Elnézést, félreérthető voltam. Én vagyok a scaládfő, enyém a bimmer, udvariasan közlekedek (bizony, élvezem is!) és este család nálkül mentem egy hegyeset mert az Astrás majmocska próbálkozott.
"amikor visszavitted, apu nem adott egy sallert? "
Nemtom, nekem 60 lovas X14NZ Astrám van, és kurvára lesz@...vazom azt a sok hülyét, aki azt hiszi, hogy attól lesz fontos ember, hogy siet, mint állat. :-)
"A fontos ember nem siet, azt megvárják." /Ismeretlen milliárdos/
szinházjarat jön szombateste hazafele ismét a 4esen, monorierdő, külterület, egyszer csak egy fekete macska száguld elő a semmiből és a vesés alá kerül.....
3mat le-fel pattant, eztán leverte a bal oldali vízszintes dobtakaró lemez alsót, és szerencsére a macska mancsa pont beleakadt a külsőhőmérsékletmérő érzékelőbe, így az is eltávozott.
ezen a tetves e46-on úgy van megoldva, ha alánézel vannak légterelő izék az alján ami lefele lóg vagy 20 cm magas, na ebbe akadt a macska
Ez már a második eset, a 2005ben egy fácán repült be mértani pontosságal ugyanide pedig akkor gyorsabban mentem és nem okozott ekkora kárt.
A szervízes jót röhögött, amikor elrebegtem hogy mért viszem revízióra az autót, (mert nálam mindíg a bal oldalt célozzák meg a kóborló állatok ha nekem akarnak jönni.)
Javaslom szavazzuk meg:
- minden állat nézzen széjjel mielőtt átkocog az úttesten, vagy lehetőleg csak kamion esetében próbálkozzon
- fény vagy hangjelzés kiséretében, vagy de legalább indexeljen
Nem szoktam ezzel kötözködni de nekem fáj, szerintem 2. osztályos helyesírást sem kéne feledni de komolyan.
A árakkal kapcsolatban én is tudok olyan példát ami üti a te elgondolásod de kb. teljesen felesleges ezen vitatkozni.
Az olajjal kapcsolatos észrevételed meg no comment kategória nekem a suzukiba 3,5 liter olaj kell RS10W60 Castrol literje jó 4000huf míg a bmw-be kell 8,5 liter.
Egyébiránt nem vibből kell ennyivel több mivel egyik 3 henger amig a másik 8. Ja és azegyik asszem 50LE a másik 300LE.
Kérlek. Szóval a légszűrő Original BMW Teile 5625Ft szalonból. Nem 12ezer.
Akkor most összefoglalom. Légbőlkapott információkkal hadoválsz össze vissza, hogy a BMW 10-20x drágább alkatrészárakkal dolgozik, mint a többi autógyártó. Aztán miután az összes állításod megborul, hivatkozol a másodikos matematikára.
Tudod mit, igazad van! A BMW irreálisan és fenntarthatatlanul drága. Sokkal drágább, mint az összes többi autó. Csak hülyék veszik. Kérlek ne is tartozz közéjük, sose vegyél BMW-t! Ez utóbbit minden élcelődés nélkül mondom.
El sem tudod képzelni mennyire telibeszarom, hogy mibe kerül egy puntoba vagy akármibe egy alkatrész!:-)
És pontosan melyik autóba 600 forint a gyári, szalonban vásárolt olajszűrő? Mert csak Lancia ePer-em van de asszerint az 1,2 16V motorhoz az olajszűrő 4923,75 Ft, ami kicsit nevetséges. Főleg, hogy az újonnan 12-15x drágább 750i-hez 3598Ft. Auuuu!:-))
ezt te is érzed, hogy nem korrekt összehasonlítás. az eszkortot száz éve nem gyártják, 525 meg gondolom valami új típus. ráadásul még itt sincs meg a 10x-es különbség sem.
Ettől majdnem padlót fogtam.... bocs, ha már volt....
Én is csak kaptam...
Bemegy egy férfi a kocsmába, leül kényelmesen egy asztalhoz, jön a
kocsmáros, mire ez: "Egy rántotthúst meg egy sört! A BMWésnek meg a
rohadt kurva anyját - Pfuj!" és köp egy hatalmasat.
A kocsmáros meglepődik, de felveszi a rendelést. Míg ez a rendelésére
vár folyamamtosan csak ismételgeti: "A BMWés rohadt kurva anyját -
Pfuj!" és köp mindig hozzá egy jókora csulát a földre.
A többi vendég egyre idegesebb lesz, mire a kocsmáros odamegy a
köpködőshöz: "Legyen szíves, hagyja abba a káromkodást meg a köpködést.
A végén még elűzi az összes vendégemet!"
De ez csak egyre tovább: "A BMWés rohadt kurva anyját!" és csak tovább
köpköd: "Pfuj! Pfuj!"
