"hogy aki a felvetelit nem birja megirni" a jelentkezők fele nem birta kb megirni, hosszútávú sokéves statisztika alapján.... tehát a BME-n most hogy eltörölték a felvételit az emberkék kb fele az alsóbb évfolyamokon totálisan nem odavaló, alkalmatlan, És ez a fele feleslegesen rontja az oktatás szinvonalát is... Meg feleslegesen él át pszichikai thraumákat.
Többen vizsga meg felvételi ellenesek, csakhát kérem ugye ha kimész a nagybetűsbe akkor ott is bezony el kell tudnod adni a tudásod... és igen ott úgy van hogy 1 sokkal kevesebb tudású ámbátor jobbdumás alak simán lenyom 1 nagytudású ellenben non-kommunikativ fazont...
Felveteli? En mar igazan a "vege fele" felveteliztem (85), de hat az kutya f..a volt a vizsgakhoz kepest. Allitom, hogy aki a felvetelit nem birja megirni, az ne is akarjon mernok lenni, aztan meg utana is szortak rendesen.
Az hogy valaki depresszív alakat, arról nem az egyetem tehet, azt meg végképp nem lehet elvárni hogy a depressziv alkatokat kegyelem2-ssel átengedjék. Habár jóanyám áltisk pedagógus volt, ahol 1bizonyos etnikumhoz tartozó kisdiákjának édesapukája megfenyegette jóanyámat, hogy felakasztja ha a kölök megbukik. Utna meg az volt témán, hogy kedves alsós kollegák ne buktassunk, mert akkor elviszi a szülő a geyereket és igy elesünk a fejpénztől. Apropó fejpénz! szerintem itt is ez a hunyó! BME-VIK felvesz 400 gólyát és utánuk dő a lé ezerrel. Ők nagyon jól tudják, hogy kapacuk valójában 100-150 főre van, igy ők tudják hogy csak ennyi maradhat. Szerintem BP észlelete azt, hogy leveri a lécet csak túl későn.
Ezért volt jó a felvételi: Láttad hogy itt ez lesy 5 éven át minden félévben. Másrészt megszabta azt a tudásanyagot a felvételi ami szükséges ahhoz, hogy egyáltalán megértsd az egyetemen oktatott tárgyakat az első pár félévben. Ha a felvételikor leverted a lécet, akkor nagy valószínűséggel te nem voltál az egyetemre való, elvéreztél volna valamelyik félévben. (Voltak olyan kollegák akik 2-3 hó-rukk után nagynehezen vették a felvételit, de befejezni az egyetemet csak mintegy 15-20%-uk tudta).
A felvételi arra való, hogy megvédje mindkét felet a szükségtalan csalódásoktól IMHO.Az intézményt megvédi a kegyetlen "humánpolitika gyakorlásától" mig az egyént attól, hogy valami olyasmit eröltessen 2-3 évig tök fölöslegesen amire a képességei alkalmatlanná teszik...
És ha lett volna felvételi akkor BP kénytelen lett volna szakmát tanulni vagy elmenni pl rencergazdának valahova, ahol a képeséggeinek megfelelő munkát végeztheti...
Minden ember eleteben vannak olyan szomoru esemenyek ( halaleset,munkahely elvesztese, valas stb ) amitol depresszios lesz , ugy erzi nem erdemes elni.
azt ugyanmar megmagyarazhatna nekem valaki, hogy
miert nem mukodik valamifele lelkisegely vagy kriziskozpont az egyetemen, ha rendszeresen kiugralnak a koli ablakan.
nekem mar tizevente egy eset is sok lenne, nemhogy evente egy...
az rendben van, hogy biz. szinten teljesiteni kell ahhoz, hogy valaki mernok lehessen.De akkor probaljatok meg felkeszitenia nepeket arra, hogy biz. szazalek kihullik a rostan es azt is tul kell elni valahogy. ez a ti belso ugyetek, latom, hogy sokaknak van utolag lelkiismeretfurdalasa van ( gondolom a tanaroknak is ) talan tenni kellene valamit, nem? pl fel kellene merni anonim tesztekkel, hany szazaleka a diakoknak kuzd ilyen problemakkal , tipikusan melyik felev a kritikus stb nem 19 eves evfolyamtarsaktol kene varni, hogy segitsenek, egy ekkora intezmeny igazan szerzodtethetne egy szakembert...
[Flame Level 2/5]
Dr.W.Gy. (72) : "Nehogy már itten sajnáljunk, amiért autó elé ugrálsz! Igenis gyenge ember, aki ilyet tesz."
...és igenis gyava, aki nem mer egyedül aludni; lassú, aki csak 12'04 alatt ér célba és vak, aki nem lát. Tényleg ilyen egyszerű két ember közül kiválasztani a jobbat?
"És te erre még büszke is vagy, még jó, hogy rájöttél, hogy nem ez a megoldás."
Nem termeszetes, inkább hatalmas akaraterőre vall, hogy BigPig vissza tudott jönni, sokkal nagyobbra, mint ami ahhoz kell, hogy vki "simán" eljusson a diplomáig, és utána fentről "az nem való oda"-zon.
