Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2025.02.02 -1 0 112277

Ha élmény, akkor ev kell neked. Kivéve, ha a sebességváltás az élmény.

 

Én továbbra is hidegrázást kapok az ilyen közlekedéstől, de:

"Mondjuk odáig is mentem rendesen 170-180-nal így melegítettem az akkut, meg ment az előfűtés is. 50fokos akkuval érkeztünk a töltőhöz. Utána is legalább lehetett kényelmesen menni 170-180-nal tovább. Plaid-el egy Kecskemét oda vissza megvan itthonról 180-200-zal 272km és még 10% marad benne. HA tölteni kéne 25-35p alatt megy 85-90%-ra és megint lehet nyomni neki. Most télen nem használom csak az Y-ont, de mentem vele egy kört hogy kicsit mozogjon, 40km-en megette az 1/4 akkut 50-es fogyasztással, de volt minden gyorsulgatás, 180-265kmh haladás végig."

Előzmény: rvf400 (112274)
skt15 Creative Commons License 2025.02.02 0 0 112276

Amúgy nem kommentháborút akarok, csak azt írtam, hogy nekem mi jött/jön be.

Előzmény: skt15 (112275)
skt15 Creative Commons License 2025.02.02 -1 0 112275

Megvannak még a belsőégésűek is. 

Ez a 110-ezés most egy "helyzet" volt, amúgy 130-140 a tempóm vele.Le is írtam, hogy akkor hogy működik a dolog.

 

Az elektromost vezetni nekem sokkal nagyobb élmény, mint a belsőégésűeket. (Anno RS6 performance után váltottam az első elektromosra, így értsd!) 

 

Előzmény: rvf400 (112274)
rvf400 Creative Commons License 2025.02.02 0 0 112274

Kanizsai vagyok, úgyhogy rögtön itt a pálya  ;-) ...Milyen volt az utazóautód a villanyos előtt, és milyen volt átállítani a lelkivilágod a 110-es pályázásra ? Bevallom fogom a fejem, mikor előzöm a villanyosokat a pályán. Igaz, nekem az autó nem csak közlekedési eszköz, élményt is ad.

Előzmény: skt15 (112273)
skt15 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112273

Múlt héten voltam Budaörsön (Hévíztől 10km-re lakom)

0 fok volt, 4 személy, 110. Hazaérve 70km maradt bent.

Amúgy ha leérsz, a fürdő bejáratától 100méterre ott a töltők, vagy útközben a SUC-okon 20-30km-t beletolsz percenként. 

 

Ugyanez, csak Váci út, 140-nel, Törökbálinton 10 percet töltöttem a SUC-on. (nem kellett volna ennyit, mert bőven hazaértem volna kb. 5 perccel is, de eddig tartott a kétbetűs kitérőm) 

Előzmény: timla (112272)
timla Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112272

Egyre többször játszom el egy Y vásárlásával, de én még mindíg úgy érzem, hogy nekem nem lenne jó. Előfordul, hogy reggel felkelünk és úgy döntünk, hogy elugrunk valahova strandolni/bringázni/etc és még aznap este vissza is jönnénk. Legutóbb egy Budapest-Hévíz-Budapestet tekertünk le, kb 400 km, sebesség 130-150 között ahol lehet. Nekem ilyenkor nem lenne kedevem megállni tölteni. Minden másra, tehát a napi rutinhoz, rendszeres vidék utakra, nyaraláshoz jónak tartom az e autókat, mert ott tudok előre tervezni, de a spontán nagyobb kiruccanásokra - szerintem - nem alkalmasak.

Előzmény: skt15 (112267)
MZ/Y Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112271

Városba (és akár agglomerációra) teljesen jó a Spring, a 65 lovas 1 tonna alatt, 1 évesen 6 milla alatt megvan.

Előzmény: csíkos-háTTú (112266)
MZ/Y Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112270

Ha veszel újat, nincs különbség:

Normál esetben megvetted 6 milláért, 6 év múlva eladtad 4-ért, hozza tettél 2,5 millát, és vettél egy újat. Most meg eladod 6-ért, de az új már 8,5, pont ugyanott vagy. Csak placebo, hogy de jól jártam - illetve jó azoknak a keveseknek, akik csak eladják, mert leteszik az autót. (Persze az a 4 milla nekik sem annyit ér, mint mikor befizették, szóval náluk is mérsékelt azért a haszon, de több.)

