Van itt az a másik topic az Autók fogyasztása. Ebből jutott eszembe, hogy itt megkérdezzem, hogy mi a tapasztalatok, hogy amikor a benzinszint visszajelzője kigyullad, akkor még mennyi van a tankban? Könyv szerint 7 liter, én ezt el is hittem, de egyszer mejdnem szívtam miatta.
A sivító hanghoz szólnék hozzá. Igaz, nekem Uno-m van, de volt hasonló problemám. Végülis két lehetséges dolog jött szóba: 1. generátorszíj, 2. bordásszíj vezetőkerék csapágy. Az utóbbi volt a tettes.
Sziasztok!
Bocs, hogy off vagyok, de végre egy topic, ahol nem fikázzák az olasz autókat. Tudom hogy ez egy FIAT topic, de segítségre lenne szükségem. A FIAT Magyarországtól tudom, hogy nincs Lancia klub Magyarországon, (megint bocs az off-ért), az Alfa klubnak meg nincs meg a mélcíme. Kérésem, egyrészt ha vki tudja az Alfások mélcímét, előre is kösz. Másrészt érdekelne a véleményetek, érdemes-e egy Lancia klubot kreálni, (pl. szerintetek van-e annyi Lancia-s hogy működne a klub) vagy csináljunk-e inkább egy Olasz Autók klubját,(erre azért is szükség lenne, hogy a közvélemény ne csak a fapados német autókat értékelje megbízhatónak). A klub címszó alatt ne tagdíjakra gondoljatok, meg egyéb ilyen visszaélési lehetőségekre, hanem csak magára az ötletre. Lehetne pl. szervizektől, autóklubtól kedvezményeket kicsikarni, találkozókat szervezni, költségfedezés mehetne ki-ki alapon, és teljesen nyilvánosan.
Előre is kösz a hozzászólásokat,
Üdv mindenkinek:
NpL
A szervízben igen gyakran mondanak hűlyeségeket.
Egyszer elvittem az autót, hogy nem gyorsul rendesen. A munkafelvevő megkérdezte, hogy hány kilóméter van benne. Mondtam, hogy 30000, mire közölte velem, hogy elkopott a motor. Ugyanott mások szerint az AC pumpa nem megfelelő nyomással nyomja a benzint, de volt aki a hidrotőke hibályára gyanakodott. (Ez nem tudom mi lehet.) Végülis nem mertem otthagyni.
A szervo király, állva is nagyon könnyen lehet forgatni, menet közben mégis azonnal érezni a csúszósságot, útegyenetléseget. Pl. a Könyves Kálmánon a Fertő-Elnök utca között a külső sáv nagyon hullámos meg egyes helyeken le van marva. Ha erre ráhajtok akkor a kormány elkezd enyhén ficánkolni. Előtte egy Astrát hajtottam, az a közelébe se jött.
Igen Whitey, pontosan ez a tünet. Tavaly télen nem tapasztaltam (decemberben vettük), csak most, de mégsem a hideg lehet az oka, mert garázsban is csinálja, ahogy már írtam.
Ha jobb hatulrol jon, akkor az az elektromos AC. Egyszeruen felnyomja az uzemanyagrendszer nyomasat az eloirt ertekre, aztan leall, majd ujraidul ha kell. Ez tok normalis, leven benzin nelkul meg egyik auto sem megy....
Hallok bizony! Közvetlenül beindítás után kb. 1 mp-ig. olyan, mintha egy rücskös alumíniumlemezen húznál végig hirtelen egy csavarhúzót, nem? Nálam csak idén télen jelentkezett először, nyáron még soha.
Tapasztaltatok már inditáskor kb. 1-2 mp-ig egy sivító hangot? Fűtött garázsban és -10 fokban is hallom mostanában. Mintha ékszíj lenne, de akkor miért csak indításkor? Amúgy pöccre indul bármilyen időben.
Most már értem! Én úgy vettem észre, hogy a szervó jól közvetíti az úttest állapotát. Pl. esőben, nyálas időben puhábbnak érzem, ami figyelmeztet is egyben a rossz körülményekre. Száraz időben meg pont ideális a kormány "keménysége".
A bajuszkapcsolóval meg szerencsére ezidáig semmi gond nem volt, szerintem jól meg van szerkesztve.
A bajuszkapcsoló állítólag gyenge konstrukció. Az nem tudom, hogy az 1.6-ban más típus van-e.
A szervókormányról mondottakat úgy értettem, hogy vezettem egyszer egy Colt GLX-i-t nyáron. Tíz kilóméterenként esett utánna sütött a nap és száraz volt az út. A nedves és minden bizonnyal csuszós valamint a száraz szakaszokat kormányzás közben egyáltalán nem lehetett érezni. Lehet, hogy megszokás kérdése, de engem nagyon zavart.
Ezt a mondatot nem értem: "Ha inditással kapcsolatos problémád van Rögtön kérd hogy a Szabolcs töltse le a legujabb szoftvert hogy jók legyenek az arányok mert más nem tudja megcsinálni"
Csak azért kérdezem, mert nekem néha vannak indítási problémáim.
