Frontális ütközés Újvidék után Horgos felé még a két sávos pályán. A vétkes egy Skoda Fábia sofőrje, ki elveszette uralmát az autó felett, s szemben belém jött. Még nem tudom, hogy ittas volt-e.
Én a saját lábamon szálltam ki az autóból, s egy komolyabb izomhúzódás van a bokámon. Jelenleg gipszben van. A vétkes sofőr csípőtörést és koponysérülést szenvedett.
Szóval: szarok a PD elemkre! 2006-os év legbiztonságosabb autójában ültem. A kiéréező rendőrök és mentősök nem hitték el, hogy törés nélkül megúsztam, míg a másikat a tűzoltók vágták ki a roncsokból.
Amíg nem veszek egy másik autót, addig zárom soraimat.
Mindenkinek sok szerencsét kívánok, s vezessetek óvatosan!
De a szervízben biztosan jobban tudják. Nem tudom, hogy pontosan mennyi kell. Ha jól mlékszem hat vagy hét liter. De szűrőt is cserélni kell, nem csak az olajat. Vagyis okvetlen cserélni kell azt is.
Csak szólok, hogy hiába tűnik egyszerűnek az olajcsere, hidd el, nem az. Ha bekoszolsz egy szenzort vagy valamiért félrenyúlsz, akár végzetes is lehet. Ezt csak szakival csináld. Ne olyannal aki először lát DSG váltót.
Nem kell tanitani. Ha kicserelted, akkor menj vele egy kort, s mindent visszaallit (vagyis magatol tanul). Viszont az autoradiora vigyazz! Ha nem az eredeti gyari van, akkor kerheti a kodot. Ugyanis az auto es a fejegyseg minden autohoz ossze van parositva. Nem veheted ki csak ugy, s teheted be mashova. Akkor kerni fogja a kodot. Az ablakakok meg a tobbi miatt ne aggodj. Szamos alkalommal levettem mar az aksirol, s nem volt gond.
Sziasztok. Meg tudná nekem mondani valaki, hogy Akkumulátor cseréhez kell-e service-be vinni az autót vagy elég ha bármelyik autoszerelőnél kicseréltetem? Meg kell-e tanítani az ú akksira az autot vagy nem?
Karácson előtt mosás után köhögött, azt hittem egr, mert alapjárat közeli volt.
Majd alapjáraton nagyon köhögött. Karácson után kicsit köhögött (már ment 30 km-t) aztán megállt. Az előtte lévő menetközben pályán állt meg. Most 230 felett van benne km.
Ha nincs meg a szervízfüzet, akkor a csomagtartóban a pótkeréknél kell, hogy legyen egy hasonló matrica. Mint b_robi írta az 1AT az ESP-t jelöli. A forgalmimban nekem sincs benne a felszereltség.
A forgalmiban benne van a felszereltég? Én az enyémben nem találom (Highline)! A szervízfüzetre gondolsz? Ha igen, akkor abban van egy beragasztott "matrica", amin az autó adatai vannak. Van rajta egy csomó 3 betűs rövidítés, vagy inkább kód. Ezek a felszereltség és a többlet felszereltség kódjai. Az ESP kódja: 1AT. Ha ezt megtalálod tuti van benne, max valamiért nem működik.
Mikor a vásárló újjonann veszi az autót, akkor kiválaszja, hogy milyen csomagot kér (Trendline, Comfortline, Sportline, Highline), s azután még arra kérhet extrákat. Pl. navigációt, vagy ülésfűtést. De ki is dobhat extrákat, mint pl. parkradar stb.
Szia b robi! Én akkor ezt teljesen nem értem, mert az enyémben fűthetőek az ülések,van tempomat,krómkeretesek az ablakok és még az ülés is elektromos. Viszont ennek ellenére,ha kavicson megyek és hírtelen gyorsítok akkór elrúg a kerék. A forgalmi szerint komfortline,Pillanatnyi fogyasztást sem mér. Szerinted ez hogy lehet!
Persze, világos, hogy a TFSI mennyivel gyorsabb és erősebb. Én is, mikor kerestem, akkor nézegettem őket, de lebeszélt róla a mesterem. Szóval én nem autós újságírók beszámólói alapján döntök autóvásárláskor. Ha már itt tartunk, ők a 2.0 PDTDI-t is a mennyekig istenítették, s csak később jöttek elő a hibái.
Mint mondod, megrögzött gyorshajtó vagy, viszont vannak emberek aki 2000 köbcenti alatt élnek (olcsóbb a vizsgáztatás, biztosítás stb). Van aki 1.6-os motorral vesz Passatot, Audit, Golfot stb. Az a motor már a Passat méreteihez kevés, de van akinek elég. S itt van a hangsúly, hogy az 1.6 és a a 2.0-ás benzines egyszerűen nem romlik. Persze mindig van kivétel, de elenyésző a turbós motorokhoz képest. Nekem 1.6-os Boram volt. Bőven fél misi (de az is lehet, hogy 700 000 km) volt benne. Visszatekerve vettem. De nem tudott a motorja elromlani. Persze, az 1.5-ös 323-as Mazda lestartolt, de viszont vitte pályán a 190, 200-at, s nem volt baj vele. S ha valaki használtautón töri valaki a fejét, akkor én (szubjektív véleményem), hogy ne turbossat vegyen - legalább is ne benzinesben.