Előzmény: kkn (112264)
skt15 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112269

Természetesen nem az árakra gondoltam, hanem mint hajtásra. 

"Kémiailag nem alkalmas" hosszútávra... Már ne haragudjon aki ezt írta, de ilyen baromságot régen hallottam. 

Előzmény: rvf400 (112268)
rvf400 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112268

Mert ami elég lenne, arra nincs pénzem.

Előzmény: skt15 (112267)
skt15 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112267

Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy a kb. pár % kivételével (trailer, utánfutó stb.) kinek nem elég egy villanyautó.

1000km-t is megyek vele néha naponta és nem érzékelek érdemi időveszteséget. (Országunk + tőlünk nyugatra).

 

Előzmény: csíkos-háTTú (112266)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112266

Persze, azért írtam, hogy nekem mi a fontos.

Én csak arról tudok, hogy jelenleg, és a közeli jövőben hogyan van szükségünk autó(k)ra. Arra, amire mi használjuk a két Skodánkat, arra a villanyautó nem alternatíva. Részben a hatótáv miatt, és azért, mert tetszik, nem tetszik, a villanyautó jelenlegi formájában - kémiai áramforrás - hosszútávú utazásra nem igazán alkalmas. Egy Octávia utas- és csomagterét kínáló villaynautó tömege az jóval 2t felett van, Hópihe meg 1180kg.

Jelenleg itt Pesten nincs naperűművünk, Szolnokon meg lógassam ki a hosszabbítót a 3. emelti erkélyünkről? Ergo, bár jó lenne a rövid, városi utakra használt Fábiát leváltani, de a VAG csoportnak nincs erre a célra megfelelő autója. Ugye az elektromos Citigo az megszűnt, és, ha lenne is, akkor a töltése problémás, mert nem nagyon van a közelünkben sehol töltési pont.

Szóval, nekem, hangsúlyozon nekem, a villanyautózás nem igazán lenne gazdaságos. Márkahű sem tudnék lenni, mert nincs elektromos Skoda, ami nagyjából egy Octávia, vagy Fabia méretű autó lenne.

Előzmény: skt15 (112265)
skt15 Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 112265

Többek között villanyautóval is járok. Nálam már a belsőégésű nem alternatíva.

Kinek mi...

Nem érzékelem az általad írt időveszteséget, ellenben azt igen, hogy sokkkkal jobb használni.

 

Előzmény: csíkos-háTTú (112262)
kkn Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112264

Kinek mik a preferencái. Aki meg tud alkudni ezekkel, annak pici kellemetlenség. Aki nem, annak nagy. 

 

Valóban mindkettőnél van értékesés az infláció miatt. Dehát számszakilag értelemszerű, hogy az azonos áron eladás kisebb veszteség, mint a drágább helyett olcsóbban. No és miért ne vehetne ismét egy kisebb értékesésű használtat? Amikor kevesebb lesz a ráfordítás, mint az újnál. Sokféleképpen ki lehet hozni a matekot. Nem csak a közlési szándéknak megfelelő egyenletet felállítani.

Előzmény: MZ/Y (112263)
MZ/Y Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112263

Ebből az utolsó mondatod kilóg a sorból, ez egy speciális eset a magas infláció miatt. És ahogy írod (és Te fel is fogod sokakkal szemben), hogy ok, hogy annyiért adod el, mint 4-6 éve vetted (ettől rengetegen elélveznek), de ha veszel helyette egy újat, már sokkal drágább lesz. Ugyanúgy meg van az értékesés, csak máshogy látszik.

 

Amelyik tud - tényleg - gyorstöltést, ott egyre kevésbé érvényes amit írtál. Természetesen kicsit kenyelmetlenebb, mint a benyás/dízel, de tényleg kicsit. Főleg, ha tudsz otthon tölteni.

Előzmény: csíkos-háTTú (112262)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112262

Tegyük fel, hogy vennék egy SUV-t. (Soha ne mondd, hogy soha, de jelenleg én nem tudom magam elképzelni egy ilyenben.)

