Mesélnél egy kicsit arról, hogyan megy a gép az 1.2-es motorral? Kíváncsi lennék a tapasztalataidra, lehetőleg többféle helyzetben (tempós haladás, emelkedő, terhelé-érzékenység, stb).
Azért kérdem, mert én eredetileg Punto II-ben gondolkodtam, de a motort nagyon pörgésigényesnek/nyomatékszegénynek találtam, ezért fordultam az 1.6-os Bravo felé.
Bemutatkozásképpen annyit, hogy 1999 február óta birtoklok egy Bravo 1.2 SX vasat. Néhány megfigyelésemmel én is hozzászólnék. Fogyasztás: Az enyém most 6.8-7l (80% városi használattal). Az anyósülés előtti műszerfalrész mögül jövő nyöszörgő hang engem is egész télen idegesített. De csak amíg a fűtés át nem melegítette az utasteret. Egy tipp: Idén januárban egyszer csak nem működött a fűtés. Mint észrevettem a ventillátor nem működött. Nem akartam fagyoskodni, úgyhogy gondoltam én megnézem. A ventillátor az utas lábánál van 3 db csavarral felfogatva. Miután kiszedtem észrevettem, hogy egy csomó szmötyi került bele és az akasztotta meg. Még jó, hogy nem vártam a szervizre, mert addigra tuti leégett volna a motor. Sőt néhány szerviz SZVSZ ilyen esetben simán kiszámlázott volna egy ventillmotorcserét.
ÜDV GT
Nem hiszem, hogy az én autómat látod, mert én Pesten élek egy jó ideje - kb. 10 éve. Az autót Miskolcon vettük, mert a szüleim jelenleg is ott laknak, és van ismeretségük a Twin93-nál (elég sok autót vettek már ott).
Az Utolso Europai
Ezustmetal????
Elegsokszor szoktam latni a Derkovics u. kornyeken. Egyazon autorol beszelunk???
Stika
A problema az en Brava-nal is el!
Ha 3-4 napig nem megyek velem(eleg ritkan fordul elo)az elso indikas nehezen megy. Szokatlanul hosszu idejig kell inditozni. Ha elindul 1-2mp furcsan jar a motor. De utana semmi problema,ha eltelik ez a valsagos idoszak utana mindig gondnelkul indul.
Ha vki tudna ertelmes magyarazatot adni erre a jelensegre nagyon megkoszonnem neki.
Hali Barramas
kb. 1 éve érdeklődtem a Fiat Koncznál ablakspoiler ügyben. Azt mondták, fel tudnak rakni gyárit is és utángyártottat is, utóbbit nem ajánlják, mert ahhoz fúrni kell. A gyárit ragasztják, kb 40 kFt + színrefújás és munkadíj.
Sziasztok
A múltkor leállítottam a verdát 10 napra ahogy illik, riasztó+központi zár bekapcs, garázs bezár. Hazajöttem, indulnék, központi zár nem nyit. Kinyitom a kulcsal, inditási kísérlet, se kép se hang. Valami leszívta az aksit tök nullára. De mi lehetett? Belső tér világítást ellenőriztem, a rádió magától kikapcsol, parkolófénnyel sose szoktam kiszálni. Feltöltöttem annyira, hogy elinduljon, azóta is (Hétfő) normálisan működik. Volt már valakinél ilyen?
Egyszer már próbálkoztam a válasszal, de ez az Index teljesen megőrült: engem tüntet föl utolsó hozzászólónak, ám maga a hozzászólás nem látszik sehol. Most újra próbálom, ha esetleg mégis látszódna az előző válaszom, akkor bocs az ismétlésért.
Szóval a Bravo ezüstmetál színű. Eredetileg világoskéket szerettünk volna, ám ez a gép raktáron volt, és a felszereltsége is olyan volt, amilyent szerettünk volna (ABS, klíma, High rádió, elektromos fűthető tükrök, két légzsák, ködlámpák, stb.), valamint ideadták 3 millióért. Így nem lehetett kihagyni.
Ja, maga az autó egy SX 100 16V változat. Mértem egy 7.9-es fogyasztást (sok városon kívüli, kb. 150 km városi használattal, klímával), és egy 9.4-est is, amit főleg Pesten autóztam, klíma nélkül. Úgyhogy a város nem igazán hazai pálya neki, de hát ez nem meglepetés.
