Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Asszem Creative Commons License 2000.05.31 0 0 55
Most, hogy így felelevenedtek az emlékek, kicsit részletezném.

A W124 200D-ben tényleg volt egy extra. A jobb oldali tükör elektromos volt. Semmi más. Minden más tekerős, szürke textilkárpit, nem valami kényelmes székek, viszont példás futómű, de semmi ABS, vagy ilyesmi. Szerintem nem az öt sebesség létjogosultságát kérdőjelelezi meg, hanem a konstrukciót minősíti, ha a négyes jobban autózható.

A két ülés közti hely kiürítése helyett tudnám ajánlani, hogy a két első ülést teljesen előre tolni, majd hátrafáradni!

Üdv

Inner Circle Creative Commons License 2000.05.31 0 0 54
Boró: Mercivel szembeni további követelmény, hogy lehetőleg dízel legyen, CDI. Bár nekem a 320 szimpatikus szám lenne! :)
Vagy szalonból jönne, vagy Németországból valami trükkös módon (flottakedvezmény + vámmentesség munkavállalás miatt).
Előzmény: BorókaI2 (38)
Inner Circle Creative Commons License 2000.05.31 0 0 53
Az ablakemelőről jut eszembe, meg hogy a német sose tette volna be, ha a japán nem kényszeríti rá (inkább a Japánt vagy németet?-be illene, de sebaj, úgyis itt van szinte mindenki, ahogy látom :) ).
Szóval német gépjárműben láttam életemben először olyat, hogy a jobb ablak motoros, a bal meg kézi. (Mondjuk MAN teherautóban volt.) Merthogy a balt úgyis eléri a sofőr. Lehidaltam tőle! Ennyire csóringerek hogy lehetnek? :)))
Ugyanez a régi 190-esnél: tükörre motor szériában, ablakhoz kurbli.
Ordas Creative Commons License 2000.05.31 0 0 52
"A Mercedes igyekszik némely sokat kritizált részleten is változtatni: a hátsó üléstámla például már ledönthető, azaz a csomagtartó legalább részben variálható. A C osztály később elkészülő változatai, a ferdehátú ötajtós és a kombi természetesen szintén kapnak osztható hátsó ülést."

Helyesbites. Amit itt idezel nem helytallo. Mar a most levaltott C-ben is volt dontogetheto ulestamla - 4 ajtosban, meg siluk. A fejlesztesek teljesen mas iranyuak.

Előzmény: CXM (5)
tcaoe Creative Commons License 2000.05.31 0 0 51
Te Maci!
Az abs es az asr nem szeria, hanem rendelheto volt '84-tol. Igaz, hogy volt,de nem nagyon vettek. Az en 126-osomban volt, de nagyon sokaig kerestem, amig olyat talaltam. Ugyanakkor nem volt benne klima... A citoen cxüek tobbsegeben van. Egyebkent a mercedes'83-ban mar kinalt telefont is. Azt hiszem egy 500-as 1/5-e volt az ara....
Előzmény: Macimedve (49)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.31 0 0 50
Ja, a lábkézifék.
Én egy előnyét tudom: ha a két ülés hátra van döntve egy csendes erdőszélen, nem meredezik ott középen az a fránya kar...:-)
De akkor már jobb a 404-es Peugeot. Kézifék elöl bal oldalon, (kézzel megy nem lábbal) oszt még kormányváltós is. :-)))
Előzmény: Asszem (48)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.31 0 0 49
Van egy-két W124 fan haverom. Nem tudom miért, de évek óta ilyen vasakkal (250, 300D, de van benyás is) járnak. Pedig némelyik megengedhetne magának akár egy újat is. Egyértelműen állítják, hogy a négy gangos 200 D sokkal jobban autózható, mint az ötös. Az a motor abban a ládában egyszerűen kicsi, az ötödikben csak gurulni tud, gyorsulni nem. A négyes áttételezése viszont nagyon jó, prímán lehet vele városban is közlekedni.
Én mondjuk szivesebben ülök a városban egy lényegesen kisebb autóban.
A 200D meg főleg taxinak volt használatos Németföldön.
Zajosnak meg egyáltalán nem zajos még végsebesség környékén sem (büszke 140 körül :-))))
Ugyanez volt a helyzet a Golffal is. A Golf I-II Németéknél legfeljebb második autóként jött szóba, bevásárlókocsinak. Jó darabig sokkal jobban fogyott a négyes, mint az ötös, pedig minimális volt a felár. A városban nem nagyon lehet ötöst kapcsolni. Aztán szegényedtek ők is, jött az energiasokk, a Golf előlépett, azóta már csak ötgangos van.

