Nézzétek csak meg az Alfa topicban Vmax 4709 felszólalását! Nem ez a "dadogás" oka? Nálam még sosem jött elo, de én mindig megvárom, hogy a befecskendezés ellenorzo lámpája elaludjon. És ti?
Nakérem. Nem tudom, ti hogy vagytok vele én amolyan "bütykölos fajta" vagyok. Tudom sokan csak a régi járgányokat merik variálni. Én többször hozzányúltam a Bravomhoz is. Leírogatom apránként hogy mit csináltam hátha valakit érdekel.
Mobilkihangosító: Egy kedvezo árú, de jó minoségu Westech márkájú cuccot szereltem be. Antennát külön vettem, nagyon klassz, csak belülrol kell a szélvédore ragasztani, külso antenna része nincs. Nyereség nélküli (0dB)antenna, de én eddig még mindenhol (ahol a sima mobil muködik) gond nélkül tudtam használni. Az is jó benne, hogy 1800 MHz-en is muködik. Én közvetlenül a belso visszapillantó tükör ragasztási pontja mellé jobbra ragasztottam így a kábelt rögtön esztétikusan a tetokárpit alá tudtam vezetni.
A mobitartóhoz vettem egy adapter lemezkét, amit nyomógombsor alatt lévo rögzítocsavar felhasználásával lehet stabilan beépíteni, majd erre a mobiltartót. Ezzel a lemezzel elkerülheto a muszerfal megfúrása. A mikrofont a belso világítás elé a tetokárpitra rögzítettem. A vezeték itt is rejtve van szerelve. Mint már irtam, nekem a gyári rádió van benn. Ennek van kihangosító opciója ezért összekötöttem oket. Nagyon állat hogy a bejövo hívásnál magától bekapcsol a rádió és ki is írja hogy "Phone", majd a hívás végén kikapcsol. Ha bekapcsolt rádiónál jön hívás, akkor meg szépen lehalkítja a zenét és utána vissza.
No ennyi.
GT
A topic elején (32) Pitypang írt erről. Tipushiba, hidegben és melegben tökéletesen indul, de 10-20 fok között dadog, leáll. Neki szoftver upgrade-el oldották meg.
Tudtok erről valamit? Honnan lehet letölteni a szoftvert? Nyilvános site vagy jelszó kell hozzá, hogy lehet betölteni a chipbe? Egyáltalán a chip flash vagy cserélni kell?
Utánna néztem a kérdésnek és a következő az eredmény: mindkét motor 1370 ccm furatuk és löketük megegyezik. Nagy valószínüséggel a két blokk azonos. (Forrás: Autókatalógus 96, 97, 2000)
Ez számomra még érthetetlenebbé teszi a Fiat modell politikáját.
Hi Barramas!
Hát ahogy az ecceri szerzetes mondá: akkor már csak 6-ot kell aludni!
A csomagtartó nem szempont, a kocsi kettonknek a párommal baromi kényelmesnek tunt!
Errol a hidegindítási problemáról már asszem többen is írtak. Ezt vmi gyári visszahívás formájában nem oldják meg?
Bocsi,az elobb nem is erre valaszoltam...:)
Szoval van egy ismerosom ,30k utan azt mondta,a
motor (1.2 16v) erosebb,csendesebb lett,es kevesebbet eszik,mint ujkoraban.
Ugyhogy hajra...:)
Ciao
Hali
Barnamaci:
Nekem 5k es 5 honap utan csak jo tapasztalataim vannak az1.2 16v-rol,rosszat akarattal sem tudok rola mondani,szerintem idealis (legalabbis nekem).
Egy teny: csomagtartoja az nincsen,de ha nem ultetsz be egy zamolyi csaladot,az osztva dontheto tamla sok gondot megoldhat...:))
Mas:
Tobbszor elofordult mar,hogy hideginditas utan 1-2
masodperccel leallt a motor,ujrainditas utan viszont szepen tartotta a fordulatot...Volt mar massal is ilyesmi??
Ciao
Igazságod van, Zak! A Palio-ban is ott az 1.6-os motor, tehát nem csak Bravo-tól fölfelé elérhető. A Palio kiment a fejemből, valahogy nem számolok vele, lehet, hogy a kombi volta teszi...:-)
Az 1.4-es Alfa blokk 1370 ccm-es, a Fiaté emlékeim szerint 1372 volt.
A beltérnél én zörgést a téli idöszakban tapasztaltam addig amíg az utastér fel nem melegszik, nevezetesen jobb oldali szélvédo-muszerfal találkozásnál. A futómu olaszosan stabil. Csendes is, köszönhetoen a segédkereteknek. Az ülés pedig kényelmesebb mint az elozo verzióé mert hosszabb az ülolapja és jobban támasztja a lábat.
A Bravo 1.2 SX rol csak a motorokkal kapcsolatosan van észrevétel?! Beltéri anyagok az ido haladtával, futómu a pesti utakon ...
Papír szerint 5500-nál adja le a 82 LE-t.
...arról nem is beszélve, hogy csontugyanez az 1.6 blokk működött már a Tipo-kban, csak értelemszerűen más hengerfejekkel, tehát nem kellett átállni új gyártására. Ugyanez volt a helyzet az 1.4 12v motorral, ez is működött már a Tipo-ban, új hengerfejet kapott, de nem fért el twin cam 16v forma ezen a blokkon, ezért lett sima OHC 12v
Nekem volt 1,4 12V Bravom. (Mint már említettem.) Nem is volt vele semmi gond. A városon kívüli fogyasztása is nagyon jó volt. Ha egy kissé nyomatékosabbá tudták volna tenni szerintem akár még most is futhatna. Persze városban fogyaszthatott volna kevesebbet.
