A 28HB4-1 -es karburátor különböző fúvókáinak az eltávolításához, kicsavarásához van valami spéci technika, mert nekem 2-3 fúvóka sehogy se akar távozni a helyéről?
Üdv! Kicsit össze van keverve a régi forgóreteszes, és az újabb, csappantyús "szívatós" karbi. Azért remélem sikerül kibogozni. Utóbbi beállítása picit szívatós. :-)) Sok sikert a Trabihoz!
András vagyok Székesfehérvárról, egy fekete-rózsaszín '90-es 601 limuzin boldog tulaja. Jelenleg csak félig boldog, a tél, valamint a garázs hiánya kicsit hátráltatja, hogy újra pöfögjünk. Jelenleg fék légtelenítésre és karburátor beállításra vár a gép, egy hátsó lengőkar cserén vagyok túl.
Nagyon jó a lenti poszt a karbi beállogatásról, köszönöm. A fórumot eddig nem olvastam még, csak néha kerestem rajta infókat, de most felveszem a kötelező olvasmányok közé.
Épp felújítani próbálok egy 601-trabit, csak kissé a kormányműnél megakadtam. Kb 4-óra szenvedés után se tudom a kormánymű rúdját lehúzni a kormányműről. Esetleg járt már valaki így? Még fogja talán valami, azért nem engedi magát? Vagy csak szimplán így össze rohadt?
Elismerésem a kitartásért, ennyi nekem sajnos nincs...
Van 2 Trabim, az egyiket csak vizsgára kéne készíteni, fékpofát cserélni, karbit beállítani, stb. de nekem ez is sok sajnos, és Veszprém megyében senki nem vállal már ilyet, ez gazdag környék, a szerelők - már ha értenek is hozzá - dugig vannak "komoly" munkával.
A másik elég gatya szegény, de nem menthetetlen, a motort pár éve beindítottam, küszöbök és a hattyúnyak jó, a hátfalat kéne cserélni, és az alvázon kéne a lyukakat befoltozni. Majd ha sok időm lesz... Ennek csak annyi célja lenne, hogy a zsákutcában tudjak egy kört menni nosztalgiából...
Mindenkit szeretettel várunk december 31-én a Trabant-Wartburg Klub Népautós találkozójára a Lurdy háznál 10-től 14-ig! Keleti és nyugati veterán járművek megjelenésére egyaránt számítunk.
A tavalyihoz hasonlóan magánakció keretében lesz felvonulás is, 13 óra körül.
Nem is túl régi időkből maradt (jó magam két fiammal több 2T trabi tulajok voltunk) meg nyomtávszélesítő gyönyörű 13"-os alufelnikkel. A felnik gyönyörűen lefestve ezüst metállal, azóta gumi nem volt rajta. A szélesítő Trabiról 4x108 luk méretre vált. ( Ford). Kompletten 50000 Ft, ha csak a 4 szélesítő kell, az 25000 (Darabja anyaggal és munkával közel 10000 Ft volt)
Ezt vallom én is, és annyit még hozzá teszek, hogy régen is autóként használták, és most is lehet annak használni a 2T-t is!! A leócsárolásra mindig azt mondom, hogy annak aki szid és lenéz valamit, nem való az adott személy vagy dolog...Lehet még találni jó állapotú Trabit is, de azzal sincs semmi gond, ha egy jól rendbe hozott kocsit veszel. Nézőpont kérdése csak, mennyire szeretnél eredetit.
Kaszniból az utolsó évjáratú 2T-k, és a 4T-k korrózióvédelme csapnivaló, a 88 előtti 2T-k jobb bódék :)
Élmény:
Ég és föld!
A 4T is nyújt valamit de a 2T-hez képest sehol nincs! Ha élmény a cél csakis 2T. Ha inkább használós autót keresel akkor 4T. (jobbak a fékek, van fűtés)
Ne hallgass a hülyeségekre, a 2T ugyanúgy vizsgázhat, átírható mint bármilyen más autó, aki az ellenkezőjét állítja azt ott kell hagyni és máshova menni vele.
250-ért már lehet jót venni, kicsit kivárás, nézegesd folyamatosan és ennyiért lehet szépen megmaradt eredeti példányt venni :)
Sikerült túladnom a 120-as Skodámon, a következő autóm pedig természetesen nem lehet más, mint egy Trabi. (gyerekkori álom) Tavaly már volt egy 1.1-esem pár hónapig, de nem voltam elég körültekintő a vásárláskor, így túl kellett rajta adnom, bár nagyon szerettem. Kb. 250 ezret szánnék egy közel eredeti állapotban maradt Trabantra. Persze tudom hogy a szépen restaurált példányok milliós árban vannak, de azokat már vétek lenne utcára vinni. :) Kérdés: On-topic 2T vagy 4T érné meg jobban? (alkatrészvadászat, műszakiztatás, használat szempontjából) Mennyivel másabb élmény 2T-t vezetni? (úgy hallottam, a kuplungjuk puhább, a váltó mint a vaj) Ha esetleg tud valaki eladó jó állapotú kocsit, jelezze kérem!