Visszatérve az eggyel korábbi bejegyzésedhez, mondtad, hogy az FSI mennyire lomha. Itt megjegyezném, hogy az SDI motorok is mennyire lusták, s lomhák. Viszont sokan ezt választják a hihetetlen alacsony fogyasztás végett. Persze tisztában vannak vele, hogy semmilyen vezetési élményt nem nyújt.
Használtautó vásárláskor a benzines turbósok a veszélyesek, mivel, mint te is mondtad, állandóan nyomod neki. Szóval mire eladod, addigra szarrá fogod hajtani. Ezért még véletlen sem vennék ilyet. Magamból indulok ki, ha nemkem is ilyen lenne, én is szarrá nyomnám.
Kézi váltóval, és a 200 lovas motorral nagyon erős, még nem volt problémám a teljesítménnyel. Az üzemanyag fogyasztása elfogadható. Az olajfogyasztás már talán több a vártnál, de ez engem egyáltalán nem zavar. Kényelmes, a belső design nagyon jó szintén. Összeségében egy kiváló darab. Mindenképpen ki kell próbálni, nagyon jó autó. Nem utáltam, nem szerettem a volkswagent, gondolom sokan vannak/voltak ezzel így. Ezeknek az embereknek azt ajánlom próbálják ki a passatot!
........
Erről a 2,0 TFSI motorról csak ódákat lehet zengeni. Kis fordulaton is azonnal rántja az autót, nem érezni a 1,5 tonnát egy kicsit sem. Magasabb fordulaton a turbóval meg igazán mosolyfakasztó élmény a vezetése. A váltója kiváló (manuális) igaz nekem gyakran kiugrik induláskor az egyesből.. A 6. sebesség meg tök jó hogy van benne. A fogyasztása szerintem nagyon kedvező, én vegyesen használom naponta városban, hetente vidéken (hozzáteszem megrögzött gyorshajtó vagyok :))) és így eszik egy 10-est. Autópályán 230km/h 12Liter!!!!!
Értem, hogy kevésbé rizikós a turbó nélküli, de még mindig kevesebb mint a dízelnél.
És a gáz beszerelése elengedhetetlen.
Más. Olyan kérdésem lenne, hogy az elektromos rögzítőfék hogyan szuperál a fauvében?
Nem gagyibb mint a hagyományos? Mennyire megbízható? Jól működik? Az összes B6 ban ez van? A másik az elektromos kormányzár. Állítólag az összes 2005 után gyártottban előjöhet a meghibásodás?
Lenne egy kérdésem, a vezérműszíjon felül a generátorszíjat mikor kell cserélni, mert nekem a szervízben azt mondták, amikor erölködtem, h csak akkor, ha elszakadt...
Jó, persze csendes, meg benzines, de aztán nem tudom, mit lehetne még mondani róla amellett, hogy teljesen alkalmatlan egy ekkora autó mozgatásához. Sem alul sem felül nem megy. Se ereje se nyomatéka. Se íze se bűze. Annyira jellegtelen, hogy már-már azt gondolnám, mégis ez illik egy Passathoz, de aztán magamhoz térek. Nem. Ezt biztosan nem gondolták komolyan. Vagy a húszezer kilcsi alatt omlott össze, ami ebben az autóban van - na, de kérem -, vagy tényleg ilyen. Akkor viszont felhívom a tisztelt érdeklődők figyelmét, hogy ha tehetik, másik motort válasszanak autójukhoz. Van választék bőven.
Másik teszt idézet : (2005-ös)
A benzines paletta csúcsán jelenleg a sima kétliteres FSI trónol papíron ígéretes 150 LE-vel, mi éppen ezt próbáltuk, és talán éppen ő volt az autó leggyengébb pontja. Nem arról van szó, hogy rossz vagy éppen nem megy, vannak nagyon jó tulajdonságai, alapjáraton például már-már lexusi csendben duruzsol. De ha már ilyen pofás limuzinban feszítünk, akkor az vagy menjen alattunk, mint az állat, vagy a stílusra is adva legyen visszafogottabb, úriasabb, de cserébe gazdaságosabb. Ha ezt a kombinációt akarjuk, fizessünk be egy olajosra jól, ez a kétliteres benzines olyan semmilyen.
Se nem gazdaságos (tesztfogyasztása valahol 12 és 12,5 liter között alakult, utóbbihoz közelebb), se nem rakéta, el lehet vele közlekedni, de nekem nem kéne soha. Elpörög ugyan hétezerig, de tök felesleges eddig nyomatni (úgy egyébként pörgetni is), a maximális teljesítményt hatezernél adja le, de ebből nem sokat érezni. Megkínozva a hangja sem gyönyörködtet, sokkal inkább üzeni azt, hogy elég ebből, te állat, én a magam részéről vettem is a lapot, és négyezernél feljebb nem nagyon tapostam. A városi forgalomban azért így is remekül elbodogultam, igaz, a gyorsulási "kihívásokat" inkább elegánsan ignoráltam.