Keresés

Részletes keresés

Vintersorg Creative Commons License 2004.12.08 0 0 180
"Gondolkoztam, hogy milyen jó lenne bringával bejárnom dolgozni. Benthagynám a kocsit és szép időben urasan betekernék! Utána gondolkoztam, hogy milyen útvonalon?"

Jó ötlet, érdemes. Egy kis vállalkozó kedv kell hozzá.
Az útvonallal kapcsolatban biztos, hogy van megoldás, elég valószínű, hogy más is kerekezik arrafelé. A kerékpáros topicban biztos tudnak segíteni.
Az autóktól sem kell félni :-) Az emelkedők pedig a másik irányba mindig lejtők :-)
Mindenképp érdemes megpróbálni.
Előzmény: M.I. (174)
Vintersorg Creative Commons License 2004.12.08 0 0 179
Szólalj meg, és megmondom, hogy ki vagy :-)

"Azt szokták mondani, mutasd meg hogy vezetsz, megmondom ki vagy. Tehát ha egy paraszt vagy akkor úgy is fogsz közlekedni. Akár gyalog akár kocsival akár bringán."
Ez így igaz, egyetértek.

A bicikiutat már említették, arról nem is szólnék.

"semmi okom arra számítani, hogy a kanyar után a sáv belső felén 30-al teker"
A kanyar maga az ok arra számítani, hogy utána van valami. Egy lerobbant autóba beleszállsz hátulról, mert a szerencsétlen tulajnak még nem volt ideje kitenni a háromszöget?!
Most mi legyen a véleményem arról, aki úgy hajt bele egy kanyarba, hogy fogalma sincs, mi lesz utána, holott a harminccal haladó bicikliseket látnia kellett pár másodperccel korábban eltűnni a kanyarban - vagy igencsak kacskaringós utakon száguldozik. Vagy mit mondjunk arról, aki az éjszaka sötétjének autózik neki ezerrel, úgy, hogy ha bármi felbukkan az úton, nemcsak hogy megállni nincs esélye se, de elkezdeni fékezni sem - lásd a kedves képviselő urat nemrégiben, aki "biciklist" gázolt (meg kivilágítatlan hátizsákos, mi?)

"Nagyon gyakran mentik meg az autósok a felelőtlen kerékpárosok életét és utána még nekik áll feljebb!"
Kiktől? Önmaguktól? Mesélj már a kerékpárosokról, akiknek mind megmentetted az életét!

Az autó veszélyes üzem, az üzemeltető saját vállalásából fokozottan felelős, csak ezt sajnos nem tanítják meg mindenkinek, aki jogosítványt szerez - és bizony nem mindenki érzi magától.

Az eredeti kérdésre pedig - "Van-e kerékpáros kultúra", egyszerűen az a válasz, hogy miért válna pont az ki az általános közlekedési kultúrából? Ugyanolyan szinten van mindkettő, és bizony van még mit javítani.
Azért én személy szerint egyáltalán nem látom sötétnek a helyzetet, rengeteg autóval kerülök közlekedési viszonyba és elenyésző kisebbség az arrogáns/aggresszív/figyelmetlen. Biciklisekkel jóval ritkábban találkozom, arról nem is tudok nyilatkozni... A gyalogosoknak is csak elenyésző kisebbsége a bunkó szerencsére. Persze mindig a negatívumokat jegyzi meg jobban az ember.

Kicsit indulatos volt a hozzászólásod, bocs, hogy az enyém is olyanra sikerült.
Előzmény: M.I. (171)
M.I. Creative Commons License 2004.12.08 0 0 178
Persze igazad van!
Egyenrangú közlekedők vagyunk.

De ehhez hozzá tartozik az a kötelesség, hogy ne akadályozd fölöslegesen a többi közlekedőt!

A szabályosan közlekedő normális kerékpárosokat valszeg észre sem veszem mert nincs rá okom.

