Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Lehet nem flip-flopban kellene munkába járni, hanem valami cipőben :-D
"...milyen jó meleg van fent a buszon. Mondtam is nekik önzetlenül, hogy Kelet-Európa legjobbja vezeti a vasat csak azé'!"
Azt nem mondták, hogy csak le ne szállj akkor, hogy maradjon a meleg a buszon? :-DDD
Bocsi, ez egy ilyen nap.
Most menyek oszt dobolok egyet. Megjött a szomszéd "befűteni", gondoskodunk a szórakozásáról.
Bonyek, ez a pali minden nap idejön 50 kilométerről, begyújt a sparheltbe meg a cserépkályhába, felmelegíti a házukat 8 fokról 10 fokra, oszt sötétedéskor hazamegy. Bisztosss azért jár ide, hogy "befűtse a házat", s nem azért mert otthon elviselhetetlen a zasszony :-D
Tegnap kitolta a fűnyíró trakeszt oszt ment vele egy kört.
Hatféle típusra van vizsgám, és ezek közül (most már hogy megszoktam az elbaszott logika mentén működő féket és jó lett a fűtés) a Merci jön be leginkább. De ne gondoljátok ám, hogy a Modulók (leánykori neve Ikarus) rosszak lettek volna. Sőt! A sofőrök 4/5 ezekre esküszik még mindig és szerintem sem rosszak. Csak hát a Modulókhoz már alkatrészeket szerezni nagy macera vagy szinte lehetetlen és ezért sajnos végzetesen lepusztultak. Van olyan vas amelyiknek a főtengelyében már több mint egymilliárd fordulat van. :) Mondjuk azt nem is engedik csak a pesti oldalra, mert hegyet mászni vele nem lehet. :D
A BKV korábban olyan Mercedes buszokat lízingelt, amelyket Törökországban gyártottak. Azt tudni kell hogy a Németországban v. Franciaországaban gyártott merci egy lénygesen jobb minőségi osztály, mint a Török. Ezzel még igazából sok baj nem is lett volna, de a török szarban nem alakítottak ki például a sofőr számára lábfűtést(???). Egy ekkora vasban hiába fúvatom hajszárító módjára ezer fokon a felső testemre meg az arcodba a meleget, ha a lábaim a műszak végére teljesen elhülnek. Mivel a BKV Kelenföldi Diviziója egyben buszgyár is, ezért a szakember gárda elkezdte vizsgálgatni, hogy mit lehetne tenni a probléma ellen. Kb. 3 perc után rá is jöttek, hogy azon a dobozon (legyen ez funkciója szerint levegő elosztó doboz - legalábbis az elmondottak alapján én ezt vélem elképzelni) van egy oylan kiálló csatlakozási pont (lyuk), amely elszellőzteti a semmibe(???) a meleglevegőt és erre kevés munkával és költséggel lehetne húzni egy gégecsövet, amit aztán egy a vezetőfülke lábterébe történő lyuk kifúrásával így a sofőr lábához lehetne jutattni a ki tudja hogy mi célból amúgy is szabadba eleregetett meleg levegőt. Persze amig tart a lizing addig kötelező egyeztetni az efféle típusosan magyarokra jellemző ötleteket a gyártóval és a lízing céggel is. Mindkét helyról az jött vissza, hogy ha ezt megteszi a cég az szerződésszegő magatartás vagyis tilos. Így zehát a pilóták fagyoskodtak még két évig és még én is 2024. novemberében és decemberében is ezt tettem. Viszont december 31-én lejárt a lízing és tegnap, ezért már szinte elolvadtam a fülkében. De nem csak én voltam így vele, hanem szerencsére az utasok is. Kb. hárman jegyezték meg, hogy milyen jó meleg van fent a buszon. Mondtam is nekik önzetlenül, hogy Kelet-Európa legjobbja vezeti a vasat csak azé'! :D
Ez itt ugyanazon a napon ugyanazzal a busszal. Éppen készültem beírni Őrmezőn 8 perccel az indulás előtt a könyvbe, hogy elhúz jobbra kicsit a kormány és ezért kérem a Műszakot nézze meg a futóművet, amikor kopog egy utas és kérdezi tudom-e hogy lyukas a gumim. :D
Az érzés semmihez sem fogható amikor a műszaki diszpécser erre azt mondja: - "Nehogy leállítsd! Küldöm a műszakot."