[Flame Level 1/5]
Amit raszi a (73)ban irt: ("Nem szeretném... Az a baj, hogy nem tudok semmit." Azt hiszem ezek lehettek a szavai, még bátorítottam is, hogy majd úgy is sikerül, de mondta, hogy nem csak a jelekre gondol.) az azt hiszem, magáért beszél. Hogy szólhatunk az öngyilkosságról úgy, mint racionális dologról. Ez nem olyan, mint a cola, hogy a nagyobb jobban megéri. Senki se "jókedvében" lesz öngyilkos. Bizonyítottan szoros a kapcsolat a depresszió jellegű betegségek és az öngyilkosságok között. Nem egy modern-és-puhány-gyerekek hülyeségéről van szó, hanem HALÁLOS betegségről. Senki sem mondhatja azt, hogy "ha nem innen, majd máshonnan leugrott volna", ez olyan lenne, mint a "ha most még meg is tudták volna menteni, a következő szívroham biztos elviszi" kijelentés. Ha már tenni nem tudunk értük, legalább tiszteljük őket, úgy, mint bárki mást közülünk.
bagojj (65)ben ezt írja: "Az a gondom a magukat elhagyó emberekkel, hogy sokukon nem lehet segíteni. És miattuk nem lehet, mert nem hagyják."
Akinél nem komoly a probléma, ott néhány bíztató szó is elég, súlyosabb esetben pedig biztosan nem arról van szó, hogy nem hagyja. Ott már pszichologus kell és gyógyszer.
Megkérek mindenkit, hogy az ilyen eseteket kezelje teljesen különlegesen, és ne alkalmazza a megszokott gondolatmeneteket,
[Flame Level 4/5]
Dr.W.Gy.-t pedig arra kérem, hogy ha már saját bevallása szerint "Sose értettem meg az öngyilkosságot sem...", akkor legalább ne foglaljon állást ilyen határozottan, és ne kövessen el izléstelenséget az által, nosztalgiázgatni kezd Dér Tanár Úrról, Ferenczi Tanár Úrról, a Vetier-féle puhafedeles jegyzetről és a 4.5 feletti átlagról, itt, ahol egy fiúról beszélünk, akinek az ugyanitt elszenvedett kudarcok adhatták az utolsó érvet a halál mellett. Végezetül ne rémüljön meg,
"Aki ezek után képtelen levizsgázni, annak nem is jár diploma ezen az Egyetemen. Keressen egy másik, könnyebb iskolát. Nem beszélve arról, aki kiugrik az ablakon."
Nem tudok róla, hogy bárki is tervezné, hogy B.P. posthumus diplomát kapjon...
Kedves haliho,
Abban egyetértünk, hogy az alapveto baj a rendszerrel van. Csakhogy, ha a rendszer alapvetoen rossz, akkor minden rossz.
Kezdjük az oktatókkal. Az oktatók ugyebár szintén jórészt ezt az egyetemet végezték. Büszkék arra, hogy nekik sikerült átvészelniük ezt a szopatást, mert hiszen ok erosek, céltudatosak. stb...
Ok is szórakoznak a diákokkal, mert hiszen ezt tanulták. Jogorvoslat persze nincs. Minek ?
Megteheti azt a vizsgáztató, hogy írásbeli 10 pontos feladatra 2 pontot ad csak, hiába jó a feladat, teljesen. S mikor odamegy reklamálni a hallgató, azt mondja, tényleg. Erre lehet több pontot adni, mondja, s ad 3-at. (a 10-bol)
Ez arrafelé teljesen természetes.
(az öreg baka szopatja a kopaszt szindróma)
4. évben a diákok nagy része dolgozik, írod.
A diákok javát elszívják a multik. Már egyetemista korában jól keres némelyikük. Persze a tanszékek is szívnak fel, embereket. Milyen szempontok alapján válogatnak ? Hogy jól tudnak majd tanítani ? vagy hogy empátiakészségük nagy ?
Rosseb. Kit érdekel a tanítás ?
Mi az érdekes ? Hogy hasznát tudják e venni, a kutatási pénzek megszerzésében, vagy pedig a fonök cégében hasznosíthatóak-e.
Néha az embernek az a kényszerképzete, hogy a diákra, mint fölösleges rosszra tekintenek, akik akadályozzák a megélhetésükért végzendo munkájukban oket.
"Ráadásul messzire vezető okokból (Bokros csomag, nemzetközi szervezetek bölcs tanácsai) nagymértékben leépítettük a tantermi gyakorlatokat, mert az ember (és pénz) igényes."
Hát igen. Mérnök az, aki körülnéz, felismeri a problémát, és tud is rá megoldást keresni.
Tantermi gyakorlatok nélkül hogyan fejlodik ki ez a problémamegoldó készség ? Az egy dolog, hogy meg-meghal évente 1-2 kölök, azt el lehet kenni, meg lehet magyarázni a bizonyítványt, de azt mivel magyarázzátok meg magatoknak, hogy a kezetek közül mérnökök generációi kerülnek ki úgy, hogy nem tanulták meg, hogyan kell önálló munkát végezni ?