Sziasztok!
Nekem ugyan Brava 1.6 van, de azért közétek tartozni érzem magam.
Megbízható autó. A szokásos olaszos, Fiatos műanyagnyikorgás az utastérben még mindig standard.
A szervó nagyon jó, nekem volt már szervós autóm, és ez az egyik legjobb.
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, ha tudtok légyszíves segítsetek.
Egy autó eladásánál az eredetvizsgálat kötelező-e? Ha igen ,akkor ki végzi mikor és ki
finanszirozza? Vagy ez megállapodás kérdése?
Előre is köszi a seítséget!
Arabella
Jól néz ki de pocsék a szerviz.
Van tipushibája. Hidegben és melegben jól indul, de 10 és 20 fok között köhög mind a skoda 105 .
Az Auto Néro ban van egy mesemondo servizes aki lyukat beszél a hasadba de csak harmadszorra csinálja meg a komolyabb hibákat.
PLD ne világítson a légzsák visszajelző.
Ha inditással kapcsolatos problémád van Rögtön kérd hogy a Szabolcs töltse le a legujabb szoftvert hogy jók legyenek az arányok mert más nem tudja megcsinálni.
Bravoban az 1.6-os sokkal jobb, mint az 1.4-es. Hihetelen, de kevesebbet fogyaszt, és persze lényegesen jobban megy. Ha tudod, cseréld le! Az enyém pl. télen rövid városi használat mellett (nincs is szegény motornak ideje bemelegedni) max. 7.8-at eszik, országúton (100-120) 6.8 l, autópályán (150-180) 7.3 l átlagban. A szervója szerintem nagyon jó, pont azért mert lehet "tudni", hogy mi van az útfelületen.
A bajuszkapcsolódat miért kellet kicserélni? Csak nem leégett? Mert én 55W-os égők helyett 100W-osakat raktam a fényszóróba, és azt mondták, hogy lehet, hogy a bajuszkapcsoló emiatt meg fogja adni magát.
Kérdeztetek az 1,4-es Bravoról. 98 májusi Bravom van és 70.000 km tettem meg vele eddig. A legkomojabb műszaki hiba a bajuszkapcsoló kétszeri cseréje volt. A motor teljesítménye elégséges, de a 112 Nm nem nevezhető soknak. Városi fogyasztása nagyon függ a forgalmi viszonyoktól, 8-10 között szokott lenni. Városon kívül 90-110 között alig több 6 liternél.
Az autónak egyébként van egy nagyon érdekes szokása. Időnként gyengélkedik viszont néha kirobbanóan jó erőben van (1,6-nál van ilyen?) és ilyenkor meglepően jól megy. Az érdi emelkedőn nekifutás és visszakapcsolás nélkül is mindig eléri a 130-at.
Gondolkodom, hogy amint lehetőségem lesz lecserélem 1,6-osra. Írjatok, hogy az 1,6-ban milyen a szervókormány mert eddig nekem egy szervókormány sem tetszett. Semmilyen visszajelzést nem adtak az út állapotáról.
Nekem még garanciában ki kellett cserélni a jobb első sárvédőben lévő elektromos kis kütyüt, ami valami relé segítségével a felesleges benzingőzt pumpálja vissza a tankba. 1400-1600 fordulatszám között az utastérben lehetett hallani, hogy kattog benne a relé. Ez kb. egy Tic-Tac doboz méretű fekete valami, amit miután kiszerelt a fickó láttam, hogy Made in Canada. Azt mondta, hogy kb. 23e forint!!!!
Na, a kicserélt kütyü megint kattog! jövőhéten újra csere!
>A baleset után mi lett a kocsival?
Leven a motor fogta meg az egeszet, uj motort lehetett volna bele rakni, igy inkabb totalkarosnak minositettek. Az uj motor arara add ra az elso ket futomuvet, a hutot, legkondit (leven minden le elfolyt, ami csak volt) meg a kasznismunkat. Hala egnek volt cascom. De ha teheted, hat ne a HB-nel koss cascot (otven napot lazan felkerekitettek harom honapra, az ertekvesztesi gorbe meg ugy expon. csokkent b@sszak meg). Szoval lesz meg egy-ket szavam hozza.
>a két kocsi között lényeges méret és súlykülönbség
Meretben 20 cm a 146 javara, persze ez sokat valtoztat az aerodinamikan. Sulyban pedig ha jol emlekszem ugy 60-70 kg a kulonbseg, szoval nem veszes. De legkozlebbre kinezem neked katalogusbol, ha kell :)) A valtoatteteleket is...
Whitey: A különböző karosszériával, ám ugyanolyan motorral szerelt változatok esetében leggyakrabban a váltóáttételekkel babrásznak. Ezzel csökkenthető, vagy akár meg is szüntethető a súlykülönbség és egyéb dolgok ( pl. légellenállás) okozta eltérés a menetteljesítményekben.