Jó ez a topic!
Mától egy kicsit biztosan másképpen fogom nézni a sok hülye bringást! :-)
Előzmény: nagyad (177)
nagyad Creative Commons License 2004.12.08 0 0 177
Ebben viszont nincs igazad. A kerékpáros az úttesten teljes jogú résztvevője a forgalomnak - úgy kell vele szemben viselkedni, és természetesen neki is be kell tartani a szabályokat. Én bicajjal járok dolgozni, ez napi 2x16,5 km, én nagyon ritkán van gondom. Az is általában figyelmetlenségből adódik, ritka, amikor valaki direkt bunkó, és természetesen én sem szoktam extrém-sport pályának használni az utakat.
Előzmény: M.I. (174)
nagyad Creative Commons License 2004.12.08 0 0 176
Ez mondjuk igaz. Bringásban is van bunkó, autósban is. De gondolj bele abba, hogy milyen kevés a kerékpárút és legtöbbször még azon sem lehet közlekedni normális tempóban mert rendszeresen le kell fékezni/megállni, akkor mit csináljon a szerencsétlen bicajos? Én általában udvariasan szoktam az ilyeneket kikerülni, vagy csöngetek, de a huszadiknál van úgy, hogy én is üvöltök. Kihozzák belőlem az állatot :-((
Előzmény: M.I. (175)
M.I. Creative Commons License 2004.12.08 0 0 175
Ha rosz helyen járok, hívja fel a figyelmemet erre! De nem mindegy, hogy milyen módon. Gondolom neked sem mindegy, hogy egy kamionos milyen módszert alkalmazva hívja fel a figyelmedet arra, hogy útban vagy!
Előzmény: nagyad (173)
M.I. Creative Commons License 2004.12.08 0 0 174
Magyarországon a közlekedés nem egy stresszmentes feladat.

Lehet, hogy csak azért vagyok így kiakadva a bringásokra mert csak a gyökereket veszem észre?
Tudom, hogy némileg igazságtalan voltam a bringásokhoz, de valahogy mindig csak arról hallok, hogy hogyan segítsük őket. Megmondom őszintén nem emlékszem olyan esetre amikor egy bringás segítőkész lett volna. Gyalogos még talán.

Nehéz dolog ez a bringázás.
Gondolkoztam, hogy milyen jó lenne bringával bejárnom dolgozni. Benthagynám a kocsit és szép időben urasan betekernék! Utána gondolkoztam, hogy milyen útvonalon?
Nincs olyan útvonal ahol én végigmennék!
Szerintem ahol nincs megfelelő kerékpárút ott nem kell kerékpározni. Ahogyan nem megyünk vonattal oda ahol nincs sín.
Tudom, hogy nagyon kevés a megfelelő kerékpárút.
Én támogatnám sokkal több építését de valahogy senki nem kérdez!
Ha pedig egy kerékpáros autók vagy gyalogosok közlekedésére tervezett úton megy akkor vegye tudomásul, hogy ez kényszermegoldás és neki kell alkalmazkodnia az elsődleges használókhoz!
Előzmény: Mr. Fuji (172)
nagyad Creative Commons License 2004.12.08 0 0 173

Érdekes, amit írsz. Egyrészt szidod a bicajosokat, ha a "te területeden", azaz az úttesten túl nagy területet foglalnak el, amikor autóval mész. Másrészt, amikor te mész a bicikliúton (=a biciklis területén), akor kirúgnád alóla a bicajt, mert fel merte hívni a figyelmed arra, hogy rossz helyen vagy. Nem érzel némi ellentmondást? Vagy te vagy Az, Akinek Mindent Szabad?

Előzmény: M.I. (171)
Mr. Fuji Creative Commons License 2004.12.08 0 0 172

Hát ez a hozzászólás egy kicsit indulatos lett:-(( Úgy érzem, hogy csak ki akarod dühöngeni magad. Az indulataid azonban Téged is minősít(h)etnek...

 

Természetesen vannak közöttünk is meggondolatlan személyek, de nem ez az általános.

 

Egyébként bizonyos szintű agresszió a kerékpárosok részéről a kisebbségi komplexusoknak tudható be (legalábbis nálam). Sok esetben eleve azt feltételezzük, hogy azért, mert kerékpárosok vagyunk, le akarnak minket tolni az utakról, vagy átnéznek rajtunk a kerékpárúton. És ez ellenreakciót vált ki, sok esetben teljesen feleslegesen.

