Nem jártam sikerrel, 3 akksim mind kuka, nem tudtam beindítani a TS-t, hiába kínlódtam. Ez van.
Annyit tudok még hozzátenni a módosító témához, hogy mikor hengerfejeztem a Lybrát, akkor az öthengeresét raktam bele. És indítás után az is megszólal dízelesen, szóval...viszont járás közben, rendes olajnyomással már nem, pedig jóideje így megy már. De a GT-ben meg 120 ekm fölött az eredeti is köszöni, még jól van.
6 Amperrel töltött, annyit tud max. Most kínzom a másik akksit. :D
De tudod miért örök élet az öthengereseké? Mert jó átfedés van a vezérműtengely bütykök között és sokkal egyenletesebb a forgásuk. A négyhengeresekén viszont ha pl. megforgatod kézzel a vezérműtengelyt, ahogy átfordul egy bütyükcsúcson, ugrik egy nagyot, aztán megint nagyobb erő kell hogy a következő felfusson. Rángatja rendesen a módosítót is meg a szíjat is. Azért tanácsos sportos tengelykialakítású TS-eknél a 60 ezres csereperiódust is betartani. Ahogy rémlik, a 130 lovas Fiat/Lancia tengelyei nem olyan hegyesek, azoknál nem olyan forró a pite ilyen szempontból.
Érdekes, hogy az 5 hengereseké, ha jól tudom, örökélet, a négyhengereseké meg fogyóeszköz. Igy már bánom, hogy a 146-ból nem vettem ki, mert abban tuti jó volt.
Hány amperrel töltött, miután átállt sima töltésre? Az önmagában, hogy melegszik az akksi töltés közben nem feltétlen gond.
Ja, aha. Na ezt összekevertem, vezmodban rémlett fehér gyűrű, de csak a javítókészletben, mert ilyet én se szedtem még szét. Az öthengeresében meg nincsen.
Meg voltam győződve, hogy az a vezmod ugyanazt tudja, aztán meg kiderült, hogy csak 18 fokot hangol el, a négyhengereseké meg 25 fokot.
Na, a töltéssel nem igazán jártam sikerrel, 1-1,5 óra után átállt magától sima töltésre, aztán órák múlva is még 11 Volttal töltött, de az Ampert meg adta, amennyit tudott. Én nem tudom hogy ez jó-e vagy nem, vagy hogy működik, csak eléggé melegedett az akksi, úgyhogy inkább megszakítottam. Holnap a másikkal még megnézem.
Nekem azért ennyire gázos sosem volt, pedig hányat lelazítottam már...
Érdemes bizony, amíg még van.
Rátettem a kínai töltőt a 72Ah-s akksira pulzáló javító üzemmód, közben mérem, különböző tartományokban dolgozik váltogatva. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.
Illetve megpróbálom még egy jobb minőségű dugóval, ütvecsavarhúzónál/légkulcsnál sokat számít,m mennyit tud rugózni.
Azt néztem most, hogy pl a vezérlésmódosító felújító készletet sem lehet már sok helyen kapni, de pl a fütésbox állító műanyag alkatrészres felújítókészlet is már kezd elfogyni, lehet tényleg érdemes átgondolni, mire lehet szükség, ha életben akarjuk tartani ezeket az autókat.
Én is egy régi töltőre vagyok kénytelen előbb rárakni persze, de milyen jó lenne, ha ki lehetne hagyni. Valami impulzusos módszerrel dolgozik a kínai, elvileg tök mindegy neki, honnan indul. Meglátjuk, kényelmes lenne.
Attól tartok, nem is olyan sokára nagy érték lesz még az a használt, ki tudja milyen állapotú tartalék is. Már annak, aki életben akarja tartani ezeket a motorokat...
Nekem erre a megindításra egy régi orosz töltőm van, de most néztem, az olajszivattyú miatt, hogy a négy éve a műhely sarkában álló akksira simán elindult a töltő, sőt, félig feltöltöttnek mutatta.
Nekem szerencsére van egy jó hengerfejem a Fiatra, egy TS hengerfejem, és két vagy három vezérlésmódósítóm, csak sajnos nem tudom, milyen állapotban vannak.
A főtengely végén a nagy csavar sima jobbmenetes? Nem akar lejönni a drága. Mondjuk tól sokat nem is próbálkoztam vele.
Nagyon érdemes. Most nekem ebből annyi nyereségem lesz, hogy van egy egyébként még érintetlen komplett hengerfejem szétütött 8 szeleppel, ami egyezik a GT-n lévővel és felújítható.