Csodalkozva nezem ezeket a fogyasztasi adatokat.
Nekem varosban nem megy 10 liter ala. Amugy en ugy vagyok vele enyit meger nekem, hogy egy Fiat tulaj legyek. Meg mindig jol nez ki, es nem egyszeru ahogy megy(1.6-os kategoriaba).
Az Utolso Europai
Orulok neki,hogy rajtam kivul vannak mas Miskolciak is. Hogynez ki a Brovod???
Barramas,
Most láttam egy hirdetést, az autoplastic-a nevu cég , (www. hu -val neten is vannak)gyárt és szerel "egyedi stílusú" spoilereket Bravo-ra is ! A kis foto alapján igen jól néz ki, érdemes ott körülnézni...
Sziasztok
Eloszor is koszi a normalis hozzaallasotokat,
termeszetesen igazatok van.
Egy kis segitsegre lenne inkabb szuksegem:
Szeretnek a Bravora egy pofas kis hatso spoilert
az ablak fole,de a Fiat-nal a gyari Abarth kb
90-100e fujva-szerelve,egy utangyartottat talatam,
de az meg feklampas volt..:(
Hol lehet kapni egyszeru,feklampatlant,ahol normalisan fel is tudjak rakni???(Videk is jatszik...:)
Abban igazad van, hogy ki bírjuk csengetni a benzinszámlákat - ha nem így lenne, nem is vettünk volna autót. Részemről a fogyasztás azonban nemcsak anyagi kérdés, általában igyekszem a körülményekhez képest keveset fogyasztani. Lehet, hogy ez kissé gyanús, idealista hozzáállás, és legtöbbször a rideg valóság közbeszól, ám úgy érzem jól magam, ha a legkevésbé terhelem a környezetet. Ha ki bírtam volna fizetni, biztos hogy egy modern dízelt vettem volna.
Egyébként az én Bravomban még csak 1100 km van, és Hozzád hasonlóan teljesen elégedett vagyok vele.
Bocsi Barramas!
Bár valahol igazad van,de azért szerintem a jelentős eltérések(2-3 liter/100km-re gondolok)mindenkit zavarnak.
Az utolsó fogyasztásom 1/3 város,2/3 autópálya 120-140-es tempoval 4 felnött+1 gyerekkel 7,4 liter/100km.Klima nélkül.
westelrab
Sziasztok
Nekem egy meglatasom van ezzel a fogyasztas-temaval kapcsolatban:tenyleg ez a legfontosabb
tema a BRAVO korul???
En 4 honapja vettem egy vadi uj 1.2 16v-t,es
meg kell mondjam,maximalisan elegedett vagyok vele.Termeszetesen en is nezegetem a fogyasztasat, de abszolut nem izgat,ha 1-2 literrel tobbet eszik,mint szeretnem(amugy
pont annyit eszik ammennyi ettol a motortol
elvarhato..:).
4 honap alatt 5500 km ment bele,vegyesen hajtottam,sok varossal,orszaguton 100-150 kozotti
tempoban,es hal'istennek semmi gond,problema ...:)
Asszem' az olszok csinaljak Europaban mar a legjobb autokat (elerheto aron).
A masik ami zavar ebben a fogyasztas dologban:
meg tudsz venni egy vasat 2,5-2,6M-ert,nem mindegy,mennyit eszik?????
Menjen,legyen szebb mint a tobbi,legyen kenyelmes,
ne legyen vele gond,a tobbi NEM SZAMIT!!!
Nincs igazam?
(Ja es bocs hogy elfoglalom a fel topicot,de mar
rendkivul untam a nyavalygast....:)
Hello kedves autóstársak!
Kisebb probléma van a géppel, kérem, ha valaki tud, segítsen!!
A motorból nyöszörgő hangot hallottam, a vezérműszíj közeléből. Lecseréltettem az összes szíjat. Még mindig nyöszörög, és ráadásul rángat az autó (többnyire csak alapjáraton), valószínüleg nem sikerült ugyanúgy összerakni a dolgokat.
Ha valakinek volt már valami hasonló, szóljon!!
Köszi.
Örömmel jelentem, hogy megvan a járgány, de megcsaltam a topicot :-)
Nem Bravo.
