boldog vele EZ KOMOLY? nem poén
a Punto még 1200ccm-es motorral is jobban sprintel 100-ra.
A Skoda onsulya nagyobb. Punto: 875 kg, Fabia (otajtos): 1140 kg. A kulonbozet 265 kg, azaz tobb mint egynegyed tonna! Ugyanez indokolja a nagyobb fogyasztast is!
mögém sem a puntoba sem a skodába nem lehet beülni.
Ugyan mar, Mongoose, mindenki, aki latott mar, tudja, hogy a Te magassagod nem atlagos. Ettol meg barmelyik auto belso tere nagyobb lehet a masikenal.
Ezzel szemben a puntonak klasszisokkal nagyobb a csomagtartója...
Pontosan 37 literrel.
azért a pénzért Fiat Brava 1.2 80LE-t kapok
Merthogy ugye egyelore a Fiat sem tud megfelelo 1.4-es motort gyartani. :-( Egyebkent ha garantalnak nekem, hogy a Brava ugyanolyan jol teljesit az utkozesi teszteken, mint a Fabia vagy plane a Punto II., en is jo vasarnak tartanam. De ahhoz mar oreg konstrukcio, bar a formajan ez meg nem latszik. (Szubjektiv velemeny.)
Ha már a gyorsulásról, sprintekről és a kocsik teljesítményéről, dinamizmusáról van szó, akkor lenne egy kérdésem.
Kicsit off.
Az 1 literes Yaris papíron ha jól tudom jobb, mint a 78-as évjáratú VAZ-2103(Lada 1500 :-)), de ha beleülsz és megpróbálod a papíron levő dinamizmust előcsalogatni, azt érzed, tapasztalod, hogy a Lada igaz 1500-ös motorral, de papíron kisebb teljesítménnyel és nyomatékkal és nehezebb kasznival mégis jobban "szedi a lábát". Ez érzéki csalódás, vagy tényleg így van?
Mielőtt elfogultsággal vádolnátok nem én végeztem az öszehasonlítást, bár a ladát én használom. Én egy 1,4-es 8 szelepes Cordobával hasonlítottam. A cordoba halad, de a Lada agresszívebbnek tűnik. MOst akkor mi van? Mit is takarnak a katalógusadatok??
Te úgy nagyjából valaha az eletben láttál már Punto műszaki leírást, vagy csak vagdalkozol a hülyeségekkel:
"Mivel jóval nagyobb mint mondjuk egy Punto (csak hátul alacsonyan fut a tetővonal), és a 68 lovas,illetve az olcsóbb 60 lovas motor is nyomatékosabb mint mondjuk a 60 lovas Punto motor"
/A gyári fogyasztási adatokat írtam mindenhova, abból kiindulva, hogy mindegyik u.az a szabvány alapján van mérve./
Milyen nyomatékosságról beszélsz? Szerinted bármelyik motor nyújt valami olyat ami említésre méltó lenne? Kiváncsi lennék arra az emberre aki 18-20Nm-es külömbséget kiautózik, arról nem is beszélve, hogy a Punto még 1200ccm-es motorral is jobban sprintel 100-ra.
Kicsit szánalmasnak találom, hogy még hivalkodsz is azzal, hogy a Skoda 1400ccm-es motorját bátran oda lehet állítani egy 1200ccm-es motor mellé. Ma már a standard az 1400ccm-es autóktól a 80-90-100 lóerős teljesítmény.
Inkább szerintem arról kéne beszélgetni, hogy az a szerinted nagyon jó motr fogyasztási adata miért 9 liter fölött van jóval?
Szóval szeretem az ilyen hozzászólásokat. Kb olyan szintü volt mint a "az én apukám úgy is erősebb"...
A méretekhez csak annyit szólnék, hogy lehet, hogy a Skoda szerinted nagyobb belül de mögém sem a puntoba sem a skodába nem lehet beülni. Ezzel szemben a puntonak klasszisokkal nagyobb a csomagtartója...