A mérnökségnek a kreativitás a lényege, és ezzel a módszerrel a seggelos jogászképzés színvonalára sikerült lezülleszteni a szakmát.
Nem is tudnak tanulni, írod. Hát ez tényleg így van. Van ember, aki segít nekik ? Hány ember sikkad el, aki, tehetséges, jóeszu, kreatív, csak ezen a kezdeti nehézségen kellene átlendíteni ?
Nem tetszik neked W. Gy. hozzáálása, írod.
Milyen alapon ítéled el ? O csak egy a sok kreatúrátok közül. Nem egy doktoranduszt van szerencsém ismerni, mind ilyen cinikus.
S mitol lettek vajon ilyenek ? Nézzetek már magatokba, nem ezzel a szemlélettel jöttek az egyetemre, x évvel ezelott. Ti csináltatok ilyen embert belolük.
Ideje volna lépni. De ez önvizsgálat nélkül nem megy. Hová lettek ennek az egyetemnek a szép hagyományai ? Hová lettek a mérnöki szakmának a hagyományai ?
Hogy röviden összefoglaljam a véleményemet :
oktatásból elégtelen.
emberségbol elégtelen.
A probléma csak az, hogy a ti hibátoknak mások isszák meg a levét. Szégyellhetitek magatokat.
A helyzet az, hogy nem vagyok benne biztos, hogy mindig a tanítással van a baj. Lehet, hogy sok esetben az egész rendszerrel. Míg Dr. W. Gy. stílusát elfogadhatatlannak érzem, de sok mindenben szerintem is igaza van. Lényegileg felvételi nélkül felvesszük a gyerekeket, a középiskolából hozott pontszámok megduplázásával (plusz egy-két nyelvvizsga). Sokaknak nagyon gyenge a matematikai, fizikai alaptudása. Nem is igazán tud esetleg tanulni. Ezek után az alsóbb években a matek és a villanytan meggebedhet, akkor is nagy lesz az elhullás. Ráadásul messzire vezető okokból (Bokros csomag, nemzetközi szervezetek bölcs tanácsai) nagymértékben leépítettük a tantermi gyakorlatokat, mert az ember (és pénz) igényes. Meg kell mondanom, hogy még a magas bukási % ellenére is továbbjutnak olyanok, akiknek gyenge a matek és villanytan (elektronika, digit, pogramozás, stb.) alapjuk. Felsőbb éveken pedig más jellegű nehézségek is vannak, pl. a hallgatók egy része elkezd dolgozni valahol, többen céget alapítanak, ami egyrészt jó és hasznos, másrészt a tanulás rovására megy. (Engem már hívott fel egy 4. éves hallgató főnöke, hogy a srác a másnap megnyíló szakmai kiállításra készülő termék esetén kulcsjátékos, ezért ha lehet nem jönne pótmérésre, sem.)
Szóval a helyzet nem ítélhető meg szerintem egyetlen bukási % alapján. (Persze vannak rossz tanárok is, 1 pillanatra sem tagadom.)
Nagyon megrázott a topicot indító esemény, ahogy a címet láttam egyből az volt az érzésem: "csak nem nálunk történt?" Ugyanis nagyon sok olyan vonalon érintett vagyok, amit az előző hozzászólók már előhoztak: magam is itt végeztem, magam is apa vagyok, sőt még egy plusz érintettség is fennáll: itt dolgozom a BME-n és magam is szoktam buktatni.
Bármennyire is önző szempont, de kicsit megkönnyebbültem, amikor olvastam, hogy az EVTSZ vizsgáján bukott meg szegény srác (és nem a mi tanszékünk vizsgáján, vagy pláne az enyémen). Örülök neki, hogy többen leírták azt, amivel én is egyetértek: az EVTSZ vizsgái alapjában véve - bár nehezek - , de korrektek. Volt néhány olyan hang (pl. CaNNa, 75):
"Most csupán arra lennék kíváncsi, hogy mit érez az aki meghúzta remélem egyszer elolvassa ezt a topicot...
Megérdemelné, hogy legalább 1× az életben legyen lelkiismeret furdalása (ha 1általán van az ilyennek...)"
Én többeket ismerek az EVTSz-ről, biztos vagyok benne, hogy nagyon sz@rul érzik magukat, és lelkiismeretfurdalásuk van, bár szinte biztos vagyok benne, hogy nem tehetnek a dologról. Annyit szeretnék itt elmondani, hogy buktatni se könnyű. Igenis az is nagyon rossz érzés, de valahol meg kell húzni egy határvonalat. Az a kollega, aki beírta az utolsó elégtelent biztos nagyon rosszul alszik, pedig valószínűleg csak "az ő autója elé ugrott" szegény srác. Velem is előfordult, hogy nekem kellett beírni azt az utolsó elégtelent, ami az illető egyetemi pályafutásának végét jelentette, évek távlatából is összeszorul a gyomrom.