Hozzáteszem arról egy szót nem váltottunk, hogy a víz nem forrt fel, de akkor is. Piros lámpa van a műszerfalon akkor nekem az a parancs fut 40 éve, hogy le kell állítani a motort. Legalábbis ezt eddig így tudtam. :D ...és már nem először hallom ezt a mondatot. Múltkor a Lánchídon húztam Buda irányába, amikor kigyulladt a piros olajszint jelző lámpa. Akkor azt az utasítást kaptam, hogy "a Szél Kálmánon van a gyorsszolgálat odáig a rendes menetrend szerint kell közlekedni". :D
Jöttek azért távolabbról is, de a látogatók kétharmada gyerek volt, szóval családok hozták el a kölköket dideregni egy kicsit. Én jó fél órát kvaterkáztam két volt kolleganővel. Tele volt a parókia kertje meg az utca autóval. Rendszeresen van ilyen nyílt nap, valami helybéli amatőr csillagász viszi a helyet, és mindig valami érdekeset mutat. Most a Szaturnusz bújt be a Hold mögé ippeg... Szerintem bekapta a nagyobbik csillag a kisebbiket, de ezt nem akarták elhinni... :-D
Látom, mindkettőtöknek kombi van. Ha elölről biztos nem jön, akkor érdemes hátul is körülnézni:
Belinkelni nem tudom, mert az alma legújabb frissítésének hála, nem lehet kimásolni a linket.
kipufogo-szerviz.hu
Elsőként leginkább a kipufogó rendszer tömítetlenségét feltételezik ügyfeleink.
Ha sehol nem szelel el a kipufogó, akkor általában a kocsiszekrény hátsó, tömítetlen részein keresztül bejutó kipufogó gáz okozza a problémát. Ez az úgynevezett csapotthátú vagy kombi, hátsó ablaktörlővel felszerelt modellekre méginkább jellemző, mert ezeknél a típusoknál olyan erős légörvény keletkezik a gépjármű mögött, hogy az behúzza a kipufogó gázokat egy rosszul tömítő hátsó ajtón vagy nem megfelelően szigetelt lámpán keresztül.
Ami az ügyfeleket leginkább megtéveszti ebben az esetben, hogy az ablak lehúzásakor vagy a fűtés bekapcsolásánál érződik leginkább a kipufogógáz szaga és ebből mindenki előről szelelő kipufogórendszert feltételez, azonban a valóságban gyakran a bekapcsolt fűtés vagy lehúzott ablak által beérkező légáram keringteti előre a hátsó térben összegyűlt kipufogó gázokat.
Más egyéb gépjármű műszaki hibákból is lehet büdös, kellemetlen szag az utastérben, ezért az átlag gépjármű használók számára összefoglaltuk a lehetséges hiba okait. A könnyebb hibafeltárás érdekében kipufogó szervízünkben megforduló gépjárműveknél tapasztaltak alapján lehetséges okok:
A kipufogó rendszer kifúj, vagy a kocsiszekrény hátsó részein tömítetlenség van.
A motor kartergáz gumicsövét megeszi az olaj és kilyukad, vagy az autószerelő elfelejti visszatenni szereléskor. Ez általában a fűtésrendszeren keresztül jut be az utastérbe, és elég erőteljes, szúrós, szinte könnyfakasztó szaga van.
Szivárog a fűtőradiátoron kereszül a fagyállóval kevert hűtővíz. Ennek édeskés szaga van és jellemzően az első szélvédő belülről erőteljesen párásodik.
A generátor túltölti az akkumulátort. Erőteljes, kifejezetten büdös, úgymond záptojás szaga van, és a fűtésrendszeren keresztül jut az utastérbe.
Szivárog az üzemanyag tartály vagy az üzemanyag rendszer. Adott esetben a kipufogóról vagy a forró motor alkatrészekről még intenzívebben párolog, általában ez is a fűtésrendszeren keresztül jut az utastérbe, és természetesen a tankolt üzemanyag fajtától függően változik a szaga. Ezt a hibát soron kívül javítani kell, mert a szivárgó üzemanyagtól akár a gépjármű is kigyulladhat!
