Kedves Fiatosok!
Van egy kedvenc 1.6-os Bravám, de sajnos meg kell válnom tőle, mert kell a pénz lakáscserére.
Sx kivitel, légkondival, Mul-T-Lock zárral (50 e). Az autó középkék színű, tudjátok melyik az a gyári szín. Keveset futott, 25 e km, '96 óta.
Ha van ismerős vevő, szóljatok. Irányár: 1.970.000.-
Tel: 0620-9716881
Antal Péter
A napokban vettem egy hasznalt Fiat Brava-t, amit konnyufem felnikkel es peres gumikkal kaptam. Ezeket szeretnem elcserelni valakivel. A felnik termeszetesen serulesmentesek.
Amit kinalok:
4 db 6Jx15 eredeti Fiat alufelni otkullos
2 db 195/60R15 Firestone gumi elol kb 50%
2 db 205/50R15 Hankook hatul kb 50%-os
Amit kernek erte:
4 db 6Jx14 Fiat emblemas alufelni (vagy 5.5Jx14)
4 db 185/60R14 gumival, min 75%-os allapotban
+ eljossz hozzam, es Te fizeted a cserek koltseget
CommandAir :
Igen, az ominózus 1.2 16V Bravo az utas elott elkezdett nyöszögni, de nem állandó jelleggel. Most, hogy nincs olyan hideg, állítólag nem is csinálja. Vagy speciális spray segíthet ( az Alfa topicban ajánlgatták, tudod, rokonság...) vagy a hangosabb zene hallgatás. Szerintem nem nagyon érdemes foglalkozni vele.
4000-km korul elkezdett zorogni a muszerfal. Pontosabban nyikorog. Nem allando jellegel csinalja, de amikor igen akkor nagyon zavaro.
Tapasztalt meg ilyet valaki?
CommandAir:
Az ismerőseim tapasztalatai szerint a városban 7-7.5 körül mozog. Szerintem a 8 liter körüli még éppen határeset, hacsak nem versenyzel vele sokat a lámpáknál... Úgy olvastam az Alfás topicban, hogy a sportlégszűrőknek jótékony hatása van a fogyasztásra, de csak pár deciről volt szó.
Más : esetleg nem volna valakinek1.4 S Bravohoz két eladó gyári dísztárcsája ? Lelopás esete forgott fent...
Mi a tapasztalat Bravo 1.2 16V varosi fogyasztasarol? Nekem kb. 8 liter korul mocorog, kicsit sokallom.
Mi a velemeny a BONTEX-nel kaphato sportlegszurorol?
nem, nem vagyok az a tipus, aki a 30*100-as jamex matricat rak a kocsira. foleg a fogyasztas csokkentese miatt raktam vissza a sportlegszurot, allandoan bekapcsolt lampakkal jarok, legalabb azt kompenzalja. 3-5 deci/100 km. ezen kivul hideg motornal finomabban jar picit, na meg jobban ugrik. talan csak bemeselem magamnak, talan igaz a +5%. a masik dolog, hogy mar fel eve a szekrenyben van, ha mar tavaly kiadtam erte azt a 12000 Ft-ot, ne posvadjon a polcon...
Sikerult a valtot es a futes vilagitasat megcsinalnod?
visszarakattam tegnap a Jamex legszurot, ezuttal szervizben csinaltattam (45 sec = 800 Ft), de van rola papirom, ugyhogy ha megint szetesik, nem az en karom.... Szoval a kocsi mintha ujjaeledt volna, nem tudom, hogyan lehetseges, de mintha az a 4-5 LE plussz tenyleg ott lenne. Harmasban meg sem allok 90-ig :), es nem erzem, hogy gyilkolnam a kocsit. Es mintha brummogosabb is lenne.
CGO:
A 3 plusz 3 rejtett csavarig eljutottam, csak a tekeroket nem akartam letepni. Ha ezt a reszet szetkapom, van eselye, hogy az egesz kozepkonzolt ki tudom venni? Akkor a valtokar rogzitesehez is hozzafernek.