Én azért vettem Puntót mert nem akartam Bravot venni 1,2-es motorral. Az 1,2-es Bravo és Sporting nagy magnóval kb egy árban van. Az 1,6-os Bravo kicsit sok lett volna. Érdekes, hogy ugyanaz a motor a Puntóban 5000-nél adja le a 80 lóerőt, míg a Bravoban 6000-nél a 82-t.
Az Alfákban használt 1,4-es 90 lóerőre hangolva szerintem nagyon jó lenne a Puntóba és a Bravóba is. Igaz tapasztalatom nincs ezzel a motorral.
Érdekes kérdés ez az 1.4 téma. Való igaz, a Fiatnak nem jött be ez a 12 szelepes megoldás. Én már hamarabb is vettem volna Bravo-t, de gondoltam elobb-utóbb majdcsak kap rendes 16 szelepes hengerfejet meg hengerenkénti befecskendezést. Helyette jött az 1.2 16V.
A fo ok SzVSZ a költségcsökkentés, mert ezt az 1.6 blokkot változó kialakítással-hengerfejjel használják a FIAT-LANCIA 1.6,1.8.1.8VVT. modelleknél. Azokívül az Alfa is ezt az öntvényt használja a TS motorokhoz. Meg ott van az 2.0 20v ami megint ugyanezen öntvény 5 hengeres verziója. Az 1.2 viszont a kis FIRE motorcsalád sarja amit a 80-as években fejlesztettek az UNO/Y10 modellekhez. Az 1.2 16V már szerepelt a Punto I.-ben is 86 lóerovel. Bizonyára kapóra jött a tervezoknek ez a bevált és olcsón implementálható motorocska. Sajnos a méretek miatt ez a Fire motor tovább már nemigen fúrható. A másik sorozat meg talán túl nagy. SZVSZ itt a probléma gyökere.
Teljesen igazad van, prb: egy dögös 1.4-es motor hiányzik a palettáról. Én pl. csakis azért nem vettem Punto-t, mert 1.4-es nem volt elérhető. Az 1.6-os is csak Bravo-tól fölfelé kapható, én ezt sem értem igazán - mármint hogy miért nem lehetett legalább a nagy sorozatban gyártott, tehát fajlagosan olcsó 103 lovast kínálni a Punto-ban.
A magam részéről Bravo-ból is szívesebben vettem volna 1.4-est - nem a régi 12-szelepest! -, ha lenne, mert elég sokat járok városban, és a 103 lovas gép itt bizony lazán benyeli a 9-10 litereket.
Ezzel együtt a Ecotec 1.4-es a mai kor Fiatjaiba nem passzol a karakterisztikája és a hangja miatt, lehet, hogy a jövőbeni Fiatokba már igen...:-(
Asszem! Szerintem az új Bravo/a 2001 ősze előtt nemigen lesz nálunk kapható. Abból gondolom, hogy Itáliában már fut az Alfa 147, nálunk csak jövő tavasszal lesz elérhető. Ott tavasszal jön ki a Bravo, egy fél év késés benne lesz a pakliban. Az olaszok amúgy is szereteik hazai piacon kipróbálni az új modelleket, mielőtt ráeresztik őket Európára.
Még mindig minden érdekelne (már inkább csak a negatívumok - mire számíthatok!) az 1.2 Bravoról
Jövő hét kedden vehetem át, ha a teremtő és a kereskedés is úgy akarja:))
Az eco-tech motorokkal igen is baj van. Ezt csak onnan tudom, hogy jelenleg is egy ilyet használok (1.6 16V), illetve a cégnél még pártíz darab van. Egyre jó. Higgadt nagypapáknak, hétvégi telekre járáshoz. Ilyen használatnál nem is eszik sokat, és a célra megfelel. De! A fordulaton nem veszi, és nem is ejti. Gyors váltás kizárt. Alacsony fordulaton gyenge, de magasabban is csak erőlködik. A hangja bántóan morgós. Egy kicsit is dinamikusabb haladásnál a fogyasztása az egekbe szökik, a többletbenzin leöblítésére jófajata motorolajat is hozzáhörpint. (kb 2 liter/15 ezer km). Hirtelen gázadásra megtorpanással reagál, bizonyos fordulatszámokon csúnyán rezonál.
Hát kell nektek ilyen????
Arról nem is beszélve, hogy menni egyéb gond van velük. (Alapjárati problémák, rántgatás, kipufogógáz visszavezetés, stb)
Szóval egy autó stílusához a motor is hozzátartozik. Egy Fiatba pedig nem való egy ilyen nyugdíjas betegágy motor.
Azt nem tudja valaki, hogy az új Bravó mikor kerül Magyarországra?
Hali granturismo,
először én sem értettem és dühöngtem is miatta. Jobban belegondolva az lehet a dologban, hogy a garancia alatt a költségeket (alkatrész, munkadíj, esetleges szállítás és cserekocsi) a Fiat Mo viseli, és így próbálják megakadályozni a visszaéléseket.
98 decemberi, 1.6 SX, már az új kiadás. Az első perctől szorosnak találtam az 1-est és a hátramenetet, aztán 5000 km-nél kezdett megszólalni a váltó 2-esbe visszakapcsolásnál. Előtte az 1-es már nagyon szorult. Azóta (10 000 km) tökéletes. Nem kell aggódni szerintem, az ilyen hibáknak elő kell jönni a garancia alatt.