A választás jó. :)) Normál esetben, főleg, ha a szalonban is van olyan autó, amit szeretnél, egy, de max. két héten belül megvan minden. A hitel is meg van általában egy napon ( esetemben fél órán belül, de ez függ az önrész nagyságától is ). Én azért vártam durván egy hónapot rá, mert egyrészt amikor megrendeltük, akkor szállították be az országba a központi telephelyre az autót, ezután hozták volna a szalonba, de az ünnepek táján az időjárás bekavart. Ezután meg az év váltás, meg a reg. adó, meg a kuytaf@sza miatt a GM nem számlázott sem Opelt, sem Chevyt, így az autó három hetet állt a szalonban, míg végre a nevemre íratták és átvehettük. Ha olyat választunk, ami a szalonban is volt, akkor pár nap alatt meg lett volna az egész. Sok szerencsét a vásárláshoz !
SZEVASZ.ÉN IS ILYEN KOCSIT AKAROK MAJD VENNI.LÁTOM ROSSZAT NEM MONDTÁL RÓLA.TE HITELRE VETTED.VAGYIS TUDNÁL SEGITENI HOGY MÜKÖDNEK EZEK AZ AUTÓ HITELEK.VAGYIS A VÁSÁRLÁS.MENNYI IDÖT KELL VÁRNI,TEHÁT HA BEMEGYEK HOGY VESZEK EGY KOCSIT AKKOR MENNYI IDÖ MIG BELE IS ÜLHETEK
Az oldalablak karcosodás ellen kitalálhatnánk valamit, mert nem is igen merem húzogatni. Valamivel be kéne fújni, kenni, vagy valamicsinálni azt a gumi peremet, ami "kárcol".
Ötlet ? Én gondoltam rá, hogy befújom szilikon sprayvel, de hát az zsíros - olajos, viszont csúszni meg csúszik. Lehet, hogy kipróbálom, de azért vitassuk meg előtte a kérdést Cartársak !
Igen, tegnap óta megvan a jószág :)) ! Persze azért hétfőn este meg kellett mozgatnom az okmányirodás kapcsolatokat mert egyébként nem lett volna meg, csak ma.
Kemény 4X km után a tapasztalatok : gyengébb motorra számítottam a sok negatív vélemény miatt ( lásd : Népítélet ), 3000 rpm fölé nem bántom, de így is lendületesen lehet vele autózni. Az úttartása ( főleg az Ignis után ) olyan mint egy gokartnak ( na jó, csak majdnem ), nagy, kényelmesek a fotelok, qrva jó új szaga van, a váltó khmm... szokást igényel, nekem picit durvának tűnik, de ez lehet a sz@r minőségű olaj miatt, vagy azért mert még zsír. A multi kormány nagyon jó, a hangszórók szintén az Ignishez viszonyítva baromi jók, az elsők főleg jól tolják a basszust ( ezt csipázzam :) ), a fejegység olyan, amilyen. Van, adták. :) A tolatás szintén szokást igényel, főleg az asszony ódzkodik a tükörből tolatástól. Majd megszokja.
Negatívum : a váltógomb tetején az átlátszó rész össze van "kárcolva", valamint a hátsó lökös alsó részén egy kb. 5 cm. - es mély, sorjás KARCOLÁS van. Az első lámpabúrák mintha párásodtak volna, úgy tűnt egy pillanatra, de nem néztem meg jobban, újra meg nem vettem észre ilyet. Mindegy, erre számítottam is, mármint a párásodásra. A karcos dolgokat a szalon ( Thank you for your cooperation Mr. Szalonvezető ! ) orvosolja.
Azt hiszem, ha rendben lesz a verda szeretni fogjuk egymást. Tartottam az 1,4 - es moci erejétől ( annak hiányától ), de hát már most elégnek érzem, később meg kap egy sport levegő filtert, meg a forulatszámtól sem kell félteni, szerintem jó lesz.
Ja, a bal vállamnál ( szerintem az öv magasságállítója körül ) valami "circeg", ezt már máshol is olvastam, ezt mi okozhatja ? Nem vészes, csak circeg. Lehet, hogy kaptam egy tücsköt is az autóhoz ?
Arról van szó , hogy váltásnál a motorfordulatszám kb 100-t emelkedik és onnan megy le alapba de azt folyamatosan. Egy korábbi írásomban beszámoltam arról, hogy a szerelő ( a márkaszervizes ) az Ecotec rendszerre hivatkozott, az említett figura pedig a 16 szelepre. De mivel a Toyota nem Ecotec rendszerű ezért nem emelkedhet a fordulatszám, nálam mégis megcsinálta, pedig figyeltem, hogy jól váltsak, nehogy túlnyomjam a gázt.
A 16 szelep biztosan nem okozza. Ha arról van szó, hogy a fordulatszám gázlevételnél nem esik vissza egyből az alapjáratira, hanem kb. 1300-1600-ra, és onnan kb. 5-6 mp múlva csökken alapjáratira, akkor ezt a gyári beállítás okozza. Oka a rángatásmentes átmenet biztosítása.
Az utóbbi időkben inkább olvasom amit írtatok de mostanra összegyűlt annyi mondandom, hogy "tollat ragadtam". Szóval a -X fokos indítás után nekem semmi gond nem jelentkezik. A kuplung és a sebváltó is tökéletesen működik. Változást nem észleltem. Esetleg lehet, hogy azért van mert 1060km van az autóban és még tök új minden?
Tankoltam ismét, most 9,5l fogyasztás jött össze tiszta városi használattal.
