Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 470
Jó reggelt
Barramas
Akkor nekem sem jó a péntek, mert én veled mindenképp szeretnék találkozni, tudod, hogy megnézzem a HI-FI-det.
Szerintem a chiptuning ugy néz ki, hogy
1. Kiveszik a vezérloegységet
2. Kibányásszák a proci részen a mugyanta szmötyit.
3. Kiforrasszák a procit
4. Betesznek egy procifoglalatot és beforrasszák
5. Ezután már könnyen lehet kivenni-betenni cserélgetni és próbálgatni a procikat-beállításokat.
GT
Barramas Creative Commons License 2000.08.29 0 0 469
Sziasztok
Ha egy szerencsetlen videkit is figyelembe tudtok venni,nekem a vasarnapoka legszimpatikusabbak (esetleg szombat delutan).Pentek sajna reszemrol
nem OK,Sztahanov nyomdokain haladok, hetfo-pentek
reggel 7-este 8-9-ig melo...:( A tav amugy nem veszes, ~50km.
??
Ciao
Előzmény: Az Utolsó Európai (460)
cr2 Creative Commons License 2000.08.29 0 0 468
Utolsó Európai!

Azt hogy érted, hogy 'jó 1500-zal magasabb fordulatszámot kell neki adni '?

Más.
1. Mit csinál az ABS, ha húz az ember fia egy racsnist?
2. Chiptuning. Én is fontolgatom a Fiestába. Az ATC mostantól nem úgy csinálja, hogy közvetlenül programozza a chipet, nincs kiforrasztás??? Úgy gondolom, hogy ha nem tetszik, vissza írja az eredeti értékeket, csak kérdés, hogy mennyiért...

Gozo_d Creative Commons License 2000.08.29 0 0 467
Sajnos közbe jött ma valami,de a kakaós csiga jó ötlet.Igérem holnap odaülök,mert engem is izgat.
Utolsó europai!
Igen a kar is mozog felső állásba.
A légkondi nálam is erős teljesitmény vesztéssel jár.Szinte hihetetlen,még a Fiatos szerelő srác szerint is erősen leveszi a teljesitményt.Elöször azt hittem csak az enyém ilyen.Gondoltam mielött visszaviszem megnézetni megkérdem a srácot mivel itt lakik a házunkban.Valahol azt halottam,hogy 10 LE körül vesz le,de szerintem ez jóval több.

Gozo és a kakaós csiga

Előzmény: ujtulaj (457)
Al-fan Creative Commons License 2000.08.29 0 0 466
Hali srácok ,
A csáptuning okán szólnék : Joet majd átirányítom ide, hogy beszámoljon a tapasztalatairól. Mi éloben is láttuk gyorsulni a gépet, beszélgettünk is vele róla. Lényeg : nem nagyon érezheto, írjon a papír bármit. Elképzelheto, hogy nem szabályoz le az elektronika, de a másik tesó ellen(óne csáp) gyorsulva nem látszott a különbség olyan nagynak.
Másik, ami óvatosságra inthet : egy szerelo mesélt egy 155 QV-rol, ami ott ácsorog a tuningosoknál, mert amikor a csipet visszatették, valami érintkezési hibát produkáltak. Nem az o hibájuk volt, de akkor is, a gép csak állt és állt...
Garanciavesztés az egybol van, ez is kellemetlen lehet. De azért ha valaki egy 1.2 16V-ben kipróbálja, az nagyon érdekelne, mert egy ismerosöm is szemezget a dologgal.
Előzmény: Az Utolsó Európai (465)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.29 0 0 465
Hali Yoloro!

Konkrét ellenpéldát tudok a chiptuning eredményességére. JOE155 néven nyomul egy srác itt is és a Terminálon is, az ő 155-ös 1.8-as Alfáján a következőt eredményezte a tuning:
1.8 Twin Spark motor ATC-s chiptuning után most 140 LE fékpadon bemérve.
A max nyomaték is megnőtt, 182 Nm és 3600-nél adja le.
A tuning elött ez 169 Nm és 4200 volt.