Ugyanakkor nekem disszonáns az a hang is, amelyik könnyedén elítéli a srácot, kicsit "hadd hulljon a férgese" hangnemben. Annyi minden befolyásol egy embert, az örökölt génjei, a gyerekkori élményei, a pillanatnyi idegállapota, a család hangulata, a barátai, az időjárási frontok. Én sok-sok ajándékot kaptam ezeken a vonalakon (család, barátok, szeretet, élég jó örökölt idegzet, stb.), ami engem talán ellenállóbbá tett, de ez nem érdem, és végképp nem az én érdemem! Nekem nagyon ellenszenves Dr.W.Gy. (83) hozzászólásának stílusa is - pedig jó eséllyel még ismerhetjük is egymást:
"az geyetemmel alapjában semmi baj nincs, csak a mai ifjúság gyengébb egy kicsit. Azt hiszik, hogy a szájukba repül a galamb, és csak mert a gimiben fakítottak, itt is mindenki körbeugrálja őket, és morcosak lesznek, ha négyest kapnak. Hát nem. Ez nem jótékonysági intézmény, hanem egy egyetem, ami a maga módján nevelő hatást is kifejt. Megtanít eltöürni a néhai szivatásokat, a nehéz vizsgákat,a kudarcokat."
majd később
"Olyan balfékek végzik el ezt az egyetemet a szemem láttára, hogy a pofám leszakad néha. Régen ha harmadszorra nem mentél át a vizsgán, félévismétlés, egy idő után meg eltanácsoltak. Manapság gyakorlatilag évekig próbálkozhatsz - nesze neked kreditrendszer.
A rendszer kicsit más, mint régebben volt. Azt hsizem a szelekciót nem a SCH kolesz emeltéről kéne végezni, hanem a felvételi vizsgábn, akkor a sok gyenge és ide nem való ember be se kerülne."
Sok mindenben igazad van, de vegyük észre, hogy meghalt egy EMBER, aki nem volt rosszabb, mint én, de meg merem kockáztatni, hogy nem volt rosszabb Dr W. Gy.-nél sem. Lehet, hogy gyengébb képességű volt, lehet, hogy falusi gimibe járt, lehet, hogy rosszabbul képzett volt, lehet, hogy rosszabb idegzetű volt, de ugyanolyan ember volt, mint Te vagy én. És ez TRAGÉDIA. (Mellesleg egy sor dologról nem ő tehetett, nem ő találta ki a kreditrendszert, nem ő találta ki a felvételi rendszert, stb. OFF Különben én még jól emlékszem, hogy a régi felvételi vizsgákat meg avval támadták, hogy egyetlen alkalmon túl sok minden múlik, jobb lenne, ha mindenkit felvennénk és utána majd szép lassan kihullik, aki nem odavaló. ON) Szerintem ezt nem lehet ilyen nyeglén elintézni: hogy a szelekciót nem az Sch. emeletéről kell elvégezni. Igazad van, de legalábbis nekem azt üzeni ez a megfogalmazás, hogy nem érzed át a szülők kétségbeesését, a barátok ürességét, az űrt, amit szegény srác maga után hagyott. Lehet, hogy érzelgős 1 barom vagyok, de rosszul esett a szöveged!
"Olyan balfékek végzik el ezt az egyetemet a szemem láttára, hogy a pofám leszakad néha. Régen ha harmadszorra nem mentél át a vizsgán, félévismétlés, egy idő után meg eltanácsoltak. Manapság gyakorlatilag évekig próbálkozhatsz - nesze neked kreditrendszer."
Attól tartok nejed fogalmad sincs mekkora seggfejek végezték el az egyetemet az én idomben is. :(
Egyébként minél hamarabb kirúgódik vki, annál kisebb a trauma. Alapjaiban kéne megnézni az egészet. Az a tanszék pl., amelyik egy vizsgán 90%-t kirúg, az alakalmatlan a tanításra, szerintem...
Szia lujzám,
az geyetemmel alapjában semmi baj nincs, csak a mai ifjúság gyengébb egy kicsit. Azt hiszik, hogy a szájukba repül a galamb, és csak mert a gimiben fakítottak, itt is mindenki körbeugrálja őket, és morcosak lesznek, ha négyest kapnak. Hát nem. Ez nem jótékonysági intézmény, hanem egy egyetem, ami a maga módján nevelő hatást is kifejt. Megtanít eltöürni a néhai szivatásokat, a nehéz vizsgákat,a kudarcokat.
Manapság felvételi nélkül be lehet kerülni. Ez nem helyes. bekerül egy csomó oda nem való ember, csak mert a fizikatanár ötöst adott neki a falusi gimiben. A felvételi pontszám alacsony. felvesznek 400 embert csak a mi karunkra, mondván, majd ott szelektálnak. Akkor meg ne tessék meglepődni. Amikor a gólyák örülnek, hogy pontszámmal meg könnyen becsúsztak (két nyelvizsgávval...), akkor jó, amikor meg képtelen ötödszörre is levizsgázni villanytanból, kiugrik az ablakon. Ahelyett, hogy megtanulná, vagy belátná, hogy ez nem neki való hely.
Olyan balfékek végzik el ezt az egyetemet a szemem láttára, hogy a pofám leszakad néha. Régen ha harmadszorra nem mentél át a vizsgán, félévismétlés, egy idő után meg eltanácsoltak. Manapság gyakorlatilag évekig próbálkozhatsz - nesze neked kreditrendszer.