Viszont nem igazán foglalkoztat a dolog mert azt írtátok, hogy kb 4-5000 ezer km után be fog állni a fogyasztás. Szóval addig nyugi van.
Szia Toli!
Van már autó a garázsban, vagy még mindig a szalon udvarán áll?
Egy Skodás fickó azt mondta, hogy a váltáskor jelentkező motorfordulatszám emelkedést a 16 szelep okozza. Sikerült vezetnem egy Toyota Corolla-t 1.4 16 szelep, és az is emelte a fordulatot. Azonnal utána beültem a Skodába utasként és az a motor is úgy viselkedett (1.4 16 szelep). Erről mi a véleményetek?
Egyenlőre ennyi. MINDENKI vigyázzon magára ebben a cudar időben.
Nekem is hallani a Matizba, és én is osztom a véleményed, jó megvárni az ac megállását, nekem is akkor 100%-ig pöcre indul, ha közben ráönindítózok, sokszor nem akar elindulni, csak hosszú forgatás után! Ja és én még ajánlanám a ninimum 30 másodperces járatást indítás után, jót tesz a katalizátornak!
igaz még a héten swiftem van de azért belepofázok :))
én úgy szoktam indulni, hogy mivel a Swiftben hallom a benzin pumpát, hallom mikor állt fel a nyomás. Tehát gyújtás, vár kb 3 mp-t (hallani lehet "sajnos") majd indít. sosem volt még, hogy nem indult volna pöccre. Kivéve most, de sosem kell újraindítózom, max teker egyet.
a Lacsit is így fogom indítani (bár valszeg nem hallani a pumpát az utastérben)
a gyakori újraindítózás, meg hőmérséklet függetlenül amúgy sem jó :))
Mert az asszony lassan készül a meleg lakásban, én meg addig cseszek kint szobrozni..:-))
A tipped jó, majd ha felkúszik a higany megfigyelem hogy reagál az újraindításnál..
Persze van amikor járva hagyom, bepattanok és megyek. Ezzel nincs is gond bár ilyenkor is néha kell egy kis plusz gáz, mert nem elég amit az automata adagol.
Üdv GLES! És minenki! örömmel olvastam, hogy Sopronból vagy! Mint én is, és Fekete Bálna topiktárs. Ő sem ír már régóta, mint én. Pedig én nézem a topikot, csak nem volt mit írnom. Az én autóm ezüst színű, és semmi felirat nincs rajta a rendszámot kivéve, onnét ismersz meg ezentúl... :-) Én nagy lacsetti testvériség párti vagyok ám, szoktam is inteni a tesóknak itt a városban, viszonzatlanul... :-( egyedül egy piros lacsival haverkodtam így össze. Ezúton mindenkit köszöntök tehát újra. Az én autóm is jól van, kivéve, hogy néha kicsit lelassul a hátsó ablaktörlő. :-) Na, minden jót, sziasztok
"Nálatok nem fordul elő olyan, hogy bizonyos motor hőfoknál néha nem indul"
Valami van ,de a hőfokot nem figyeltem. Többször tapasztaltam ezt:
kiállok az udvarból tolatással és leállítom a motort. Becsukom a nagykapu majd beülök bizony csak másodjára ill. kis gázfröccs (nekem meg egy reggeli pálinka:-) hatására indul el. A hideg időre gyanítottam, de a múlt heti plussz 3-4fokban is így jártam. Figyelem a dolgot, de semmi konkrétumot nem szűrtem ki belöle...
Tegnap -11 fok felnyítom a motorháztetőt, ki akartam támasztani. Kis híján letört a pálca tartó műanyag(?), olyan merev volt a hidegtől...:-((
Remélem (eddig nem találtam)nincs több ilyen minőségű műanyag az autó azon részén amit használok..
JÉGHideg indítással sem kínlódik az Lacettim. Már a második telet húzza ki csillaggarázs alatt. Volt rajta hó, jég, jégpára, de ennek ellenére nem kellett nyúzni az indításnál :-)) A legnagyobb macerám az ablakok jégtelenítése.
Hmm..... Lehet, hogy jobban jártam volna én is Kumho - kal, de majd meglátjuk. A Matizomon gyári Hankook - ok voltak, nem éreztem különösebben gáznak anno. Meglátjuk. No perszer a német autópályás zsaruk Porschejára is Hankook gumik lettek felpasszintva valami eszement méretben. ( legalábbis az Autó Piac magazin írásában ez volt )
lásd : http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2005.11.18.&243890
Ma éjjel már a szalonban alszik lemosva a Lacsi bébi, holnap délelőtt hazahozzuk, ha minden OK.
Na azért... Én eddig soha nem értettem hogy hogyan billeghet, meg lehet kicsit kemény futóművü egy autó egyszerre. Merthogy mindkettőt olvastam róla különböző teszteken, alighanem a gumik lehetnek a ludasak.
Röviden: a tapadása valóban egész jó, de puha oldalfalú, ezért imbolyog rajta az autó. Ezt olyan jól álcázza, hogy amíg nem teszel fel más gumit, addig azt is hiheted, hogy a futómű billeg ennyire. Az alacsony menetzajról annyit, hogy nagyobb sebességnél szerintem a Michelin Alpin még halkabb is, pedig ez téligumi (jó, az tény, hogy árban duplája). Hidd el, amikor az újságírókat (innen Karottát) annak idején a (még Daewoo) Lacetti tesztelésére hívták, nem véletlenül tettek az autókra Bridgestone Potenzákat. Engem csak az zavar, hogy (még kisker áron számolva is) csak 50.000 Ft-ot jelentene az árban 4 normális gumi... Legalább feláras opcióként lehetne választani. :(