Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zoli59 Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1835

Szia!

 

Mi ez az ügyfélelégedettségi program?

 

Zoli59

Előzmény: Bejfez (1834)
Bejfez Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1834
Te már nem is fogsz.
Előzmény: Toljadneki (1832)
giha Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1833

Üdv. mindenkinek!

 

,,Fenn maradó motorfordulat

 

A modern motorvezérlő rendszerek sajátossága, hogy az erőforrás

fojtószelepét nem közvetlenül a vezető mozgatja a gázpedállal,

hanem a motorvezérlő elektronika, egy kis elektromotor segítségé-

vel, az üzemi körülmények és a gázpedálállás figyelembevételével.

A rendszer visszacsatolt, tehát a kipufogógázok egy vagy több szen-

zoron keresztül hatással vannak a motorvezérlésre. Hirtelen gázpe-

dálállás változásnál - ide tartozik a sebességváltás esete is, hiszen

ekkor elkapjuk a lábunkat a gázról - a rendszer rövid időre bizonyta-

lan állapotba kerülne, a visszacsatolt jelek nincsenek időszinkronban

a motor pillanatnyi üzemállapotával. Ilyen esetekben nagymérték-

ben nőne a károsanyag kibocsátás, és az esetleges elégetlen üzem-

anyagok miatt a katalizátor terhelése is. A motorvezérlő elektronika

- tehát elsősorban emissziós okokból - nem szereti a heves fojtó-

szelep változásokat, ezért  - például váltáskor - bár mi elvesszük

a lábunkat a gázról, a fojtószelep becsukódása, és az üzemanyag be-

fecskendezésének megszűnése nem történik meg azonnal, a motor-

fordulat lassabban esik vissza. A jelenséget tetézi, ha a motorvezérlő

elektronikában van gázpedálremegés kompenzáló funkció, hiszen

ez az - elsősorban göröngyös utakon fellépő - önkéntelen gáz-

rugdosás hatását csökkentve tovább távolítja a gázpedál állás és

a valós fojtószelep állás szinkronját."

 

Ezt az autó teszből szedtem.

 

A lámpák nekem is párásodtak az első napokban. Azt gondoltam, hogy hibásak.

Kb. másfél hét múlva kicseréltettem őket, bár ekkorra már nem volt gond velük.

Mindegy, kicserélték, de az újak is párásodtak pár napig...

Azóta nem volt gond velük.

 

 

 

Toljadneki Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1832


Nem én !
Előzmény: Bejfez (1829)
Toljadneki Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1831

Hali !

A választás jó. :)) Normál esetben, főleg, ha a szalonban is van olyan autó, amit szeretnél, egy, de max. két héten belül megvan minden. A hitel is meg van általában egy napon ( esetemben fél órán belül, de ez függ az önrész nagyságától is ). Én azért vártam durván egy hónapot rá, mert egyrészt amikor megrendeltük, akkor szállították be az országba a központi telephelyre az autót, ezután hozták volna a szalonba, de az ünnepek táján az időjárás bekavart. Ezután meg az év váltás, meg a reg. adó, meg a kuytaf@sza miatt a GM nem számlázott sem Opelt, sem Chevyt, így az autó három hetet állt a szalonban, míg végre a nevemre íratták és átvehettük. Ha olyat választunk, ami a szalonban is volt, akkor pár nap alatt meg lett volna az egész. Sok szerencsét a vásárláshoz !

Üdv. Toli.

Előzmény: zéno1 (1830)
zéno1 Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1830

SZEVASZ.ÉN IS ILYEN KOCSIT AKAROK MAJD VENNI.LÁTOM ROSSZAT NEM MONDTÁL RÓLA.TE HITELRE VETTED.VAGYIS TUDNÁL SEGITENI HOGY MÜKÖDNEK EZEK AZ AUTÓ HITELEK.VAGYIS A VÁSÁRLÁS.MENNYI IDÖT KELL VÁRNI,TEHÁT HA BEMEGYEK HOGY VESZEK EGY KOCSIT AKKOR MENNYI IDÖ MIG BELE IS ÜLHETEK

 

KÖSZ

Előzmény: Toljadneki (1828)
Bejfez Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1829

2006-os modellévű 1,4 és 1,6 literes 16 szelepes Lacettisek!

Hallottatok már a Chevrolet ügyfélelégedettségi programjáról?

Toljadneki Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1828

Hali !

Ilyet csinált az Ignis 1,3 16V VVT mocija is.

Ilyenek ezek.....

Üdv. Toli.
Előzmény: topika1 (1824)
Toljadneki Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1827


Figyi !