A rendszer kicsit más, mint régebben volt. Azt hsizem a szelekciót nem a SCH kolesz emeltéről kéne végezni, hanem a felvételi vizsgábn, akkor a sok gyenge és ide nem való ember be se kerülne.
Ne szórakozzatok már, valami csak nem stimmel ezzel az egyetemmel. Anno, mikoron én odajártam, az öt év alatt senki se nem lett öngyilkos valahogy, most meg csak a Schönherzbol ugrik ki 1-2 ember évente. Valamit ott alapjaiban kellene megváltoztatni, de sebtiben.
Na, ezért is célszerű az ember gyermekét nagyon hamar megtanítani rá, hogy " a jegyeid nem te vagy!" Hogy épp egyest vagy ötöst kapsz, az nem téged minősít, legfeljebb - meglehetősen szubjektíven - a pillanatnyi produkciódat. Mert aki nem tanulja meg a vereségeit a helyükön értékelni, az később könnyen arányt téveszthet.
a ZULLU
Mindent meg lehet tanulni. Én sajnos (!) nem a Vetier-hez jártam, hanem a Ferencziékhez valszámból, de elsőre hármast írtam, és még reklamáltam is a négyesért (jogosan). Semmivel sem vagyok okosabb, mint az a haverom, aki ötödszörre nent át, én is az átlagos képességűek közé tratozom, csak tudtam , hogy mikor mire kell odafigyelni. Annyira féltem a valszámtól, hogy sikerült megtanulnom. Nem vészes az sem annyira, csak gyakorloni kell (ebben a Ferenczi példatár nagyon jó, amit ő gyártott). Ja, és a Vetier-féle puhafedeles jegyzet (nem a vastag könyv!), ami nívódíjat kapott, az egyik legjobb jegyzet, amivel találkoztam. Én abból levizsgáztam, mert meg lehet _érteni_ belőle.
Ami a szívást illeti, előfordult olyan, hogy a vizsgáztató tanár, mikor a kettesért kérdezett, elunta a nemtudástm, megkérte a nebulót, hogy legyen az olyan kedves, és nyissa ki a terem ajtaját, majd kivágta rajta az indexét a folyosóra...nem túl intelligens megoldás, de hatásos :)
"Az öregnek az volt a szokása, hogy elötte volt a butella hogy töltse magába a gyorsítót... és miközben adtad elő a tételt, belekötött a pongyolább megfogalmazásaidba valami iszonytatóan trágár modon"
most fuggetlenul az egesztol... ez szabalyos? az ilyen faszok ellen lehet valamit tenni?
azert ez enyhen durva...
Az EVTSZ vizsgái korrektek és kiszámíthatóak voltak, mindig is. Tudtad előre hogy 1 feladatban elkövetett bizonyos hiba hány %-nyi veszteség, az EVTSZ-nek nagyon korrekt példatára volt, továbbá az oktatók a vizsga előtti héten mindig tarottak tréninget egy olyan feladatsorral, ami a viszgán is lesz. A Pontozási rendszerre és a példasor stilusára ráérezhettél a kis ZH-k alatt! Ráadásul ebből minden második héten volt, tehát tréningben is voltál, ha bejártál gyakorlatra. Az EVTSZ alkalmazott matematikát oktatott, prompt követelményrendszerrel, megoldható példasorral. Ha ugy tetszik IQ tesztek voltak, bizonyos szempontból. Én magamat átlagos képességűnek tartom, ezt Werner Zsolt is alátámaszthatja, ennek elllenére nem 1x képes voltam HÁRE viszgasort 80%-ra megoldani. HÁRE-ből 1x buktam, dec 20-án 3. félévben de az azért volt, mert meg akartam sporolni 1 hét tanulást...
A Másik véglet a Vetier András féle valszám volt, aki azt játszotta, hogy bedobott 1 90 perc alatt megoldhatatatlan példasort, mondjuk objetív pontozással az évfolyam által elért pontszámokra ilessztett 1 normális eloszlást és ez alapján pontozott. Tehát amikor bementél vizsgázni, a gyanitottan elért pontszámod nem mondott semmit. HÁRE esetén 1 idő után már biztos lehettél abban, hogy megvan a 2-es... Na ez sokkal nagyob szivatás...
BTW aki a Legendary Dér Tanár Úrnál (fizika) nem vizsgázott, az csak lapuljon. Az öregnek az volt a szokása, hogy elötte volt a butella hogy töltse magába a gyorsítót... és miközben adtad elő a tételt, belekötött a pongyolább megfogalmazásaidba valami iszonytatóan trágár modon (kocsis) és üvöltve, szal jó eséllyel zavart bele az egész produktumodba és a mikor elállt a szavad akkor kijelentette, hogy hát te faszikám bizony lósegget se tudsz és akkora karót irt be hogy átlógott a leckekönyvben a szomszédos 2 rubikába. Na ehhez képest, az Elméletileg Villamosság Tanszék gárdája egy humanista és emberbarát csapat, IMHO
Amit ebben a srácban nem értek, az az, hogyha számára lelki trauma a bukás, akkor hogy tud nekimenni 1 vizsgának olyan hozzáállással, hogy "nem tudok semmit". Másrészt meg a HÁRE az én időmben még 2 részből állt 30 perc gyorsteszt és utána 2 nagypélda. Ha a 30-perc úgy érezted, hogy nem sikerült minden következmény nélkül azt mondtad, hogy nem adod be és visszakaptad a leckekönyved...