A Fabia sedan áráért pedíg ismét csak annyit mondok, hogy ehhez az árhoz hozzárakok 100 ezer forintot és azért a pénzért Fiat Brava 1.2 80LE-t kapok ABS-el és Klimával a többi extráról nem is beszélve.
Ez a pénz szerintem átlagos a Fabia Sedan-ért.
Mivel jóval nagyobb mint mondjuk egy Punto (csak hátul alacsonyan fut a tetővonal), és a 68 lovas,illetve az olcsóbb 60 lovas motor is nyomatékosabb mint mondjuk a 60 lovas Punto motor. Ez talán ér annyit mint +1 légzsák, computer, meg ablakemelő nem?
mi a bajod neked a skoda fabia-val?
nehogymár te mond meg, hogy mennyi legyen az ára
gondolkozzál már egy kicsit
rengeteg autó van a piacon és a minőségi új fejlesztésű autók drágák
te tiszta hülye vagy
Töünk nyugatra semmilyennek nem vasaroljak a Thaliat, maximum a Cliot, mert ott nem lehet kapni.
Mindamellett en nem szolom le ezeket az autokat, mert örülök, hogy nagyon sokan tudnak maguknak venni ilyen "csaladi" autokat. Sajnos nalunk meg nem tart ott az atlagember keresete, hogy akar egy Boraba, vagy A4-es Audiba üljön. Viszont ezek az autok (Polo Classic, Cordoba, Fabia Sedan, Thalia,...) tökeletesen megfelelnek a celnak, miszerint eljussanak vele akar videkre is az egesz csaladdal es az összes csomaggal.
A masik, ami erdekes, hogy nalunk meg mindig nem igazan elterjedt a klima megvetele/rendelese az autohoz. Ezt akkor ertettem meg igazan, amikor en elöször a Fabiat neztem ki magamnak. 100 LE klimaval, Elegance valtozat + 200.000 Ft ertekü extra ajandekba valaszthato volt. Az auto akkori ara 3.530.000 Ft lett volna, ami vegül 3.300.000 lett. Ekkor jött a Golf klima akcioja (Edition), es a Golfot kedvezmennyel (+ el.ablak, oldallegzsak) 3.500.000-ert kaptam meg. Szerintem megeri a felarat, mert azert ez mar teljesen mas kategoria, meg ha nem is annyira fullos, mint a Fabia lett volna (fenyszoromoso, tempomat, bezs karpit, 15" alufelni, ülesfütes,...), de a motor az legalabb nem 1.4 100 LE, hanem 1.6 105 LE, es a benzintank is tiz literrel nagyobb (ami nekem nagyon fontos).
"Bezzeg a magyaroknal, cseheknel, lengyeleknel, szlovakoknal, törököknel..."
Mert errefelé első autónak vásárolják, tőlünk nyugatabbra másodiknak. És egyetlen autóként a honi családoknak ezek a kis méretű autók csomagtere alapban parányi, de a hátsó "doboz" odabiggyesztése után már alkalmassá tehet két kisgyermekkel rendelkező párt egy hét balatoni kiruccanásra. És a Fabia valahol elegáns is, apuka mehet vele a hivatalba melózni. Majd ha a gyerekek megnőnek, lehet spórólni nagyobbra is. :))
Én az első ilyen Clio-droidot Isztambulban láttam az ősszel vagy tél elején. Akkor még nálunk nem hallottam róla. Meg is néztem 1-et közelebbről. Határozottan Thalia volt ráírva.
Most januárban is jártam ott, rengeteg futkos már belőlük, de még mindig a Thalia név rémlik. Ettől még lehet más neve, nem az a fajta autó, ami után megfordulok.....
Nem csak ott, hanem a Renault nemzetközi oldalan is. Egyebkent körbeneztem, de nemeteknel, franciaknal, meg normalisabb orszagokban nem is aruljak ezt a tipust. Bezzeg a magyaroknal, cseheknel, lengyeleknel, szlovakoknal, törököknel...