Én valami ilyen változást szeretnék, és kizártnak tartom, hogy a kritikus tartományokban ne lenne érezhető a hatása.

Előzmény: yOLORO (463)
HEC Creative Commons License 2000.08.29 0 0 464
yOLORO!

"Csak a végsebességet éri el kisebb fordulatszámon..."
Ezt komolyan gondoltad?

Előzmény: yOLORO (463)
yOLORO Creative Commons License 2000.08.29 0 0 463
Sziasztok

Ma jöttem vissza az egyhonapos szabadságomrol, ezért hanyagoltam a listát.
Átolvasgattam vissza menőleg a hozzászolásokat.

ATC-s csiptuningról nekem aztmondták a nagyokosok, hogy sajnos nem sok érezhetö hatása van az olasz motoroknál.Csak a végsebességet éri el kisebb fordulatszámon, a nyomaték növekedés elhanyagolható habár lehet, hogy épp enyi kellene a légkondi ellensúlyozására.

A sebességválto probléma mely évjáratál fordul elő????

Van köztetek olyan aki kipufogó tuningra adta a fejét? Nekem egy REMUS hátsó dobom van, levéve a katalizátor. A hangja még ezek után sem az igazi.
Kisebb fordulaton szép, de ha már pörgetve van a motor(esetembe pedig elég sokszor)furcsa "visítos" hangja van. A motornak nagyon szép hangja van de valami mélyebb hangot szeretnék kicsikarni a vasból.

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.29 0 0 462
Hali!

Már többször voltam ott találkán a terminálosokkal, de megállási probléma még nem volt - kb. 6-7 autó meg tudott mindig állni. Vagy mi ennél többen leszünk?... :-)) Egyébként legutóbb találtunk egy elég hosszú lezárt útszakaszt is, amin jól ki lehet próbálni az autókat.

A klíma bizony nem kapcsol ki. Nekem kell ezt megtennem helyette, bár azért klímával sem olyan nagyon zűrös a dolog, hogy minden előzéshez ki kelljen kapcsolni.

Előzmény: granturismo (461)
granturismo Creative Commons License 2000.08.29 0 0 461
Halo UE!
Az idopont nekem jó de a megállás olyankor problémás. Kérdezném, hogy gyorsítás idejére nem kapcsol le a klímakompresszor? A gari ugrik, várd meg az 1 évet.
Előzmény: Az Utolsó Európai (460)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.29 0 0 460
Sziasztok!

Az üléstémához: amikor fölmegy az ülés, megy vele az állítókar is?
Egyébként nekem még nem volt ilyen gondom - igaz, még új az autó.

A klímához: nagyon erősen megcsappan az autó ereje, ha be van kapcsolva a kondi. Elinduláskor jó 1500-zal magasabb fordulatszámot kell neki adni (nincs elegendő teljesítmény alacsony fordulaton, a nyomatékmaximum is 4000-nél adódik), és gyorsításnál ugyanez a helyzet. A kondi teljesítményigénye miatt magasabb fordulaton kell intézni az előzéseket.
Én részben emiatt is szeretnék ATC-s chiptuningot végrehajtani az autón. Az optimalizációs tuning ugyanis a nyomatékot is növeli kb 10 Nm-rel, s ami talán még fontosabb, a maximumhoz tartozó fordulatszám is csökken 500-1000 rpm-mel. Elvben pont ez kell ahhoz, hogy alacsonyabb fordulatszámon is kellő teljesítmény álljon rendelkezésre, kondi ide vagy oda.
Egyedül az a gond, hogy garanciavesztéssel jár, ha belepiszkálnak az ATC-sek, nem igaz? Nekem jövő júliusban járna le az egy év.