Most csupán arra lennék kíváncsi, hogy mit érez az aki meghúzta remélem egyszer elolvassa ezt a topicot...
Megérdemelné, hogy legalább 1× az életben legyen lelkiismeret furdalása (ha 1általán van az ilyennek...)
Én végeztem egy hasonló kemény bp-i műszaki főiskolán, most másoddiplomára járok :
mindenhol vannak hírhedt tanszékek hírhedt tanárok......
buktam én is pl matek szig.-on igaz, hogy utána elsőként halasztott vizsgával (aug végigtanulása után) 5-re vizsgáztam... DE SEMMI ÉRTELME nem volt inkább tölthettem volna mással azt az időt...
Itt most a mostani vizsgaidőszakomra gondolok, hogy mialatt én a SAJÁT vizsgámmal voltam elfoglalva meghalt az édesanyám "inkább tölthettem volna mással azt az időt"
Ehelyett egy másik egyetem másik hírhedt tanszékével töltöttem el ezt az időszakot.
A kérdés csak az marad, hogy mért vannak
1. normális vizsgáztatók
2. 70-80%-os bukási arányok 1es tanszékeken (fusztrált emberek vezetése alatt).
mert nem a tantárgyon hanem az embereken múlik..
Most csupán arra lennék kíváncsi, hogy mit érez az aki meghúzta remélem egyszer elolvassa ezt a topicot...
Megérdemelné, hogy legalább 1× az életben legyen lelkiismeret furdalása (ha 1általán van az ilyennek...)
Én végeztem egy hasonló kemény bp-i műszaki főiskolán, most másoddiplomára járok :
mindenhol vannak hírhedt tanszékek hírhedt tanárok......
buktam én is pl matek szig.-on igaz, hogy utána elsőként halasztott vizsgával (aug végigtanulása után) 5-re vizsgáztam... DE SEMMI ÉRTELME nem volt inkább tölthettem volna mással azt az időt...
Itt most a mostani vizsgaidőszakomra gondolok, hogy mialatt én a SAJÁT vizsgámmal voltam elfoglalva meghalt az édesanyám "inkább tölthettem volna mással azt az időt"
Ehelyett egy másik egyetem másik hírhedt tanszékével töltöttem el ezt az időszakot.
A kérdés csak az marad, hogy mért vannak
1. normális vizsgáztatók
2. 70-80%-os bukási arányok 1es tanszékeken (fusztrált emberek vezetése alatt).
mert nem a tantárgyon hanem az embereken múlik..
Most csupán arra lennék kíváncsi, hogy mit érez az aki meghúzta remélem egyszer elolvassa ezt a topicot...
Megérdemelné, hogy legalább 1× az életben legyen lelkiismeret furdalása (ha 1általán van az ilyennek...)
Én végeztem egy hasonló kemény bp-i műszaki főiskolán, most másoddiplomára járok :
mindenhol vannak hírhedt tanszékek hírhedt tanárok......
buktam én is pl matek szig.-on igaz, hogy utána elsőként halasztott vizsgával (aug végigtanulása után) 5-re vizsgáztam... DE SEMMI ÉRTELME nem volt inkább tölthettem volna mással azt az időt...
Itt most a mostani vizsgaidőszakomra gondolok, hogy mialatt én a SAJÁT vizsgámmal voltam elfoglalva meghalt az édesanyám "inkább tölthettem volna mással azt az időt"
Ehelyett egy másik egyetem másik hírhedt tanszékével töltöttem el ezt az időszakot.
A kérdés csak az marad, hogy mért vannak
1. normális vizsgáztatók
2. 70-80%-os bukási arányok 1es tanszékeken (fusztrált emberek vezetése alatt).
mert nem a tantárgyon hanem az embereken múlik..
.
Alaposan végigolvastam, amiket írtatok. Én is a villanykarpn végeztem nemrég. Most is a SCH-ben lakom.
Nekem si volt vizsgám bőven az EVTSZ-en, meg is buktam. Hozzátartozik, előfordul. Az egyetem sok mindenre megtanít: pl. elviselni az életben a kudracot esetleg az igazságtalanságot is. AKi nem bírja, menjen máshova. Ez nem jótékonysági intézmény. Mindent meg lehet tanulni. A pótvizsgán villanytan 1-ből síma hármast írtam, a négyesért szóbeliztem (kettesre lerontották a jegyem...)
