Ez a forgalomtól és a lábadtól is függ, mennyit gyorsítasz és lassítasz (esetleg feleslegesen is!). Én soknak tartom, 1.6 Carinával 7 lityóval el lehet autózni tempósan, kevés várossal. 1.8 Mondeo is beefér simán 7.5 literbe, nyáron országúton még kevesebb.
Apropó, valaki tud-e magyarázatot arra, hogy pl. egy Mondeo miért fogyaszt melegebb időben kevesebbet (kb. 5%), mint hidegebben kimondotton hosszú utakon autózva?! Gumi is ugyanaz rajta, semmi más nem változott.
1/2 éves Nissan Primerám 5000 km-rel 9-et eszik átlagban. (Főleg 120-140 km/h és város). Az első 2000 km-en még 10 litert nyalt be. Ez normális egy 1.6-os 106 LE-s motortól?
Speciálisan ami segített (merthogy megpróbáltam sokféle háztartási huncutságot) a zöld színű, asszem a magyar EMV által gyártott kézmosó paszta felvitele az ablakra és vízes szivaccsal, több turnusban történő eltávolítása. A műanyagokat érdemes letakarni, kimarhatja.
A neve nem jut eszembe, de szutyok zöldfeliratos tubusban lehet lapni, meg nagy tégelyben, minden általam ismert szennyeződést oldott eddig.
viszont ha irod, akar 8-10 literek tankolasaval is atlagot tudsz szamolni. igy a videk vs. varos jol elkulonitheto, sot meg azt is meg tudom mutatni mit okozott a rossz a toltes, vagy mas szivas.
majd egyszer megmutatom a grafikonjaimat...
Ez nyilván csak akkor működik, ha átlagfogyasztást akarunk mérni. Mert hát mit is akarunk pontosan...??
Ha azt akarom megnézni, hogy "Na, a múlt időkben kicsit odaléptem neki, ez mit is jelent most nekem zsebre...?, akkor max. az segít, ha mondjuk mindig pontosan akkor tankolsz 5000-ért, mikor stabilan égni kezd a sárga lámpa a benzinszint kapcsán (- az kb. 1 literes intervallumon belül lehet mindig). És akkor igen, vissza lehet osztani az addig megtett kilométerek és az 5000-ért legutóbb tankolt benzinmennyiség alapján. (Csak hát akkor fix. időben kell tankolni.)
Mert engem többnyire nem az érdekel (napi 30-50 km-t autózva), hogy az elmúlt 2 hónapban (mikor esetleg közben évszakváltás is volt) mit fogyasztottam átlagban, ellenben az elmúlt 1-2 hét adatai inkább...
vomit:
Igen, erre utaltam a többszöri tankolással, és hogy csak a két "szélső" mérés eltérései számítanak. Ami egyre több mérésnél (tankolásnál) egyre kisebb súllyal játszik be az átlagba. És igen, magam is így csinálom. :)
Szerintem van egy pontosabb módszer. Ha nem bízunk a lekattanásokban, akkor az a legjobb, ha először teletankoljuk, majd utána 5000-esével, vagy valami kerek összeggel többször is rátankolunk. A végén átlagolunk, és kész. 100 liter fölöttt mit számít az a +/- pár liter?
Nekem '84-es Mitsubishi Lancer 1.8 Diesel van, vegyes használattal 6.5 körül szokott kijönni, nagyon nem nyomom ki a szemét, de ennek nem is annyira lehet..:} Monnyuk' 65-nél már 5.-ösben figyel, hosszú egyenesekben...:}
Nemcsak a műanyagot roppantja össze a vákum, Astra Classicon a fémtank is berepedt és kilukadt, akkorát szívott rajta, aztán csak parkolásnál vettem észre, hogy ömlik ki a nafta a kocsi alá. Azóta első klikknél befejezem a tankolást.
Ha így nézzük a benzinpumpa elég korrekt, hogy ekkorát tud szívni:-)
merd es ird folyamatosan (kis fegyelmezettseget igenyel) igy az egyik meresnel amit felfele tevedsz, a masiknal kiegyenlitodik.
kulonben a muanyag tankokba nem javasolt nyakig tolteni, mert ha nincs szerencsed, a lezarodo kiegyenlito jaratok miatt osszeroppantja a vakum.
Ó, ezzel már szívtam párszor, pl. a MOL kutaknál kb. 7-8 l-rel valamiért rendre kevesebb megy a tankba, ezért mindig ugyanannál a Shell-kútnál, lehetőleg ugyanazzal a töltöpisztollyal tankolok. Ha megtelt (vagyis első kattanás), kicsit kihúzom a pisztolyt, hogy kapjon még egy kis levegőt, majd pedig rákattintok párat. A 2. kattanásra nálam is 1-3 l még bele szokott menni.