A SEMMI extra azért kicsit erős. A Mercikben már akkor is nagyon sok olyan dolog volt, ami más gyártóknál még ma sem természetes. Pl. a fűtés. Már a W123-ban is hőfokszabályozós fűtés volt, egy szervószeleppel működött. Beállítod a hőfokot, aztán jöhet nap, jöhet árnyék, mindig 22 fok van. A Mercinél az ilyen dolgok természetesek voltak, nem is nagyon reklámozták. Én egy ilyen extrát soxor többre tartok, mint egy elektromos ablakemelőt. Ez tényleg a komfortot szolgálja. Az ABS és az ASR is széria volt tán 1984-től, de nem ez állt a katalógus első oldalán. Vagy lehetne akár a W201 (a 190-es) öt lengőkaros önkorrigáló hátsó futóművét emliteni.

A japánok szokása volt, hogy a reklámban minden filléres, de látványos beépített kütyüt kiemelnek. Nagyon jó merketing stratégiának bizonyult, a piac őket igazolta.

Előzmény: Asszem (48)
Asszem Creative Commons License 2000.05.31 0 0 48
Kedves Dobcsi!

Már több helyen is láttam, a Merci-Lanci összevetésedet.
Abszolút helytálló összevetés, hogy egy két kategóriával nagyobb autó belseje nagyobb, mégha régebbi is. Például számomra is sokkal kényelmesebb öregapám 30 éves karosszéke, mint a szomszéd vadiúj sámlija :) Hol ebben a ráció? Az elsőhajtásnál, a féltengelyek miatt nem lehet olyan kis fordulókört kreálni.

A 4 gangos váltó pedig szégyenfolt. Egy időben igen sokat vezettem egy 124-es Mercit, a 80-as évek legvégéről. 200 D. 4 gang. Szervón kívül SEMMI extra. Csak a bazi nagy csillag az elején. Ezt az autót nem Lancerrel, hanem mondjuk a Sigmával kell összevetni. Egyébként az egykori 81-es Lanceromban is öt gang volt, és szerintem az akkori japánok mindegyikében megtalálható volt.

Egy komoly kérdés. Mondjátok már el, hogy mi a jó abban a lábikézifékben, mert, mint mondtam, már sokat vezettem merciket, de Én csak hátrányát, illetve kényelmetlenségét vettem észre. Mi az előnye?

Üdv

tcaoe Creative Commons License 2000.05.30 0 0 47
Itt tamogatni tudom Sansalvadort.
Nekem volt 2 Db W123 utana egy w126, valamennyi diesel. Nem vettem eszre, hogy annyira nagyon jo autok lennenek, kulonosen a 126-nal nem. Egyebkent Dobcsi, a Mercedes egyre igenytelenebb. Nezd csak meg, a legujabbak kb. 60-70%-an nem mukodik az index, nem lehet rogziteni a biztonsagi ovet, val.szin. a kilometerora sem jo, azonkivul van egy csomo ergonomiailag hibas peldany, amiben ugy kell ulni,hogy bedolsz a kozepvonalba, oszt' mereszted a nyakadat. Vagy az lenne a gond, hogy lassan mar csak a bunkok vesznek ilyet? Vagy a csillag latvanyatol lesz valakibol bunko?
Előzmény: sansalvador (35)
Kispajtás Creative Commons License 2000.05.30 0 0 46
Ha választanom lehetne, a leendő autómba 7 gangos váltót tennék (persze megfelelő motorerővel együtt)...
Autómatát meg meghagynám az eltunyult amiknak, meg a kényelmes hazaiaknak...
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 45
Hjaa... Valszeg ha anno a japán és amerikai autógyártás nem kényszeriti rá a németet is arra, hogy ne sporóljon és csak rakja tele az autóit mindenféle kütyükkel, elektromos kényelemmel, akkor ebben a hightech C-klasseban még lehet hogy most is kézzel kellenne feltekerni az ablakot 10 milkáért! :-))

Sparen rulez!

BorókaI2 Creative Commons License 2000.05.30 0 0 44
Na jó, de ha ilyen dolgokat vált ki ebből az emberből egy Saab, akkor miért nem teszteli például Riff-Raff Wartburgját?

Lelkileg sokkal inkább társak lennének...

Előzmény: sansalvador (42)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.05.30 0 0 43
"Ha már a váltóknál tartunk: az új C mercibe 6 gangos váltó került...alapba..."