 

Szerintem a közös gyalog- és kerékpárúton előforduló gyalogos-kerékpáros balesetekért nagyrészt az építtetők a felelősek. Ott is - ha jól tudom - 40km/h-val lehetne közlekedni (persze figyelembe véve a forgalmi/időjárási viszonyokat).

 

"Nagyon gyakran mentik meg az autósok a felelőtlen kerékpárosok életét és utána még nekik áll feljebb!" És még többször teszik kockára! Az én életemet nem sok autós mentette meg eddig, de azáltal, hogy 10 cm-re mennek el mellettem, nem adják meg az elsőbbséget stb. azzal több ezerszer kockára tették - ha szigorúan számolok. Ez talán túlzónak tűnik, de ha egy kátyút kerülök ki, vagy netán elesek, akkor talán kevés ez az oldaltávolság...

 

Hát ennyi. Ha pedig egy autós részéről ér sérelem, akkor pedig rángasd ki a volán mögül, és rúgd szét a seggét :-) Bocs az indiszkrécióért, de nem hagyhattam ki!

Előzmény: M.I. (171)
M.I. Creative Commons License 2004.12.08 0 0 171
Üdv mindenkinek!
Én mint elvetemült autós szeretnék belepofázni a bringás topicba!

Azt szokták mondani, mutasd meg hogy vezetsz, megmondom ki vagy. Tehát ha egy paraszt vagy akkor úgy is fogsz közlekedni. Akár gyalog akár kocsival akár bringán.

Nincs autós, biciglis vagy gyalogos.

Elismerem, hogy sok autós a kerékpárúton parkol. Én nem. Próbálok együttműködni a bringásokkal hiszen a közlekedés egy társasjáték.
De nagyon sok olyan bringást látok akik elvárják az összes többi közlekedőtől, hogy legyenek rájuk tekintettel, tartsák be a KRESZ-t és segítsék a kerékpárost a haladásban, de ők maguk pont az ellenkezőjét teszik a többi közlekedővel szemben!
Semmiféle szabályt nem tartanak be, semmire nem hajlandóak amivel egy kicsit is csökkentenék azt a forgalomlassító hatást amit a lassabb haladásukkal okoznak.
Mész 90-el az országúton és egyszercsak egy kupac bringás teker az út közepén. Baromit fékezel és várod, hogy beálljanak egysorba ha eddig nem is úgy mentek, hogy segítsenek téged a megelőzésükben. Na arra várhatsz! Ha rájuk dudálsz egyből mutogatnak. Kérdés, hogy ha eltapostam volna mint a szart mert semmi okom arra számítani, hogy a kanyar után a sáv belső felén 30-al teker egy marha akkor mit szólt volna hozzá?
Nagyon gyakran mentik meg az autósok a felelőtlen kerékpárosok életét és utána még nekik áll feljebb!

Ha gyalog megyek detto ugyan ez a helyzet!
A múltkor sétáltam a barátnőmmel a budai rakparton a Batthyány tér és a Lánchíd között.
(Ez az a szakasz ahol egy bringás úgy lökött fel egy Japcsi túristanőt, hogy beütötte a fejét és a kórházban meghalt.)
Jött egy gyökér paraszt bringás ezerrel a lányt majdnem fellökte és elüvöltötte magát, hogy ez kerékpár út! Azért nem rúgtam ki a bringát alóla mert nem értem el olyan gyorsan ment el. A másodikat tutira a fejébe rúgtam volna!
Vagy az a tahó amelyik azzal szórakozott, hogy egy hang nélkül ezerrel rádrepül hátulról és valami spéci kürttel egy marha nagyot beledudál a füledbe és utána teker mint az állat!

Mitasd meg, hogy közlekedsz és megmondom mi vagy!
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.27 0 0 170
mondom imperialista
Előzmény: Törölt nick (169)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.27 0 0 169
a KRESz csak egy mperialista divatfurfang. Nem kell vele foglalkozni
Előzmény: Mr. Fuji (168)
Mr. Fuji Creative Commons License 2004.11.27 0 0 168
KRESZ?! Az meg mi a fene?
Előzmény: kivi (167)
kivi Creative Commons License 2004.11.27 0 0 167
Az általad írt linkek mind jók, (az egyikhez nekem is van némi közöm :-) de nem a jogszabályt tartalmazzák, hanem kicsit közérthetőbb, olvasmányos módon adják elő a mondanivalót. Ez sok esetben jó, mert nem mindenki "érti" a száraz, jogi terminust. Viszont emiatt előfordulhat hogy így nem lesz teljesen pontos, mert egy jogi szövegben a legkisebb vessző, vagy kötősző is létfontosságú lehet.