Belecsöppentem egy Punto II-be. Nagyon jó vétel volt, nem tudtam kihagyni. Fekete, három ajtós és szerintem gyönyörű. 2000. januári, 1,7 mill. Ft, extrákkal. Két személyre kényelmes, könnyed autó, a kis motorhoz képest (1,2 8V) elfogatható teljesítménnyel és persze jó fogyasztással.
Azért nálam továbbra is a Bravo a top, de egyrészt nem találtam most olyat ami nem volt valahol sérült, no meg ezért az árért "csak" 3-4 éveset kaptam volna.
Azért olasznak olasz, Fiat-nak Fiat és már most 400 Km után tudom, hogy a következő is az lesz.
Ha valakit érdekel, szívesen írok róla bővebben.
Én Korzikán jártam kb. 1 hónapja.
3505 km (szinten kb 40% autópálya, 70 % bekapcsolt klímával) 221 liter. Ez 6.31 l/100 km.
Pedig elég gyors tempóban haladtunk, igaz "óvatos pedálkezeléssel".
De télen, városban (Bp.) sem ment soha 8.8 fölé.
Köszi, de a szerviz cime nincs ott :( Megadnád?
Nekem Bontex optikai tuning van: első lökháritó alatt kiegészitő ca 50e, oldalküszöb szintén, hátsó alsó szárny szintén, dupla csöves sportkipu+dob 70e, hátsó ablakszárny 35e plussz fény. Nem nagyon emlékszem, mert tavaly januárban csináltattam meg.
Nagyon dögös :)) de parkolni majdnem lehetetlen a városban vele.
Szia,
jó Fait szervíz ügyben lásd Zak (129). Én is voltam náluk, mindenben igazolni tudom Zak véleményét. ÁFA mentesen is tudsz fizetni, netto árat említs a munkafelvételnél. Ha anyagot is építenek be, akkor arra muszáj ÁFÁ-t fizetni.
Az hátsó ablaktörlőm nekem is megszorult, ne erőltesd, mert leéghet a motor. Szét kell szedni, megtisztítani és leolajozni a tengelyt.
Milyen az a BONTEX spoiler és mennyibe kerül?
Kisérlet képpen tegnap a visszajelző félállásánál megtankoltam.28 liter ment bele kattanás után még rátöltve.Azt hiszem az 50 liter+5liter még ráfér a tank helyes mérete.Egyébként a fogyasztásom csak városi futással,mindig klimát használva 10 liter lett.
Köszi, de nem csak a tuning spoiler (Bontex), hanem az eredeti (felette) is megrepedt, de nem javítani, hanem cserélni kell. Azon felül cascóra csinálják, tehát nekem mindegy mennyibe kerül, viszont számla kell róla.
Ja, és pótszemle is kell a casco miatt, ezért keresek Fiat szervizt.
Ariana !
Ha jól értem egy tuning spoiler javításra van szükséged ! Akkor nem a márkaszervíz segít, hanem egy muanyag javító szakmuhely... hirdetések az autóslapokban találhatóak, nekem anno a Szentmihályi úton javítottak és fényeztek, de ha kell, szerzek más címeket is... Egyébként pedig mindenféle olasz autó alkatrész, javítás ügyben javaslom az Alfás topicban Turbo Lada nick felkeresését, neki alkatrész boltja van (Ital-Autó Bt) meg bír némi szerelési tapasztalattal is.
Sziasztok!
Ket dologban kérnék segitséget, ha lehet:
1. Mivel Kiskunhalason vettem a Bravot, de pesti vagyok, kéne egy jó(!) Fiat szerviz Pesten, mert legyalultam a Bontex spoilerem, cserélni, fényezni kell. Eddigi tapasztalataim nem túl jók (pl. Fiat Boldizsar, Fiat M0),de azért még reménykedem!
2. úgy néz ki, behalt a hátsó ablaktörlőm, gondolom ez sokatoknak ismerős téma... Elindul, de nem töröl végig, garancia már lejárt, nincs valami házilag kivitelezhető ötletetek?
Előre is köszi!