Az oldalablak karcosodás ellen kitalálhatnánk valamit, mert nem is igen merem húzogatni. Valamivel be kéne fújni, kenni, vagy valamicsinálni azt a gumi peremet, ami "kárcol".

Ötlet ? Én gondoltam rá, hogy befújom szilikon sprayvel, de hát az zsíros - olajos, viszont csúszni meg csúszik. Lehet, hogy kipróbálom, de azért vitassuk meg előtte a kérdést Cartársak !

Üdv. Toli. 1,4 Elite AC Poly Silver
Toljadneki Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1826


Hali Lassú és Mindenki !

Igen, tegnap óta megvan a jószág :)) ! Persze azért hétfőn este meg kellett mozgatnom az okmányirodás kapcsolatokat mert egyébként nem lett volna meg, csak ma.

Kemény 4X km után a tapasztalatok : gyengébb motorra számítottam a sok negatív vélemény miatt ( lásd : Népítélet ), 3000 rpm fölé nem bántom, de így is lendületesen lehet vele autózni. Az úttartása ( főleg az Ignis után ) olyan mint egy gokartnak ( na jó, csak majdnem ), nagy, kényelmesek a fotelok, qrva jó új szaga van, a váltó khmm... szokást igényel, nekem picit durvának tűnik, de ez lehet a sz@r minőségű olaj miatt, vagy azért mert még zsír. A multi kormány nagyon jó, a hangszórók szintén az Ignishez viszonyítva baromi jók, az elsők főleg jól tolják a basszust ( ezt csipázzam :) ), a fejegység olyan, amilyen. Van, adták. :) A tolatás szintén szokást igényel, főleg az asszony ódzkodik a tükörből tolatástól. Majd megszokja.

Negatívum : a váltógomb tetején az átlátszó rész össze van "kárcolva", valamint a hátsó lökös alsó részén egy kb. 5 cm. - es mély, sorjás KARCOLÁS van. Az első lámpabúrák mintha párásodtak volna, úgy tűnt egy pillanatra, de nem néztem meg jobban, újra meg nem vettem észre ilyet. Mindegy, erre számítottam is, mármint a párásodásra. A karcos dolgokat a szalon ( Thank you for your cooperation Mr. Szalonvezető ! ) orvosolja.

Azt hiszem, ha rendben lesz a verda szeretni fogjuk egymást. Tartottam az 1,4 - es moci erejétől ( annak hiányától ), de hát már most elégnek érzem, később meg kap egy sport levegő filtert, meg a forulatszámtól sem kell félteni, szerintem jó lesz.

Ja, a bal vállamnál ( szerintem az öv magasságállítója körül ) valami "circeg", ezt már máshol is olvastam, ezt mi okozhatja ? Nem vészes, csak circeg. Lehet, hogy kaptam egy tücsköt is az autóhoz ?

Üdv. Toli.

1,4 Elite AC Poly Silver

Előzmény: lassú (1821)
lassú Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1825

Szeva!

 

 

 Arról van szó , hogy váltásnál a motorfordulatszám kb 100-t emelkedik és onnan megy le alapba de azt folyamatosan. Egy korábbi írásomban beszámoltam arról, hogy a szerelő ( a márkaszervizes ) az Ecotec rendszerre hivatkozott, az említett figura pedig a 16 szelepre. De mivel a Toyota nem Ecotec rendszerű ezért nem emelkedhet a fordulatszám, nálam mégis megcsinálta, pedig figyeltem, hogy jól váltsak, nehogy túlnyomjam a gázt.

 

 

               Szia!

Előzmény: topika1 (1824)
topika1 Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1824

Hi!

A 16 szelep biztosan nem okozza. Ha arról van szó, hogy a fordulatszám gázlevételnél nem esik vissza egyből az alapjáratira, hanem kb. 1300-1600-ra, és onnan kb. 5-6 mp múlva csökken alapjáratira, akkor ezt a gyári beállítás okozza. Oka a rángatásmentes átmenet biztosítása.

Előzmény: lassú (1821)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1823
"Csak amit az ember imád arra odafigyel és ha nem a megszokott dolog történik, akkor kezd agyalni.."

ezzel teljes mértékben egyet értek ! Ha már egy picivel másabb a hangja elkezdek aggódni :))
Előzmény: Komis (1822)
Komis Creative Commons License 2006.01.25 0 0 1822

"hallom a benzin pumpát"

 

Az ex-Daewoomba én is hallomás után indultam, és tök jól ment az indítás.

Leszögezem, hogy a Lacettivel sincs semmi gond! Csak amit az ember imád arra odafigyel és ha nem a megszokott dolog történik, akkor kezd agyalni..