Nem akarom elrontani az örömöd, de nekem akkor szokott ilyen jelentős eltérés (ráadásul negatív irányba, amerre "nehezebb" eltérni!) előfordulni, ha rendszeresen első kattanásig tankolok, és az a kattanás egy ismeretlen kútnál "hamarabb" történik. Vagy épp fordítva; a múltkor töltöttem csurig, és most csak az első kattanásig. A legdurvább akkor lesz az eltérés, ha mindkettő fennáll.
Teszek egy próbát fejben ( a saját kocsim adataival):
csurig vs. 1.kattanás = kb. 2-3 liter különbség általában
Az én kocsim tankjába (ha csontra száraz), egy ismerős kútfőnél első kattanásik 47 liter megy bele. (A gyári adat is ennyi, szóval vicces...) Az után max. 2-3 liter.
Na most, én jó (=dugó nélküli) esetben 750-850 km-t megyek el egy tank benzinnel (nyáron, ha nem nyomom neki), így vegyünk most 800-at.
47/8= 5.875 liter/100km
Ha ebből leveszel 2 liter (vagy egy "sietős" kútnál akár 3-4-et is, ahogy megesett már velem pár helyütt - különösen, ha rosszul tartottam a pisztolyt!), akkor most egy szélsőértéki 4-gyel számolva:
47(-4)/8= 5.375
Ez fél liter különbség.
Ez azért attól függően, hogy milyen sorrendben hozta össze az ember, vezethet olyasmikhez is, hogy biz. kutat (hibásan!) negatívan ítél meg.
Ezért húzom is a számat, mikor néha "egytankolásos" teszteket csinálnak a Benzinkutas topicban. Persze lehet azt is jól csinálni (azaz csontszárat -> csurig mérve), de hát erről sose mesélnek...
De nézzük tovább:
Ha nem kockáztatja az ember az útszéli leállást, és rendre "kevesebbnél" tankol (én általában 42 litereket szoktam, akkor már mindkettő eltéréssel számolni kell, tehát teszem azt, ha a múltkor 3 literrel többet csurgattam bele az első kattanás után, és most meg egy másik helyütt 4-gyel hamarabb kattan, és ott nem akaródzik több menni bele (nekem a MOL kutaknál van ilyen "érzékeny" tapasztalatom, hogy a pisztoly nem enged többet), akkor:
42(+3)/8= 5.625
vs.
42(-4)/8= 4.75
Nos, ez már majdnem egy egész liter! (És minél kevesebb liternél tankolunk, pl. kissebb tankba, annál nagyobb eltérést ad a konstans +3 és -4.)
Nem azt mondom, hogy ez általános eset (hisz bevallottan szélsőértékre néztük), de előfordulhat ilyen, nem?
SzVSz azért 4-5 deci simán belefér méréseinkbe a kutak különbözősége miatt, ha utána számolunk. Ez ellen a mindig ismert kútfőnél (nem csak kútnál!) való tankolás, ill. több egymás utáni mérés átlaga tud tenni valamit.
(Ekkor csak a két "szélső" (=legelső és legutolsó) tankolás eltérése számít, a közbülsők nem.) Azaz minél több a tankolás, annál pontosabb a mérés. Persze ez csak akkor igaz, ha végig ugyan olyan vezetési stílusban és forgalmi körülmények közt nyomjuk.
Csak ennyit szerettem volna mondani. :)
Bocs, hogy hosszú voltam.
Bye;
Varshi
> 2. A szintmérőd rossz lehet ha teli tankról beszélsz.
Hmmm, nem úgy tűnik. Ha csurig töltöm, akkor mindig tényleg "plafont" mutat...
> Egyébként milyen kúthoz jársz?
Változó, de az ominózus esetig az erzsébeti Tamoil-t látogattam - bővebben a Benzinkutas topicban, 1-2 hónapja írtam. Olcsó (átlag-3Ft.), de igencsak közepes benzint mérnek ott.
Leírom az esetet pontosan, vagyis inkább előkeresem egy régebbi hozzászólásomat:
"A tankolás után (a 47 literes tankba 48.24 ment bele, és még ment volna, valamint nem csontszáraz tankkal álltam be (3-4 liter volt még)) kijött egy 7.98-as fogyasztás! :-(
Igaz, csupa rövid út, a motor alig érte el az üzemi hőmérsékletet, de akkor is sok... :-/
Lehet, hogy az előző kút nem engedte rendesen teletankolni? (Akkor meg 6.5 alatt volt a fogyi.) Mert úgy átlagban kb. 7.2 a legutóbbi két tankolás eredménye... Úgy már "hihetőbb" is. Vagy tényleg ennyit csalnak???