Én két teljes kresz leírást ismerek. Az egyikk a http://www.b-m.hu/kresz , de ez most nem működik. (Amúgy ez a belügyminisztérium oldala.) A másik ez:

http://www.totalcar.hu/kresz
Előzmény: atros (166)
atros Creative Commons License 2004.11.27 0 0 166

Sokszor olvassom a kresszes hozzászolásaitokat, és ilyenkor mindig megfordul a fejemben, hogy honnan is lehetne ezeket a szabályokat pontosan megtudni, hogy a vitát le lehessen zárni és ne maradjon az emberben ott, hogy most ki is tudja jobban. Teljes leírást, sajnos sehol nem találtam, de ezeken a helyeken is sok válasz azért ott rejtőzik.

 

http://www.kerosz.hu/kresz.htm
http://www.haon.hu/oldalak/kozlekedes/haon-kozlekedes-4611.shtm
http://www.kfki-isys.hu/pg/lista/egyeb/kreszmod.htm
http://web.szote.u-szeged.hu/in1st/rosa/oktatas/kerekpar/kptvt060.htm

Ja és még valami:

Az egyik leirásban talláltam egy vicces megfogalmazást - talán nem vicces, de mindenkép érdekes mondatot, ami rögtön megfogott.

"Nagyvárosi forgalomban ne álljunk meg hirtelen, mivel a mögöttünk haladó nem képes észrevenni a hirtelen lassulást, csak mikor már elütött minket. "

 

További kellemes KRESZ elemezgetést

Miqlás Creative Commons License 2004.11.15 0 0 165

Sziasztok!

 

Nem teljesen kerékpáros-kultúrális iromány, de ez van :)

Készüljetek fel hogy hosszú lesz (ritkán írok, de akkor sokat :)

 

Volt, hogy egy 3napos túrám során kétszer akartak megbüntetni rendőrök, de csak egyszer sikerült nekik :)

Az első, jogos eset Szeged felé menet, a közeli :) Nagykáta után történt. Leeresztett sorompójú vasúti átjárón mentem át (szétnéztem rendesen), persze lesben álltak az út mellett a rendőrök.

5000-es bírság. Direkt figyeltem, mikor jön a vonat. "Mindössze" 4 percet kellett rá várni.

 

A kapcsolódás a nemrég említett járdán biciklizéshez:

A másik eset másnap, Szegedről visszafelé Orosházán történt.

Az egyik kereszteződében éppen a forgalomirányítást gyakorolták, ahova én is megérkeztem (Feltűnően magas volt a rendőr/négyzetméter arány :).

Látván a bonyodalmat, meg vagy 1,5 percig csak egy irányban mentek a kocsik, a problémára megoldást kerestem. Felgurultam a járdára kb 15 méter miatt, hogy levágjam a kereszteződést (úgyis jobbra megyek).

Erre az egyik odahív magához és mondja: - Ez 10000-es bírság.

Még csevegtünk egy kicsit, így ezt nem kellett fizetnem :).

Indok: Járdán kerékpárt csak tolni lehet! Persze a gyalogosok védelmében.

(Ezután kerékpárosoktól lezárt vasúti felüljárón kellett volna haladnom. Az előző eset miatt inkább nem ott mentem :)

 

Másik téma a sebességkorlátozás:

Én egy csúnya, gonosz bringás vagyok, nem mindig foglalkozom a sebességkorlátozással. Bár 40-et tekerni láb, hátszél vagy lejtő kell :)

És mi van a versenyzőkkel? Őket alapból megbüntetik amikor edzeni mennek?

 

Ami a baleseteimet illeti (Egyik sem nagy ügy, de mégis):

Kerékpárút-Országút: 2-2 (A sorrend is ez)

Szerintem, ha az országúton megy az ember, jobban odafigyelnek rá az autósok, mint a kerékpárúton.