Múltkor az ali-n nézelődtem és nem tudtam nem megvenni egy Repair funkciós intelligens töltőt aprópénzért. Csak 12V-os és a lidls meg aldis töltőkkel az az egyetlen baj, hogy ha túl alacsony az akkufesz, akkor el se kezdi tölteni, netán 6 Voltosnak véli...holnap megjön, van két akksim, ha az egyiket fel tudom éleszteni, már megérte. Mert hát az is kéne ahhoz, hogy odébb tudjak állni a két szarommal a kertben.
Lidl töltőm nekem is van, nem igazán látom, hogy rosszabb lenne egy CTEK-nél. Egy kis 3/8-os dugókulcs klszlet is van, azzal sincs semmi gondom, pedig ott van mellette a Kamasa kélszlet is. Van még egy sima és egy ütvecsavarbehajtóm is, ott azért már átszik, hogy a Metabom illetve a Milwaukeem jobb. Bár azért őszintén szólva, a Metabo nem sokkal drágább, de azért a Milwaukee annyival nem jobb, amennyivel többe került.
Jó, hogy mondod ezt a vezérlésmódosító dolgot, lehet érdemes lenne betáraznom belőle egyet.
Hú, a magyar nyelv különleges kifejezéseit azért használtad, változatosan és kitartóan? :D Nekem van egy akksitöltőm onnan, jópár éve azt használom már, ja meg a dugókulcs készletem, pedig amit az már kapott rendesen, nagyon bírja.
Ja, meg időközben életre keltettem a Twin Sparkot. Aztán kiderült, hogy repedt a szelepfedél és lyukas a kiegyenlítő. Még azokat orvoslom és alig várom, hogy ne lássam már itt. Kérdés, megveszi-e egyáltalán valaki...
Közben meg látom, hogy kb. a beszerezhetetlenség határán van a vezérlésmódosító ezekhez, az ebay-en már 1000 eurót is elkérnek egy újért. Na, hát ilyen körülmények között most vagy beleakadok egy előrelátó vevőbe, vagy a kutyának se kell már ilyen autó, se donornak, se bontásra.
Elkezdtem érdemben szétszedni a motort. Rögtön egy kellemetlen meglepetéssel kezdtem, anno ugy vettem a motort, hogy leeresztik belőle az olajat, mivel volt hogy egyedül kellett mozgatnom, az is súly. Hát most amikor az oldalára borítottam a motort, kiderült, hogy nem eresztették le... Így némi nagytakarítás után második lépésként le is tesztelem a pár éve a Lidl-ben vásárolt olajszivattyúmat, ami meglepően jól teszi a dolgát.
Amúgy érdekes, mert én azt nagy fehér patentet nem is látom, hogy nekem lenen olyanom. A fehér csésze, az megvan. Mindenesetre rendeltem mind a kettőt, kicserélem azt is, bajd nem lehet belőle.
Kicseréltem az adóhengert. Mint kiderült, igazából jó eséllyel nem is hidraulikus baja volt, hanem a gömb volt szétkopva, ami a pedálgépbe csatlakozik, 2-3 centit lehetett nyomni a pedálon, míg megmozdult a henger rúdja. Ami plussz érdekes, hogy a pedálgép totál máshogy nézett ki, mint ami az elearn-ben található.
Első körben egy felső munkahengert rendeltem, mert valószínűleg valami hidraulikus baja lesz, egyre nagyobb a holtjáték, de olaj nem fogy és nem is tűnik úgy, hogy bárhol folyna. Nem Metelli lett, mert bár lehet, hogy előitélet, de a Metelli műanyag. TRW-t rendeltem, árban nem számottevő a különbség. Ha meg CSS lesz, pfff, na arra mostr nem is szeretnék gondolni, hogy levegyem a váltót.
Metelliből még csak fékalkatrészeket használtál, vagy mást is? Elkezdtem érezni, hogy lassan közelek a kuplunk csere időpontja, és azon gondolkozom, hogy a hidraulikus kinyomócsapágyból bepróbálkozzak e vele. Ugyebár elég kényes alkatrész, ha nem jön be, boríthatom szét a fél autót.
Nem friss a szett, de azért nem is túlhordott állapotú.
Köszi, de hengerfejet azt kaptam a kocsival. Most a projekt annyi lesz, hogy felrakom egy új tömítéssel, legyen mozgásképes. Aztán megpróbálom egyben eladni donornak vagy bontásra.