Jó reggelt
Barramas
Akkor nekem sem jó a péntek, mert én veled mindenképp szeretnék találkozni, tudod, hogy megnézzem a HI-FI-det.
Szerintem a chiptuning ugy néz ki, hogy
1. Kiveszik a vezérloegységet
2. Kibányásszák a proci részen a mugyanta szmötyit.
3. Kiforrasszák a procit
4. Betesznek egy procifoglalatot és beforrasszák
5. Ezután már könnyen lehet kivenni-betenni cserélgetni és próbálgatni a procikat-beállításokat.
GT
Sziasztok
Ha egy szerencsetlen videkit is figyelembe tudtok venni,nekem a vasarnapoka legszimpatikusabbak (esetleg szombat delutan).Pentek sajna reszemrol
nem OK,Sztahanov nyomdokain haladok, hetfo-pentek
reggel 7-este 8-9-ig melo...:( A tav amugy nem veszes, ~50km.
??
Ciao
Azt hogy érted, hogy 'jó 1500-zal magasabb fordulatszámot kell neki adni '?
Más.
1. Mit csinál az ABS, ha húz az ember fia egy racsnist?
2. Chiptuning. Én is fontolgatom a Fiestába. Az ATC mostantól nem úgy csinálja, hogy közvetlenül programozza a chipet, nincs kiforrasztás??? Úgy gondolom, hogy ha nem tetszik, vissza írja az eredeti értékeket, csak kérdés, hogy mennyiért...
Sajnos közbe jött ma valami,de a kakaós csiga jó ötlet.Igérem holnap odaülök,mert engem is izgat.
Utolsó europai!
Igen a kar is mozog felső állásba.
A légkondi nálam is erős teljesitmény vesztéssel jár.Szinte hihetetlen,még a Fiatos szerelő srác szerint is erősen leveszi a teljesitményt.Elöször azt hittem csak az enyém ilyen.Gondoltam mielött visszaviszem megnézetni megkérdem a srácot mivel itt lakik a házunkban.Valahol azt halottam,hogy 10 LE körül vesz le,de szerintem ez jóval több.
Hali srácok ,
A csáptuning okán szólnék : Joet majd átirányítom ide, hogy beszámoljon a tapasztalatairól. Mi éloben is láttuk gyorsulni a gépet, beszélgettünk is vele róla. Lényeg : nem nagyon érezheto, írjon a papír bármit. Elképzelheto, hogy nem szabályoz le az elektronika, de a másik tesó ellen(óne csáp) gyorsulva nem látszott a különbség olyan nagynak.
Másik, ami óvatosságra inthet : egy szerelo mesélt egy 155 QV-rol, ami ott ácsorog a tuningosoknál, mert amikor a csipet visszatették, valami érintkezési hibát produkáltak. Nem az o hibájuk volt, de akkor is, a gép csak állt és állt...
Garanciavesztés az egybol van, ez is kellemetlen lehet. De azért ha valaki egy 1.2 16V-ben kipróbálja, az nagyon érdekelne, mert egy ismerosöm is szemezget a dologgal.
Konkrét ellenpéldát tudok a chiptuning eredményességére. JOE155 néven nyomul egy srác itt is és a Terminálon is, az ő 155-ös 1.8-as Alfáján a következőt eredményezte a tuning:
1.8 Twin Spark motor ATC-s chiptuning után most 140 LE fékpadon bemérve.
A max nyomaték is megnőtt, 182 Nm és 3600-nél adja le.
A tuning elött ez 169 Nm és 4200 volt.
Én valami ilyen változást szeretnék, és kizártnak tartom, hogy a kritikus tartományokban ne lenne érezhető a hatása.
Ma jöttem vissza az egyhonapos szabadságomrol, ezért hanyagoltam a listát.
Átolvasgattam vissza menőleg a hozzászolásokat.
ATC-s csiptuningról nekem aztmondták a nagyokosok, hogy sajnos nem sok érezhetö hatása van az olasz motoroknál.Csak a végsebességet éri el kisebb fordulatszámon, a nyomaték növekedés elhanyagolható habár lehet, hogy épp enyi kellene a légkondi ellensúlyozására.
A sebességválto probléma mely évjáratál fordul elő????