Nalunk a zarral ilyen gond nincs, csak annyi, hogy nyitott allapotban valamiert nyuzza az akksit. Szikrazik a saru levetelkor es a regi akksit le tudta kuldeni egy hetvege alatt. Fene se erti. Garazsban is zarni kell a centralt. A hatso ajto meg tovabbra sem nyit/zar centralra, pedig a szerkezet egyben van, a kabeleket meg ujra kotottem az ajtozsaner mellett (el voltak toredezve).
Tipo forever!
Miert nem lehetett egy Italophil topicot letrehozni? Annyi itt az olasz topic, hogy lehetetlen munka mellett mindet olvasni. Akkor most nyissak egy Maserati Quattroporte topicot?
rossz a kiindulasi pont :) minden Tipoban meg van vilagitva a 3 futesszabalyzo. Hatalmas erovel leteped a 3 futesszabalyzo gombjat (elore huzod nagy erovel), ha jol emlexem, akkor 2-3 csavar lesz ott. Kicsavarod oket. A futesszabalyzok felett van egy kb. 1,5 x 25 cm meretu muanyag lista - ebbe epitik pl. a kodlampa kapcsolojat. Ezt oldalrol kifeszegeted, de vigyazz, mert konnyu megkarcolni. Ha minden igaz, ez alatt is van 2 csavar. Ha kilazitod, az egesz futesszabalyzas kijon, eloszor a muanyag, azutan plexi cucc es maga az elektronika. A 3 futesszabalyzo kozt talalsz 2 vagy 3 aprocska izzot (2W), olyat, amilyen a muszerfalban is van 38. Ezeket kicsereled, es kesz is a vilagitasod....
A valtokart meg nem szedtem szet, abban nem tudok segiteni.
Nekem viszont gondom van a sofor ajtajanak a zarjaval. Ha kulccsal akarom bezarni, szorul, es nem tudom atforditani. Ha a taviranyitoval zarom, az sem tudja bezarni - katt-katt - kinyilik. Masodszorra mar lezarja. Azt hittem azert, mert log az ajto... Megcsinaltattam az ajtot, 2 napra el is tunt a hiba, ma ujra kezdi... Remelem nem a zar kopott ki, semmi kedvem uj zarat venni.
CGO:
Lassan egy hete vadaszok rad (E30 es itt). Segitseg, illetve info kellene Tipo belter szerelesehez. Az egyik problemam, hogy a kozepkonzolon a futesszabalyozoknal nincs vilagitas, a masik, hogy allitani kellene a valtokar helyen, mert 1-3-4-5-ben csak a szinkrongyuru fogja bent, a rudazaton levo rogzitopontok nem funkcionalnak. Van tipped?
Na vegre egy nekem valo topic... Eppen ma nezegettem a Bravo/Brava csaladot, de az uj kocsi ara sajnos tul magas... Majd ha nagyobb leszek :) 2 honapja lehetosegem lett volna egy 1999-es, 1.2-es zold metal Bravot megkaparintani 1.2 millioert, de mire eszbekaptam, elvittek. Majdnem megsirattam. Ugyhogy egyelore marad a Tipo 1.6 SX, amit mar 99%-ra ismerek, szinte mindent csereltem mar rajta, es O a szivem csucske.
drnikon :
Közeli ismerosömnek van egy 8 hónapos 1.2 16V Bravoja, gyakran használtam én is. Tapasztalat: Nagyon jó a motor, ezt minden teszt megírta, bár pörgetni kell a jó teljesítményhez. 3000 fölött szinte elfelejted, hogy csak 1.2 -es a motor. Meglepo módon a fogyasztása igen kedvezo, kb fél literrel volt több, mint az 55-ös Puntónak. Futómu nagyon kellemes, kissé sportos is /ezt egy igen szakérto barátom is megerosítette/ . Érdemes megvenni ! Sot , mostanában hoznak ki egy jól felszerelt limitált példányszámú szériát - sárgában. Az SX felszereltség mellett lesz benne könnyufémfelni, META risztó,Visibility-csomag,vezetolufi.