Az sem igaz, hogy az 5 év az végig szopás, és "soha nem mennék vissza". ha rendesen tanulsz, akkor tudsz rendes szakirányt választani. negyed és ötödévben 4.5 felett volt az átlagom, szerettem azt tanulni, amit. De nem adják ingyen. Aki nem bírja a strapát, keressen másik iskolát, nem kötelező BME diplomát kapni.
persze, van amikor nem igazságos a vizsga, van mikor magas a mérce, tessék megtanulni, ha más meg tudjka csinálni, akkor te miért nem? Tudjátok, nekem egyszer sem volt keresztfélévem, pót ZH viszont sokszor, mert nem tanultam eleget. Másodszorra összekaptam magam. Aki a mai kreditrendszerben kirúgódik, az nem való oda. Egy tárgyból félévente kétszer lehet vizsgázni, vannak őszeleji vizsgák, keresztfélévek stb. Aki ezek után képtelen levizsgázni, annak nem is jár diploma ezen az Egyetemen. Keressen egy másik, könnyebb iskolát.
Nem beszélve arról, aki kiugrik az ablakon.
Netizen! Ódri!
Jól látjátok.
Halászkirály!
Neked külön köszönet, annyira igazad van, hogy nem is kellett volna írnom, de kicsit felment bennem a pumpa.
bagojj,
ez rád is vonatkozik. örülök, hogy vannak még, akik észrevették, miről szól(t) az egyetem. Nem baj, a többiek is majd rájönnek előbb-utóbb, ha nem ugrálnak ki az ablakon egy-két szívás után.
BigPig!
Nehogy már itten sajnáljunk, amiért autó elé ugrálsz! Igenis gyenge ember, aki ilyet tesz. És te erre még büszke is vagy, még jó, hogy rájöttél, hogy nem ez a megoldás. Az ember esze megáll...
Mike73!
Nem szopás az egész BME. Van, amikor szop az ember (hol nem?), az estek 95%-ban nem az iskola a hibás, ha nem tudod elvégezni...
Urak!
Tegye mindenki a szivére a kezét és vallja be őszintén! Soha nem fordult meg a fejetekben ilyen gondolat? Más dolog viszont,hogy mi nem tettük meg. Ahogy a nickeket olvasom,a szegény srácnak nem volt több lehetősége. Vélhetően idegi kimerültség is közrejátszott.
Viszont mindnyájan tudjuk,hogy nem egyetemista az akit nem rúgtak ki legalább egyszer a valamelyik vizsgáról.
Mindamellett nagyon sajnálom szegényt. Azt soha nem fogja tudni senki,hogy mi játszódott le benne az utolsó pillanatokban,mely erre késztette.
A dolog másik oldala az,hogy milliók élnek,dolgoznak diploma nélkül.
Jazzman!
Na ne viccelj már! nehogy felnézzünk már egy öngyilkosra, és elismerjük az "életösztön legyőzését" bátorságnak. Hihetetlen. Az öngyilkosság mögött nem tudom mennyire csak a vizsga áll, de amit írsz (már megbocsáss) de baromság.
Engem si vágtak ki a BME-n vizsgáról. Évek óta ott lakom, most is. Sose értettem meg az öngyilkosságot sem, pláne ha tényleg egy vizsga miatt van (ami valószinűtlen). Aki képtelen feldolgozni az egyetemmel együtt járó kudarcokat, az mit fog csinálni az életben? Nem lehet minden szar nap után kiugrálni az ablakból. Eh.
Nem tudok egyetérteni. Teljesen más jellegű gondolkodás kell különböző tárgyakhoz. És megint más kérdés, hogy pl. egy szaktárgy szükségességét sokkal hamarabb meglátja a hallgató, mint egy "ezt meg minek tanítják itt?" jellegűét. De azokra is szükség van, persze nem feltétlenül konkrétan a tárgyi tudásanyaga miatt. Viszont sokkal inkább seggel áll hozzá a hallgató, mert nem érdekli annyira, és akkor bizony jobban becsúsznak a karók. Mit lehet ezekből mégis tanulni? Pl. azt, hogy sokszor olyan dolgokat is meg kell tudni csinálni, amiknek a gondolatától is lúdbőrzünk. És aki ezen bukik el, az addig tényleg ne legyen pl. mérnök.
Vannak, akik még előtte vannak, és talán -remélhetőleg- soha nem is teszik meg. Nézd, valamennyire muszáj elítélni amit tett, én azt hiszem ezt korrekt formában és mértékben tettük akik tettük.
Az a gondom a magukat elhagyó emberekkel, hogy sokukon nem lehet segíteni. És miattuk nem lehet, mert nem hagyják. Észrevenni sem túl könnyű, tényleg csak a szűkebb ismeretségi körnek tűnhet fel, hogy valami nagyon nincs rendben, de még akkor is ott van az alany makacssága. Tudom, találkoztam már ilyennel, aki nem hagyta, hogy kihúzzák a slamasztikából. Egy idő után kimerül az ember és nem tudja mit kezdjen vele.
A BME tényleg nem a pokol. Sokmindenre ráébreszt, az biztos. És a _lényeg_ az, ami sokkal tisztábban látszik utána. Amiben legnagyobbat fejlődtem -saját megítélésem szerint- az a lényeg meglátása. Sokkal biztosabban ismerem fel a lényeges dolgokat, és tudom kiszórni a lényegteleneket. És ez nem csak a szakmára igaz. Ettől jó a Műegyetem, hogy ha nyitva van a szemed, akkor sok igen hasznosat és érdekeset látsz, tapasztalsz.
