Ismétlem, hátha megérted, a földmunkákat el lehetett volna készíteni az orosz államadósság terhére. Ez sokkal olcsób lett volna, mintha azt teljes áron végezné el kivitelező. Ráadásul az orsotzz államadósságot sikerült szoci potetentátok feneketlen zsebébe elsüllyszteni, milliárdos tételben, persze bagóért, töredékáron. Ha te ezt képtelen vagy megérteni, itt fel is függeszthetjük a vitát.
Persze lehet továbbra is szajkózni, tender, tender, tender, majd rááll a papagájod kis agya egyszer.
Egy pályázaton dokumentálva vannak az ájánlatok, persze a vesztes nem törődik bele ebbe, ez így van rendjén. Orosz mélyépítő cégnek kellett volna nagyon a munka, de ez nem úgy működik hogy kell a Keletitől a kelenföldi pályaudvarig metro, majd hasraütök és azt mondom tartozásfejében majd elkészítem. A vége az ilyennek az lesz hogy vitatkozik a 2 fél én nem így gondoltam még ennyivel tartozik egyik a másiknak, majd nem fejezi be a munkát, másik kivitelező meg azzal jön ez után a sarlatán után nem lehet csak ilyetén módon helyrehoizni a hibát de az jóval többe kerül. Az egyedüli járható út a tender. Aki a legjobb ajánlatot teszi az kapja meg a munkát. Magyar mélyépítők teszik le a legjobb ajánlatot övék lesz a munka, ha a német akkor az övék. EZ nem szerelem ez üzlet, itt komoly pénzek forognak kockán.
igen, továbbra is vallom, hogy Demszky a felelős a kutyakakiért, de nagyon is, a londoni polgárok nyilvánvalóan a londoni polgármestert, a rómaiak a rómait hibáztatják, ha az ő városuk is kutyakakis. Normálisban így szokás. Ez lenne a demokrácia. Nagybetűvel: Demokrácia.
Az orosz ajánlat pedig messze a legolcsóbb volt, kb a harmada egy teljesáru beruházásnak, mert egy részét államadósságból vállalták volna, Demszky elszabotálta, hazudott egy bankgaranciával kapcsolatban, az orosz kereskedelmi tanácsos cáfolta is. Rendesen, dokumenttel. Mert Demszkynek a franciák kellenek. Nem nlézi ez mennyibe kerül nekünk, neki jó üzlet. Ez lenne a narancsköztársaág Budapesten!
A metrószerelvényeket, mozgólépcsőket., állomások kialakítását persze lehetet volna pályáuztatni. De az alagút attól még alagút marad, bárki fúrja is! Ja, és az oroszok sok helyen bizonyítottak már, metróban, annak is a földmunka részében nagyon erősek.
Gondolatmenetedből logikusan következett, ha Demszki a felelős a sok kutyaszarért illetve tehetne ezügyben valamit, akkor talán helyi szinten elő lehetne vezetni és egyben jó példával lehet elöljárni. Természetesen a választ tudod te is rá, nem lehet e kérdést megoldani, csak radikális eszközökkel és ezt nincs olyan szervezet amely végrehajtsa.
Maradjunk inkább a villamosoknál. A metrora félretett pénzt metrora kell elkölteni, a villamos beruházásra pedig a közelgő költségvetésbenm kell helyet találni, ha egyáltalán lesz új(régire) PÉNZ. Orosz államadósság fejében metrót készíttetni szintén helytelen légből kapott ötlet. Itt is pályáztatni kell az építtetőket és ha az orosz ajánlat a legjobb velük kell elkészíttetni. Ez egy rossz gyakorlat hogy pályáztatás nélkül lehet nagyberuházásoknak a megrendeléseit megnyerni. Egy Narancsköztársasságban* elmehet még az ilyen módi de itt Európában ez nem szokás.
Igazad van, a főváros üljön tovább a százmilliárdos pénztartalékán, ne vegyünk hét milliárd forintból 68 darab villamost, mely a bkv legkorszerűbb járművei lennének, járjunk továbbra is az ötven éves ócska csotrogányokkal. Ja, és győzd meg a bkv-t és a műszaki egyetemet, hogy rosszul számoltak, nem érné meg, mert ők azt állítják, hogy szolgáltatásban eklőnyös, üzemeltetésben megtakarítást hozna a vétel.