Lacettiben sem kapkodok, kivárom amíg feláll a rendszer és majdnem mindig pöccre indul is!

Az Én agyalásom, a majdnemre vonatkozik..

 

Előzmény: Törölt nick (1818)
lassú Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1821

Szevasztok !

 

 

 Az utóbbi időkben inkább olvasom amit írtatok de mostanra összegyűlt annyi mondandom, hogy "tollat ragadtam". Szóval a -X fokos indítás után nekem semmi gond nem jelentkezik. A kuplung és a sebváltó is tökéletesen működik. Változást nem észleltem. Esetleg lehet, hogy azért van mert 1060km van az autóban és még tök új minden?

 

 

 

Tankoltam ismét, most 9,5l fogyasztás jött össze tiszta városi használattal.

Viszont nem igazán foglalkoztat a dolog mert azt írtátok, hogy kb 4-5000 ezer km után be fog állni a fogyasztás. Szóval addig nyugi van.

 

Szia Toli!

 

Van már autó a garázsban, vagy még mindig a szalon udvarán áll?

 

Egy Skodás fickó azt mondta, hogy a váltáskor jelentkező motorfordulatszám emelkedést a 16 szelep okozza. Sikerült vezetnem egy Toyota Corolla-t 1.4 16 szelep, és az is emelte a fordulatot. Azonnal utána beültem a Skodába utasként és az a motor is úgy viselkedett (1.4 16 szelep). Erről mi a véleményetek?

 

Egyenlőre ennyi. MINDENKI vigyázzon magára ebben a cudar időben.

 

                            Szevasztok ! 

 

 

zsolt160matizos Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1820
Nekem is hallani a Matizba, és én is osztom a véleményed, jó megvárni az ac megállását, nekem is akkor 100%-ig pöcre indul, ha közben ráönindítózok, sokszor nem akar elindulni, csak hosszú forgatás után!
Ja és én még ajánlanám a ninimum 30 másodperces járatást indítás után, jót tesz a katalizátornak!
Előzmény: Törölt nick (1818)
Sarkany Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1819

bár valszeg nem hallani a pumpát az utastérben

 

Hallani... :)


Előzmény: Törölt nick (1818)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1818
igaz még a héten swiftem van de azért belepofázok :))

én úgy szoktam indulni, hogy mivel a Swiftben hallom a benzin pumpát, hallom mikor állt fel a nyomás.
Tehát gyújtás, vár kb 3 mp-t (hallani lehet "sajnos") majd indít. sosem volt még, hogy nem indult volna pöccre.
Kivéve most, de sosem kell újraindítózom, max teker egyet.

a Lacsit is így fogom indítani (bár valszeg nem hallani a pumpát az utastérben)

a gyakori újraindítózás, meg hőmérséklet függetlenül amúgy sem jó :))
Előzmény: Komis (1817)
Komis Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1817
"de miért állítod le ?"

Mert az asszony lassan készül a meleg lakásban, én meg addig cseszek kint szobrozni..:-))

 

A tipped jó, majd ha felkúszik a higany megfigyelem hogy reagál az újraindításnál..

Persze van amikor járva hagyom, bepattanok és megyek. Ezzel nincs is gond bár ilyenkor is néha kell egy kis plusz gáz, mert nem elég amit az automata adagol.

Ez meg paliba lehet, azzal amit Sarkany írt.

 

Köszi az 5letet, Sarkanynak detto.:-))

Előzmény: Törölt nick (1814)
rockdobos Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1816
Üdv GLES! És minenki!
örömmel olvastam, hogy Sopronból vagy!
Mint én is, és Fekete Bálna topiktárs. Ő sem ír már régóta, mint én. Pedig én nézem a topikot, csak nem volt mit írnom. Az én autóm ezüst színű, és semmi felirat nincs rajta a rendszámot kivéve, onnét ismersz meg ezentúl... :-) Én nagy lacsetti testvériség párti vagyok ám, szoktam is inteni a tesóknak itt a városban, viszonzatlanul... :-(
egyedül egy piros lacsival haverkodtam így össze.
Ezúton mindenkit köszöntök tehát újra.
Az én autóm is jól van, kivéve, hogy néha kicsit lelassul a hátsó ablaktörlő. :-)
Na, minden jót, sziasztok
Előzmény: Gles (1784)
Sarkany Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1815

Az is okozhatja a problémát, hogy pillanatok alatt lederesedik a befecskendező rendszer ebben a hidegben.

Hagyd járni a motort!

Előzmény: Törölt nick (1814)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1814
de miért állítod le ?