Van köztetek olyan aki kipufogó tuningra adta a fejét? Nekem egy REMUS hátsó dobom van, levéve a katalizátor. A hangja még ezek után sem az igazi.
Kisebb fordulaton szép, de ha már pörgetve van a motor(esetembe pedig elég sokszor)furcsa "visítos" hangja van. A motornak nagyon szép hangja van de valami mélyebb hangot szeretnék kicsikarni a vasból.
Már többször voltam ott találkán a terminálosokkal, de megállási probléma még nem volt - kb. 6-7 autó meg tudott mindig állni. Vagy mi ennél többen leszünk?... :-)) Egyébként legutóbb találtunk egy elég hosszú lezárt útszakaszt is, amin jól ki lehet próbálni az autókat.
A klíma bizony nem kapcsol ki. Nekem kell ezt megtennem helyette, bár azért klímával sem olyan nagyon zűrös a dolog, hogy minden előzéshez ki kelljen kapcsolni.
Halo UE!
Az idopont nekem jó de a megállás olyankor problémás. Kérdezném, hogy gyorsítás idejére nem kapcsol le a klímakompresszor? A gari ugrik, várd meg az 1 évet.
Az üléstémához: amikor fölmegy az ülés, megy vele az állítókar is?
Egyébként nekem még nem volt ilyen gondom - igaz, még új az autó.
A klímához: nagyon erősen megcsappan az autó ereje, ha be van kapcsolva a kondi. Elinduláskor jó 1500-zal magasabb fordulatszámot kell neki adni (nincs elegendő teljesítmény alacsony fordulaton, a nyomatékmaximum is 4000-nél adódik), és gyorsításnál ugyanez a helyzet. A kondi teljesítményigénye miatt magasabb fordulaton kell intézni az előzéseket.
Én részben emiatt is szeretnék ATC-s chiptuningot végrehajtani az autón. Az optimalizációs tuning ugyanis a nyomatékot is növeli kb 10 Nm-rel, s ami talán még fontosabb, a maximumhoz tartozó fordulatszám is csökken 500-1000 rpm-mel. Elvben pont ez kell ahhoz, hogy alacsonyabb fordulatszámon is kellő teljesítmény álljon rendelkezésre, kondi ide vagy oda.
Egyedül az a gond, hogy garanciavesztéssel jár, ha belepiszkálnak az ATC-sek, nem igaz? Nekem jövő júliusban járna le az egy év.
A találkáról: találjunk egy szeptember közepi-végi időpontot. A magam részéről javasolnék pénteket, mert a hétvégék bizonytalanabbak ráérés szempontjából. Pl a szept. 22-i péntekhez mit szólnátok? Az SPQR mint helyszín nekem OK.
Jó reggelt!
Ez az emelkedéses dolog bennem is mosolyt keltett, amellett, hogy nyilván nagyon bosszantó lehet. Csak igazán nem értem mi okozhatja?
Gozo_d
Ez csak nyáron a nagy melegben fordult elo vagy télen is?
Vesztemre elképzeltem, amint Gozo_d guggol a nyitott ajtónál egy kakaóscsigát majszolgatva, és meredten figyeli az ülést :)))
Majd lefordulok a székről :)
u.i.: Nem a problémádat nevetem ki, ne értsd félre!
Amit te "szelepcsörgésnek" nevezel, na az a kopogás.
Mitol függ a kopogás:
1. A benzin oktánszámától. A motorjaink 95-re vannak beállítva. 91-t ne tankolj.
2. Függ a surítési viszonytól. Ez ugye adott dolog. A motortuning (dugattúcsere, stb) a surítést még novelheti, ami a kopogási hajlamot fokozza. Chiptuningnál nem.
3. Toled. Megfelelo sebességi fokozat és a gázpedál állása.
Azaz mondhatod úgy is: csörög a motor.
Attól amúgy, hogy van kopogésérzékelo, még csöröghet, hiszen nem varázsló, csak az elogyújtásra van behatással. A sebváltó/gázkezelés a te dolgod.
Milyen károsodást okoz az állandó kopogás?
Elsosorban a dugattyú károsodhat az állandó igénybevételtol. Pld. úgy, hogy átszakad a teteje.