A kocsmáros idegesen: "Hagyd már abba! Mi a franc ütött beléd!?"
Mire ez: "Hát idefigyelj! Ma reggel a 40 tonnás pótosommal megcsúsztam,
és beszálltam az árokba. Kijönni semmi esély. És ekkor egyszer csak
megáll egy X5-ös BMWés, a rohadt kurva anyját! Pfuj!" Köp. "Kihúzzalak?"
Mire én: "Ha sikerül, bazd meg, esküszöm, leszoplak!"
10L-rel számoltam, mert annyit kellett vennem. De mondom, ez a tétel pl. kijött volna 15e-ből is. Csak én szeretem, ha -20 fokban is első fordulatra finoman zizeg a motor, nem pedig csörömpöl, mert kemény neki az olaj. Mivel benzines, nem nagyon akarok 40-es alá menni viszkózitásban. A 0W-s meg már nagyon instabil olaj, ekkora átfogást szintén nem kockáztatok. Az 5W-40-ből meg van versenyolaj is mindenféle fasza adalékkal, hát naná, hogy megveszem! De senki sem mondta, hogy nem vagyok belebuzulva... :-)))
Olajat én vittem 5W-40, az volt 60e. Szűrő 6800, gyertyákat én vittem 4 pólusút, az 8x4700= ~40e, klíma pucolás töltéssel pollenszűrővel 45e, tárcsát vettem Brembo-t, mert az olcsóbb, az volt 160e a 4db, betét meg 12e/db. A többi filléres volt. Összesen munkadíjjal 419e. Viszont mindenből prémium cucc, és a tárcsák még a gyárik voltak! Ha 100e körül cserélik a féket, és mindenből a legolcsóbb még ajánlottat veszem, akkor bőven 200 alatt lett volna. És azért ez egy 25 milliós nagykocsi, még ha 3-ad áron is megy most. Most újabb 100e km-ig csak olaj és gumi lesz cserélve.
A 160000-esben nálam volt olajcsere, fékfolyadék-csere, klímatöltés és -pucolás, pollenszűrő, légszűrő, gyertyák. Ez nem állt meg mondjuk 50e-nél. :-) (2003-as 745i)
Az elején,mikor a dühöngő lövöldözőt felszólítja a közeg,hogy törvényt vét,fejezze be,le van tartóztatva.Az meg csak fojtatja,erre bemegy Dredd és kilövi.Van jogköre megvédeni az ártatlanokat.Az ilyen kereszteződésen 200-al áthajtó egyénekkel nem nagyon érdemes mást kezdeni,csak kimetszeni,mint a rákot...Csak ez sajnos az életben nem működik.
(audit nem vesz mert jellegtelen, a merdzsó "cigó" autó lett, marad a bimmer, mert az átlag madjar pitscha nem ismeri fel a minőségi autókat ,csak az egyszerű német logókat)
Lassan a bömbi is elveszti a státuszszimbólumát. Nagyon megszaporodtak újabban indián körökben. Ezzel arányosan nőni fog a kereslet is utánuk, mert ugye javítani is kell. (persze nem pénzért fogják vásárolni). Mert csak az a lényeg hogy "jól" menjen, a jogsihoz meg már nem szükséges az általános iskola sem. Megfelelő intelligencia nélkül erős autót? Mi lessz itt?
Most januárban gördültem át a 120 000 ezres szervízen (330Cd), a szűrőknél egy-kétezres különbség van a szalon és a jóminőségű utángyártott között, amitől viszont agresszívvá válok, az a motorolaj. Neten a 8 liter mindig megoldható 18-20 ból és még szimpatikusabb is , mint a márkaszervizes (Castrol Edge 0W-40 vs 0-30, 5-30SLX) 64-70e-ért. Hogy van orcájuk erre?
Épp most csináltam szervízt a 750-emen, a 2db légszűrő, 2db pollenszűrő és az olajszűrő 26ezer párszáz forintba került a BMW szalonban, a Unixnál utángyártottban 30-35% kedvezménnyel egy ezressel lett volna több. Olajat a saját szerelőmtől vettem, úgyhogy összesen 40ezerből megállt a teljes szervíz. Az apósom Fabiájának 46ezer volt a hasonló szervízszámlája, az olajat ő vitte. A Puntonál biztos 1-2ezerből megáll egy szervíz.
Az utángyártott árakról meg annyit, hogy a Brembo féktárcsa BMW 760Li-hez ha jól emlékszem 365mm átmérővel kicsit több, mint egy ezressel olcsóbb, mint a 250mm-es Honda Jazz-é. Biztosan a miniatürizálás miatt drágább.
Vannak nagyon drága alkatrészek, a tükörlap pl ilyen, és még sokat felsorolhatnék, de legalább ennyi ellenpélda is van.