Szerintem az is lehet a gond, hogy a -15 fokos motor jól leszippantja az aksit, majd 1 perccel később újra indítózol...
Előzmény: Komis (1811)
Komis Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1813

Én műszaki analfabéta vagyok, de ezek jutottak eszembe:

1. nagyon sok a (90%) városi forgalom - koszolódás, stb

2. kevés üzemanyag - hidegben kis mennyiség állaga hamarabb változik

3. automata szivató vagy a kipufogó rendszer szenzorainak a működése

 

Dehogy valóban mi okozza, azt talán a szervíz vagy műszakilag jártasabb topiktárs tudná elmondani.

De teszem azt, lesz még 4-5 hasonló észrevétel, akkor esetleg ilyen.?

Előzmény: subvoice (1812)
subvoice Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1812

Erről beszélek! Akkor ez ilyen. (?)

Előzmény: Komis (1811)
Komis Creative Commons License 2006.01.24 0 0 1811

"Nálatok nem fordul elő olyan, hogy bizonyos motor hőfoknál néha nem indul"

 

Valami van ,de a hőfokot nem figyeltem. Többször tapasztaltam ezt:

kiállok az udvarból tolatással és leállítom a motort. Becsukom a nagykapu majd beülök bizony csak másodjára ill. kis gázfröccs (nekem meg egy reggeli pálinka:-) hatására indul el. A hideg időre gyanítottam, de a múlt heti plussz 3-4fokban is így jártam. Figyelem a dolgot, de semmi konkrétumot nem szűrtem ki belöle...

 

Tegnap -11 fok felnyítom a motorháztetőt, ki akartam támasztani. Kis híján letört a pálca tartó műanyag(?), olyan merev volt a hidegtől...:-((

Remélem (eddig nem találtam)nincs több ilyen minőségű műanyag az autó azon részén amit használok..

 

JÉGHideg indítással sem kínlódik az Lacettim. Már a második telet húzza ki csillaggarázs alatt. Volt rajta hó, jég, jégpára, de ennek ellenére nem kellett nyúzni az indításnál :-)) A legnagyobb macerám az ablakok jégtelenítése.

Előzmény: subvoice (1801)
Toljadneki Creative Commons License 2006.01.23 0 0 1810


Autobahn Polizei :

http://www.online.rtlklub.hu/kepgaleriak/0507/6584/50090.jpg

http://www.online.rtlklub.hu/kepgaleriak/0507/6584/50091.jpg


Csípném asszem ! :))
Toljadneki Creative Commons License 2006.01.23 0 0 1809
Hali !

Hmm..... Lehet, hogy jobban jártam volna én is Kumho - kal, de majd meglátjuk. A Matizomon gyári Hankook - ok voltak, nem éreztem különösebben gáznak anno. Meglátjuk. No perszer a német autópályás zsaruk Porschejára is Hankook gumik lettek felpasszintva valami eszement méretben. ( legalábbis az Autó Piac magazin írásában ez volt )

lásd : http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2005.11.18.&243890

Ma éjjel már a szalonban alszik lemosva a Lacsi bébi, holnap délelőtt hazahozzuk, ha minden OK.

Üdv. Toli.


Picuj Creative Commons License 2006.01.23 0 0 1808
Na azért... Én eddig soha nem értettem hogy hogyan billeghet, meg lehet kicsit kemény futóművü egy autó egyszerre. Merthogy mindkettőt olvastam róla különböző teszteken, alighanem a gumik lehetnek a ludasak.
Előzmény: subvoice (1807)
subvoice Creative Commons License 2006.01.23 0 0 1807

Röviden: a tapadása valóban egész jó, de puha oldalfalú, ezért imbolyog rajta az autó. Ezt olyan jól álcázza, hogy amíg nem teszel fel más gumit, addig azt is hiheted, hogy a futómű billeg ennyire. Az alacsony menetzajról annyit, hogy nagyobb sebességnél szerintem a Michelin Alpin még halkabb is, pedig ez téligumi (jó, az tény, hogy árban duplája). Hidd el, amikor az újságírókat (innen Karottát) annak idején a (még Daewoo) Lacetti tesztelésére hívták, nem véletlenül tettek az autókra Bridgestone Potenzákat. Engem csak az zavar, hogy (még kisker áron számolva is) csak 50.000 Ft-ot jelentene az árban 4 normális gumi... Legalább feláras opcióként lehetne választani. :(

Előzmény: Picuj (1806)
Picuj Creative Commons License 2006.01.23 0 0 1806
Na mesélj! :)
Előzmény: subvoice (1805)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!