 

Ahhoz hogy többet használjam a kerékpárutakat, néhány apróságon módosítani kellene:

30km/h sebesség (jól belátható, veszélytelen területem nem korlátozni), mert a hiedelemmel ellentétben vannak olyanok, akik nem csak túrázgatni, tekerészni használnák a bringautat.

(Jó időben 1:10 tömegközlekedés helyett 0:55-1:00 tekeréssel Kistarcsáról Óbudára át lehet érni, bár ekkor nem kerékpárúton megyek)

Lehet hogy építik az utakat, de azokat karban kellene tartani (üvegtörmeléket, nyálkás vizes falekeleket eltakarítani).

 

A kultúrámhoz annyi azért hozzátartozik, hogy a szerintem veszélyesen közlekedő autósoknak mutogatni szoktam (szemben jövő sávban egyik autót legalább egy előzi amikor pont melléjük érek; vagy csak pár centire kerülnek ki), mert a motor zakatolásától a szavaimat nem értenék, meg a fény gyorsabban terjed a hangnál.

 

Lényeg: Sajnos mindenhol, ahol több szereplő van, elég nehéz változtatni.

Egyszerre kell minden szereplőnek kis lépéseket tennie:

Gyalogosok ha már a kerékpárutat használják, akkor legalább nézzenek szét néha, vagy ha odaérek melléjük, húzódjanak esetleg félre.

Autósok kevesebbet parkoljanak a kerékpárúton.

Bringások többet közlekedjenek a kerékpárúton.

 

Dj.Atis Creative Commons License 2004.11.13 0 0 164
Hol büntettek meg a járdán bringázásért? Már az oviban megtanították azt, amivel te a rendőrnek érveltél, ezzel szerintem simán mehetnél a rendőr feletteséhez.
Előzmény: drseelee (161)
nagyad Creative Commons License 2004.11.09 0 0 163
A hatályos KRESZ 13§ k/2. (2) bekezdésben szerepel ez a mondat: "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek." Monjuk ez csak a forgalomra vonatkozik és nem jelenti azt, hogy ha úgy ítélem meg, hogy rossz minőségű az út, akkor lemehetek az úttestre.
Előzmény: kivi (162)
kivi Creative Commons License 2004.11.07 0 0 162
Kérdés, kinek a véleménye számít ebben az esetben, a bringásé vagy a rendőröké?

Erről már sokat agyaltunk, és egy topictársunk kiderítette hogy egy (általunk nem ismert) rendelet szabályozza hogy mi minősül alkalmatlannak. Sajnos (szerencsére?) nem úgy működik, hogy mindenki szubjektíven állapítja meg.

A buszsávos dolog sajnos tényleg így van, de most már egyre több helyen van kiegészítő jelzés a buszsáv tábláján, hogy kerékpárral is szabad használni.

Ha gyalogos/kerékpárúton, a forgalom akadályozza a kerékpárost a folymatos közlekedésben (max. 20 km/h-ig), mehet az úttesten

Hm... Ezt a kresz tartalmazza? Meg tudod nekem mutatni hogy hol van ez leírva? Szerintem ilyen szabály nincs.

Előzmény: drseelee (161)
drseelee Creative Commons License 2004.11.05 0 0 161

Nekem szombaton volt a járdán közlekedésből büntim. A rendőrnek mondtam, h én úgy tudom lehet menni a járdán max.10-el. Ő erre azt mondta, h soha semilyen körülmnyek között nem lehet a járdán menni és örüljek, h csak 1000 ft helyszini bírságot fizetek.

Ezek után kerestem fel egy ismerősömet, aki most tette le a vizsgát motorra és van kreszkönyve.

Abban ezt találtam: Lakott területen, ha az úttest alkalmatlan a kerékpárral való közlekedésre, max. 10 km/h-val,  a gyalogos forgalom zavarása nélkül lehet kerékpárral közlekedni.

 

A KRESZ-ben nincs szó arról, h mi számít "kerékpárral való közlekedésre alkalmatlan úttest"-nek, sem az h az út minősége, sem az h a forgalom. Kérdés, kinek a véleménye számít ebben az esetben, a bringásé vagy a rendőröké? Hiszen a bringás bőréről van szó, elvileg neki kéne eldönteni, neki mi számít alkalmatlannak és miért. Persze az ésszerűség határain belül.

