Ennyire azért nem ismerem. Egy kolegámnak volt egy Astrája 1,4-es azzal mentünk. Nagyon ment az autó. A karakterisztika és hanghatás meg szívócső és kipufogó kérdése leginkább. Az 1,4 12V-hez képest előrelépés lehetne.
Ha ironikus akarok lenni, akkor azt mondom, hogy igazad van: egy olyan autóban, mint láthatóan az új Bravo lesz, csakugyan semmi gond nem lesz az Ecotec-motorokkal...:-))
Egyébként pedig csak annyi a gond velük, hogy Fiat-ba nem illenek, sem karakterisztika, sem hanghatás alapján. Több változatukat is vezettem, és valamennyit kissé sótlannak, ám korrektnek találtam.
Bocsi Stika.
Csak nem igazán értem miért kell egy hivatalos márkakereskedésnek engedélyt kérni a váltó megbontására. A FAM így bízik meg a saját márkakereskedojében?
Szerintem az Ecotec motorral nincs semmi gond. Amikor a Fiat mellett döntöttem - helyesebben a barátnőm, de önállóan sem döntöttem volna másként - engem nem is annyira a motor érdekelt mint inkább az autó stilusa. Mivel egy Alfa - egyenlőre - nem elérhető számomra így csakis a Fiat jöhetett szóba. Közönséges földi halandó számára elég kevés autó van amely stílusában valami érdekesebbet adna az átlagnál. Lehet, hogy a Fiatot is elfelejthetjük?
Kezdek ideges lenni ezektől a váltógondoktól. Az enyémben 1800 km van, most akkor várjam a hibát? :-)
Stika! Mikor történt a váltóhibád, és mikori kiadású az autód?
Más. Az új Bravo/Brava a Terminálon egy külön topicot kapott, a vélemény szinte egyhangú: sikerült uniformizálni és ellaposítani az egyik legdögösebb és legeredetibb alsóközepes gépet. Ráadásul a cikk valami olyasmit emleget, hogy Ecotec motorokat (is) tesznek majd bele.
Mit mondhatnék? Állati szerencsém van, hogy most vettem Bravo-t...
Teljesen ingyen volt, csak a végén tele kellett tankolni. Úgy volt, hogy megadták a topgarancia telefonszámát, és tippet adtak, hogy mit kell mondani (Úgy recseg a váltó, hogy nem merek elindulni) Kijött egy tréler, a cserekocsit ( 0 km-es 1.6 Bora ) is házhoz hozták és a Fiat Koncznál adtam le. A topgarancia biztosítja, hogy hasonló kategóriájú autót kell adni. (A Borával kapcsolatos tapasztalataimról már írtam ebbe a topikba, szerintem csak ministrálhat a Bravonak.)
Hát úgy látszik, hogy az 1.6-al is baj van, de várjuk meg, hogy mit mondanak a többiek. Lehet, hogy csak egyedi hiba. A márkaszervíz a lehető leghivatalosabb volt, a Fiat Koncz. De azóta kerülöm őket. Mert (CommandAir kérdésére) bevittem a kocsit Hétfő reggel, azt mondták, hogy Pénteken érdeklődjek. Pénteken kiderült, hogy semmit nem csináltak, csak a Fiat Mo. engedélyére vártak. Azért az alkatrészt beszerezték, mert tudják, hogy mi a baj. Erre elég ingerülten megkérdeztem, hogy akkor mi a répát csinált itt a kocsi 5 napig. A válasz válvonogatás, de elintézték, hogy a valódi javítás alatt kapjak cserekocsit.
Üdv Kúper
Az Alfa topicban a napokban már sikerült kivesézni az új Fiatot. Maradjunk annyiban, hogy reméljük nem ez a végleges verzió.
Stika
Most ezt már nem értem, mert eddig a 1.2 SX váltójának típushibájáról beszéltünk. A múltkor az Utolsó Európaival kiveséztük, hogy az 1.2 és 1.6-ban egészen más váltó van (282-283). Volt más is akinek 1.4, 1.6-al fordult elo ez a hiba? Szavaidból úgy veszem ki, hogy nem hivatalos márkaszervízben végezték a javítást. Akkor hol?
Amúgy, ha ez a helyzet a váltóval dobhatunk közösen egy emilt a FAM-nak, hogy mit mondanak ok az ügyre. Mi a vélemény?
hajdanán csináltam egy Excel táblát, ami a kocsi sebességét mutatja a fordulatszám függvényében. Persze ehhez tudni kell a váltó áttételezését és a kerekek méretét is.
Alapban egy 1.6-os Brava adatai vannak megadva.
Nekem azt mondták, hogy a szavatosság csak akkor él ha a hiba gyártási eredetű, vagy arra visszavezethető. Ha ez tényleg így van akkor a szavatosságot akár el is lehet felejteni ha nincs kedved (időd, pénzed) pereskedni.
Hali!
Ez a váltó típushiba sajnos igaz. Nálam 5000-nél jött elő, pont ahogy mondjátok, kettesbe visszadugásnál recsegés. Az tartott sokáig, amíg a szervíz engedélyt kapott a Fiat Magyarországtól a váltó megbontására. A megoldás szinkrontárcsa csere volt, azóta (10 K) tökéletesen működik.