Szivárog az olaj a motorból, a hajtóműből vagy a szervóból, és ráfolyik, majd ráég a leömlőre vagy a kipufogócsőre. Ez a szag általában akkor jelentkezik intenzívebben, amikor kicsit meghajtják az autót – például autópályán -, majd kisebb tempónál illetve megállásnál a fűtésrendszeren keresztül bejut az utastérbe. A felsoroltak közül a szervó, automata váltó olaj ég a legkisebb hőfokon, ezért az különösen veszélyes.
Az üzemanyag tartály szellőzőjéből párolgó benzin származékokat aktívszén szűrővel kötik meg. Ez általában a motortérben van elhelyezve, és ennek rendszernek a tömítetlensége is okozhat kellemetlen üzemanyag szagot az utastérben.
Lehet valaki jobban képben van: az uzsoki kórháznál hétvégén kell parkolási díjat fizetni? Csak hétköznapról írnak, de találkoztam már ellentmondással más helyeken
Koncentrálj a "költségoptimalizáció" kifejezésre. Nálunk alacsonyabbak a foglalkoztatás közterhei mint Ausztriában. Akkor mit szeretnének optimalizálni? Amikor erre meg lesz a válasz érted majd meg, hogy nem valami jó készül.
Nekünk 2016-os V40 olajkályha van. Legalább heti egy alkalommal, ha az országúti tempóról lelassítunk gyalogtempóra - a melóhely kb 150m földút - nekünk is erősen érződik. Többször néztük már. Felnyitjuk a motorház tetőt, se füst, se szag, se nyom. Csak az utastérben érződik. De tényleg ritkán. Nem találtuk még meg az okát eddig.
Halljátok, halljátok... érdekes szitu ütötte fel a fejét a munkahelyen. A megoldást a cég meg fogja adni pár hónap múlva (még ők is csak felmérik a lehetőséget), de addig is jó lenne tájékozódni, hátha valamelyikőtök jártas a témában.
Szóval a jelenlegi tényállás az, hogy egy osztrák cég magyarországi leányvállalatánál dolgozunk. A bécsi központ kitalálta, hogy költségoptimalizáció címén dolgozhatnánk jogilag bécsi cégnek, persze Magyarországon maradva (meg a többi nearshoring cégük is Szlovákiában, Romániában, Bulgáriában maradva).
Első reakcióm az volt, hogy "he?" :D
Mintha hallottam volna olyan EU-s szabályról, hogy ilyenkor osztrák fizu illet meg minket, de gugli nem nagyon segített (bár annyira nem is erőltettem a dolgot), de így a költségoptimalizációnak már lőttek is.
Néhány munkatársam tisztára rápörgött, hogy "akkor nekünk is lesz 14. havi fizu?" :D Próbálom csitítani őket, hogy biztos nem, majd kimagyarázzák a dolgot (mint ahogy tették a covid alatti ilyen-olyan juttatásokkal, amik csak az osztrákokat érintették).
Szóval ez a dolog (bármilyen formában) mennyire esélyes?
Mi a helyzet a januárra áttolt évvégi zabbantásnak? Van rá igény?
Kocsimban kiszáradtak a szőnyegek, ma elkeztem volna visszaszerelni, de észrevettem, hogy a fűtőradiátor folyik. Nabazmeg. Viszont legalább most hozzáférhetőbb. Már nem a gyári van benne, szóval egy darab csak tizenvalahány évet bír ki csak.
BUÉK :) Múltkor (tavaly szeptember 17.-én kedden, 9:25-kor) nagy dugóba kerültem az Árpád hídon Pest felé. Teljesen ki voltam akadva, hogy ki a franc csinál dugót, amikor ugye mindenki munkában van :D Akkor mérgemben felmértem a körülöttem álló járműveket: egy mosodás feliratú teherautó, egy kisteherautó, rajta egy kis kompakt markolóval, egy kisbusz, benne kőműves jellegű figurák, egy szlovák rendszámú céges feliratú furgon, egy taxi, egy másik dobozos nagyobb teherautó, meg ugye én, aki egy hajtóművet gyártattam le.
Ezek közül nullát lehetne átterelni békávéra vagy biciklire. :-o