 

Egy másik, bringásokra vonatkozó rész, a Busz sávban való közlekedés, ami szintén TILOS!!!

Tehát szabályosan a legszélső forgalmi sávban kell közlekednünk, úgy h jobbról a busz, balról meg az autók között miénk az egész szaggatott fehér vonal. : És ezek után is azt mondják, h tilos a járdán közlekedni?

 

Sokunkkal megtörtént az is, h az úttesten ment és a rendőr meg akarta büntetni, mert nem az út melletti bringaúton ment. Pedig erre is van szabály a KRESZ-ben.

Ha gyalogos/kerékpárúton, a forgalom akadályozza a kerékpárost a folymatos közlekedésben (max. 20 km/h-ig), mehet az úttesten. Ebben az esetben sincs viszont feltüntetve, h ki döntheti el, mi számít "folymatos közlekedés akadályozásának".

Előzmény: kivi (158)
kivi Creative Commons License 2004.11.01 0 0 160
Azért ne szomorkodj, hamar kikupálódsz majd kresz-ügyileg a fórumon. :-)))

Balra kanyarodni lakott területen kívül tilos, le kellene szállni és áttolni a kerékpárt. Lakott területen belül szabad, ha a tábla nem tiltja (akárcsak az autók esetében.)
Előzmény: HoZoo (159)
HoZoo Creative Commons License 2004.11.01 0 0 159

Balra kanyarodást nem írtam. Abban igazam lenne, hogy nem lehet bicajjal balra nagy ívben kanyarodni?

 

Csak hogy legyen valami sikerélményem...:/

 

Z

Előzmény: kivi (158)
kivi Creative Commons License 2004.10.31 0 0 158
"Tévedéseid", Part 2.

Egyirányú úton bicajjal az ellenkező irányban haladni a járdán lehet és kell (rendőrök nem szokták ismerni ezt a szabályt, de van ilyen

Épp ellenkezőleg. A jogszabály hivatalos jogértelmezése kifejezetten kiemeli, hogy ha az adott úton tilos kerékpározni, az még nem teszi jogossá a járdán történő kerekezést.

A járdán csak akkor kerékpározhatsz, ha az úttest erre fizikailag alkalmatlan. Pl. a szélén vastagon áll az odakotort, lefagyott hó. Sem a forgalom nagysága, sem a behajtani tilos nem tartozik ide.
De ami még idetartozik: a járdán maximum 10km/h lehet a sebességed, és nem zavarhatod a gyalogokat. A kilométerórás dolgot pedig a saját érdekedben verd ki a fejedből, mert nemhogy a rendőr előtt, de még egy sima vitában sem állja meg a helyét. Írni sem kötelező tudni, mégis furcsán venné ki magát ha erre hivatkozva tennél ezt-azt.

A jogszabály előír valamit. Ha te olyan dolgot teszel ami ez alá a szabály alá tartozik, akkor egyrészt kötelező megismerned a szabályt, másrészt gondoskodnod kell róla hogy eleget tehess neki. Ellenkező esetben viszont ne csodálkozz ha valaki elkeni az arcodat. Jobb esetben csak elméleti síkon, rosszabb esetben élőben.

Félre ne érts, semmi problémám veled! De egyrészt nem akarom hogy a téves infóid miatt bajba kerülj, de méginkább nem akarom hogy olyasvalaki kerüljön bajba aki olvassa az írásodat és elhiszi.

Előzmény: HoZoo (155)
kivi Creative Commons License 2004.10.31 0 0 157
Légyszíves ne terjeszd a hülyeséget! A Kresz 2001. május elseje óta tartalmazza, hogy kerékpárral legfeljebb 40km/h sebességgel szabad közlekedni, de ha a tiltó tábla ennél alacsonyabb értéket ír elő, akkor azt is.
Ezt a kilométerórás dolgot pedig pláne ne erőltesd, mielőtt még kinevetnek.
Előzmény: HoZoo (156)
HoZoo Creative Commons License 2004.10.31 0 0 156

Nincs ilyen szabály, viszont be kell tartani az amúgy csak gépjárművekre vonatkozó sebességkorlátozásokat. (30, 50, 90:)))

De mint írtam már, van egy fegyvered: kerékpáron nem kötelező tartozék a km-óra. Így nem tudsz róla, hogy mennyivel mész...