A találkáról: találjunk egy szeptember közepi-végi időpontot. A magam részéről javasolnék pénteket, mert a hétvégék bizonytalanabbak ráérés szempontjából. Pl a szept. 22-i péntekhez mit szólnátok? Az SPQR mint helyszín nekem OK.

granturismo Creative Commons License 2000.08.29 0 0 459
Jó reggelt!
Ez az emelkedéses dolog bennem is mosolyt keltett, amellett, hogy nyilván nagyon bosszantó lehet. Csak igazán nem értem mi okozhatja?
Gozo_d
Ez csak nyáron a nagy melegben fordult elo vagy télen is?
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.28 0 0 458
Buci1!

Igen, a légkondi erősen érezhető a motor teljesítményén. Főleg induláskor és a gyorsításokkor.

Előzmény: Buci1 (450)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.28 0 0 457
> Holnap lesz ráérő időm.Megfigyelem.

Vesztemre elképzeltem, amint Gozo_d guggol a nyitott ajtónál egy kakaóscsigát majszolgatva, és meredten figyeli az ülést :)))
Majd lefordulok a székről :)

u.i.: Nem a problémádat nevetem ki, ne értsd félre!

Előzmény: Gozo_d (454)
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 456
Hec

Amit te "szelepcsörgésnek" nevezel, na az a kopogás.
Mitol függ a kopogás:
1. A benzin oktánszámától. A motorjaink 95-re vannak beállítva. 91-t ne tankolj.
2. Függ a surítési viszonytól. Ez ugye adott dolog. A motortuning (dugattúcsere, stb) a surítést még novelheti, ami a kopogási hajlamot fokozza. Chiptuningnál nem.
3. Toled. Megfelelo sebességi fokozat és a gázpedál állása.

Azaz mondhatod úgy is: csörög a motor.
Attól amúgy, hogy van kopogésérzékelo, még csöröghet, hiszen nem varázsló, csak az elogyújtásra van behatással. A sebváltó/gázkezelés a te dolgod.
Milyen károsodást okoz az állandó kopogás?
Elsosorban a dugattyú károsodhat az állandó igénybevételtol. Pld. úgy, hogy átszakad a teteje.

Előzmény: HEC (455)
HEC Creative Commons License 2000.08.28 0 0 455
Üdv!

Én is érdeklődtem az ATC-nél: +8-12LE-t ígérnek egy 3-4 órás hadművelet után
50e+ÁFA-ért a 1.6-os Bravo-hoz.

granturismo
Bocs, hogy megint ezzel nyaggatlak: arra lennék kíváncsi mi az amit tapasztalni, hallani
lehet az érzékelő megléte és hiánya esetén menet közben. Azt már hallottam, hogy gyengébb
benzin esetén - a motor védelmében - jelentős a teljesítményveszteség.(Kis öreg autóm ezt
egyszerűen szelepcsörgéssel jelezte).

Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 454
Holnap lesz ráérő időm.Megfigyelem.
Előzmény: granturismo (453)
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 453
Urak én már korábban felajánlottam, hogy dobjunk a Fiat Auto Magyarországnak-nak egy érdeklodo emilt közösen váltórecsegés ügyben. Hogy mit mondanak rá. Bevállalom a dolgot ha hozzájárultok.
Mi a tömeg hangja?

Gozo_d

Berosálok!!! Egyszer lesd már meg a kicsikét hogy emelkedik!:-)))

Buci1

A jó munka pénzbe kerül. De a kamu kizárva. Az ATC-nél fékpadon ellenorzik és bizonyítják a tuning eredményességét. Mindamellett már van bizonyos múltjuk a témában. Ugy hallottam kb 50eFt az átlagár. Neked mit mondtak?

Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 452
Szépen egy idő után felemelkedik.Hogy fokozatosan vagy egyszerre azt nem figyeltem meg.Ha csak 1 percre szálok ki akkor lent marad.
Előzmény: granturismo (447)
CommandAir Creative Commons License 2000.08.28 0 0 451
Szervó-olaj folyt rendesen. Havonta utána kellett tölteni.
Előzmény: granturismo (449)
Buci1 Creative Commons License 2000.08.28 0 0 450
Sziasztok !

