Miután lemaradtam sok koncertről, mert későn olvastam a fórumon, hogy mikor lesznek, megfogadtam, hogy minden nap ellátogatok ide, nehogy elmulasszam valamelyiket.
Úgy tűnik nem elég naponta olvasni, naponta többször kell!
Mert a végén a csóró diák unalmas tanulással tölti a kedd estéjét ahelyett, hogy a Kéknyúllal és Andy Heflerrel veszítené el az eszméletét valamelyik klubban...
Transistor tonewheel spinet organ with scanner vibrato and repetative percussion voices.
Transistor amps, reverb, rythm units and in built Leslie.
Cabinet Size:
45x25x44.5 (WHD, inches), 235lbs with bench
Pedals:
13 - Pedal legato, pedal mute and string bass.
Manuals:
44 note swell and great, 13 pedals.
Tonal Controls:
28 control tablets:
6 percussion voices, brush & cymbal,
3 presets for upper manual,
1 preset for lower manual,
9 drawbars for upper, 7 drawbars for lower, one drawbar for pedal available at 16' or 8' pitch.
Volume soft and brilliance tabs.
Expression:
One pedal for entire organ plus soft tab.
Vibrato:
5 control tabs: vibrato on, vibrato small, vibrato chorus, vibrato Celeste I and vibrato Celeste II.
Reverberation:
Two tabs provide three degrees.
Percussion:
Legato mode - 6 percussion voices alternating reiteration on xylophone and marimba (twin mallet effect).
Amp/Output:
34W solid state internal amp with reverb.
Features:
T-100 - basic organ, no built in Leslie
T-111 - Traditional Mahogany Mar.1968 - Oct.1969
T-112 - Traditional Walnut Mar.1968 o Oct.1969
T-200 - as T100 with built in 2 speed Leslie T-211 - traditional red mahogany T-212 - traditional walnut T-222 - contemporary walnut T-233 - french Provincial cherry T-243 - early American cherry T-295 - mediterranean oak
T-262 Institutional Walnut Same as T-200 except percussion stops altered to read - Chimes, Harp, Celesta and Bells - no reiteration.
Leslie speaker sounds along with stationary speakers to produce realistic chorus effect.
Retractable locking top. No Rhythm voices. Preset voices changed to liturgical voices.
Built-in music rack light.
T-300 - Same as T-200 except rhythm rail of 10 voices added.
In production April, 1968. Discontinued July, 1969.
T-400 Same as T-200 with Rhithm II. unit
T-500 Same as T-200 with Rhithm III. unit and optional speed controled casette recorder.
TTR-100 produced in Eurpoe, a portable version of the T-100.
XTP Custom modell of the T-400
TX-500 produced in Eurpoe, a portable version of the T-500.
Power input:
145 watts.
Output:
34 watts E.I.A. Earphone Jack.
Dimensions:
T-100, T-200, T-300: 45" wide, 25" deep, 44-1/2" high with music rack.
T262: 44-1/2" wide, 25" deep, 45" high.
Weight:
T-100: 220 lbs. with bench.
T-200: 235 lbs. with bench.
T-262: 295 lbs.
T-300: 240 lbs. with bench.
Note:
This series of tonewheel Hammonds is perhaps not so sought after anymore. Nevertheless they were made in many different models and in big numbers back when organs had electro-magnetic generators. The T-series was the very last series to be introduced - the last incarnation being the T-500. (T-524c with built-in cassette player!). The T-series could be called a solid state M-100 or maybe an L-100 with scanner vibrato. The T-spinet sounds perhaps not as 'fat' as the M-series but many prefer the T over the L-100, espc. for the scanner vibrato. Even if the T is all solid state in the amplifier circuits it has the genuine tonewheel generator and the Hammond scanner vibrato (and vibrato/chorus).
Természetesen ez nem B3-as, hiába a szinte ugyanolyan hanggenerátor. Különbség, hiányzik belőle az alsó 17 hang. Basszus C-C, plusz a C-F ig ami a manuálon sincs. A basszus elektromosan leosztott, de ez hangzásban nem számít. A manuálok viszont mechanikus hangzásúak. Vibrát scanneres.