1: Jelenleg egy 105LE-s kocsim van, és nekem nem hiányoznak további lóerők a ménesbe. Vagyis, nekem tök mindegy, hogy egy 150LE-s belsőégésű motor, vagy egy 300+ LE-s villanymotor hajtja a kocsit.

2: Nem figyelem nagyon az ilyen kocsik árait, de egy Kodiaq-t ma úgy 15-20miska körül el lehet hozni. Az Eniaq meg 28-ról (?) indul. A két kocsi nagyjából azonos teret kínál. Nekem meg az a perdöntő, hogy két, kb azonos nagyságú verda közül mennyi az áruk? A felszereltségükben meg a Kodiaq csúcsa az valahol 20 miska körül lehet, a "fapados Eniaq meg ennél magasabbról indul.

Nem látom be, hogy miért ekkora az árkülönbség? A technológia, az nem magyarázza meg. Legalábbis számomra nem. A villanyautó egyéb, jelenleg fennálló kényelmetlenségeiről meg ne is beszéljünk! Nem mindenkinek jó, hogy nem ott tankol, ahol akar, nem mindenkinek van ideje 5 perc helyett akár 40-300percet is eltölteni egy tankolással, amivel aztán jó esetben mehet 2-300km-t.

És jön az"üzleti" szempont. Én ma az Octaviánkat szükség esetén el tudnám adni annyiért, amennyiért vettem, vagyis csak az inflációt buktam vele a fenntartási költségein felül. Az új áruk mennyi százalékán is lehet eladni a piacon egy használt villanyautót? Nem árulni, eladni!

Előzmény: skt15 (112257)
TWdoktor Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112261

Viccnek szántam az előző hozzászólásomban is idézett mondatra, amit jeleztem is egy mosoly jellel: "Most lehet visszatérek a gyökerekhez:)"

 

Előzmény: Rosep (112259)
kkn Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112260

Volt 2003-as Fabiám, az is jó gép volt, a konstrukciós bibik kezelése után pláne. Most szorul majd ki az Octi miatt a 2006-os Polo, a Fabia " testvérmodellje ".  Egyszerű autó, szerény szervizköltségekkel, az 1.2 varrógép kinstrukciós hibái dacára. Alig kellett rá költeni, pár dolog szorult csak cserére. és mindig csont nélkül ment át a műszakin. Még gyári lengéscsillapitók, hátsó fék pl. , és azokkal is jó volt eddig.

A dízel Octavia nem lesz már ilyen szerény üzeneltetési költségű valószínűleg. Dehát más világ azért a két autó, és az Octi csak többet nyújt.

Előzmény: csíkos-háTTú (112253)
Rosep Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112259

Nahát, visszavonz a politikusi munka időtöltés?:) Modiknak megismétlem:)

Ezt most lehet, hogy (csak) én nem értem...?

Előzmény: TWdoktor (112256)
sr1 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112258

Mindekettő túl van árazva.

 

 

Előzmény: skt15 (112257)
skt15 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112257

Az alma-almát arra értettem, hogy kb, hasonló teljesítmény/felszereltség mellett duplája árban az Enyaq!?

Előzmény: csíkos-háTTú (112255)
TWdoktor Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112256

"Most lehet visszatérek a gyökerekhez."

Nahát, visszavonz a politikusi munka időtöltés?:) Modiknak megismétlem:)

Előzmény: Rosep (112252)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112255

OFF

Mind a kettő egy viszonylag nagy SUV, nem?

ON

Előzmény: skt15 (112254)
skt15 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 112254

Enyaq ára duplája a Kodiaq-nak??? (alma-almával)

Előzmény: csíkos-háTTú (112253)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.01.31 0 0 112253

1981-ben vettük át a Merkur csepeli telepén az első Skodánkat. Azóta egy rövid interregnum volt - Mitsubishi Galant - és egy párhuzamos kocsi az akkori Skodákkal (Citroen BX14), de ezek gyosan kikoptak. A Mitsubishi az nem a műszaki tulajdonságai miatt ment.

Ma egy 2014-s, III. generációs Octaviánk van, és egy 2007-es I. generációs, de már facelift utáni Fabiánk. Nem tudom, mit hoz a jövő, de 60 évesen én már nem nagyon ugrálok. Pláne nem úgy, hogy igaz némi hátszéllel, de tegnap hoztam el a Fabiát éves szerviz + vizsga után a kedvenc (igen, ugyanaz, mint régen!) márkaszervizemből úgy, hogy kilenc darab tízezeresből még kaptam is vissza valamennyit, és nem csak fém pénzt.