Én is érdeklődtem az ATC-nél: +8-12LE-t ígérnek egy 3-4 órás hadművelet után
50e+ÁFA-ért a 1.6-os Bravo-hoz.
granturismo
Bocs, hogy megint ezzel nyaggatlak: arra lennék kíváncsi mi az amit tapasztalni, hallani
lehet az érzékelő megléte és hiánya esetén menet közben. Azt már hallottam, hogy gyengébb
benzin esetén - a motor védelmében - jelentős a teljesítményveszteség.(Kis öreg autóm ezt
egyszerűen szelepcsörgéssel jelezte).
Urak én már korábban felajánlottam, hogy dobjunk a Fiat Auto Magyarországnak-nak egy érdeklodo emilt közösen váltórecsegés ügyben. Hogy mit mondanak rá. Bevállalom a dolgot ha hozzájárultok.
Mi a tömeg hangja?
Gozo_d
Berosálok!!! Egyszer lesd már meg a kicsikét hogy emelkedik!:-)))
Buci1
A jó munka pénzbe kerül. De a kamu kizárva. Az ATC-nél fékpadon ellenorzik és bizonyítják a tuning eredményességét. Mindamellett már van bizonyos múltjuk a témában. Ugy hallottam kb 50eFt az átlagár. Neked mit mondtak?
Mostanság fedeztem fel ezt a jó kis FIATOS FÓRUMOT! Lenne egy-két gondom hátha ti tudtok segíteni!
Fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy Fiat Bravo 1.6 SX tütünek. Nálam is jelentkeznek a többek által már jelzett indítási nehézségek, és a váltó kettes fokozatának reccsenése gyors visszaváltásnál. Nagyon megköszönném nektem ha valaki tudna informálni engem hogy hova fordulhatok ezekkel a hibákkal.Természetesen a 3 év szavatosság érvényesítésével. Apropó az ATC-nél már voltam (kicsit borsos).Ja,ha vakinek van ATC Chip-tuningja örülnék ha gyakorlati tapasztalatairól beszámolna.
Ui: A légkondi nagyon megcsapolja a "ménest"! Nektek mi a tapasztalatotok ??
Múlt héten kész lett a beteg autóm.Kaptam új szervókormányt és váltó 2. fokozatot. 8 óra alatt megcsinálták, persze garanciálisan. Semmit nem kellett fizetni szerencsére.Azóta nem recseg a váltó, bár remélem amit beleraktak új fogaskereket az nem megint a selejtes szériából való.
Az új Bravamnál a következőt vettem észre.Mikor kiszálok a gépből az állitható magasságu vezető oldali ülés teljesen felemelkedik.Idegesitő,hogy minden beszálláskor vissza kell állitani.
A gépkönyvben nem találok erre utalást.Jól van ez igy?
A kopogásérzékelo a blokköntvényen van, a 2. és a 3. henger között. Az érzékelo egy kerek alkatrész közepén egy furattal, a rögzítocsavar számára. egy vastag szigetelésu kábel áll ki belole.
Az 1.4-en hátul a generátor mellett van fölszerelve. Az 1.6-on nincs.
Újtulaj
Én az új Almera-ról beszélek, amelyiket most mutattak be. Hát a hátulja tiszta Bravo, az oldalnézet tiszta Bravo és belul is a középkonzol a kidudorosodásával, a szellozorostélyok és azáró-nyitó tekerentyuk tiszta Bravo. Csakhát a moci: 1.5 90LE 14s fölötti gyorsulással, azaz a 1.2 SX-el simán legyorsuljuk.
Mindenki
Tali idopont nehéz eset számomra, de azért megnézzük. Hétköznap vagy hétvége. A helyszínnek az SPQR ellotti részt javasolnám itt (hétvégén) meg lehet állni a forgalom zavarása nélül. Be lehet menni nézelodni a szalonba, nyitva van hétvégén is. Nekem (talán) a 23. vagy 24. délelott felelne meg.
En 6 honap utan meg minden reggel amikor lemegyek az autohoz,meglepodom rajta,hogy milyen szep...:) Amugy az Almera tenyleg levette a hatuljat,de hat ezen ne csodalkozzatok...:))