SZVSZ a 6 sebességnek túl sok értelme nincs, hacsak nem fűnyírómotorokról vagy sportkocsikról van szó. Egy-egy jobb automata váltóval szerelt kocsi például már harmadikban(!) eléri a végsebességét, úgy, hogy nem kényszerülsz a menetteljesítményekben kompromisszumokra.

Előzmény: Kispajtás (41)
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 42
A nevében is benne van a családja ősi foglalkozása. Csikós. Nem gondolod, hogy ezért ragaszkodik annyira a terepes pusztákhoz? Meg a barom és primitiv kézifékes gyakorlataihoz?

Szerintem a Saab-ban is elfelejtette, hogy kormány van a kezében és nem gyeplő!

Mejen vissza a pusztákra csikósfiúnak! :-)

Amit azzal a Saab-bal csinált!...Állat az ilyen, nem Ember!

Előzmény: BorókaI2 (40)
Kispajtás Creative Commons License 2000.05.30 0 0 41
Ha már a váltóknál tartunk: az új C mercibe 6 gangos váltó került...alapba...
BorókaI2 Creative Commons License 2000.05.30 0 0 40
Nagy kár... Pedig írtad, hogy ez a Csikós milyen ügyesen kézifékezett a földúton a Saab 9-5-tel a TV-ben. :-))) Legközelebb pedig lemegy terepezni Somogybagodba egy S-Klasséval ez a jól képzett ember...

Az eltűnését egyébként azért is furcsállom, mert ő keresett meg engem és nem fordítva. Mindegy, már úgysem aktuális...

Előzmény: sansalvador (39)
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 39
"Lehet, hogy egy Golf GTI-nek örül valahol? :-))"

Valószinüleg egy gyakorlópályán megpróbálja azt a bizonyos általad is emlitett "keresztben" való autózást gyakorolni.

Azóta is gyakorol, csak nem jön össze a Golfjával, egészen egyszerűen ezért nem jelentkezik nálad! :-))


Előzmény: BorókaI2 (37)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.05.30 0 0 38
SZVSZ a Neked való autó: Mercedes E 320. Mindent tud, amire vágysz. Az általam a lentiekben említett E 230 elég gagyi azzal a kis motorral, kissé feljebb van a megfelelő motorméret.

Hogy szeretnéd megvenni? Szalonban, vagy magánúton? Ez utóbbi esetén javasolnám a Mi az okosság a vámolásnál? topicot, adtam néhány tanácsot a tehermentes hazavitelre.

Előzmény: Inner Circle (32)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.05.30 0 0 37
OFF

Van egy ismerősnek egy ugyanilyen tuninggal készült autója. Vortech kompresszoros feltöltést, új tengely, elektronikát stb... kapott. Ezek az adatok minimálisan változhatnak majd a későbbi gyakorlati mérések nyomán:

517 LE/507 ft-lbs. (687 Nm)

Gyorsulás (0-60 mph): 4.1 mp
Negyed mérföld: 12 mp
Végsebesség: kb. 200 mph

Harmadikból negyedikbe felpakolva (115 mph) kb. 3 méteres nyomot hagy az aszfalton a hátsó, 275-ös gumi. A 120 mérföldet úgy kerüli el, mint egy 2 literes autó a 70-et... És itt forog hatodikban 2600-at. :-)

Egyenlőre még nem hajtottam olyan nagyon, alig néhány száz mérföld van benne. Egészen egyszerűen félelmetes, még szoknom kell. Hét végén a szokásos pályán már gyakoroltam vele egy kicsit, a rutinpályán simán végig lehet vele menni - keresztben. :-)

Remélem, összejön a cikk, az újságnak elég jó amerikai kapcsolatai vannak. Csikós Zsolt viszont - miután felajánlottam idegenvezetői segítségemet - eltűnt, mint szürke szamár a ködben. Lehet, hogy egy Golf GTI-nek örül valahol? :-))

ON

Előzmény: sansalvador (31)
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 36
"Alfa GTV-ből átültem a VW-"sportkocsiba"..."

A sport bevásárlókosárba. :-)

Előzmény: Inner Circle (34)
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 35
Haiti!

"A német TV-ben új opel astra reklám:
Man investiert 4 milliarden Mark.... "

Na ez az amiről beszéltünk. A NAGY ÁTB@SZÁS. Ez a duma meg maradjon meg a németeknek zu Hause. Én ésszel gondolkodó ember vagyok - köszönöm nem kérem. :-)

"Most akkor az astra jobb autó mint a c merci?:-))"

Ezek szerint igen. :-))

Előzmény: haiti (17)
Inner Circle Creative Commons License 2000.05.30 0 0 34
Durvának durva, de még mindig jobb mint maradni a Seatban, nem igaz? :)

(A saját kocsimban kifogyott a benzin, ezért a Seattal elmentem a kútra. Alfa GTV-ből átültem a VW-"sportkocsiba"... Bevásárlóautó.)