De aztán:
Mivel a benzinkúttól kb. 50 méterre lakom, nem tűnt fel rögtön, hogy nemcsak, hogy több mint 48 liter ment bele a jócskán nem üres(!) tankba, de a benzinszint-mérő se kúszott feljebb a kb. 7/8-adánál (a felső negyed fele alatt volt -> ez kb. 4-5 litert jelent a tapasztalataim szerint), pedig első kattanás után még 2-3 liter ment bele. (Ezek szerint jól éreztem, hogy ment volna még bele, csak hát hittem a kútnak, hogy "most már biztos mindjárt tele".)
Ez pedig már egy hihetetlen 8,5-9 literes fogyit jelentene, amit kizártnak tartok az én vezetési stílusom mellett (meg úgy egyáltalán), szóval ennél a kútnál se tankolok többet...
De ha abból indulok ki, hogy kb. egy tankkal (42-max. 44 liter) elmentem 604 kilométert, akkor az már egy hihetőbb érték a csupa max. 5-10 km-es utaknál, és megnyugodtam..."
Ja, a bónusz vicc az volt, hogy a kút pisztolyain (addig általam még nem látott) "Defend Security" cetlik lógtak. Aha... :-/
Szóval durva az a 8+ fogyi egy 1.2-es, 80 lovas Punto2-től.
Hozzátenném, hogy nyáron városban (igaz, hosszabb utakon és "finoman" nyomva) 5,5-6,0 között autóztam, és egyszer 5.29 is kijött rekordnak. (887 kilóméter egy teli tankkal.) A múlt télen 7.3 volt a negatív csúcs.
Ezek után NEM HISZEM, hogy nem volt valami stikli. Mert szerintem nem férhet bele annyi (48.24 + a még tankban lévő 3-4 liter + amit még éreztem, hogy belement volna) benzin az eddigi tankolásaim tapasztalatai szerint.
Akaratomon kívül megdöntöttem a pénztárcám szempontjából a legjobb rekordomat: 6,075 l/100km-es fogyasztás, 206 Sport 1.6 16v (110LE), nagyon meglepődtem, mert ebben voltak előzések és gyorsulások is, olyan 7.5-re számítottam inkább, igaz, kb. 20% volt csak város. Két személlyel és folyamatosan bekapcsolva tartott digitklímával használtam. Az az érdekes, hogy eddig 6.9l alá még nem sikerült vinni a fogyasztást, igaz 7.4 fölé sem (az ezelőtti utolsó két tankolást sajna nem mértem, lehet, hogy már akkor is sokat javult). Viszont kb. most járatódott be a motor, 4400km van a kocsimban.
Rájöttem, hogy baromi sokat "fogyaszt" az autóm, ha az első kattanásig a gyári megadott értéknél 1-2 literrel többet tudok tankolni, és a benzinszint-mérő ekkor még csak kb. 90% körül áll. :-///
Szóval _így_ nem nehéz. :-( Szuper kútjaink vannak azért, ismerjük be! :-|
műszerfal ápolónak hívott spray szivatott meg engem hasonlóan, miután lefújtam a műanyagokat, többé nem láttam ki egyetlen ablakon sem.
csak többszöri totális belső ablakmosás után sikerült megszüntetnem a jelenséget, mindenféle vagyianyagokat bevetve, mert a sima ablakmosó nem hozza le.
addig minden időjárási körülmények között kicsapódott azonnal a pára, 0 látótávolságot okozva, ha letöröltem, csak úgy zsepivel, másodpercek múlva visszapárásodott.
többé nem használok semmilyen sprayt az autóban.
most tökéletes, zuhogó esőben is páramentes az ablak.
Üdv!
Honda Civic '88, 3 ajt. 1.3-as motor
Országút 4.5-5.5 tempótól függően
Város nyáron 6 körül, viszont most télen akár 8-at is, és k lassan melegszik be. Termosztatot most cseréltem attól nem lehet. Akkor mitől???
Vagy ez a régi Hondáknak jellemhibájuk?? A másik dolog, amiben a segítségeteket kérem, az a PÁRA! Bármilyen hideg/meleg van a kocsiban, allandóan párásodok!! Még hosszú úton is! Van valakinek ötlete a megszüntetésre vonatkozóan? Ha valaki a páramentesítő spray-t említené, azonnal küldök neki egy majdnem tele flakkont és büntetésből használnia kell!! :))
Bocs a hosszért
Üdv: Szku