Hogy a felreerteseket eloszlassuk: a Thalianak nem ez a valodi neve. Nem tudom, hogy melyik okostojas talalta ki a Thaliat, de itt az eredeti, hamisitatlan Clio Symbol:
Az év elején vettem autót. Amikor megláttam a Thalia árát és felszereltségét rohantam egy Renault kereskedésbe. Az nem zavart volna, hogy ronda mint a bűn (szubjektív), de ha beültem a vezetőülésbe, akkor mögém már egy normál méretű ember sem fér be. A Fabia Combi-ba (ha jól tudom az 5ajtósnál egy kicsit kisebb a hátsó utastér, Sedanról nem tudok semmit), "magam mögé" is befértem. (190 cm vagyok). Ez még az Octaviat is veri. Egyébként a topicindítónak igaza van a Fabia Sedan Classic kicsit drága, de egy Fabia Combi Comfort (2 légzsák, szervo, ...) 2.721.000 volt akkoriban. És az ABS csak 100eFt felár. Ehhez foghatót akkor nem találtam.
Sajnos a Fabiak nagyon mennek, így nincs akció sőt az árukat is megdobták.
Oke, valoban, Cliot irtam es Thaliat ertettem alatta. Figyelmetlen voltam, de nem veletlenul. Autogyartol fugg, hogy az eredetileg csapott faru modell lepcsos hatu valtozatat minek nevezik. Fabia – Fabia Sedan; Clio – Thalia; Polo – Polo Classic; Ibiza – Cordoba; Golf – Bora; Megane – Megane Classic. A felsoroltak ugyanazon fodarabokbol epulnek fel, bar az elnevezesuk esetleg mas. Meg egyazon konszern eseteben sincs logika, mint az a felsoroltakbol kitetszik… Summa summarum: A Thalia a Clio lepcsos faru valtozata, amit – valoszinuleg a marketing osztaly dontese alapjan – Thalia neven vezettek be. Remeljuk, nem azert, mert attol feltek, hogy a torok gyartas miatt minosegileg esetleg nem eri majd el a Clio szintjet…
Mármint azt rakják össze Törökországban (meg a Cliók egy részét).
Miért kell állandóan leCliózni a Thaliát? Itt a Thaliával hasonlították össze a Fabiat...
Naszóval, hogy tisztázzam. Mint azt a társaság nagyrésze megértette a topic alapvetően a lépcsőshátú Fabiáról és annak elszállt áráról szól.
Tehát az autó alapára 1.4 68LE motorral 2,57 millió forint. Ezért szervókormányt és 1 db légzsákot adnak. Ez az amit én nagyon sokallok.
A lépcsöshátú autók divatját és a feléjük támasztott igényeket én is megértem és tudok is róla. Mivel még nem nyilvánítottam így konkrétan vélemény, hogy ha a ma a piacon jelen lévő két ilyen autó közül kéne választani akkor -bér a fogamat szívva- de valószínüleg én is a Fabiát választanám. Egyszerűen azért mert a Cliot a törökknél rakják össze. Valamint szerintem a Fabia a Clionál szebb.
Ha viszont tényleg vennem kéne akkor hozzátennék 100ezer forintot (nem sok pénz ugye?) és vennék egy Bravát klimával ABS-el és sok mással 1.2 16V 85LE motorral. Szerintem nagyobb is és kényelmesebb is mint egy Fabia. Az hogy szebb-e azt meg mindenki maga dönti el.
"A Fabia Sedan csomagtartojat meg nem lattam eloben, a Clioe viszont nagyon alacsony, magasabb targyak nem fernek el benne. (Cserebe viszont jo hosszu. Lehet valasztani, kinek mi a jobb.)"
Clio alatt itt Thaliat értesz? Merthogy a Clio csomagtartója éppen hogy rövidke, a Fabia (5 ajtósé) pedig hosszabb (de a leghosszabb és elgnagyobb a Puntoé).