Előzmény: Törölt nick (145)
HoZoo Creative Commons License 2004.10.31 0 0 155

Amúgy néhány szó a KRESz-hez: Egyirányú úton bicajjal az ellenkező irányban haladni a járdán lehet és kell (rendőrök nem szokták ismerni ezt a szabályt, de van ilyen)

Ugyanígy olyan helyen, ahol nincs kerékpársáv vagy kerékpárút és táblával ki vagy tiltva az úttestről, használhatod a járdát (max 20(25?)-al mehetsz te is, de nem kötelező a kmóra:))).

Ha hibás, veszélyes, nyomvályús, kátyus a sáv/út burkolata, a KRESZ megengedi, hogy az úton közlekedj.

 

Nnya, ennyit erről.

 

Zoli

Törölt nick Creative Commons License 2004.09.17 0 0 154
Hogy van-e?
Ujabb példa, hogy "van". Ma kétszer futottam rá olyan pónilovas kicsip@csökre, akik bár rossz helyen áltak (érsd: bringaút), fel voltak háborodva, hogy mennyien akarnak a birngaúton mellettük, elmenni és nehezményezték, hogy félre kell állniuk...
kukucs33 Creative Commons License 2004.09.16 0 0 153

Nissim

 

Ez egy biztató fejlemény :-) örülök, hogy beírtad ezt is.

 

kukucs33

Előzmény: nissim (151)
Mr. Fuji Creative Commons License 2004.09.14 0 0 152

Sziasztok! Aztán ott legyetek!

 

*AUTÓMENTES NAPI BICIKLIS TÖMEGDEMONSTRÁCIÓ 2004*

    Óriási kerékpáros felvonulást rendeznek a Mobilitási hét zárónapján,
    2004.szeptember 22-én a VBB, a KEROSZ, a Környezetvédelmi
    Minisztérium, a budapesti biciklis futárszolgálatok, és más bringás
    szervezetek.

80-100 különböző egyesületet, bicikliboltot, céget, oktatási intézményt,
rádiót, civil szervezetet, környezetvédő csoportot, újságot, mulatót,
kávézót vonnak be a rendezésbe, akik saját csapatokat toboroznak majd.
Az így összeállt csoportok a saját boltjuknál, iskolájuknál, stb.
gyülekeznek és indulnak útnak, hogy *18 órakor a városligeti
Műjégpályánál* egybeolvadjanak, és így *kezdődhessen a nagy felvonulás*.

A rendezvény célja figyelemfelhívás a kerékpárral közlekedők egyre
nagyobb társadalmi súlyára, és az általuk igényelt bicikliutak,
szállítási-, és tárolási lehetőségek bővítésének szükségességére. Ezen
kívül alternatívát szeretnének felmutatni a belvárosi közlekedést egyre
jobban ellehetetlenítő autós áradattal szemben.

Az autómentes nap reggelén munkába és iskolába biciklizők
*ajándékreggelit* kapnak a budapesti hidakon.

*A felvonulás útvonala*:

/Városligeti Műjégpálya (18 óra) - Kodály Körönd - Lövölde tér - Rákóczi
út - Erzsébet híd - Attila út - Moszkva tér - Margit híd - Oktogon -
Városliget/

*A felvonulás rossz időjárás esetén is megrendezésre kerül. A várható
létszám 2-3000 fő. *

A szervezők örömmel várják további csoportok jelentkezését is.

*Információ:*

_Kürti Gábor_ Hajtás Pajtás futárszolgálat.   Tel.: 411-0333    e-mail:
kapcsolat@hajtaspajtas.hu <mailto:kapcsolat@hajtaspajtas.hu>

_Kőhalmi István_ Városi Biciklizés Barátai.  Tel.:06-30-9229052   
e-mail: info@vbb.hu <mailto:info@vbb.hu>

www.kerosz.hu <http://www.kerosz.hu/>

nissim Creative Commons License 2004.09.14 0 0 151
(egyébként közbe rájöttem, az volt a gáz velem a multkor, hogy lazulni azt lehet, de hirdetni és főleg ideológiát húzni rá nem. sry!)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!