Előzmény: sansalvador (33)
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 33
"mert akkor Merci helyett maradni fog a Seat 1,6-os :))) )."

Hé, nem durva nagy ugrás egy kicsit a Seatból egy S-Mercibe? :-)))

Előzmény: Inner Circle (32)
Inner Circle Creative Commons License 2000.05.30 0 0 32
Vento Jettaként Amerikában? Szegények. Először Pearl Harbor, most meg ez... :)))

A Merci főleg reprezentálni kell (értsd: "Egész életemben güriztem, megérdemlek egy rendes autót, nem ilyen VW-tanulópályaszökevényeket!!!"), nem hátrány ha befér négy ember de döntő részben 1-2 fő veszi majd igénybe, azok viszont legyenek megakényelemben. Más márka nem rúg labdába (reménytelen németfüggést lehet diagnosztizálni, annak is a súlyosabb fajtáját, mert még a Bömös sem rúg labdába :))) ). Kifizenti egyelőre még ki tudjuk, azért gyorsan meg kell venni még mielőtt IC talál egy Alfa V8-ast (mert akkor Merci helyett maradni fog a Seat 1,6-os :))) ).

Előzmény: BorókaI2 (29)
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 31
Boró!

"Azért a Vette sem kutya! "

Amikor utoljára itt voltam, akkor azt irtad, hogy beviszed egy tuningcéghez. Ezek szerint elkészült?

Rövid tapasztalat, adatok?

Előzmény: BorókaI2 (21)
sansalvador Creative Commons License 2000.05.30 0 0 30
Nem csak hallottam, hogy kölcsön kapta, hanem személyesen ott voltam és láttam az autót.

Ez nem bérautó volt, hanem egy tök normális magánember magánautója, amit kölcsönadott a haverjának pár napra.

Ez az autó mint mondottam, fiatalabb volt és nem régebbi mint 83-as. Ennek ellenére 4 sebességes volt.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ha a Mecedes tényleg olyan fene-jó és igényes autókat gyártana, akkor ez nem történhetett volna meg, hogy csóró 4 sebességes váltókat pakol az autóiba, akkor amikor a konkurencia ezt már el is feledte.

Előzmény: Dobcsi (23)
BorókaI2 Creative Commons License 2000.05.30 0 0 29
Szia IC!

"Rá se ránts, MártásTucat, a palinak tutira VW Ventója van! :)))"

:-)))

Felénk ezeket Jettának hívják és alkalmasak a jóérzésű amerikaiak ijeszgetésére. :-))

"Vajh C-re, E-re vagy S-re érdemes utazni? Más szóval: jobb-e az E és az S annyival, amennyivel drágább?"

Az új S nagyon jó! Bár az is igaz, hogy aranyárban mérik... SZVSZ az E és az S szolgáltatásai közti különbség nem indokolja a hatalmas árkülönbözetet. Egyébként az E utastere egészen nagy, simán premium méretű. Nem tudom, milyen célre vennétek az autót? Kell-e reprezentálni vele? Mennyire lesz a nagysága kihasználva? Anyagilag mennyire vagytok elengedve?

Boró

Előzmény: Inner Circle (24)
lore Creative Commons License 2000.05.30 0 0 28
ismerős szitu... én napbarnított borostásokat is szoktam látni atlétapolóban ilyen bálnamercikben, igazán üdítő látvány a mai Magyarország öltönykéi között :-))
Előzmény: Inner Circle (27)
Inner Circle Creative Commons License 2000.05.30 0 0 27
Ezzel ne viccejjé' lore bátyus, a múltkor láttam Budapesten Don Corleonét személyesen!
Metálszürke Merci, jobb elöl ült a Capo, szikár napbarnított olasz fickó, öltönyben meg Warren Beatty-kalapban. Egyből látszott hogy maffiózó! Hátul meg két ifjú talján, azok is vésztjóslóan elegánsak. Mikor megláttam őket, majd lefordultam az útról! :)))

Előzmény: lore (25)
Dobcsi Creative Commons License 2000.05.30 0 0 26
Mivel foglalkozik A család? :)))))
Jól megy a maffiáskodás? :))))))))

Utazattok S-re, abból is a 600as a legkirályabb! Nem kell foglalkozni az alapmodelekkel :))

Dobcsi.

Előzmény: Inner Circle (24)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!