Zak:
Egyelore semmi, mas programom akadt. Szombatra utemezve.
2 hete szombat delutan nekialltam, kesztyutarto es muanyagok kiugrottak, a kozepkonzolt kellett volna feszegetni meg elkezdett sotetedni, igy gyorsan osszedobaltam (egy-ket lemezanya es csavar van a kesztyutartoban ;-)) ).
Az igazi kerdes a valtokar helyenek beallitasa lenne, mert 1-3-5-ben nem rogzitodik rendesen. Alul kipufogo, felul muanyag boritas es a kezifektol meg a kozepkonzoltol nem tudom kivenni.
De tovabbra is elszant vagyok ;-))
Sziasztok.
Új vagyok a topicban, de érintett a témában.
Olvastam az 1.8-as thread-et.
Éppen most készülök venni egy Brava 1.8 ELX
3.5 éves autót. Az utolsó pillanatban még megpró-
bálhattok lebeszélni róla. Mire figyeljek a
vásárlásnál?
Néhány nap múlva majd bszámolok a tapasztalatokról.
Zak:
Koszi. A Duna-ra emlekszem, de mintha lattam volna 3 ajtos Palio-t is, ezert nem volt tiszta. Most nyomjak mind a kettot vagy sedan es kombi -> Palio, 3 es 5 ajto -> Punto?
Sajnos a hetvegen ama bizonyos totot kell majd utanoznom, aki nekiesett az anyjanak. A muszerfal kozepkonzol nagyon stabilnak tunt es nem akartam szerbarmolni, de muszaly lesz.
Croma utódját jövôre ígérik, addig a Fiat nem gyárt a Marea 2.0 20v HLX-nél és 2.4jtd (nálunk nincs) motorosnál nagyobbat.
A Palio igazából ugyanúgy az Uno utódja, mint a Punto, ha emlékszel, létezett a Fiat Duna, ez az Uno 4ajtós és kombi változata volt. Szerintem úgy illik össze a dolog, hogy az Uno után kétfelé vált a fejlôdés, Punto és késôbb (Braziliában már évek óta gyártják)Palio.
Tipo belsô térhez nem tudok hozzászólni, már nem emlékszem rá...
Kerdesem volna az uj FIAT-okkal kapcsolatban. A Tipo utoda a Bravo es Brava, a Tempra es Tempra SW utoda a Marea es Marea Weekend. Hogy jon a kepbe a Palio (remelem jol irom), illetve mi lett a sorsa a Chroma-nak. Melyik az aktualis zaszloshajo?
Esetleg van-e koztetek Tipo szerelesben jartas egyen (utaster)?
A találkozó természetesen nem csak Fiatosoknak van, hanem bárkinek, aki szereti az autókat, és megmutatja vagy szeretné megcsodálni mások autóját, + tapasztalatcsere.
Ha a legközelebbi időpontról megtudok valamit jelzem, de valószínűleg közel van, mert a fő szervező most várja az új autóját :-)))
olaj: en cserelnem. Gy.k. olajszurovel egyutt.
Kek doboz: NEM jar hozza! Legalabis a boldinal meg az M5-nel is kulon kell erte fizetni.
Hangszorocsere: le kell szedni az ajtoboritast. Ez annyibol all, hogy kicsavarod az alul es elol levo csavarokat, leveszed a kilincset(imbusz-kulcs kell hozza) meg meg egy imbuszcsavart a kapaszkodo alatt. Ki kell pattintani az albalkemelok kapcsoloit, kabel lehuz. Az ajto menetirany szerinti hatso felenel finoman kezzel kihajlitva a muanyag burkolatot van harom db sarga muanyag patent, amit hatrafele huzva/csavarva lehet kipattintani. Ezzel vigyazni kell, mert ragasztottak. Vegul felfele tolva ki lehet emelni a boritast. Negy csavar fogja a hangszorot. Gyari meretut nem hinnem, hogy ertelemeset fogsz kapni, en anno 13 cm-es ketutas mac diamonot tettem bele, es retegelt falemezbol csinaltam hozza "adaptert" a gyari helyre. Ha nagyon vajtfulu vagy erdemes rezgescsillapitoval kifujni az ajto belso felet, foleg ha komolyabb hangszorokat teszel bele. Ehhez ovatosan le kell fejteni a vedofoliat ugy, hogy vissza is tudd ragasztani. A gyari hangszorokabelt meg erdemes meghagyni, legalabbis csak az utasterben raktoni esetleges hifi-kabelt. Vegulis eleg tisztesseges vastagsagu, es az A oszlop alatti kabelatvezetobe mar ugyis lehetetlen barmit begyomoszolni. Es a visszaszerelesnel eloszor az uveg melletti muanyagvezetot kell benyomni, majd a patentokat visszanyomni es legutaljara a csavarokat.