Kicsit ledöbbentem ahogy elolvastam pár hozzászólást..látom itt is megjelent néhány
dögöljön meg aki kicsit béna vélemény is...ez azért elég sajnálatos.
Halászkirály: biztos igazad van..ha mondjuk a Te gyereked csinálta volna ezt, akkor
is így beszélnél, hmm??
Még emlékszem, amikor késő ősszel búsan bandukoltam lefelé egyik barátommal a szépvölgyi úton, mert egy "jó balhé" miatt (amiből később rendőrségi ügy lett) kivágtak az Erősáramú Szakközép iskolábólból (mint később kiderült, állítólag az osztályfőnököm akarta, bár ő azt mondta mellettünk ált). Az tárgyaláson persze semmit nem kaptam, csak valami bírósági figyelmeztetést vagy mit.
Akkor azt hittem, hogy nesze neked. Itt vagy egy családban ahol már mindenki diplomás a környezetetben, te pedig itt vagy 8 általánossal. Annyira el voltam keseredve, hogy a barátommal sem mentem el megünnepelni a szülinapját (ami pont az nap volt amikor kivágtak minket!)
Hát, azóta áldom azt a napot, mert bekerültem egy normális iskolába (alapítványi gimnázium), ahol felhoztak arra a szintre, ahol tartanom kellett volna (mert a szakközépben a tanítás színvonala -a szaktárgyakat kivéve- pocsék volt), és így sikerült bekerülnöm, és elvégeznem egy normál főiskolát, ráadásul úgy, hogy több tárgyból is évfolyam első voltam. (egyébként én is gondolkoztam a Műegyetemen, de a fizika oktatás nem volt olyan színvonalú, hogy esélyem lett volna oda bejutni).
Szóval a cselekedettel én sem értek egyet.
Az ügyben viszont lehet, hogy tenni kéne valamit, hogy azokat a tanárokat akik l'art pour l'art kivágnak embereket, pedig egyáltalán nincs értelme valaminek az ismeretét olyan fokon számonkérni (pláne ha nem tanítják meg úgy: 90%-os bukási arány az nem a tanulók hibája!), szóval őket is helyre kéne tenni egy kicsit.
Az látszik, hogy a srác nem gondolta meg nagyon, hogy mit csinál, mert ezzel senkinek sem lett jobb, még a tanárnak sem lett rosszabb.
Arról beszélni, hogy van-e értelme, szabad-e ezért, vagy másért enkezünkel vetni véget életünknek, csak előtte érdemes. Odaát ő már ezt nem hallja.
Egy halott ember emléke gyalázatának tartom elítélni őt.
Nézzünk mindnyájan magunkba, gondolkozzunk el azon, vajon nem megyünk-e el nap, mint nap valaki mellett, akin segítségre, meghallgatásra szorulna, mint ez a fiú is.
(Más. Az itt hozzászólók írásából megítélve a BME maga a pokol. Ez a beállítás hazug és megtévesztő. Gépészkaron végeztem. A kilenc félév alatt 4.0 alatt nem volt tanulmányi átlagom. A legnagyobb megrázkódtatás az volt, amikor harmadjára mentem át matekból, mert többet voltam abban a vizsgaidőszakban moziban, mint vizsgázni. Találkoztam itt egy rakás korrekt, nagytudású oktatóval, akik tiszteletre és megbecsülésre méltók.
Egyet lássunk tisztán, ha valakinek nem sikerült elvégezni az egyetemet, az a legritkább esetben az egyetem hibája.
A másik oldalról annak sem adok igazat, aki azt mondta, hogy itt megtanítanak a jég hátán is megélni. Ez sem igaz. Látok olyan végzős hallgatókat akiknek valószínűleg fizikai fájdalmat okoz, ha gondolkodniuk kell. A röhely, hogy azok is végezni fognak.
Szivatás? Ugyanmár!)
Hát igen, emlékszem azokra az időkre, amikor tanultam, és fogalmam sem volt róla, milyen is az infós élet. Most már dolgozom, látom a rengeteg infós állást, amit egyetemről kikerültek, főiskolát végzettek vagy diploma nélküliek töltenek be. Látom, hogy nettó 100000-res állást simán lehet kapni diploma nélkül is. Látom, hogy ha valakit kirugnak a BME-ről, az 3 év alatt elvégezhet egy főiskolát (3 év BME + 3 év fősuli 5 év BME helyett nem egy nagy megrázkódtatás). Ha van egy diplomája, már senki nem kérdezi meg tőle, hogy hány év alatt szerezte. Amint a valaki kezében ott a papír, többé csak személyes emlék egy-egy 2-es vizsga, UV vagy évismétlés, senki mást nem fog érdekelni.
A középiskola után meg kell tanulni másképp venni az akadályokat. A legtöbb gond abból származik, hogy az emberek viszik tovább a középiskolás tanulási és vizsgázási/dolgozatírási módszerüket, pedig az nem helyes. Meg kell tanulni vizsgán nyugodt lélekkel megbukni és erőn felül teljesíteni is.