A motorhoz ritkán nyúlnak, konkrétan a Fiatok és Alfák esetében sem tudok arról, hogy más lenne a motor a Bravo/Brava/Marea/Multipla és a 145/146/156 gépekben. A váltóáttételek (néha csak az arányok, de van, hogy a végáttétel is) viszont mások.
Hello,
Hát ez érdekes, mert minden 1.6-oson 185/60 R14-es gumik vannak. Egyébként messziről a dísztárcsáról lehet megkülönböztetni az 1.4-eseket az 1.6-osoktól. Éppen ezért elég sokat megnéztem utcán közelről, de mint mondtam az 1.6-os Bravokon kivétel nélkül 185-ös gumik voltak.
A baleset után mi lett a kocsival? Mennyi volt a javítás? Motor is tropa? Nemrég olvastam valahol, hogy az 1.6-os Fiat motor ára 1.400.000ft újonan. Azt nem tudom, hogy ez áfás ár-e. Azért nem semmi.
Hogy lehet az, hogy a 145 és 146-os Alfa menettulajdonságai szinte azonosak - ugyanolyan motorral persze - amikor a két kocsi között lényeges méret és súlykülönbség van. Lehet, hogy 146-osba szerelt erőművek kicsit meg vannak piszkálva?
Szertintem erdeklodj az aktualis markaszervizben. Nekem a pilisszentivani fiat-nal boktek ki, hogy valoszinuleg visszahivas lesz a dologbol, mert meg aa gyariak sem jottek ra az okara. De a hideggel egyutt eltunt ez a "feature".
A gumim 175/65R14 volt. En vegigneztem egy csomo ujat a szalonban, es mindegyiken ez volt, kivetel a Bravo Abarth amihez ugye dukal a 195/55R15 az alufelnin. Mondjuk nekem Bravam volt, de a Bravokon is ugyanezt a meretet lattam. A 185/60R14 egy joval vaskosabb meret... 145/146-os ill. 155-os alfan van ilyen. Mondjuk szerintem eleg fura, hogy gyarilag ilyennek kaptad (mar ha uj volt). Egyebkent a felszerelheto meretek a lineaccassori katalogusban vannak 14-tol 17 collig.
Mas: azert eleg massziv egy auto ez. Az emlitett balesetnel egy kerites beton alapjat valasztottam a busz helyett, ami csunyan bement a motorterbe. Az eleje (meg a lelke) jol osszetort, de az utaster teljesen serteten maradt.. gyujtas le, kezifek behuz es gond nelkul kinyilt az ajto. A masik ami nagyin pozitiv, az elso ontottvas lengokar. Na ezt neztem, hogy milyen pici darab, birja-e majd ez a magyar utakat? Az utkozesnel ezen csuszott a beton elen a kocsi, de semmi marado alakvaltozas... azert ez nem semmi.
Whitey,
csak az általános benyomásomat írtam, három nap alatt nem tudtam teljesen kiismerni a Borát. Vagyis: a Bravohoz képest lomha, a kanyarba nem olyan "sínautó", a Bravoban sok apró szelemes, egyedi megoldás van, ilyeneket hiányoltam a Borából. Pl. az utas előtt az ablak és a műszerfal között egy nagy kihasználatlan felület van, ide egy bemélyesztett tálca kellene. A rádióból ki kell venni egy előlapi chippet loppásgátlás miatt, a Bravo rádiót nem lehet lopni mert az egyedi forma miatt csak másik Bravoba lenne jó. A műszervilággítás kékes-fehér színe engem nagyon zavart. A pedálok közel vannak, előfordult, hogy egyszerre nyomtam a gázt és a féket. A Bravoban sokkal kényelmesebben érzem magam, minden kézre áll, az üllés is fotelszerűbb. A Bravo kívűl-belül gömbölyded, izgalmas, a Bora unalmas tucatautó. És az ár. Az én Bravomban van elektromos ablak, metálfestés, szinezett ablakok, CD-s HI-FI. Abban a Borában ezek nincsenek, plusszként van ABS, de 900 kilóval drágább.
picit off!
Whitey: Igen, vezettem 120 lovas Alfa 156-ot. Csendesebb, erősebb és pörgősebb, mint egy 1.6-os Brava/Bravo/Marea. Nagyon igaz rá a Cuore Sportivo szlogen, 3000 felett keményen húzza az autót - gyönyörű hangon, ez alatt visszafogott, és a hangját se hallod. Aki nincs beoltva olasz autó ellen, az elismeri, hogy ez a motor jelenleg a legjobb 1.6-os, ami kapható.
Maga a kaszni jól összerakott, testreszabott és eredeti. Azonnal kialakítja az Alfa-varázst, én pl. egy zsír új autót vezettem - amit ugye nem ildomos hajszolni -, mégis megkérdeztem a srácot, hogy odaléphetek-e neki picit... és nem mondta, hogy mit képzelek.
Egy hátránya is van: kicsi a csomagtere, a méretéhez képest.
4.5 millát nagyon megér, de akinek csak 3 milliója van, az - bár szerényebb formában - egy Marea-ban is hasonló élményre tehet szert.
on
Van Bravo 1.8-as is, a listák szerint. Ki tudja, mennyire frissek...