A félár nem stimmel, ezek a kocsik újonnan 7-800 millióba kerülnek, ami jelent heted-nyolcad árat, a kétszázmilliós ígéret pedig valahogy nem tűnik komolynak.
Demszky gigantikus kalandorjátszmája a metro, amit a kormányzat - jelen formájában - nem támogat. Ha demszky megcsinálja amit akar, akkor felépülnek a megállók, anélkül hogy a földben alagút lenne. Mindenki látná a megállókat, és pont a választások előtt készülnének el.
Egyébként ez a világban sehol nem szokás, előbb a földmunkák, utána a megállók. Demszknek nem volt jó, hogy az oroszok államadósságukból végezzék el a földmunkát, ez ugyan olcsóbb lenne nagyságrendekkel, de neki a francia kivitelezők kellenek.
Ha megvesszük a vilamosokat, Demszkynek marad kb 93 milliárdja erre a gigantikus csalásra, ha nem akkor 100 milliárd. Toovábbá mivel itt egy önkormányzattól vennék a villamosokat, DG nem számíthat csúszózsetonokra, ez a baj.
Én még azért reménykedem egy logikus magyarázatba, de mostmár tényleg elmegyek aludni, mert nagyon álmos vagyok:(
Már a topikváltások közben is le-lehunyom egy picit a szemem, ugyhogy minenkinek jó éjsz.......
A lényeg fizessen a vevő aztán majd lesz valahogy. Kit érdekel van-e szervíz meg alkatrészutánpótlás, mi mennyibe kerül majdan. Tejel a vigéc a birka meg beveszi. Úgy látszik Bukarestnek több esze van ők egyből nemet mondtak. (lehet hogy azt mondták ennyi kenőpénzzel menjenek Pestre ott még lehet hogy ennyi is elég)
LieberMan! Sorold fel szépen hogy hol vannak Szdsz-es és Mszp-s polgármesterek és támaszd is alá hogy ott több a kutyaszar is. Na menj a fenébe!
Zugló és a VII. ker. jut hirtelen eszembe, kutyaszar ügyben nem tudok nyilatkozni a VII.ben biztos tele van. A XI. és XII. ben Fideszes ill. MDF-es van. Kutyaszar nyakig, de A Sbes ciklusban is sok volt a XII.ikben erre mérget vehetsz ez nem polgármester függő.
Szóval szeretett barátom jobb érvekkel hozakodj elő. Bunkók vagyunk és kész. Összeszaratjuk a környékünket és hagyjuk is.
A válasz egyszerű a hannoveri ügynök ezeket a kpvioselőket szponzorálta. Másrészről jön az albérleti duma, hogy milyen hatalmas üzlet. Sok pelenkás meg beveszi, tized áron venni egy méreg drága villamost, aztán majd kell venni egy relét arany áron a Siemens-től darabja majd 200 DM. A hazai meg 2000 Ft. lenne ebbe meg milyen zsír férhet bele.
Gondolj bele egy 15 éves Mercedesbe mennyibe kerül egy pótalkatrész és egy új Opel Astrába amit hazánkban szerelnek össze netalántán hazuai beszállítóval. Ezek a világtalanok nem látnak a szemüktől, vagy nem is akarnak látni. Egy a lényeg durr bele a Demszkibe hadd rohadjon a főváros.
Kedves LKU !
Addig én is eljutottam , hogy igy kb. féláron jutunk hozzá, dehát mégiscsak használtak és mégiscsak a GANZ-tól veszünk el munkalehetőséget igy, arról nem beszélve, hogy ugy tudom l év garanciát vállalnak a villamosokra, utána mehetsz rekalmálni , leginkább a sóhivatalba, mindennap 5-7-ig.
egyrészt azért mert egy, a hannoverihez hasonlítható szinvonalú új villamos ára 7-800 millió forint. A hazai munkahelyeket természetesen kell, mondjuk akkor ha új villamosok beszerzése lenne, reméljük DG után egyszer lesz is soron. Ha valaki 200 millió forintért ígér látatlanban új villamost, az egyrészt olyan is, másrészt eleve gyanús.
Ha a vétel nyélbe üttetik, ezek a villamosok lesznek a bkv legmodernebb villamosai. A beruházást mind a bkv, mind a mászaki egyetem támogatja, ez utóbbi komolyabb vizsgálatot is végzett az ügyben.