Talalkozo: ez csak fiatokanak van? Azert egy ex-fiatos is benezhet, nem?
Ha lesz ilyen, es jossz szivesen odaadom a 13 centis adaptereim, nekem mar ugysem jok semmire. Felteve persze, hogy 13 centis hangszorokat veszel. Ja igen, ezekbol vegulis barmelyik jo, marmint fizikailag belefer, mert hal' istennek jo mely az ajto ugyhogy befer akar egy felkilos magnes is :)))
A gyári hangszórók nekem is berezonálnak bizonyos frekvenciákon, de nem nagyon érdekel, ugyanis jobban szeretem a motor hangját, mint a magnóét. Egyébként én direkt nem cseréltettem ki őket, mert nekem már anno törték fel a Samarámat egy 4(!) ezer forintos autórádióért...
Én tetettem a bal első ajtóba egy kis modult, amely lehetővé teszi azt, hogy az elektromos ablakemelő akkor is működjön, ha nincs gyújtáson, de a legfőbb előnye, hogy ha bezárom az ajtót, akkor automatikusan felmennek az ablakok. Arra kell csak figyelni, hogy ezt a cigisdoboz méretű modult az ajtót borító műanyag-kárpit "lemez" mögé tegyék, és ne az ajtó külső részébe, ahol az oldalsó ütközésvédelem merevítő csövei vannak, mert oda az ablak és a gumiszigetelés között beszivároghat némi víz - főleg gőzborotvásmosatásnál-, ami nekem már kétszer zárlatot okozott. (Garanciában megjavították szerencsére.) Éppen emiatt már háromszor lett megbontva a bal első ajtóm, ami miatt a szigetelőréteg, ami műanyag, rossz úton vagy hideg motornál, amikor még nagyobb a vibráció, eléggé zörög. :-(
Sebaj, a modul mindenért kárpótol. 15e volt egyébként.
Szokott lenni mostanában rendszeresen Fiat találkozó, az utóbbi hetekben volt vagy négy...
Az a jó az egészben, mert itt meg lehet beszélni a tapasztalatokat, szervizt, stb. és mindenki megcsodálhatja a másik gépét. A múltkor is voltunk több Punto, Bravo, Brava...
Az S.P.Q.R. előtt szoktunk találkozni, általában szerda és péntek este 7-kor, ha legközelebb lesz, akkor feltétlenül közzéteszem!!!! :-)))
Amikor forgalomba helyezik a gépet rendszerint jön a pumpolás:
1. Vizsgadíj
2. Rendszám
3. Zöldkártya
4. Forgalombahelyezés
5. Felszerelés (eü+elakadás stb)
6. Kötelező
7. Casco....
+ FA
Nekem szerencsére nem voltak hitelfolyósítási költségeim, de viszont a forgalombahelyezés volt kb. 30000.... :-(((
A Casco pedig az alacsonyabb önrésszel 16 pénz, bizony, mert az extrákat is biztosítani kell... A kötelező negyedévre 11 a bonusz x-es besorolással. Én is próbáltam épp egy nógrádi falura kötni a cascot, de aztán hagytam, bár 5-6 pénzzel olcsóbb lett volna... (egyéb okok miatt)
Remélem tettél plusz riasztót és egyebeket a gépbe????!!!