Elnézést a témához nem kapcsolódó hozzászólásért,de hátha valakit érdekel.Nekem is volt Puntom és Bravom is,amit most cseréltem el egy 145 1.6TS-re.Szóval én is olaszauto mániás vagyok.De most van egy gondom,mivel a Bravon jól mutató felnim nem jó az Alfára,mert éppen beleüt a hátsó sárvédőbe.Így hát sajnos meg kell tőle válnom.Típusa Alessio Racing,
ötágú és a küllők végei csúcsosodnak-mérete 7Jx15-,különlegessége és ettől mutat jól a paripán,hogy az ET száma 30-as. Ez azt jelenti,hogy egy centivel szélesebb lesz a nyomtáv a gyár által ajánlotnál -ET 35-.
Útfekvés nagyon rulez,ajánlott gumiméret 195/50x15.
Ha valakit érdekel,dobjon egy mailt.
Üdv Mindenkinek
Átvételkor a mutató abszolute nem tért ki.Azt hittük,hogy rossz ezért visszavittük a mühelybe az átadóval.Ott levizsagálták és azt mondták müködik.Az átadó még megjegyezte,hogy pedig kérte rakjanak bele 5 litert.(ezt bele rakták,csak nem az én gépembe)Hiába ez Magyarország,mindent ellopnak.Majd felhivta a figyelmemet,hogy ha ott maradok az ut szélén az első kút felé nyugodtan hivjam,majd bevontatnak(azért kedves,nem?)Ezek után tankoláskor kattanásig 49,8 liter ment bele.Következő tankolást az első osztá alá menve,de még nem sárga lámpánál végeztem.Kattanásig 40 liter ment bele,majd még 5!!!! liter fért rá.Szerintem a Brava tankja 50 literes,de még vagy 5 liter rá fér.
A műszer meg elég érdekes mivel menet közben nem lefele hanem felfelé változik a szint egy ideig.Ezért rövid utnál nem is lehet megállapitani mennyi van a tankban.
Na igen, csak az előző autóm névleg 40 literes tankjába soha nem sikerült 37 liternél többet tenni 2 év alatt. Ezért most csodálkozom picit, de nyilván meg fogom szokni.
Jó lett volna tudni azért, hogy mi mennyi.
Ez mar tobb topicban, tobbszor elojott. Az auto tankja csak nevleg annyi amennyi: tipikusan nehany literrel eleve nagyobb szokott lenni. Ehhez jon meg hozza a beonto cso, ami szinten 1-2 litert elnyelhet (nyilvan hossztol fuggoen).
A már többször tárgyalt üzemanyagmérő/tankméret témához volna kérdésem, nevezetesen:
mekkora valójában egy vadiúj Bravo tankja?
Adalékok, események (1 hetes az autó):
- Miskolcon sikerült átvétel után 53 litert tankolni az Aral-nál a Búza téren. A tank a gépkönyv szerint csak 50 literes, úgyhogy itt valakinek nincs igaza, vagy csalt.
- A sárga lámpa felvillanása után kb. 30 kilométerrel 48.6 litert tankoltam Füzesabonynál (MOL)
az ötven literes tankba, holott a tartalék a gépkönyv szerint 7 liter.
- Miskolcon az átvételnél szőnyeget is akartunk venni, de nem volt raktáron, mert mint elmondták, ez a Bravo a legutolsó szériából való, és a tank környéki módosítások miatt a régebbi hátsó szőnyegek alakja nem passzol tökéletesen az új autóba.
Ez a mondat akkor föl sem tűnt, de most szöget ütött a fejembe a dolog. Létezik, hogy mostanában módosították a tank méretét 55 literesre? Így ugyanis a tankolások decire kijönnek: 53 liter átvétel után, 48.6 liter a sárga lámpa felvillanása után pár kilométerrel. Így már az is hihető lenne, hogy 100 kilométert lehet menni sárga lámpával (7L/100 km esetén).
Valahogy hihetetlen, hogy egymás után kétszer, más kútnál és más megyében pont ugyanúgy és ugyanannyival vegyenek le tankoláskor. Nem mintha nem fordulhatna elő, csak furcsa.
Tehát: tud-e valaki arról, hogy a legutóbbi időkben 55 literesre módosították a Bravo tankméretét?
Több helyen lehet a használt kocsit beszámítani az új(abb) használt árába. Bár a kereskedő persze a piaci ár alatt veszi meg a verdát, de így nem kell utána mászkálnod. Nekem egy 18 éves Renaultom volt, amit ugyan így "adtam el". Talán érdemes gondolkodni rajta...?