Mostanság fedeztem fel ezt a jó kis FIATOS FÓRUMOT! Lenne egy-két gondom hátha ti tudtok segíteni!
Fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy Fiat Bravo 1.6 SX tütünek. Nálam is jelentkeznek a többek által már jelzett indítási nehézségek, és a váltó kettes fokozatának reccsenése gyors visszaváltásnál. Nagyon megköszönném nektem ha valaki tudna informálni engem hogy hova fordulhatok ezekkel a hibákkal.Természetesen a 3 év szavatosság érvényesítésével. Apropó az ATC-nél már voltam (kicsit borsos).Ja,ha vakinek van ATC Chip-tuningja örülnék ha gyakorlati tapasztalatairól beszámolna.
Ui: A légkondi nagyon megcsapolja a "ménest"! Nektek mi a tapasztalatotok ??

Előre is köszönöm: Buci

granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 449
A kormánnyal mi volt?
Előzmény: CommandAir (448)
CommandAir Creative Commons License 2000.08.28 0 0 448
Múlt héten kész lett a beteg autóm.Kaptam új szervókormányt és váltó 2. fokozatot. 8 óra alatt megcsinálták, persze garanciálisan. Semmit nem kellett fizetni szerencsére.Azóta nem recseg a váltó, bár remélem amit beleraktak új fogaskereket az nem megint a selejtes szériából való.
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 447
Ez egyáltalán nem jól van, de nem értem hogyan lehet. Amikor kiszállsz szemmel láthatóan felemelkedik?
Előzmény: Gozo_d (446)
Gozo_d Creative Commons License 2000.08.28 0 0 446
Az új Bravamnál a következőt vettem észre.Mikor kiszálok a gépből az állitható magasságu vezető oldali ülés teljesen felemelkedik.Idegesitő,hogy minden beszálláskor vissza kell állitani.
A gépkönyvben nem találok erre utalást.Jól van ez igy?
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 445
Bocs
Hétköznap vagy hétvége?
Ezt mint kérdés vetettem fel.
granturismo Creative Commons License 2000.08.28 0 0 444
Jó reggelt!

HEC

A kopogásérzékelo a blokköntvényen van, a 2. és a 3. henger között. Az érzékelo egy kerek alkatrész közepén egy furattal, a rögzítocsavar számára. egy vastag szigetelésu kábel áll ki belole.
Az 1.4-en hátul a generátor mellett van fölszerelve. Az 1.6-on nincs.

Újtulaj

Én az új Almera-ról beszélek, amelyiket most mutattak be. Hát a hátulja tiszta Bravo, az oldalnézet tiszta Bravo és belul is a középkonzol a kidudorosodásával, a szellozorostélyok és azáró-nyitó tekerentyuk tiszta Bravo. Csakhát a moci: 1.5 90LE 14s fölötti gyorsulással, azaz a 1.2 SX-el simán legyorsuljuk.

Mindenki

Tali idopont nehéz eset számomra, de azért megnézzük. Hétköznap vagy hétvége. A helyszínnek az SPQR ellotti részt javasolnám itt (hétvégén) meg lehet állni a forgalom zavarása nélül. Be lehet menni nézelodni a szalonba, nyitva van hétvégén is. Nekem (talán) a 23. vagy 24. délelott felelne meg.

HEC Creative Commons License 2000.08.27 0 0 443
granturismo!

Meg lehet valahogy bizonyosodni (fizikailag, tapasztalatilag), hogy benne van vagy nincs
a "kopogásérzékelö" az 1.6-osban?

Barramas Creative Commons License 2000.08.26 0 0 442
En 6 honap utan meg minden reggel amikor lemegyek az autohoz,meglepodom rajta,hogy milyen szep...:) Amugy az Almera tenyleg levette a hatuljat,de hat ezen ne csodalkozzatok...:))
Előzmény: ujtulaj (441)
ujtulaj Creative Commons License 2000.08.26 0 0 441
Granturismo!

Minél többet nézem a Bravo-mat, az Almera annál kevésbé tetszik ;)
De tényleg, a Bravo-hoz nem hasonlít semmi, csak a Brava :)

Előzmény: granturismo (437)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!