A T500 az utolsó Hammond széria volt. Megelőző típusa a T200, amit Balázs Fecó is használt a Taurusban, Korálban. (mostmár B3-at)
Beépített lezli: ugyanaz a nyolcszögletű motor mint a nagyokban, csak a polisztirol dobrotor kissé kisebb. Meg mögötte egy kisebb szélessávú hanxóró. Tölcsér természetesen nincs.
Ez igaz és minimál orgonáknak kezdték csinálni a Rodgers helyett, viszont belenyomták a dobgépet is, gondolom a gospelesek örömére...
Lehet hogy lesz rajta D-beam is hamarosan és a "kántorok" a tengerentúlon majd hadonásznak felette a füstölővel. :) A tisztánlátáshoz így csak annyit, a Roland annyi szemetet gyárt és gyártott idáig is értelmetlenül, hogy aktív részesei a Föld hulladékterhelésének. Csak legalább 1 jó hangszerük lett volna a 100-ból az elmúlt 10 évben!
Ez idáig azt hittem, az a Hammond, amelyiken színes gonbok vannak, meg dobgép, az nem is érdemes a Hammond névre. Most egy világ dőlt össze bennem. Úgy látszik már ebben sem bízhat az ember!
A beépített Lezli külön fölkeltette az érdeklődésemet!
Ham_peet! A beépített lezliről nem tudsz föltölteni képet?
Mint a többi igazi Hammond. Van egy motor, forgat egy főtengelyt, onnan a melléktengelyeken meghajtva 2-2 bordázott szélű hangkerék forog a pickupok előtt. Legfeljebb ezen kései típusnál a pickupok után a jelerősítés már nem csöves hanem tranzisztoros.
Cserébe beépítettek egy klassz dobgépet, igazi mechanikus lezlit, sőt ebbe egy kazettás magnót is.
Igem Andy Hefler az, és ő már a Kéknyúllal is bizonyított! Részt vettünk a Petőfi Rádió MR2 Akusztik c. műsorának felvételén. A koncertet november 1-én és 5-én adják le este 23.00 órakor. Andy három dalt írt, és Tóth Vera is a vendégünk volt/lesz. A közös dalokból hamarosan stúdiófelvétel is készül.
Holnap Keep Floyding a Téglagyáriban, két teljes -korszakalkotó- album kerül eljátszásra: The Dark Side of the Moon, és Wish You Were Here! Sok hammondozás várható :) És kvadrofón hatások.
Mindegy mire készült, ott van két húzóregiszterkészlet. Nem írták rá hogy csak dísznek vagy viccből.
A Roland a VK sorozattal 1996-ban korszakalkotó lépést tett. Megalkotta az első fizikai modellezéses Hammond klónt. Ezt a szintet az akkori Viscount D9, Hammond XB2-1 meg sem közelítette.
A teljes polifónia még a legkevesebb ebből. További kiemelkedő szolgáltatásai a külön állítható keyclick on, off, sima(tranyós) vagy mechanikus (kissé remegő) generátorhang, leakage állíthatósága, wheel brake, swell pedál (loudness), kiemelkedő dinamika, extrém sokfajta hanxórószimuláció, egész jó lezliszimuláció. Természetesen lett volna bőven még mit reszelni rajta, de akkor, 1996-ban, ez volt a legjobb. AZtán hátradőltek. Picit reszeltek a következő típusokon, a 77-8-88-on, de a lényeg nem változott, ma is ugyanazt hallani mint akkor. Betették a VR760-700-ba, az E-80-ba, a G-70-be is. Most ebbe az AT- 350C-be. 15 év meg nagy idő a számítástechnikában. Árban is versenyképtelen.
Annyit szeretnék elmondani nektek az Atelier sorozatról, hogy ez a templomi-gyülekezeti orgonálás kiváltására készült, nem Hammond-klón. Az meg, hogy az újabbakon esetleg már a szokásos VK hangszínek is vannak, na bumm.