Más. Nekem a Fiat Koncznál azt mondták, hogy a fődarabokra van 3 év szavatosság függetlenül attól, hogy a garancia lejárt. Váltóhibánál érdemes erre hivatkozni.
Kedves Gatyo!
Bizony az 1.2 SX nem sportkocsi. Az 1.6 egész más ez biztos. De ajánlom próbáld ki az új Opel Astra GL-t 1.2 motorral. Szerintem nézetváltás lesz a az 1.2 SX-re vonatkozóan. Hifi meg tuningügyben várjuk a tudósításokat.
En kb. 1 evvel ezelott vettem egy sotetkek metal bravo 1.2 16V SX de valahogy nem voltam megelegdve vele... Nem ment annyira mint szerettem volna. Ezert kb. 4 honapja (fel evesen)
lecsereltem egy bravo GT-re. Hat igy mar egeszen mas ez a bravo. Konnyufem felnikkel (igaz nem a legnagyobb 195/55/R15), automata legkondi, de az igazi a 100 lovas motor. 4000-5000-es fordulat felett valami elkepeszto a hangja. Most jon majd bele a hangtechnika (Kenwood KDC 8080R + cdtar + erosito), es utana meg egy "kis" optikai tuning.
Szoval valakit erdekel szivesen mutatok majd en is probautat... A talakozo tenyleg jo otlet lenne.
Na szoval:
A hivatalos adataim a kovetkezok:
80-2300
90-2600
100-2900
110-3200
120-3500
130-3800
140-4100,ezek tuti adatok,mai meres..:)
(Ja.es a fogyasztas 50-50%-ban 6,0 l..:))
Ciao
UE
Videki srac vagyok szerencsere,igy ha neha kicsit
HÜJE vagyok,van mire fogni...:)))
Felre a trefaval:tenyleg videken lakom,de a talaka nem hangzik rosszul,csak sajna nincsen tul sok szabadidom,max hetvegeken fel napok.
Majd meglatjuk,hogy jon ossze.
Mas:A ford.szam adatokkal kicsit elkapkodtam a dolgot,fejbol irtam,es nem egeszen fedik a valot..
Majd megnezem pontosabban,de 120-3300 combo az biztos..:)
Amugy reccsenes nalam is elofordult pont tegnap,de remelem,csak en ******m el..
Ciao
T. Urak!
Az én Bravo-m '99 márciusi. Szerencsére a váltóval semmilyen problémám nincs. A prb által leírtak (308) bizony megfontolandók.
CommandAir
A 306-ban leírt idézet szerintem mást jelent.
A "szerzodéstol elállás" azt jelenti, hogy a szerzodés megkötése elotti állapotot kell visszaállítani. Azaz a Fiat visszakap egy új autót, te visszakapod a pénzedet. Mivel te nem tudsz új autót visszaadni, az értékcsökkenés utáni részt térítik vissza. Szóval nem valami biztató.
GT
Nem Yellow kiadás volt, hanem mezei 1.2 SX 16V, metálzöld színben. Az M0 autócentrumban van egyébként kiállítva ilyen, meg az udvaron is láttam, nem Yellow kiadást GT üléssel.
A következőkre vigyázz. Ha beviszed a kocsit és 14 nap mulva "javítva" visszaadják és ugyanúgy nem jó, akkor a következő javításnál újból számolják a 15 napot. Ha úgy érzed, hogy a kocsi nem jó ne vedd át. Egy percre se.
Az üléseket illetően: nem Yellow verziót láttál véletlenül? Ami úgy néz ki, mint egy sárga GT, csak 80 lovas a motorja? Azokban van a sportülés.
Nekem 1 hónapja még normál üléssel adták át a 100 16V-t, nem hinném, hogy a sportosabb ülés a 80 16V privilégiuma lenne...:-)
Azért kicsit megnyugodtam, az enyémben más a váltó... És vannak ám hibamentes Bravo-k is, kár, hogy Te kifogtál egy makrancoskodót.
Most olvasom épp a garifüzetet.
Eszerint ha nem kérek csereautót (amit úgyis csak 3 napra adnak) akkor 15 napon belül el kell végezniük a javítást. Ez valyon munkanapot jelent vagy naptári napot?? Szerintem naptári napnak kellene lennie. 15 napon túl lehet kérni új autóra való cserét.
De! Van itt egy ilyen mondat:
-Ha cserére nincs lehetőség, vagy a vásárlónak a cseréhez fűződő érdeke megszűnt, a szerződéstől elállhat.
Mit jelent a 'cserére nincs lehetőség'?? Jogi kiskapu? Bocs haver nincs az udvaron épp egy Bravo sem, húzz a retekbe?
Állítólag ezeket a váltokat is szerelik be egyes Alfákba is, és ott is jelentkezett ez a probléma. Állítólag a 2. fokozat szinkronjával van a gond.
Szemléltetni úgy tudnám a hangját, hogy ha 3000 ford. körül váltok le vagy fel kettesbe, mintha csak félig lenne a kuplung kinyomva, úgy recseg.
Másik dolog. Mikortól cserélték le a Bravo-k ülését? Tegnap láttam a szalonban, hogy most már az 1.2-es is GT sportüléssel (elöl,hátul) jön ki.