Szóval igen, még skodás vagyok, és egy darabig úgy néz ki, hogy az is maradok.

 

Habár! Ha minden az álmaink szerint alakul, akkor nem tudom, hogyan leszek márkahű? Ugyanis elektromos autók terén a Skodának nincs alternatívája számomra. (Másnak sem amúgy, de most maradjunk a cseheknél!) Ugyanis egy Fabia, vagy Octavia méretű, értelmes teljesítményű ilyen autó nincs. A VAG-nál sem! A csoport MEB platformja az nekem nem játszik. Köszönöm, 1981-1992 között volt már farmotor, hátsókerék hajtású autóm. Szerettem Dezsőkét, a 120L-t, de ma már nem vennék ilyen hajtású kocsit. Nem én vagyok Kiss Dezső, vagy Ferjáncz Attila. Meg amúgy sem vennék semmilyen SUV-t. És azt sem értem, hogy az Eniaq ára miért a duplája egy Kodiaq-nak?

 

 

Előzmény: Rosep (112252)
Rosep Creative Commons License 2025.01.31 0 0 112252

Nohát, te még mindig Skodás vagy?

Én a Fabia, Octavia után kicsit eltévelyedtem. :)

Anno sokat írtam ide... Most lehet visszatérek a gyökerekhez.

 

Köszönöm a válaszodat!

Előzmény: csíkos-háTTú (112245)
nohab Creative Commons License 2025.01.31 0 1 112251

Az 1.4 TSI hűtőköre pontosan ugyanaz, ebben nincs különbség. Ha nagyon szőrszálszhasogató akarok lenni, akkor az 1.4 TSI pontosan azzal a pár százalékkal több hulladékhővel melegít, amennyivel többet fogyaszt.

A motorzaj a magasabb befecskendezési nyomás miatt mérve is nagyobb az 1.5 TSI esetében, ha jobb a bódé hangszigetelése az ettől független tétel. O3-ban én sem próbáltam, de aki mindkettőt próbálta, az egyértelműen azt mondta, hogy az 1.5 gázreakciója sokkal rosszabb, sokkal lassabban épül fel a teljesítmény. Ha felépült már nincs különbség.

Előzmény: f_zoli (112250)
f_zoli Creative Commons License 2025.01.31 0 0 112250

Amiben az 1.5 TSI szerintem mégis jobb, az a bemelegedés. Az agyonszofisztikált hűtőkör miatt oroszosan jó, garázsból 1 gyenge kilométer után elindulnak a számok és ekkor már meleget is ad. (Bár erre az eTSI motorleállítások miatti melegentartási törekvés biztos rátesz egy lapáttal). Tökazonos vezetési profillal érezhetően kellemesebb. 

 

A motorhangról megosztott tapasztalatodat tiszteletben tartom, nekem részben az ellenkezőjéről van (de ott meg a bódé különbözik körülötte). 

Nálam ez a növekvő skála: O4 1.5 TSI 150LE < O3 1.4 TSI 140LE < O3FL 1.4 TSI 150LE (rosszabb!) 

Ültem O3 1.5-ösben is, de nagyon keveset, pedig az döntené el a kérdést.

Előzmény: nohab (112247)
amator11 Creative Commons License 2025.01.30 0 0 112249

Jogos. A termosztat csere beleferne az onreszbe, de ha kiveszem es a termosztat jo,  hutok rosszak, akkor feleslegesen szerelek, hogy hibasra rakjam ossze. :)

 

A mostani autokon a termosztathaz mar nem egyszeru tortenet, de nem atom fizika. Persze ha alulrol fersz hozza az atgondolando.

 

Viszont a szerviz 100 km-re van, csak ok javitjak, az asszisztance meg csak a helyi szervizbe vinne.

Előzmény: nohab (112248)
nohab Creative Commons License 2025.01.30 0 0 112248

Ha van gari, gyorsan vidd vissza, vagy trélereztesd, nehogy azt mondják, hogy attól ment tönkre, hogy tovább használtad.

Előzmény: amator11 (112243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!