És azt tudtátok hogy 1 misi felett van az ára + a lábpedál? :))) Drága, de legalább sz..r is mellé! Amúgy az ötlet hogy alul waterfall jellegű billentyű felül meg sima szinti stílusú egy agyrém kategória, mint ha ami maradt volna a pincében lom, abból összetákolták volna, jellemzi ezt a teljesen szabványidegen 64 billentyű és a felülre 4 oktáv kialakítás is érthetetlen ilyen konstrukcióban.
Állítom, a Rolandnál valami extasyt szednek az alkalmazottak. :)
Valóban, ha pl. az általam belinkelt videón Hashimoto nem játszana jól, még szörnyebben szólna az XK-3.
Az 1x9-re azért kérdeztem rá, mert én is az igazi Hammondhoz kezdtem el szokni, ahol 2x9 drawbar van manuálonként, és nem állt össze még a kép az 1x9-es megoldással kapcsolatosan. Köszi a választ!
Nem rossz meglátás. Sok klónhoz tényleg villámgyorsan hozzárendelhető a presetbeállítás. Ami persze még mindig lényesen hosszadalmasabb macera mint a B vagy H preset használata. És nem látni hogy mi van beállítva?
Kvázi a második presetkészlet a B3-nál egyben "kijelző" is, plusz látszik hogy melyik preset is él éppen, mert arettál a fekete billentyű. Ezt kár hogy nem oldották meg a midis változatban. Ott visszaugrik mintha a B3-on a C presetet vagyis a cancel-t nyomnánk meg.
Felvételen én is több elfpgadható hangzású klónt hallottam. Minnél kisebb szerepben, annál inkább :-) Kézbevéve nagyobb a difi.
Nem kötözködésképp, de hallottam én már Nord-ot is rettenetesen szólni, meg jól is; meg igazi Hammondot is...
Véleményem szerint egy hangszer megszólalása komolyabb mértékben függ a megszólaltatójától -és ezen nem az illető zenei tudását értenem- mint a hangszer szinvonalától. Ez független hogy digitális, vagy igazi, vagy orgona vagy gitár, vagy lemezfurugla a vursliból... Szerintem.
Az 1x9-el nem tudom mi a baj. Az igazin manuálonként ott vannak a presetbillentyűk, + A szett + B szett.
Tehát manuálonként a "gyári"-akon kívül 2 előbeállítás lehetséges. (ha csak nem fogsz egy csavarhúzót, és esel neki a Hammond hátának...) A klónokon sok esetben rengeteg presetet menthetsz el, és hívhatod elő a preset billentyűk segítségével, ráadásul ezekbe azonnal be is avatkozhatsz azzal az 1x9-el, tehát gyakorlatilag ezeken "feleslegessé" vált a dupla drawbar szett. A Hamichordon is csak az autentikusabb kezelőfelület miatt van, nomeg azért mert a VB3-at eleve így írták meg.
Nem tudom, mennyire igaz ez Mrs. Hashimotó-ról, én ezt a kesztyűviseléses dolgot a Wikipédián olvastam(ami éppolyan minőségű, mint a videón szereplő XK-3 orgona...).
Akkor ezerszer inkább egy Nord C-akármi jöhet szóba előbb, mint ez a nyenyere...
Egyébként miért vannak az XK-3-n presetváltók, ha manuálonként csak 1x9 drawbar van?
Ezek a németek őrültek! A jó értelemben. Eddig volt külön hammondos midibillentyűzet, most van külön hammondos processzor is. Motorcsere a régi vackoknál.
Szóval szerintem a digitális reprodukciók semmi olyat nem tartalmaznak ami a muzsikust megihleti egy gondolat minőségi zenei leképezéséhez.
Ilyenen nem írnak zenét.
Pusztán csak arra valók hogyha nincs eszköz, segítség a nagy dög cipeléséhez, valamivel kényszerből kiváltható legyen ideiglenesen, semmi több.
Aka javarészt otthon muzsikál, szerintem sokkal fontosabb zenei fejlődése szempotjából egy igazin való játék mint különböző villámgyorsan elvuló műanyag dobozok nyomkodásával becsapnia önmagát.